žádám o radu.. U ER5 mi špatně klesaj otáčky. Prostě po puštění plynu to má tak ke 3 tisícům a na předepsaných 1200ot. to padne za nějakých 5-10 sekund. Při jízde a řazení na jiný stupeň otáčky nepadnou při puštění plynu..čím to může být?? Lanovod ok.. před týdnem to jelo normálně,pak asi při 160km/h to začlo jít na jeden válec(výměna svíce a dobrý),ale ty otáčky jsou nahoře jak jsem popisoval.. Předem dík za rady,vaše zkušenosti na co se mám zaměřit. Nerad bych to rozštěloval-hlavně to,na co nemusim sahat.. Jarda
1 reakcí na tento příspěvek neklesají otáčky motoru
1 reakcí na tento příspěvek neklesají otáčky motoru
Pozri netesnosti v saní, príruby, vákuové hadičky a podobne.
To má karburátory? Ak áno, tak by som skontroloval aj tie. Rozobrať, vyčistiť, ak to nebolo robené. Pozrieť membrány. Synchronizáciu. Možno jedna klapka ostáva otvorená viac a takto sa to divoko správa. Voľnobeh je aký? Pravidelný, pekný?
A do výfuku to nestriela?
Naposledy editováno 28.03.2015 11:25:20
1 reakcí na tento příspěvek neklesají otáčky motoru
jarden nedáva mi logiku prečo práve by sa malo čosi stať, keď ideš rýchlo, ale ktovie. A kedy naposledy mali tie karbce nejakú údržbu?
Možno ozaj ti len nejaká podtlaková hadička pustila. Je to staršia moto, hadičky môžu byť vekom dopraskané, treba to popozerať postupne všetko a vylučovacou metódou na to prídeš
EDIT: keď ti do výfuku nestrieľa, zrejme so zmesou nebude nič (aj keď to je ťažko od oka povedať)
Zameral by som sa na to sanie, podtlak, falošný vzduch a tak.
Podobné príznaky môže byť aj ak ti ostáva visieť sytič - stačí aj kúsok. Pozri aj lanká a chod sytičového mechanizmu.
Naposledy editováno 28.03.2015 12:17:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) neklesají otáčky motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) neklesají otáčky motoru
Mohla se ti stát podobná situace jako mě. U dna nádrže se mi hromadil bordel (rez, prach apod špína) z běžnyho tankování a časem se to hadičkou podtlakem nasalo do karbců, kde se ten bordel začal obalovat kolem jehly a trochu ji i přicpával (to by vysvětlovalo proč ti chcipl jeden válec). Karbce se hodily do ultrazvukovy lázně a bylo všechno zase v pohodě (ono to nestačí jen nějak vymyt vodou za čas, ten ultrazvuk dostane bordel odevšud).
Hadičky z nádrže sem čistil tak, že se vzala velka injekční stříkačka, misto jehly se tam hodila hadička a stříkal jsem skrz ně pod velkym tlakem, aby se ten bordel vyčistil všechen ven.
Jinak je to celkem blbuvzdorná motorka, stačí udělat nějak tenhle zakladni servis a zlobit už nebude
1 reakcí na tento příspěvek neklesají otáčky motoru
A keď sa ti seká ihlový ventil, vidíš, našiel si príčinu. Ihlový ventil má naspodku taký malý čudlík, ten by mal tiež pekne pružiť. Niekedy to stačí vystriekať čističom na karbce, ale niekedy pomôže len výmena.
Plavák na tej oske má voľný a plynulý chod?
1 reakcí na tento příspěvek neklesají otáčky motoru
EDIT: a keď si to mal rozobraté, tak si to dúfam všetko aj prečistil nejakým čističom, áno?
trysky von, vyfúkať, vyčistiť plavákovú komoru, všetky možné kanáliky prefúknuť, prestreknúť čističom na karbce a tak. Samozrejme, najskôr odstrojiť, nestriekať tam agresívny čistič, kým nemáš vonku všetky gumené časti.
