1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR
Naposledy editováno 08.10.2015 18:21:17
callowsick píše: ST-M: k neúspěchu velkejch Jaw bych přičetl ještě mizernou servisní síť a distribuci ND založenou na škemrání v Týnci. Kdo chce vyndat peníze za novou mášu, pro toho je pocit dobrýho zázemí od výrobce důležitej.
pokud se nic nezmění, nemá litr ani nadlitr šanci na rozšíření. přeci jen to není třinda, kterou umí spravit kdekdo (vlastně to umí už několik generací garážistů a je to pořád +/- stejná technika).
Naposledy editováno 08.10.2015 21:07:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR
dave-lister píše: milan1963> Tady je Jawa 350 Choper za 71 000kč. Nová se myslím prodávala za 72 000kč. Za 10let ztratila na hodnotě 1000kč.
To, že to za tyhle peníze někdo nabízí, ještě neznamená, že to někdo koupí
1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR
milan1963 píše: Podle zdroje z Jawy bylo vyrobeno 360 až 370 kusů Jawy 650 Classic, 60 kusů Style a 17 kusů Dakar. Celkem tedy cca 450 Jaw 650. A chcete naštvat, vy kteří Jawu tak nenávidíte? Já jsem letos svojí Jawu 650 prodal. Byla opravdu "vychytaná", bezporuchová, prodat jsem až tak nemusel. Prodal jsem ji ale za cenu, za níž jsem ji kupoval. Po 8 letech a 50 tisících najetých kilometrech. Která jiná motorka takto neztratí svoji hodnotu ? Mám Jawu 660, výr. číslo 52. Když ji budu prodávat, neprodělám, to vím. Zatím o tom ale nemám důvod uvažovat. Např. proti Yamaze XT 660 je o dost lepší. Nehodnotím ale vzhled, ten je věcí individuálního posouzení.
Milane, není to tak, že bych Jawu nenáviděl, mám ji rád. A myslím, že většina přispěvatelů tady taky. Právě proto mě mrzí, že nedokážou udělat slušnou a pěknou motorku za přijatelnou cenu. Do těch svých "projektů" cpou nemalé státní peníze, takže jim to dotujeme my všichni, co tu žijeme. Zatím za ně nic nepředvedli a pokud hodlají předvést to, čeho tady byly snímky s okopčeným motorem MZ, tak by to mělo být trestné.
Já osobně jsem už čekání na pěknou motorku z Jawy vzdal, ale ta lumpárna z dotacema by jim projít neměla.
1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR
1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR
Jasně že skutečná koupěschopná poptávka je v ČR celkem malá, proto musí hold vyrazit za hranice. Podnikání v tomto oboru určitě není sranda, ale dle chování vedení Jawy je znát, že jim je to stejně všechno fuk. Oni by ti Kubánci, Rusové Britové a ti ostatní co ještě kupují třindy kupovali i čryřtakty, ale nějáké rozumné v duchu Jawy (jednoduché, blbuvzdorné, odolné, celkem úsporné a hlavně "levné" - prostě pracanty) ne litry nebo 1200, za ty prachy co si řeknou každý sáhne jinam. Je to pořád stejná ohraná písnička. Byl bych rád, kdyby jednou z té fabriky začaly vyjíždět motorky a dokonce věřím tomu, že se to i stane, ale to buď bude Jawa patřit někomu jinému nebo stávajicí vedení vykopnou.
Co se týče FGR četl jsem tady jedno téma, kde psal borec co jim dělal testovacího jezdce na toho mastodonta Midalu. Scénář veskrze podobný jako v Jawě s tím rozdílem, že zde byl výsledek alespoň předveden. Felgr si splnil sen a vyrobil motorku, následně bylo zjištěno, že je na ní moc práce a musí se ještě celkem dochytat a navíc, že by ji asi nikdo nekoupil, protože za ty prachy by měl člověk rodinný domek se zahradou, bazénem, psem, králíkárnou a stádem koz, a ta motorka na to prostě namá. Jistě je technicky zajímavá, ale dát za něco takové peníze, tak budu očekávat kurde luxus a k tomu prý měla Midalu hodně daleko. Takže se mašina šoupla k ledu, peníze nacpaly do závodění a všichni byli spokojení. Frajer co to testoval, psal, že asi za 4 roky na tom najezdil cca 2000 km, tekl z toho olej, palivové mapy stáli za prd a nikdo nekěl zájem s tím cokoliv dělat, takže asi tak. Celkem bych tomu i věřil, ono konec konců, kdo to umí s dotacemi, proč by se měl zajímat o nějákou výrobu - to je podle mě i případ Jawy.
O VM nevím vůbec nic a jak je to s Blatou taky ne. Vím, že jim minibike kopírovali Číňani, ale ti kopírují úplně všechno, ale co se stalo s prodejem moto...? Asi přecenili schopnosti trhu či co... Škoda, ty motorky mohli být dobré.
Celkem neznámá značka je Capirelli. Borci bouchají skůtry někde u Lanškrouna a dělají už i nějáké 125 motorky. Ceny na úrovni číňanů ale zpracování uplně o něčem jiném. Tak jim snad bude přát víc štěstí než těm výše zmíněným.
Naposledy editováno 09.10.2015 16:18:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR
1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR
1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR
Naposledy editováno 11.10.2015 12:54:43
milan1963 píše: hrnous> Buldogbiker : To by mně taky zajímalo. A co osobně provedli nejen tobě . Já byl s Jawou 650 spokojen na 100 %, s Jawou 660 je to, jak píše Ghrohe, minimálně 110 % . Domluva a jednání s Jawou Týnec byla vždy na úrovni, nemám proto nic proti.
Tak zkus něco koupit v Jawě přímo ze skladu Milane.A né přes Krafta.Bud´ Ti neodpoví nebo nepošlou všechno co jsi objednal.
1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR
callowsick píše: copak Jawa, ale je mi spíš smutno z toho, jak utichla výroba Blata - tedy alespoň, co se týče modelů pro veřejný provoz. Mělo dojít k uvedení 250cc a místo toho se zmrazila i výroba 125 :(
Blata je podle mě jediná ČR firma, která mohla reálně sériově vyrábět dobrý motorky pro smrtelníky. kéž by se to znovu rozjelo
Co se stalo?
Proč skončili? ?
1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR
Celkově bych už ale nebyl tak příkrý, podle mě jde Jawa správným směrem. Výroba vlastních motorek by ji stáhla ke dnu, dneska jde o hodně úzkoprofilový a riskantní obor s obrovskou konkurencí a poměrně nasyceným trhem (ne jako po válce, kdy byl po všech dopravních prostředcích skutečný hlad).
Proto se Jawa pustila do výroby rámů pro jiné firmy. To je určitě rozumné pro nějakou dlouhodobou finanční stabilitu, jež by zase Jawě mohla umožnit pokračovat ve výrobě motorek.
Na Jawě je jasně vidět, jak jí zoufale chybí peníze prakticky na všechno - na vývoj, servisní síť, dostupnost dílů, marketing a reklamu... Přesto nejen pořád funguje a přežívá, ale modernizuje své vybavení, opravila hlavní výrobní halu, dala ji novou fasádu a zbavuje se starých nepotřebných budov. Lidi, co pro ni pracují, vnímám jako nadšence, kteří pokračují dál, i když se jim ne vždycky všechno povede (poruchovost řady 650, vzhled Sportarda i podle uniklých snímků nové Jawy 1000). Na druhou stranu testeři o Sportardu tvrdí, že jezdí dobře, a podle majitelů je i spolehlivý, takže mírný posun vpřed je vidět.
Proto jsem se rozhodl zůstat optimistou. Sám bych se do tohodle oboru asi vůbec nepouštěl a nechci se řadit mezi ty, kteří jen kritizují a nadávají, přestože jim chybí vhled do skutečnosti. Mě vlastně taky a možná i některým lidem přímo v Jawě - když tvrdí, že novou motorku představí tehdy a tehdy, tak to podle mě v ten okamžik i myslí vážně. Nevidí však všechny ty překážky, které jim ještě stojí v cestě.
Naposledy editováno 24.11.2015 11:02:25
Jawa koupí motor , svaří rám, objedná předpotopní přístrojovku na Aliexpresu, udělá design, který odporuje základním designovým pravidlům o aktuálních trendech nemluvě a Jawaři jsou z toho nadšení.
Ono sice u nové motorky občas něco nefunguje a je potřeba si ji doma trochu dotvořit, či dokonce nová motorka s pár km nejde občas nastartovat, ale to nevadí, jsou s ní spokojeni na 110%.
Ještě dotaz pro zasvěcené: Jak to vypadá s tou novou Jawí fabrikou v Mongolsku, ví někdo?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr skútru či motorky Jawa 1000/837 | Anna_per | 11 | 30.11.2022 v 22:20 Borntobewild |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Kdo má foto nové Jawy:-))))) [1 ... 52, 53] Jawa 1000/837 | yannick | 1564 | 19.11.2019 v 07:51 FILODENDRON |
JAWA 1000 [1, 2, 3, 4] Jawa 1000/837 | Che | 92 | 2.4.2019 v 09:38 Sofía |