globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

22.4.2016 v 10:12 | Nahoru | #57331

MartinED250 píše: Bimbam takhle zlobí indučky. Po zahřátí nejdou, že by ale zlobily dvě současně..


Martine, Murphyho zákony fungujů.
Mě jednů na autě odešly naráz tři odrušené koncovky...

(reakce na) Jawablázni

22.4.2016 v 11:14 | Nahoru | #57332

MartinED250 píše: Přesně tak. Rád vzpomínám na vojenská léta a cvičení strávené s UAZem 469 Bi, taky na V3S. A co jsem nedávno koukal, tak bomba do terénu je i starý PUCH. Dnes s ním v tatrách zásobují Brnačalovu chatu. Tohle snad vyleze i na strom. Pak to tuším dali do kupy s mercedesem a vylezlo z toho slavné Géčko.





Vzhledem k tomu, že v Rakousku jsou kopce jiné než tu, mají nejen auta ale i mopedy Puch překvapivou stoupavost a motorky Puch měly vždy moc pěkné brzdy, brzy po válce celonáboje. Itenhle "fichtl" jede všechny kopce důstojně bez odstrkování i v terénu a brzda brzdí



(reakce na) Jawablázni

22.4.2016 v 11:17 | Nahoru | #57333

Bimbam píše: Jirka 4137 - no a co byla tá poslední závada na čezetě a proč to každých 20 km stávkovalo? Ptám se kvůli poučení, protože to může být nějaký konstrukční čertík který se může objevit u ledasjaké i když by nezlobila předtím, Připomíná mi to jednu motorku co o ní povídal Endy - myslím že to byla osmička nebo devítka, taky ať dělal co dělal třeba po třiceti nebo padesáti kilometrech to scíplo a nepomohlo nic než jiné (nové) svíčky. Prý si s tím nikdo nevěděl rady a pak ju prodal. No a nového majitele se prý už nezvládl zeptat po čase jaký že problém tam byl.



A ty svíčky byly jinak bez úsad? Jednou jsem natankoval jakoudi kurvu benzín a cestou Olomouc Hořice jsem spotřeboval asi 6x2 svíčky. Pak jsem s tím den laboroval, nakonec jsem vylil benzín, koupil jinej a už seč to nikdy neobjevilo... Jo, ještě vzpomínám: poprvé jsem jel tehdy na bezolovnatý benzín... svíčky byly obalené nějakou solí nebo co to bylo.

(reakce na) Jawablázni

22.4.2016 v 11:35 | Nahoru | #57334

Zdenalbenal píše: .............. ale velice dobře to má - pro mnohé překvapivě - udělané ARO řady 2XX a 3XX a právě v terénu poznáš rozdíl...
.



Nedávno jsem se dal na cyklostezce do řeči s chlapíkem a ten mi vyprávěl, jak s AREM jeli za komančů do Indie a zpět. Prý nikdo nevěřil, že to tam dojede. Moc zajímavý rozhovor
To jen tak pro zajímavost.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.4.2016 v 12:45 | Nahoru | #57335

Něco o ČZ.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.4.2016 v 16:12 | Nahoru | #57336
Geodet> Pěkná reportáž. Jen ta slova "zastaralý dvoutakt" se mi moc pravdivá nezdají. Vždyt' dodnes se sem-tam někdo pokouší dvoutakt vylepšit a uplatnit.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.4.2016 v 19:16 | Nahoru | #57337
Des při toulkách jihozápadem jsem narazil na svou velikostí kuriozní rozhlednu a ještě kurioznější nápis na jedné z fotografií umístěných nahoře, viz druhé foto.










(reakce na) Jawablázni

22.4.2016 v 19:19 | Nahoru | #57338

milan1963 píše: Geodet> Pěkná reportáž. Jen ta slova "zastaralý dvoutakt" se mi moc pravdivá nezdají. Vždyt' dodnes se sem-tam někdo pokouší dvoutakt vylepšit a uplatnit.


Jo, ale v křoviňáku, nebo v motorové pile.

(reakce na) Jawablázni

22.4.2016 v 19:20 | Nahoru | #57339
kehaj> málo kdy se vidí něco vtipnějšího

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.4.2016 v 19:22 | Nahoru | #57340
jsou revmaplechy na péráka stejný,jako na čz 125-150 c?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.4.2016 v 20:30 | Nahoru | #57341
nemako> Jsou. Moje motorka je má už nejméně 35 let, tedy já ji s nimi kupoval. Známý je má u ČZ 125 a jsou stejné.

Jawablázni

22.4.2016 v 21:14 | Nahoru | #57342
Po výměně svíček to jelo dalších 20km . Bylo to vloni při těch největších vedrech kamoš poradil vypálit výfuk co jsem u každé motorky dělal preventivně jen u 487 se mě nechtělo v zimě když jsem měnil střední díl špinit. Nevěřil jsem jaký to má ve vedru vliv na výkon. Pomohlo to parádně. On se totiž spálený benál při zasršpiněném výfuku vrací údajně zpět nebo minimálně špatně odchází a zasírá svíčku. O špatném odvodu tepla nemluvě. Vyčistil jsem ho a číza lítá jak dreamliner. Jasně taková blbost. Prostě jsem to podcenil.
Před půl hodkou jsem se vrátil z buchláků sice kosa ale papuče na yamaze drží neskutečné náklony až na ucho. Nejde to nenapsat já si tu motorku (Fazera) neskutečně užívám . Potvory policajtský ale měří furt aj večer.Shubertka taky nezklamala parádní.

Naposledy editováno 22.04.2016 21:22:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.4.2016 v 08:03 | Nahoru | #57343

milan1963 píše: nemako> Jsou. Moje motorka je má už nejméně 35 let, tedy já ji s nimi kupoval. Známý je má u ČZ 125 a jsou stejné.

děkujůůůů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.4.2016 v 20:50 | Nahoru | #57344

milan1963 píše: Geodet> Pěkná reportáž. Jen ta slova "zastaralý dvoutakt" se mi moc pravdivá nezdají. Vždyt' dodnes se sem-tam někdo pokouší dvoutakt vylepšit a uplatnit.



jj, má vyjet nějaká větší automobilka (už nevim kerá) s asi litrovym dvoutaktem se vstřikováním. Ostatně třeba při použití s variátorem, musí bejt dvoutakt i výhodnější než čtyř, ne?

Jawablázni

23.4.2016 v 21:28 | Nahoru | #57345
Dneska v Chomutově na veterán srazu......bez motorek...









Naposledy editováno 23.04.2016 21:29:11

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.4.2016 v 01:04 | Nahoru | #57346
nemako> Ahoj,
musím vyvrátit tvrzení o revmaplechu stejný není. čz je má nahoře vykrojené pro nádrž a připevňuje se plocháči k trubkovému rámu a pérák je má souměrný a připevňují se dole dlouhým šroubem v držáku motoru a nahoře je plocháč překroucený o devadesát stupňů.
Tonda Zloun

(reakce na) Jawablázni

24.4.2016 v 11:47 | Nahoru | #57347
marauder> V tom případě musí mít kolega s ČZ jiné uchycení plechů, protože plechy má stejné, jako můj pérák.
Akamu : taky si to myslím. V časopisu Automobil jsem četl, že někdo ( snad v Austrálii ? ) se snaží dvoutakt vylepšit tak, že bude ekologičtější než čtyřtakt. To, že je výkonnější, je známé.
Bibmo : já včera projel kousek Populara, ale měl jsem problémy s karburátorem - trysky po 5 km samá voda. Kolega se Škodou 100 měl stejný problém - speciál je dost vodnatý, aspoň proti naturalu... ale co naplat , auto chce benzín s co nejméně oktany, optimální by byl benzín se 70 oktany.

(reakce na) Jawablázni

24.4.2016 v 11:47 | Nahoru | #57348
marauder>Problém s připojením...

Naposledy editováno 24.04.2016 11:49:10

(reakce na) Jawablázni

24.4.2016 v 13:40 | Nahoru | #57349

Akamu píše: jj, má vyjet nějaká větší automobilka (už nevim kerá) s asi litrovym dvoutaktem se vstřikováním. Ostatně třeba při použití s variátorem, musí bejt dvoutakt i výhodnější než čtyř, ne?



Co vím, tak Honda má patent na dvoutakt se vstřikováním.

Třeba by s tím bazmekem zachránila jawa třindu.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.4.2016 v 14:05 | Nahoru | #57350
Tady toto vstřikování do kanálů válce je věc pěkná, nicméně né samospásná. Jezdil jsem v podstatě to samé na 640s naší jednotkou, akorát tam byly dvě klapky pro každý válec a dva vstřiky. Co do emisí je to pořád špatně. Ano, je to lepší, ale pořád kumšt, protože na euro3 se jede při homologaci i městský cyklus a každý, jakkoli mazaný dvoutakt olejem si prostě při studeném / 20*/ motoru nachvilku zakouří.. a tím celá zkouška končí. Další, podstatně lepší je systém přímého vstřikování. Tady je to emisně o kus lepší, nicméně je problém v ceně vysokotlakého vstřikovače - většinou taky chlazeného vodou - a krámů kolem toho. Navíc jak je známo e3 co domotorek je pasé v roce 17, takže vymýšlet zázraky pro chvíli prodeje je nerentabilní...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.4.2016 v 16:25 | Nahoru | #57351
Kolega Andrée z Německa mi poslal foto Stylky, kterou jsem mu prodal. Velice se mi líbí, jaký "šmrnc" tomu dají kufry v barvě. Mám inspiraci k Adeniu.








(reakce na) Jawablázni

24.4.2016 v 18:23 | Nahoru | #57352
milan1963> Jo takhle vypadá docela dobře

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.4.2016 v 20:37 | Nahoru | #57353
milan1963> Já jsem měl u specialu loni stejný problém. Myslím že se málo prodává a a ta vodnatost s tím má nějakou souvislost. Např. u benzinek ONO kde je dobrá výtoč díky ceně s kvalitou problém není. Přestal jsem speciál kupovat.
Kufry pěkné .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.4.2016 v 20:40 | Nahoru | #57354
Jirka4137> Speciál je k prdu.. nikdo ho nechce a tam kde ho mají už je div né plesnivý, dnešní trvanlivost paliv je k smíchu. Jinak obecně by mělo stačit potáhnout předstih a kdo by kór chtěl něco extra tak do toho prdne olověný aditív, kdo by chtěl extrém takještě trošku vifaditívu a namíchá si pekelný dryják..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.4.2016 v 21:03 | Nahoru | #57355
hrnous> Mám dobrou zkušenost s optimalem od Eurooilu motorka i auto dobře startují i po ránu nebo po delší době a o padesátník vyšší cena za litr mě nezabije.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.4.2016 v 21:12 | Nahoru | #57356
Jirka4137> No já to zrovna chtěl napsat, beru ho do všeho, je to naturál bez ekosraček, protože to není deklarované jako klasický BA95 do kterého se ekosračky dávat musí a v tom pár kapek VIFu.. ten VIF aditiv lejou do benzínu shellky a spol do těch stooktanů jako zázračné kapky čistící motor atd..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.4.2016 v 21:28 | Nahoru | #57357
Optimal do Š 120 dávám taky. Samozřejmě s Benaditem, kvůli sedlům ventilů. Pérák, pionýr, i ostatní moje auta jezdí na speciál. Jde o to, nehledě na vodnatelnost, že předválečná čtyřtaktní auta potřebují benzín s co nejméně oktany a natural ani optimal nevyhovují. už dlouho o tom běží diskuse na jednom veteranforu a bohužel z toho vyplývá jediný závěr : dnešní benzín 80 až 90 let " mladým" čtyřtaktům nesvědčí a rafinerie by pro nás majitele předválečných aut měla vyrobit pár hektolitrů normálního, těžkého olovnatého benzínu s 70 oktany a bylo by to. Jenže to je spíš naše přání...
Jo a do Adenia tankuju rakouský 100 oktanový superbenzin.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.4.2016 v 21:29 | Nahoru | #57358
hrnous> Tak podrobně jsem to neznal ale je vidět že to fachčí optimálně .

(reakce na) Jawablázni

24.4.2016 v 21:33 | Nahoru | #57359
Jirka4137> U nás sou dvě benzinky naproti přes cestu.. Jedna malá, dřív Benzina teď Eurooil, taková ta klasická pidibudka a dva stojany. Druhá naproti velká dřív kdoví co, teď Benzina. U té malé byl vždycky benzín "k pití" a u té velké vzhledem k obsahu vody byl vždycky dobrý leda tak na zalévání na kvítka, nehledě na majitele.. takže asi mají na některých benzinkách napojenou vodu ze studní do nádrží s benzínem po desetiletí..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.4.2016 v 21:33 | Nahoru | #57360
hrnous>Taky si se vstřikem hráli u Jawského vodníka.



Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist