Jsme zároveň připraveni případně svolat majitele dotčených automobilů, kterých by se problém týkal, do servisů, kde by jim výrobce bezplatně všechny parametry motoru zkontroloval a případně opravil.
To by musel být majitel vozu padlý na hlavu, aby si nechal (ač zdarma) dobrovolně namontovat kurvítko.
Na druhou stranu, koupit Škodovku skutečně může jen člověk rozumu mdlého.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko zdarma
Dawe02 píše: Myslim, soude podle reakce z Wolfsburgu, ze v tom musi byt neco vic nez popsany mechanismum. Mozna meli mapy prepinane ridicem pri testu (zvlastni kombinace tlacitek apod.) nebo podobny 'podvod'.
No taky myslim, ze delali neco "vic" nez ostatni....CEO by neodstoupil jen tak .....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko zdarma
soccer píše: No joooo, ale to máš HEMI a jedeš jen na půlku motoru ne?
ne, tam kde má většina motorů červený pole tak on při stejný rychlosti je třeba na 2 tis. ot.... víš?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko zdarma
Lion píše: ne, tam kde má většina motorů červený pole tak on při stejný rychlosti je třeba na 2 tis. ot.... víš?
kdepak, plouzil jsem se 70kmh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko zdarma
soccer píše: No joooo, ale to máš HEMI a jedeš jen na půlku motoru ne?
Okrajova poznamka. Maximalni vykon motoru neni z nejdulezitejsich ukazatelu mozne spotreby.
Zalezi na ucinnosti ve spektru nejpouzivanejsich otacek. Prikladne pro nizkopreplnovane benzinove motory, dulezite pro BSFC (spotrebu) je volumetricka ucinnost - takze veskere spalovani, pracovni teploty, plneni,vyplach, konkretneji treba celkova mechanicka ucinnost turbodmychadla, backpressure turbinove sekce a vyfuku, objem a tvar vyfukovych svodu, rozsah variability casovani a zvihu hlavne vyfukovych ventilu atd. Jaky je spickovy vykon nehraje moc roli i kdyz nekdy ( atmosfericky benzin) je dost pevne slinkovan s objemem a tim velikosti motoru a ztratami trenim a dynamikou...
VW je prukopnik a jejich motory s MIllerem, ktery se prepne do normalniho cyklu v pripade potreby je imho cesta jak na emise.
Naposledy editováno 24.09.2015 15:05:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko zdarma
tak teď už je mi to naprosto jasný...
Naposledy editováno 24.09.2015 17:18:18
2 reakcí na tento příspěvek Kurvítko zdarma
Pro me stale plati, ze pokud koupis za 20 Feldu LPG. Dva roky v tom drandis a pak to za 15 prodas. Tak LPG funguje. U me proste ne. bohuzel....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko zdarma
KubaLC8 píše: Ty kopes za benzin, ja evidentne za naftu, kazdej na to ma svuj nazor. LPG nechci, montovat si do auta nadrz LPG 100l abych mel dojezd kolem 1000km? picovina. Jezdim dalnice a bohuzel i Prahu, ale zatim bych nemenil. Byl jsem se ptat na Aurise hybrida, ale toho mi prodejce rozmluvil, ze vzhledem k podminkam kde jezdim tak by hybridni pohon byl spis na obtiz.
Dneska ma skoro kazde auto turbo, kazde ma setrvacnik i benzin a vstrik se da koupit kolem 5000kc. jestli mi naftak udela usporu 1kc na km, pri rocnim najezdu 40 - 50tkm a cene komponentu, jejich vydrze a tak.... a spocitas si to sam, ze?
benziny se mozna priblizuji spotrebe naftaku, ale jen pri velmi klidne jizde, kde naftak jede za 4, benzinak kolem 5. Nicmene se vzrustajici rychlosti (dalnice) nebo zatizenim (at naklad nebo vlek) se nuzky rozeviraji porad stejne.
Pro info: v cervenci jsem se vracel z dovolene a na trase 360km jsem jel prumernou rychlosti 120km/h se spotrebou 5.0l, data z PP. V aute (1500kg) 2 lidi a narvanej kufr.
Skoro se tomu az nechce verit... Jezdim kazdy tyden 450tam a 450zpet, nemecka dalnice + usti-praha a prumer 120nebo vic se da jen v noci (pres den kvuli predjizdeni kamionu nemam sanci) drzim 170-190 a jedu podle palubaku 8-8.5 ... V realu o pul litru az litr vic. Ze by vw bylo na skor polovicni spotrebe pri stejnym stylu jizdy mi prijde docela prekvapujici.
(Pri stejnym stylu jizdy se k tyhle cifre nepriblizim a i golfem 5 tdi 77kW - teda ani neda ten prumer, tomu se pres 160-170uz moc nechce. Pri takhle rychly jizde jezdim za podstatne vic i se starou rotackou 81kW v oktavce...)
Mam nejak stale smulu na auta ... O 328i co mam taky lidi rikaj ze jezdi za 8.5 svizne a ja se svizne nedostanu pod 11:)
ale placebo = lhani, jak je vidno udelalo z VW nejprodavanejsi vuz
Naposledy editováno 24.09.2015 19:30:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko zdarma
assassin píše: Skoro se tomu az nechce verit... Jezdim kazdy tyden 450tam a 450zpet, nemecka dalnice + usti-praha a prumer 120nebo vic se da jen v noci (pres den kvuli predjizdeni kamionu nemam sanci) drzim 170-190 a jedu podle palubaku 8-8.5 ... V realu o pul litru az litr vic. Ze by vw bylo na skor polovicni spotrebe pri stejnym stylu jizdy mi prijde docela prekvapujici.
(Pri stejnym stylu jizdy se k tyhle cifre nepriblizim a i golfem 5 tdi 77kW - teda ani neda ten prumer, tomu se pres 160-170uz moc nechce. Pri takhle rychly jizde jezdim za podstatne vic i se starou rotackou 81kW v oktavce...)
Mam nejak stale smulu na auta ... O 328i co mam taky lidi rikaj ze jezdi za 8.5 svizne a ja se svizne nedostanu pod 11:)
Je to jednoduchý, vyjeď nádrž do sucha, nalej z kanystru 5 litrů, vynuluj tachometr, dojeď na pumpu, dotankuj 45litrů a vyjeď nádrž do sucha. Budeš vědět na čem jsi.
Udělám to samé na Octávii 1,6TDI a dám to sem.
1 reakcí na tento příspěvek Kurvítko zdarma
JUPP67 píše: Je to jednoduchý, vyjeď nádrž do sucha, nalej z kanystru 5 litrů, vynuluj tachometr, dojeď na pumpu, dotankuj 45litrů a vyjeď nádrž do sucha. Budeš vědět na čem jsi.
Udělám to samé na Octávii 1,6TDI a dám to sem.
1.6 TDi jsou ty zavirovany motory, ne? Pockej, az ti Tok prepise soft v ridici jednotce, budes jezdit za 10 a bude to mit 30 kW
1 reakcí na tento příspěvek Kurvítko zdarma
Docela velký humbuk je okolo CNG, kde každý, kdo se vyzná, ví, že dávat to ke starším u motoru je slepou uličkou - viz nedávno velké haló okolo 714 přestavěné na CNG... teď, na začátku, to sice vypadá ideálně, ale už teď se musím smát, jak za pár let budou zelení sódruzi věšet hlavy, až na těch motorech LIAZ odejdou hlavy. To už je dávno známá, leč (pochopitelně) tutlaná věc, že metan na motorech, které pro něj nejsou od konstrukce uzpůsobeny, oddělává ventily a hlavy.
Zkrátka, benzin je benzin a na delší trasy (nad 50km na jeden zátah) je výhodnější nafta. Na tom nikdo nic nezmění a kdo argumentuje karcinogenností spalin z nafty, pak toto je problém pouze moderních motorů s vysokotlakými (2000atm.) vstřiky, kde jsou saze tak jemné, že je nezachytí "filtr" na nosní sliznici a dostanou se až do plic, ba částečně pronikají i do krve. U klasických dieselů s řadovými čerpadly a přímým, nebo nepřímým (předkomůrka) vstřikem, které při přidání plynu umějí položit kouřovou clonu, s tímto není problém. Opět důkaz toho, kterak veškeré snahy o "ekologii" mají častokrát opačný efekt, než jak bylo od nich očekáváno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko zdarma
assassin píše: Vyjizdet nadrz do nuly asi neni dobrej napad a ani nemam jak to prakticky vyzkouset - ja se pri overovani realne spotreby spokojim s dotankovanim do plne a s tim ze vim kolik jsem od minuleho tankovani najel. Na 70 litrove nadrzi takhle vznikla chyba neni zasadni... Za 5 jsem ale nejel nikdy :)
Proč ne, to ti jako v autě nesmí dojít benzín nebo nafta??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko zdarma
Londoner píše: No taky myslim, ze delali neco "vic" nez ostatni....CEO by neodstoupil jen tak .....
Tak jsme meli pravdu. Uz vim co udelali a jak. Bylo to proti pravidlum. EPA ( ta US agentura) pro testy explicitne vymezuje a zakzuje tzv. defeat device a to co VW dela na to presne sedi.
1 reakcí na tento příspěvek Kurvítko zdarma
3 reakcí na tento příspěvek Kurvítko zdarma
assassin píše: JMK: ty proste zjes v jinym svete... Chtel bych videt nekoho kdo by dneska dobrovolne jezdil volhou a nebo do ni jeste cpal prachy v podobe systemu lpg
no asi někdo, kdo si vyrábí prodlužovací šňůry z vyřazených spotřebičů Já už ho čtu jenom letmo, ale jak vidím Volha-karburátor-LPG, tak v podstatě nemusím číst dál, protože vím, jakou sračku zase zplodil
Twister píše: Stačí jednoduchý kalkul. Spotřeba mého auto v benzínu byla nějakých 9 až 10 na sto. Při montáži LPG jsem byl vždy upozorněn, že spotřeba se mírně zvedne. Ale počítejme 10l na sto. Cena LPG nejakych 13 Kc. To je 130Kc/100km. Nafta 6l x 28Kc=168Kc. Rozdil 168-130=38. Po vydelení na km, mame rozdil 0,38Kc na km. Zastavbu LPG rekneme 28000Kc. 28000/0,38=73684. Tzn. návratnost vstupních investic do předělaného LPG oproti ropáku je více než 70000km bez započítání revizí plynu. Což je suma které moje auto ještě nikdy nenajelo než jsem se ho zbavil. Argumentovat tím, že auto s LPG bude mit pri prodeji vyssi hodnotu je v cenove hladine vozu 50k docela diskutabilni. A to nezapocitavam, ze se s tim nesmi do garazi apod.
Pro me stale plati, ze pokud koupis za 20 Feldu LPG. Dva roky v tom drandis a pak to za 15 prodas. Tak LPG funguje. U me proste ne. bohuzel....
Někdy člověk některé věci prostě vidět nechce, tak je nevidí....dejme tomu, že nekontroluju správnost tvého výpočtu a uznávám návratnost 70 000km. Pokud ujedeš s autem na LPG 1/2 těchto km, přirazíš si pak k bazarové ceně vozu 1/2-2/5 ceny za zástavbu LPG(nevím teda proč kalkuluješ s cenou za 8mi válec http://www.hlpropan.cz/cenik ale dobře, třeba máš malé péro a musíš si to kompenzovat objemem auta ) a investice se ti vrátí.
Ad ty garáže - to už taky není tak úplně pravda, pokud mají otevřenou střechu, tak můžeš minimálně na ni. Nedělám si iluze, že budou garáže mohutně investovat do zajištění parkování LPG aut i v "budově", nicméně celá tahle posedlost nebezpečím LPG je jen fraška.
Co se tyce podzemnich garazi, mam plnici hrdlo hned vedle benzinovyho schovany pod vickem a nalepku nemam, takze si parkuju kde chci a nikdo nic nepozna.
http://dfens-cz.com/...sloclanku=2015092401
Jsem jedinej, kdo neveri, ze se to tyka jen jednoho typu motoru? Nechapu, jakto ze jiny motory bez vstrikovani mocoviny ty samy limity s podobnou technologii udajne v pohode plni. Nakonec to padne na vsechny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko zdarma
J.M.K. píše: Padlo tou slovo o tom, do čeho vestavět LPG... dle zkušeností je toto ideální pro staré velkoobjemové motory, typicky Volha. Relativně vysoká spotřeba vzhledem k ceně LPG nevadí a navíc tento motor se s propan-butanem v pohodě popere a na výkonu moc neztratí, nota bene v kufru je na bombu místa dost. Hodně se LPG dávalo do škodovek, kde se dá výborně využít prostor za zadním opěradlem, kdežto u jiných aut bomba zabere místo v kufru, nebo toroidbomba zabere místo pro rezervu - a rezervu pak budu vozit volně v kufru, opět bude zabírat místo. Navíc u motorů se vstřikováním jsou problémy s tím, že vstřiky potřebují "mazání" a při provozu na plyn se zvyšuje poruchovost. Další argument pro to, že LPG patří pouze na karburátorový motor.
Docela velký humbuk je okolo CNG, kde každý, kdo se vyzná, ví, že dávat to ke starším u motoru je slepou uličkou - viz nedávno velké haló okolo 714 přestavěné na CNG... teď, na začátku, to sice vypadá ideálně, ale už teď se musím smát, jak za pár let budou zelení sódruzi věšet hlavy, až na těch motorech LIAZ odejdou hlavy. To už je dávno známá, leč (pochopitelně) tutlaná věc, že metan na motorech, které pro něj nejsou od konstrukce uzpůsobeny, oddělává ventily a hlavy.
Zkrátka, benzin je benzin a na delší trasy (nad 50km na jeden zátah) je výhodnější nafta. Na tom nikdo nic nezmění a kdo argumentuje karcinogenností spalin z nafty, pak toto je problém pouze moderních motorů s vysokotlakými (2000atm.) vstřiky, kde jsou saze tak jemné, že je nezachytí "filtr" na nosní sliznici a dostanou se až do plic, ba částečně pronikají i do krve. U klasických dieselů s řadovými čerpadly a přímým, nebo nepřímým (předkomůrka) vstřikem, které při přidání plynu umějí položit kouřovou clonu, s tímto není problém. Opět důkaz toho, kterak veškeré snahy o "ekologii" mají častokrát opačný efekt, než jak bylo od nich očekáváno.
Ty máš fakt potřebu rozumět všemu. Tu blbost o LPG přejdu by jsi nenapsal, kdyby jsi věděl něco o motorech. A zmiňovat shade 105 - 130 kvůli výhodě místa za sedačkou, to nemyslíš vážně...
K CNG, tady jsi opět mimo. Stejně jako pro LPG existují směšovače, které přimazávají. Už za bolševiků (a ještě víc po sametové) byly vidět Karosy, které měly vzadu v takové plechové nůši velký flašky s propanem. Podle slov mechanika s ČSAD ty motory měly nájezd stejnej, jako ty na konvenční palivo. A k ekologii - ač nemám rád tohle slovo - má to smysl, i směrnice o nahrazování nafty v MHD. Nastuduj si o tom něco.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko zdarma
assassin píše: Skoro se tomu az nechce verit... Jezdim kazdy tyden 450tam a 450zpet, nemecka dalnice + usti-praha a prumer 120nebo vic se da jen v noci (pres den kvuli predjizdeni kamionu nemam sanci) drzim 170-190 a jedu podle palubaku 8-8.5 ... V realu o pul litru az litr vic. Ze by vw bylo na skor polovicni spotrebe pri stejnym stylu jizdy mi prijde docela prekvapujici.
(Pri stejnym stylu jizdy se k tyhle cifre nepriblizim a i golfem 5 tdi 77kW - teda ani neda ten prumer, tomu se pres 160-170uz moc nechce. Pri takhle rychly jizde jezdim za podstatne vic i se starou rotackou 81kW v oktavce...)
Mam nejak stale smulu na auta ... O 328i co mam taky lidi rikaj ze jezdi za 8.5 svizne a ja se svizne nedostanu pod 11:)
Bylo to na trase Slovinsko - Rakousko, nuloval jsem na benzince na dalnici pri tankovani a koukal na to nekde v rakousku kde jsme zastavovali. celou dobu tempomat 145km/h (real cca 138) za tu dobu nebylo jedine zpomaleni, pri tehle rychlosti mi to toci cca 2300
Vylozene to vyslo.
Naposledy editováno 25.09.2015 09:55:27