Odpojujete baterku při připojení na nabíječku?
Já jí vždy odpojoval, ale teď mám např. auto, kde se po odpojení systém vrátí asi do nějakýho servisního módu a zůstanou svítit nějaký kontrolky na přístrojovce(už si nepamatuju jaký),myslím to i rozesralo palubní PC, naposled jsem s tim musel do servisu napíchnout na počítač.
K motorkám se u chytrejch nabíječek jako příslušenství často dodává přípojná kabeláž k pernamentnímu připojení na baterku sloužící k následnému propojení přes konektor s nabíječkou, kdy není potřeba baterku při nabíjení odpojovat a demontovat.
Proto mě překvapilo, jak nejednotný názory na to v odborných kruzích panujou, kdy jedna strana radí radši preventivně za všech okolností odpojovat, druhá, že u použití inteligentní nabíječky(především u starší koncepce vozu) nic nehrozí-tedy neodpojovat.
Je mi jasný že to hodně záleží na tom jakou nabíječkou jakou baterii a u jakýho auta,taky by to šlo řešit tzv. přepólováním přes jinou baterii...
Zajímalo by mě jaký s tím máte zkušenosti a zda si neodpojenou baterií při nabíjení už někdo něco odk_rvil...
Ď.
2 reakcí na tento příspěvek odpojení baterie při nabíjení
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odpojení baterie při nabíjení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odpojení baterie při nabíjení
PýDžej píše: ja1> NO jak které - na skutru mám normální kyselinovej aku, takže špunty musí ven.
jestli to tam dáváš trafem tak tu baterku po pár nabití vyvaříš a zničíš,,normální Lídlovkou tam jde jen 0,8 A a ani to nebublá a špunty vyndavat nemusíš..
1 reakcí na tento příspěvek odpojení baterie při nabíjení
1 reakcí na tento příspěvek odpojení baterie při nabíjení
2 reakcí na tento příspěvek odpojení baterie při nabíjení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odpojení baterie při nabíjení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odpojení baterie při nabíjení
BednyS píše: Nejsem žádnej expert přes aku, ale nemyslim si že by teplota 20-22 jim zkracovala životnost. V letě je kolikrát větší hic. Ale určitě vím že třeba li-polkam teploty pod nulou moc nesvědčí.
viz gugo, když už baterku taháš do "tepla", tak ji máš mít plně nabitou ve špajzu, kde je cca 10-15 stupňů.
V dnešní době ale nabíječky žerou 00nic a když ji zapojíš klidně i na celou zimu, tak i kdyby hned bylo -20(jako že v garáži je vždy tepleji), tak tu zimu přežije. Paradoxně pak baterku zabiješ právě v létě, proti tomu vedrům se moc bránit nedá, ale zimu přečká nabitá baterka snáze.
Sali28 píše: Jasně že odpojuju baterku to musím. Jinak bych tam nedostal s nabíječkou
pokud máš "autozásuvku", pak můžeš koupit něco takového , připojit k nabíječce a k baterce nemusíš za celou dobu životnosti lézt, leda tak na prostříknutí ´kontaktů kontaktolem atp.
Naposledy editováno 17.03.2016 11:29:03
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odpojení baterie při nabíjení
gugo píše: BednyS> teplota nad 20 stupnu celsia snizuje zivotnos olovenych akumulatoru.
To že s teplotou roste samovybíjení je samozřejmost, zaznělo ale životnost.
Nějaký důkaz je? Studie? Aha, není... takže zase všeobecně zažitý názor a mýtus se stává pravdou až za hrob. Prostě to tak je.
Kdyz mam velkou UPS nekde v blbe udelanym house kde je 25 tak jsou rady ze jsou rady ze prezijou zaruku.
A kdyz je ta UPSka vyskladana nekde v kanclu, kde na to pere slunicko a v ty UPS je 50 stupnu, tak po roce jsou ty baterky uplne v hajzlu, rozeumej na nejaky 1/3 kapacity.
Takze studii jsem na to nedelal, predpokladam ze dodavatele UPS na to nejake studie maji, a hlavne vetsina znich ma v ty UPS hludani teploty a jak ti to preleze 23 stupnu (cca) tak ti vomlatej zaruku vo hlavu. (bavim se o UPS v radech 100tis Kc a vejs) ne vo 100 VA ups.
Takze nerikej tomu studie , ale empiricky nazor
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odpojení baterie při nabíjení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odpojení baterie při nabíjení
Sali28 píše: fockewulf> To bych bral. Ale nemám jsem takový elektrikář že vím že to jde z + do - a že prý existuje nějaký omův zákon . Ale je to v plánu, a pak do ní dát rozbočení pro USB ale musím najít někoho šikovného
hele, tohle ti ale bohatě stačí....
Jurawood píše: To že s teplotou roste samovybíjení je samozřejmost, zaznělo ale životnost.
Nějaký důkaz je? Studie? Aha, není... takže zase všeobecně zažitý názor a mýtus se stává pravdou až za hrob. Prostě to tak je.
Tak to jde snad ruku v ruce, ne? Roste samovybíjení a když ji nedobiješ, tak klesá kapacita-životnost a tím, že to je v teple, tak se toto celé děje mnohem rychleji, než v chladu.
Mám baterku z UPS doma 9 let, pořád dá 100% kapacity, uskladněná je v 25st.
Za 5 let věřím, že už začne stárnout, ty vole, když bych ji měl ve sklepě, tak vydrží místo 15 let 17... ach jo, to jsem prohloupil.
Nebo co tím chcete říci?
Protože to platí jen za předpokladu, že se to nikdy do tak strašných podmínek nedá...
Navíc nevěřím ani tomuhle grafu, protože pod kapotou auta a v létě by to znamenalo životnost baterky cca 40 dní
Což je pravda, kdo nedává do auta 6x ročně novou baterku ať zvedne ruku.
Naposledy editováno 17.03.2016 14:27:17
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King | CobrettiCZ | 4115 | 4.6.2024 v 20:02 CobrettiCZ |
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Smrči-GSX-F | 13 | 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F |
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | anonimis | 3 | 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81 |
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 229 | 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58 |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |