globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

21.4.2016 v 06:28 | Nahoru | #57301
No já se rozhodnul že jdu na STK s Rapidem zítra - to znamená vzít si dovolenou a modlit se.....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.4.2016 v 08:05 | Nahoru | #57302
Rapid ještě jde, ale s řízenými lamdasystémy to bude jiná káva. Výčet paměti závad,readiness kódy, stavy katalyzátorů, apod..

(reakce na) Jawablázni

21.4.2016 v 08:15 | Nahoru | #57303

Bimbam píše: Zdenál - no, archív ČKD z části vyhořel a zrovna tam co hořelo byly věci k průmyslovejm mašinkám a úzkýmu rozchodu - což my provozujeme, takže už tam nemají archív ale arcichlív. Škodovka v Plzni tyhle mašinky vůbec nedělala a tak o nich žádnou dokumentaci nemají. V knihovně ČVUT bádal už jeden kamarád co je vyloženě bádatel a nevybádal tam nic použitelného. Kdysi vyšel předpis o vyměřování u ČSD - je použitelnej jen částečně, protože třeba šoupátková tyč u té naší čékády nemá žádné délkové štelování jako měly normální dospělé lokomotivy, dá se sice hejbat talířema šoupátka, ale jen v omezeném rozsahu a nikde se nedá najít nějaký konstrukční výkres s danýma tolerancema. To prostě shořelo při nějakým požáru ve fabále. Diverzanti holt byli všade a nikdy nezaspali Jó a NTM sice jednu takovou mašinku co máme my vlastní ve svých sbírkách, ale to je tak všecko . Býval tam kdysi jeden vedoucí toho odboru kolejových vozidel, nějaký Zeithammer, chlápek kterej měl a dosud má opravdu přehled a dost o tom všem ví , povídal že k těm malým béeskám z čékádé prostě výkresy už neexistují..... Fíra z bejčka by nám asi moc nepomohl, lámeme si s tím makovici i s vedoucím mistrem oprav parních mašin v kolínském depu, kterej naštěstí ještě žije a paměť mu celkem slouží.



Ahoj Míro,
mašinky sice nejsou můj obor, ale zkus se zeptat tady http://www.cdmuzeum.cz/ moji dva sousedé tam pracovali přes dvacet let a mašiny nejen ukazují , ale taky opravují oba byli i fírové ten starší 65 bohužel vloni zemřel s tím druhým Tě můžu zkontaktovat.
Tonda Zloun

Naposledy editováno 21.04.2016 10:08:10

(reakce na) Jawablázni

21.4.2016 v 08:29 | Nahoru | #57304
[quote=maabo]milan1963> já myslel, že Octavia Super měla už řazení na podlaze, akorát jednička byla doprava a dopředu - a motor 1500 ccm?

ale pravda, osobní zkušenosti s tím nemám, jen jsem to očumoval jako kluk na vesnici, jak jim to tam hnilo pod okapem, když zanevřeli na tyhle škodovky a koupili si všichni hromadně š120[/quote
Ještě tedy vysvětlení - krátce, není to o motorkách: Spartaků a od roku 1959 Octavií byly 2 modely. Spartak 440 měl motor 1089 ccm, Spartak 445 měl motor 1221 ccm. Octavia má motor 1089 ccm, Octavia Super má motor 1221 ccm. To je jediný rozdíl. Výbavu mají všechny vozy v základě stejnou. Motor 1500 ccm mají až poslední Škody 1203 montované na Slovensku. Řazení mají všechny Octavie pod volantem, jen Octavia Touring Sport ho může mít na podlaze ( obrácené háčko).
Já mám v autě motor 1089 ccm a mám pocit, že jede lépe než Super. Spotřeba do 9 litrů a 70 km / hod. jede v naprosté pohodě.

Jawablázni

21.4.2016 v 08:57 | Nahoru | #57305
Doma jsme meli oktavii a ta mela razeni na podlaze a pred tim Spartaka a ten mel pod volantem.

Jawablázni

21.4.2016 v 08:58 | Nahoru | #57306
Eště k tem Koktávkám a Spartakom - Spartaky měly též řazení pod volantem - provedení "Export" a nebo na podlaze - "Standard".
To původní provedení řazení na podlaze bylo dlouhou fofrštanglí z deklu, pocházející s předešlých modelů (Tudor).
Oktávie - normální s motorem 1089 a Super 1221(jeden karbec, dva karburátory byla super TS?) měly též možné oba systémy řazení, ale to na podlaze bylo s takovým nástavcem dozadu.
Tam byly možné dvě schémata řazení, lišící se, tuším, polohou neutrálu a řadicího schématu (obrácené Háčko).
No a ta porucha převodovky - stát se mohlo sice ledacos - ale při použití toho novějšího deklu se musela vyhodit taková pomocná kulisa s dvoma čepama, zabraňující zařazení dvou kvaltů naráz (blokovala vidličky).
No a to se stávalo při závodním způsobu řazení... , to jest některým jedincům celkem často. Tatíkovi dvakrát. Poprvé byla oprava traumatizujícím zážitkem, podruhé to trvalo tak jedno pivo a kafé.
Oprava spočívala v ručním posunutí vidliček do lajny.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.4.2016 v 09:14 | Nahoru | #57307
Milane, ten "malý" motor se ochotněji vytáčel a paradoxně s ním bylo auto rychlejší...
Motor Supru byl takový tahoun , takový trůba co všecko odedřel.

(reakce na) Jawablázni

21.4.2016 v 09:31 | Nahoru | #57308

Zdenalbenal píše: Kire640> 445ka podle mě nebyl "mezityp", ale vlastně Spartak s motorem 1221 ccm...
"Malý" motor měl 1089 ccm a oněch 40 koní (4 válce a 40 koní = Škoda 440).



Obecně 445 mezityp nebyl, ale ten můj, z roku 1958 ano. Měl už karoserii s Octávie, ale ve předu ještě pákové tlumiče, palubku ze Spartaka, ale třeba lanko ruční brzdy měl z vedeno přes kladku, ne přes ohnutou trubku, jak tomu bylo u Spartaka. Ono to označení znamenalo počet válců a výkon motoru v koních. Tedy Š 445 (později Octávie) čtyřválec a výkon 40 koní, Š 445 (pozdější Octávie super) měla 45 koní a Š 450 (pozdější Felicie) hustokrutých 50 koní, i díky dvěma karburátorům. Zajímavostí je, že první vozy Š 440 neměly topení.

Ale bylo to skvělé auto, moc rád na něj vzpomínám. Měl jsem současně i Octávii se slabším motorem a bylo to znát, ten dvanáctistovkový motor měl větší sílu. Nejlepší bylo roztáčení motoru klikou, šlo to snadno, na drc

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.4.2016 v 11:31 | Nahoru | #57309
MartinED250> a proto jsem si koupil OBD2 bluetooth sensor z číny za 9 USD vč. poštovného, abych se přesvědčil, jestli tam není nějaká závada.

Emise v pohodě, ale na technický zase fronta jak na banány -
V 7:00 (otevřeno mají od 7:00) už 3. den po sobě vždy minimálně 5 lidí přede mnou - tudíž by na mě vyšla řada někdy zhruba v 10
- ptal jsem se první paní, prej tam čekala už od 6 hodin - tak na to se můžu víte co...

(reakce na) Jawablázni

21.4.2016 v 11:52 | Nahoru | #57310
Zdenalbenal> Vidím, že jsi pamětník. Ono s těmi způsoby řazení to je dost složité - první 440 dlouhou pákou, poslední Octavia combi v roce 1971 jedině krátkou vysunutou pákou na zemi...vše je popsáno v knize Jardy Gerega ( viz. foto) . Mám k těmto škodovkám i dost prospektů, některé jsou hodně zajímavé. Když to porovnám, tak je to podobné jako s péráky - taky různé modifikace.





Dopoledne jsem musel jet asi 10 kilometrů, tak jsem jel Octavií. Krásné počasí, motor si ševelil, skoro idylka - až na to, že za chvíli byla za mnou kolona dravců v moderních autech , jeden mě zezadu problikával a při předjíždění se viditelně rozčiloval, co zdržuju ...na motorce bych mu uhnul, ale autem není kam. Co mám dodat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.4.2016 v 13:38 | Nahoru | #57311

maabo píše: MartinED250> a proto jsem si koupil OBD2 bluetooth sensor z číny za 9 USD vč. poštovného, abych se přesvědčil, jestli tam není nějaká závada.

Emise v pohodě, ale na technický zase fronta jak na banány -
V 7:00 (otevřeno mají od 7:00) už 3. den po sobě vždy minimálně 5 lidí přede mnou - tudíž by na mě vyšla řada někdy zhruba v 10
- ptal jsem se první paní, prej tam čekala už od 6 hodin - tak na to se můžu víte co...



Já mám kabel z číny a VAG v PC. taky si to lustruju sám a felicie naštěstí riadness nepodporuje. To abych si vzal na STK dovolenku....

(reakce na) Jawablázni

21.4.2016 v 15:33 | Nahoru | #57312
maabo> Koupil jsem motorku z Brna a díky zjednodušené legislativě ve stylu všechno pro lidi (ty za pultem) musím přepisovat v místě. Původní majitel tam má nějaké známé ale čekací doba na přepis je 3 týdny a já zatím 2.týden čekám na doklady.
Milan: Nic si z idiota nedělej takto se může chovat jenom totální blb !!! Jednou jsem jel na letiště pro segru a měl jsem dost času navíc. Tak si v pohodě jedu přes Slavkov a pouštím partu debilků v šiltovkách v zhnilém peugeotu 306. Po předjetí na mě ta parta trotlů ještě začala ukazovat fakáče. Když má hold někdo v hlavě nasráno nic s tím člověk neudělá.
No je tam pěkně tak si nenechme pokazit den od spodních deseti tisíc.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.4.2016 v 20:10 | Nahoru | #57313
Jirka4137-> jak že se čeká 3 tejdny? normáně přijdu, vezmu lístek a přepíšou to ne? v Plzni je sice většinou dost lidí, ale stejně nejni problém. Já si naopak nemůžu na novej průběh stěžovat, prostě sme od motorky zašli na úřad (Hranice) najednou a to bylo všechno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.4.2016 v 20:14 | Nahoru | #57314
Akamu> V Otrokovicích Zlíně nebo Plzni ano ale Brno to je asi jiná liga. Mají málo úředníků bo co.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.4.2016 v 20:56 | Nahoru | #57315
MartinED250> proč se mi musej na technický šťourat v seznamu závad a kódech? Co když mi tam nejakej jouda něco blbě rozladí?

(reakce na) Jawablázni

21.4.2016 v 20:59 | Nahoru | #57316
Dan250> Stačí když někdy čepuješ zejména u škodovek plnou a flusne ti do odvzdušnění - nádobky s aktivním uhlím.. hned z toho máš emisně relevantní závadu a letíš..

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.4.2016 v 21:38 | Nahoru | #57317
oni nic neladí, jen se kouknou do historie závad, jestli si něco nevymazal cestou na STK (např. špatnou lambda sondu atd)
a teoreticky by taky ještě měli pustit compliance test, ale myslím si, že to nedělali, aspoň jsem si nevšiml- možná to je povinný jen u těch novějších (mám benzín starý euro 3 ) a nebo prostě nevěděl, že už to tam taky mám...
nevím , co přesně je obsahem toho testu a jak se liší u různých aut, myslím, že třeba diesel s lobotomizovaným DPF by neměl projít i pokud už je jednotka naučená ignorovat čidla tlaku, resp to nebrat jako závadu
U benzínu pak to snad údajně porovnává data z lambda sond s nějakým očekávaným ideálním průběhem....

ale hlavně si myslím, že stačí už jen trošku víc poladit firmware v jednotkách, aby si to nějaký hodnoty vycucalo z prstu a pak projde všechno způsobem ala VW i bez DPF

Naposledy editováno 21.04.2016 22:14:12

(reakce na) Jawablázni

21.4.2016 v 22:18 | Nahoru | #57318

Jirka4137 píše: ...ale Brno to je asi jiná liga. Mají málo úředníků bo co.



taková sebranka šmejdů a ještě si stěžujou, že je jich málo... to už je vážně na defenestraci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.4.2016 v 22:49 | Nahoru | #57319
maabo> Zatím to ještě pořád není nejhorší. Měřící mašina není napojena přímo na databázi a mezičlánek je zpravidla technik stejně nakrknutý na legislativu jako ty, tak občas přimhouří oko a do kolonek vepíše příslušné hodnoty. Za pár měsíců se to má ale změnit a pak už bude po ptákách.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.4.2016 v 23:12 | Nahoru | #57320
Zdravím vespolek a chci se zeptat majitelů ČZ180 zda jste někdo nezjišťoval u jakých dalších motek byly používány směrovky od firmy Facomsa, které jsou na Číze . Tady je to nesehnatelné a pokud se to používalo na nějaké další zahraniční motce, tak by se to možná touhle cestou dalo sehnat. Mám v záloze koupené hranaté dříve používané směrovky (myslím že je tam má Vlasťák), ale ty Facomsy by byly lepší.
A druhý dotaz - byly už v té době kódy na používané barvy nebo ne? Budu muset dát nastříkat plasty pod nádrží na kterých se původní nekvalitní barva loupe.

(reakce na) Jawablázni

22.4.2016 v 00:05 | Nahoru | #57321
Jirka_S> Po origo směrovkách jsem nepátral protože Strakonice tam dali co bylo po ruce atˇ to tam sedí nebo ne. Klasické lepeniko z toho čeho se někdo potřebuje zbavit. Čízu beru zatím jako provozku a až to bude vetroš začnu to řešit.
Barva tak to je tragédie ze Strakonic a než jezdit s takovým oloupaným hnusem tak raděj přestříkat. To samé šrouby víka spojky a motoru vyměněné za imbusy. Ty origoše na plocháč mám schované ale prcat se s tím při montáži nehodlám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.4.2016 v 06:54 | Nahoru | #57322

fidlimydli píše: maabo> Zatím to ještě pořád není nejhorší. Měřící mašina není napojena přímo na databázi a mezičlánek je zpravidla technik stejně nakrknutý na legislativu jako ty, tak občas přimhouří oko a do kolonek vepíše příslušné hodnoty. Za pár měsíců se to má ale změnit a pak už bude po ptákách.

Jo, od července to pojede na ostro. Já jdu na STK na podzim, tak jsem zvědavej.

(reakce na) Jawablázni

22.4.2016 v 07:51 | Nahoru | #57323
MartinED250> Já pojedu v květnu s Octavií, v červnu s Popularem.Obě auta mají euro 0, oni mi to snad úplně vyřadí !! A to kvůli emisím ! ?
V březnu se 120 jsem prošel v klidu, jenže na ní mají, jako na relativně moderní auto , tabulky. Od 1000 MB dál do historie prý nemají nic. Pánové, čím dál tím lepší...

Jawablázni

22.4.2016 v 08:14 | Nahoru | #57324
S neřízenými systémy je klid. Tam nemají co napíchnout. Buď bez obav.

Jawablázni

22.4.2016 v 08:44 | Nahoru | #57325
Ty staré vergle majů jednu složku emisí na hodnotách velice podobných nejmodernějším strojům...
Kdysi sme kontrolovali Gaze a technik furt klepal do mašinky, "...že je to snáď pokazené".
A kamoš se ZILem 157 to má podobně .
Pro vysvětlení - nejsme "rudá sekce", ale v době, kdy jsem potřeboval terénní auto, nic jiného nebylo a ruku na srdce, dodnes málokterý osobní terénní vůz je v opravdovém terénu použitelnější, než šedesátdevítka s motorem OHV.
No a ten ZIL - vesele si jezdí po slovenských horách, když je potřeba opravit nekde na nejakém krpálu vysílač televize a nebo tydlifónu...ono stačí napršet a dostane se tam akorát vrtulník, ale to nesmí byt mlha .
Auto s kabinů na dřevěném rámu - a oprava digitální techniky aneb ukázka spolehlivosti v těžkých podmínkách...
Moderní terénní vozy s vysokým jízdním profilem vypadají impozantně (u Teska a nebo na Dakaru), ale do lesa sů nahovno. Jednoduše se tam to auto nevleze. O jejich hmotnosti nemluvě.
Už aj Mercedes se chytl za nos a dělajů svoju "vétřiesku" .

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.4.2016 v 09:08 | Nahoru | #57326
Přesně tak. Rád vzpomínám na vojenská léta a cvičení strávené s UAZem 469 Bi, taky na V3S. A co jsem nedávno koukal, tak bomba do terénu je i starý PUCH. Dnes s ním v tatrách zásobují Brnačalovu chatu. Tohle snad vyleze i na strom. Pak to tuším dali do kupy s mercedesem a vylezlo z toho slavné Géčko.



1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.4.2016 v 09:12 | Nahoru | #57327
Jirka 4137 - no a co byla tá poslední závada na čezetě a proč to každých 20 km stávkovalo? Ptám se kvůli poučení, protože to může být nějaký konstrukční čertík který se může objevit u ledasjaké i když by nezlobila předtím, Připomíná mi to jednu motorku co o ní povídal Endy - myslím že to byla osmička nebo devítka, taky ať dělal co dělal třeba po třiceti nebo padesáti kilometrech to scíplo a nepomohlo nic než jiné (nové) svíčky. Prý si s tím nikdo nevěděl rady a pak ju prodal. No a nového majitele se prý už nezvládl zeptat po čase jaký že problém tam byl.

Jawablázni

22.4.2016 v 09:24 | Nahoru | #57328
tak STK se povedlo dnes bez čekání
tedy možno-li na základě této jedné zkušenosti něco doporučit, tak vyražte v pátek ráno na 7
(v 8 už tam bylo opět rušno)

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.4.2016 v 09:49 | Nahoru | #57329
Bimbam takhle zlobí indučky. Po zahřátí nejdou, že by ale zlobily dvě současně..

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.4.2016 v 10:06 | Nahoru | #57330
Martine, Pinzgauer má blíž k Tatře 805, než ke klasickému "Géčku"...
Neb p.Ledwinka chvílu dlel právě u Pucha (a možná že s Ferdů Poršoic chodili na pivo, protože válce z Kýblvágnu KDF = vojenský VW Brouk sů údajně nahraditelné válcama T603 )...takže koncepce je némlich to samé, roura, kyvné polonápravy, vzduchem chlazený motor...akorát tady je to dotažené k dokonalosti a hlavně ku spolehlivosti.
Mercedes "G" a Puch podobného označení sů prakticky stejné auta, koncepčně vééélice podobné Gazu 69 - né teda enom rámem a tuhýma mostama, ale hlavně uspořádáním pohonné jednotky v pořadí motor-spojka-převodovka-krátký kardan -rozdělovací a redukční převodovka-kardany-nápravy.
Toto uspořádání umožňuje jednak jednodušší montáž různých motorů a lehčí opravy, ale hlavně lepší rozložení hmotnosti na nápravy než u monoblokového řešení převodovka-redučka! A to je ten droboučký, ale v terénu sakramenský rozdíl!
Monoblok má dost teréňáků(aj ten UAZ), ale velice dobře to má - pro mnohé překvapivě - udělané ARO řady 2XX a 3XX a právě v terénu poznáš rozdíl...
U teho Mercedesa je mě sympatický takový detail - "ozdobné" lišty na boku auta néni nejaký HiTech plast, ale - pařený buk .
To je při opření se o terén totiž daleko odolnější materiál...

Naposledy editováno 22.04.2016 10:09:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist