globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pár dotazů na majitele moto BMW
8.5.2016 v 01:36
Zdravím vespolek..

Pořídil jsem si BMW R850R 2004 a zatím si na sebe zvykáme.. Měl bych ovšem pár dotazů pro zkušenější uživatele BMW, jelikož pár věcí mne tak trochu zaráží

Nicméně mé první dojmy po deseti letech ježdění na japoncích jsou zatím velmi dobré, nadchnul mě motor, který má záběr téměř od volnoběhu a neprotestuje, když ho lehce podtočím, neskutečně pohodlný podvozek, ovšem na ten klopný moment při přeřazování, kdy to semnou hodí na stranu jsem si zatím nezvykl.. Předpokládám, že je to dáno tím, že je motor jakoby "podélně", nikoliv napříč... Navíc trošku bojuju s ovládáním blinkrů, jelikož ostatní moto mám klasiku na levé páčce..

Teď k mým dotazům..

1/ je normální, že po 200km jízdy jsou olejové chladiče studené??? Má to nějaký termostat??
2/ přijde mi strašně krátká převodovka.. na šestku mám při tachometrových 100km/h 4000otáček.. Takže na dálnici to vcelku dost točí a chybí mi jakoby sedmička..Pokud bych chtěl dosáhnout maximálky, budu v červených.. Máte to taky tak??
3/ Když jedu na pohodu, motor je velmi tichý, ale slyším palivové čerpadlo..Normální??
4/ Když je moto na centrálním stojanu a mám zařazenou rychlost, je slyšet klepání z kardanu.. Normálně za jízdy je to v pořádku.. Také OK??
5/ do cca 5000rpm je motor tichý, ale pak je dost hlučný jakoby od sání a jsou cítit lehké vibrace..
6/ po nastartování je zhruba 1-2 vteřiny motor hlučnější.. Přirovnal bych to k TDI, než se natlakujou hydroštely.. OK??
7/ mám originální držáky na kufry.. Půjdou mi nasadit klasické BMW Touring kufry z jiného modelu, nebo musím shánět pro konkrétní typ motorky??

Díky alespoň za částečné odpovědi...

macman

1 reakcí na tento příspěvek Pár dotazů na majitele moto BMW

17.6.2016 v 01:36 | Nahoru | #1
Takže zase o kus dál a nové poznatky...

Klepání pravého válce se už neobjevilo, pomohla výměna oleje.. Skoro zmizel i rachotivý zvuk po startu, dokonce jsem zjistil že ten zvuk je dán napínákama rozvodových řetězů.. Jsou pravděpodobně hydraulické a chvíli trvá, než se natlakují...

Udělal jsem si z pivních trubic jednoduchou váhu na seřízení synchronizace vstřikovačů a došteloval jsem jak volnoběh tím mosazným šroubem a běh v otáčkách lankem.. Bylo to rozhozené jen minimálně (1/4 otáčky jak šroubem, tak napínáním lanka), ale spotřeba šla razantně dolů... Předtím byl dojezd do rozsvícení rezervy cca 170-180km, teď se rezerva rozsvěcí až přes 210km...

Na ventily stále ještě nebyl čas..

Po delší cestě mi během brždění motorem něco lehce hučelo od kardanu, nakonec pomohlo dolití dalšího 1dcl oleje do koncového převodu... Přitom jsem si jist, že při výměně jsem tam nalil správně.. Rozhodně nikde neteče.. Respektive nalil jsem tam podle jednoho návodu 180ml, jinde jsem našel že tam má být 250ml.. Takže momentálně 280ml..

Ohledně převodovky, tak mám bohužel verzi dlouhá 1, krátká 6... Četl jsem různé diskuze a právě toto je nejhorší kombinace.. Už dříve mě přišlo, že je jednička dost dlouhá a na dálnici to moc točí.. Takže proto.. Koncový převod zatím shánět nebudu, byla by ještě delší jednička..

V současné době řeším hučení čerpadla... rozebral jsem nádrž, vše je naprosto dokonale čisté, vyměním ještě pro jistotu palivový filtr (je krásně průchozí, ale když mám vše venku..). Jinak čerpadlo a celá jednotka je VDO Made In Czech Republic... Zkusil jsem čerpadlo zapojit venku a hučí pořád.. Takže se nejedná o rezonance v nádrži.. Jelikož pocházím z Brandýsa nad Labem a v době výroby motorky ve VDO na lince BMW dělala bývalka, takže jsem přesvědčenej, že to je její práce..

Jelikož mě čeká 3500km výlet, snažím se to nějak dát dohromady a vychytat mouchy...

Moměntálně by mne zajímal váš názor na pneu.. Na moto mám Metzelery, přičemž vepředu 3,5mm a vzadu 4,5mm vzorek.. Dají ještě těch 3500km??? Jde mi o to, že když před cestou koupím nové gumy, tak je mi jasné že tyhle už tam nikdy nevrátím.. Cesta je do Alp, pohodovou cestovní rychlostí - žádná divočina.. Ideál by pro mne bylo kdybych na nich dojel sezonu a napřesrok nové..

Měřil jsem švárovi jeho nové pneu a na nich má 6mm.. Takže předek mi vychází přes 50% a zadek 75%...

díky..

macman

(reakce na) Pár dotazů na majitele moto BMW

17.6.2016 v 08:17 | Nahoru | #2
macmanCZ>
tadysi počti možná se ti nějaké info hodí
www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Oprava spojky BMW R 850 R Pavlk 6 31.12.2023 v 18:29 TomasNBK
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
Vypadáva posilňovač bŕzd BMW R850R ... BMW R 850 R kasi1976 9 14.6.2019 v 15:04 JiriBN
Manuál k BMW R850R BMW R 850 R JJ_CB 4 18.3.2019 v 15:21 fofo44
vstupní hřídel převodovky BMW R 850 R EmilBMW 4 3.9.2018 v 18:05 honza.kr


TOPlist