Odpojujete baterku při připojení na nabíječku?
Já jí vždy odpojoval, ale teď mám např. auto, kde se po odpojení systém vrátí asi do nějakýho servisního módu a zůstanou svítit nějaký kontrolky na přístrojovce(už si nepamatuju jaký),myslím to i rozesralo palubní PC, naposled jsem s tim musel do servisu napíchnout na počítač.
K motorkám se u chytrejch nabíječek jako příslušenství často dodává přípojná kabeláž k pernamentnímu připojení na baterku sloužící k následnému propojení přes konektor s nabíječkou, kdy není potřeba baterku při nabíjení odpojovat a demontovat.
Proto mě překvapilo, jak nejednotný názory na to v odborných kruzích panujou, kdy jedna strana radí radši preventivně za všech okolností odpojovat, druhá, že u použití inteligentní nabíječky(především u starší koncepce vozu) nic nehrozí-tedy neodpojovat.
Je mi jasný že to hodně záleží na tom jakou nabíječkou jakou baterii a u jakýho auta,taky by to šlo řešit tzv. přepólováním přes jinou baterii...
Zajímalo by mě jaký s tím máte zkušenosti a zda si neodpojenou baterií při nabíjení už někdo něco odk_rvil...
Ď.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odpojení baterie při nabíjení
gugo píše: BednyS> teplota nad 20 stupnu celsia snizuje zivotnos olovenych akumulatoru.
To že s teplotou roste samovybíjení je samozřejmost, zaznělo ale životnost.
Nějaký důkaz je? Studie? Aha, není... takže zase všeobecně zažitý názor a mýtus se stává pravdou až za hrob. Prostě to tak je.
Kdyz mam velkou UPS nekde v blbe udelanym house kde je 25 tak jsou rady ze jsou rady ze prezijou zaruku.
A kdyz je ta UPSka vyskladana nekde v kanclu, kde na to pere slunicko a v ty UPS je 50 stupnu, tak po roce jsou ty baterky uplne v hajzlu, rozeumej na nejaky 1/3 kapacity.
Takze studii jsem na to nedelal, predpokladam ze dodavatele UPS na to nejake studie maji, a hlavne vetsina znich ma v ty UPS hludani teploty a jak ti to preleze 23 stupnu (cca) tak ti vomlatej zaruku vo hlavu. (bavim se o UPS v radech 100tis Kc a vejs) ne vo 100 VA ups.
Takze nerikej tomu studie , ale empiricky nazor
Jurawood píše: To že s teplotou roste samovybíjení je samozřejmost, zaznělo ale životnost.
Nějaký důkaz je? Studie? Aha, není... takže zase všeobecně zažitý názor a mýtus se stává pravdou až za hrob. Prostě to tak je.
Tak to jde snad ruku v ruce, ne? Roste samovybíjení a když ji nedobiješ, tak klesá kapacita-životnost a tím, že to je v teple, tak se toto celé děje mnohem rychleji, než v chladu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Smrči-GSX-F | 13 | 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F |
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | anonimis | 3 | 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81 |
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King | CobrettiCZ | 4114 | 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa |
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 229 | 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58 |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |