Na přiložené fotce jsou nějáké díly co už mám opravené. Začaly chytat lišku tak jsem je dal do základu - Epolex šedá epoxidová základovka.
Postup byl: tmelení vyklepaných ďolíků - první základ - lehké přebroušení a další tmelení a druhej základ. Už mám namíchané vrchní pololesklé epoxidy (namíchané odstíny čili ne s tužidlem), ale podle studia internetu jsem se dočetl, že bych měl všecko ještě pod vodou obrousit 800-1000kou. Chci se zeptat, zda-li je to pravda a opravdu nutné. Pravda je, že základovka je matná, ale dle mě by to měla vrchní pohodě zalejt a být ta polo až plnolesklá (plánuju 2-3 vrstvy vrchní, podle toho, jak to bude vypadat).
Neumím si představit, jak třeba budu šmirglpapírem šmrdlat každej růžek rámu, a taky si neumim představit, že ve fabrice každej lakovanej díl ručně brousili před vrchní barvou...
Ještě přikládám link na album, poprosím o zhodnocení - jak si noob vede. Berte v potaz, že ta motora byla silně z*urvená, když jsem jí přivez - přečtěte si info o albu.
Rajče - galerie renovace
Naposledy editováno 11.01.2016 22:15:41
1 reakcí na tento příspěvek Rada s domácím lakováním - základ
Pokud se ti to zdá dost rovný, tak třeba rám bych jenom "líznul", ale nádrž a tak bych určitě brousil...Ale záleží na tobě-nutnost to není...
Proč proboha epoxid??
Je sice levnější, než akrylurethan, ale je dost tvrdej a křehkej Rádo to pak praská(otřesama) a loupe se ...
Hodně štěstí
Pamatuju si, když jsem si připravoval plasty a nádrž na nástřik já, chtěl jsem to mít co nejdřív hotový, abych jezdil. Pak přijel kámoš, co mi to měl stříkat, zkritizoval mi každej dolík a už jsem to brousil znovu a znovu, dokud mi to neschválil . Nakonec z toho byla motorka měsíc rozebraná. Přišlo mi to jako nekonečná práce .
1 reakcí na tento příspěvek Rada s domácím lakováním - základ
ty ráfky byly zevnitř zrezlý jako kráva a zvenku dost pobouchaný. Nechal jsem svlíknout z chromu a nalakoval. Koupil jsem levnější pozink výplet. Udělám jedny horší kola, a za rok/dva koupim nový ráfky a chromovanej výplet a udělám kola nový a ty horší prostě vyhodim.
fatman:
dával jsem epoxidovej základ, protože jsem nevěděl co pujde navrch. Původně jsem zvažoval i zlepení celý motorky do komaxitu, ale nakonec jsem sin řek vem to čert, je to první motorka a lakování snad mám trochu v ruce, mám na to základní vybavení tak to fouknu doma . Epoxidovu vrchní barvu proto, že různé zdroje říkají různé věci. Akrylurethan jsem taky zvažoval, ale epoxid byl prostě levnejší kompromis a kdybych to totálně spackal tak to bude "míň" vyhozenejch peněz.
Mámo doma ještě dost základovky takže teď to trochu pobrousim tak 500kou případně ještě někde potmelim, lehce poprášim další základ, pobrousim 1000 a dám 2-3 vrstvy vrchni barvy s následným broušením (až tak po měsíci, až to vyschne pořádně)2000kou pod vodou a tempem.
Myslim, že všechno je relativně vytmeleno a odďolíkováno. Ve fabrice to taky ničim netmelili a neplnili - na nádrži jsou vidět sváry a ve výrobě to stříkali jen prachobyčejnou červenou základovkou a na to vrchní lak. Nepotřebuju to mít zas vyblejskaný jak psí kulky. Ať to vypadá jako že to někdo dělal rukama, a ne stroj
1 reakcí na tento příspěvek Rada s domácím lakováním - základ
Osobně bych volil zinek s modrým chromátem nebo lépe pomědění a poniklování.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada s domácím lakováním - základ
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada s domácím lakováním - základ
IvanBucker píše: Dolph-cz> Tak teda rovnou 1000kou a 2 vrstvy vrchní a finiš :D neni co řešit... Jinak první vrstvu základu jsem dost pobrousil, take snad taková vrstva nebude...
ne,ten plnič bych tam dal,on ten podklad sjednotí,jinak ty probroušené místa budou dělat mapy.ale ty základní vrstvy klidně ještě zbrus.větší plochy přes podložku,šmirgl 240 a ještě to tím pěkně srovnáš.pak pod vodou přeletět šmirglem 600 a na to ten plnič.plnič pak brousit pod vodou 1000 šmirgl minimálně,lépe 1200....ono se to nezdá,ale po čase se to propadne..........
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada s domácím lakováním - základ
"gugo:
ty ráfky byly zevnitř zrezlý jako kráva a zvenku dost pobouchaný. Nechal jsem svlíknout z chromu a nalakoval. Koupil jsem levnější pozink výplet. Udělám jedny horší kola, a za rok/dva koupim nový ráfky a chromovanej výplet a udělám kola nový a ty horší prostě vyhodim. "
Zámek je zavařenej páč byl vylomenej, bylo to nejmenší zlo. Odvzdušnení nemám ucpaný, takovej vůl nejsem, ten silikon jsem otřel ještě před složenim. Motor je asi skládačka. Prej se ty čerpadla dost serou tak jsem nehledal jiný víko s čerpadlem a dirku zaslepil po pracném vyndavání zalomený ucpávky od původního majitele šroubkem s těsněním, kterej má taky nějáký kokotský stoupání a hledal jsem ho asi 2 hodiny po krabičkách všeho možnýho. Když budu mít náladu tak si to můžu přeměnit na oilmastera. Dokonce mám v zásobě místo kastlíku i nádržku na olej.
Naposledy editováno 12.01.2016 19:43:15
1 reakcí na tento příspěvek Rada s domácím lakováním - základ
Proto dělám všechno epoxidama - je to defakto všecko i od stejnýho výrobce takže se snad nemá co navzájem rozleptat... Nechci znít jako lenoch, ale asi se na ten plnič vykašlu... Jak jsem psal, nepotřebuju to mít nablejskaný jak psí kulky. Ušetřim , nebude to vypadatsnad až tak tragicky, bude to míň práce a nebudu riskovat nějáký míchání materiálů. Přeblejsknu ty dvě silnější vrstvy základu co tam jsou 1000ku pod vodou a stříknu...
2 reakcí na tento příspěvek Rada s domácím lakováním - základ
Prostě se podívám na to co chci lakovat. Jsou tam díry? hluboké, které plnič nezaplní? tak kituju, přebrousím atd. Ten plnič, aspoň Já to tak pochopil, slouží k tomu aby sjednotil povrch do jedné barvy a taky je po dobrém nařezení dost hustý takže zalije všechny šrámy apod. Však si všimněte co se po hodince z plniče stane
Poté pod vodou brousit 1000. Barva adios. Po 30 minutách lak.
Hlavně si dát bacha na schnutí. Ředidlo někdy nezaschne hned a pokud chci třeba opravit barvu, tak to krabatí třeba.
Jako takhle. Je to alchymie, a nedivím se, že profi lakyrníci nechtějí skoro nic poradit. Protože záleží na tolika faktorech. Tlak v pistoli, kolik pustíš barvy do pistole. Dobře nařezená barva. A hlavně dobře připravený povrch...No když si vzpomenu jak jsem si nalakoval celou motorku, tak zkušenosti k nezaplacení :)
Naposledy editováno 13.01.2016 23:06:30
dareckov píše: Já když jsem si lakoval celou motorku i s ráfky, tak jsem měl polovinu plastů jinou barvou a druhou půlku jinou barvou a některé plasty byly odřené docela.
Prostě se podívám na to co chci lakovat. Jsou tam díry? hluboké, které plnič nezaplní? tak kituju, přebrousím atd. Ten plnič, aspoň Já to tak pochopil, slouží k tomu aby sjednotil povrch do jedné barvy a taky je po dobrém nařezení dost hustý takže zalije všechny šrámy apod. Však si všimněte co se po hodince z plniče stane
Poté pod vodou brousit 1000. Barva adios. Po 30 minutách lak.
Hlavně si dát bacha na schnutí. Ředidlo někdy nezaschne hned a pokud chci třeba opravit barvu, tak to krabatí třeba.
Jako takhle. Je to alchymie, a nedivím se, že profi lakyrníci nechtějí skoro nic poradit. Protože záleží na tolika faktorech. Tlak v pistoli, kolik pustíš barvy do pistole. Dobře nařezená barva. A hlavně dobře připravený povrch...No když si vzpomenu jak jsem si nalakoval celou motorku, tak zkušenosti k nezaplacení :)
zase až taková alchymie to není,je jen potřeba dodržet pracovní postupy a nemít v hlavě nasráno.ale určitě se no nedá pochopit za 10 minut.
a to že nikdo nic nechce prozradit a dělá ze sebe mistra světa osobně nesnáším,ale to je místní kolorit.......