chtěl bych se zeptat na zkušenosti,rady nebo tipy ohledně situace , kterou se budu snažit popsat. Ve zkratce po větším servisu jehož součástí byla třeba výměna chladící kapaliny nebo i výfuku se občas stalo, že na mé ER6ce občas problikla nebo krátce zasvítila kontrolka teploty chl.kapaliny ( nemá žádný ukazatel, jen kontrolku toho, že teplota vystoupala příliš vysoko ). Ventilátory běží, krátce po rozjezdu kontrolka zhasla. Poslední dobou se však situace začala opakovat častěji, ale vypozoroval jsem pro mě zvláštní věc. Kontrolka ze rozsvítí po delší rychlejší jízdě a rychlém zastavení na nulu. Příklad: jedu 10min po silnici 1.tř 110-120km/h, vjedu do odbočovacího pruhu, dávám přednost tak zastavím a cca po 15s se kontrolka rozsvěcí. Nebylo pravidlem , že se to stalo vždycky, proto jsem to moc neřešil a protože kapalina "nevařila" a přepadem nic neteklo, dával jsem to za vinu špatnému čidlu.Navíc se to kolikrát stalo i ve chvíli, kdy ani nebylo nijak velké teplo.
Dneska se mi však stalo, že jsem sjel z dálnice po cca 15min jízdy okolo 140km/h k benzince a už při zpomalení na 50km/h se kontrolka rozsvítila, po zastavení pak vytekla přepadem prakticky veškerá chl.kapalina. Jak je to možné? Měl jsem za to , že čím vyšší rychlost, tím lepší chlazení motoru?
Naopak při pomalém popojíždění po městě, nebo ježdění okolo 60-70km/h po malých silničkách v 37 stupních nevedlo k rozsvěcení kontrolky ani jiným problémům s chlazením. Nenapadá někoho jaký by tahle, alespoň pro mě záhada, mohla mít důvod? Děkuju za všechny nápady!
Prve odvzdušnit dle manuálu.
Pokud to nepomůže tak by stálo za to zkouknout termostat a vodní pumpu - zase teoreticky by to tím být nemělo, protože by to pak dělalo i při pomalé jízdě. Ale když říkáš, že tomu dáš kotel a pak zastavíš a je přehřátá voda, tak mi to přijde, jak kdyby to přestalo hnát vodu přes chladič a točilo ji to jen v horkém motoru. Ještě mne napadá jedna závada, která by s tím mohla mít souvislost - jestli je tam tlakové víčko a jestli to otevírá při správném tlaku - dá sxe otestovat konpredorem s manometrem.
Kvízová - když se měnila kapalina, dávala se stejná (zelená za zelenou, růžová za růžovou atp.) nebo se měnila (růžová za zelenou aj.) ?
CAG: To zní logicky, dobrá odpověď ;)
Mr.Dreamer: Já s tím byl taky několikrát (cca 10x ) v Mýtě na okruhu a tam se mi třeba kontrolka nerozsvítila nikdy....Ale jinak mě se teda větrák spouštěl i dřív poměrně často, byť vždycky třeba jen na chvilku.
Každopádně je to trošku "záhada" a až se jí podaří vyřešit tak určitě napíšu výsledek
1 reakcí na tento příspěvek Nechladí při vyšší rychlosti
1 reakcí na tento příspěvek Nechladí při vyšší rychlosti
1 reakcí na tento příspěvek Nechladí při vyšší rychlosti
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Meranie paliva Kawasaki ER 6F Kawasaki ER 6F | mmv38 | 11 | 15.12.2023 v 16:52 Anti |
Kawasaki ER6f 2011 ladeny vyfuk Kawasaki ER 6F | Dodorr | 3 | 28.8.2023 v 00:13 Fazer800 |
Majitelky Kawasaki ER6f - SEM! [1, 2] Kawasaki ER 6F | Oilman | 33 | 27.8.2023 v 23:55 Fazer800 |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Chladicí kapalina Kawasaki ER 6N, Kawasaki ER 6F, Kawasaki Versys-X 300 | Dumb | 5 | 18.3.2023 v 07:59 jardad |