Mne ten čistič na karbce rozožral aj plastové ochranné okuliare a gumené rukavice čo som mal na rukách
Naposledy editováno 31.03.2015 11:18:08
Ale nikde som to neobjednával, zbehol som do prvej auto-moto-techny v dedine a mali to.
ale vravím, je to riadne agresívne, podľa smradu zrejme niečo na báze acetónu.
tie aditíva sú možno fajn, ale na karb motorke, ktorá nemala karbce čistené neznámo ako dlho, je to skôr iba placebo. A čistí to akurát svedomie majiteľa a jeho peňaženku :)
1 reakcí na tento příspěvek neklesají otáčky motoru
PS: Prikladam video pro predstavu (vyfuk si obcas prdne takze mne napada jeste falesny vzduch kdesi)
Membrana sedi hezky a po vyndani a prozkoumani okem vypada slusne (jedine ze by to mohla delat i nejaka mikroskopicka direcka)
1 reakcí na tento příspěvek neklesají otáčky motoru
No, tak znova:
veď vidíš sám, že otáčky ti klesnú, keď dáš kúsok sytiča a ešte to aj bafká do výfuku.
Pri rozborke karburátorov sa stalo čosi, čo ochudobnilo zmes. Predpokladám že na jemnom sytiči to ide OK a aj voľnobeh je normálny nízky.
Keď boli kkarby vonku, robila sa potom následne aj synchronizácia?
Nepokrútilo sa skrutkou bohatosti voľnobežnej zmesi?
Pozrel by som aj či neostávajú plaváky visieť. Sú háklivé na rovnosť a čistotu osky okolo ktorej sa otáčajú. Niekedy ako diagnostika pomôže aj jemne poklepať opakom skrutkovača po plavákovej komore zvonka - tým klepnutím sa plavák uvoľní a na chvíľu to pomôže. Ako diagnostika poruchy stačí.
A samozrejme falošný vzduch skontroluj či neťahá niekde.
Noa spojka na to nemá samozrejme žiadny vplyv.
Ktovie ako dopadol Jarden s tým čistením, už sa neozval, dúfam že to prežil
Takže čím konkrétně že chodila na jeden válec(pravda jedna svíčka byla špatná-ale proč odešla-asi víc faktorů okolo přívodu paliva dohromady) a neklesala na otáčkách to bylo netušim. Abych to schrnul -výměna svíček,vzduch.filtru,jehel plováku(aby byla správná a držela hladina v plovákové komoře),vyčištění šoupátek sytiče(aby se obě ochotně do karbce vraceli),sítek v nádrži(ty byli čisté)- A JEDE DOBŘE!!! Ještě bych potřeboval možná jen pro můj pocit zkouknout synchronizaci karburátorů-nic na to nemám a asi se do toho sám nepustim-nemám budíky,ale někdo někde popisoval jak se to dělá s hadičkama a kapalinou-moc sem to z toho ale nepobral. Třeba někdo víte??
Všem zůčasněním co se připojili k mé diskuzi moc děkuji . Ať vám to frčí a hlavně opatrně!!
1 reakcí na tento příspěvek neklesají otáčky motoru
Som rád že to ide. Staré mašiny sú super v tomto, že ľahko odhalíš príčinu vo väčšine prípadov.
Čo sa týka synchronizácie, postup je jednoduchý a najmä pri dvojvalci.
Spravíš si hadičku tvaru U, naplníš kvapalinou:
a oba konce pripneš na určené otvory na sacích hrdlách.
šteluješ dokiaľ nie sú hladiny vyrovnané. Má to pár záludností - potrebuješ dosť dlhé to prívodné vedenie (~2m min by som dal), aby si minimalizoval šancu, že motor pri veľmi zlom rozladení natiahne kvapalinu do seba. A takisto asi neni odveci vymyslieť nejaký spôsob priškrtenia, aby ti to nepulzovalo ako divé.
ja keď som to robil, som použil iný systém -
Tu sa ti nestane, že motor natiahne kvapalinu. Proste keď je veľmi rozladený, tak vytiahne z jednej fľašky kvapalinu do druhej a nemá šancu ju nasať, lebo hladina nedočiahne na saciu hadičku. Pri tomto spôsobe nastavuješ dovtedy, kým kvapalina medzi fľaškami preteká. Keď prestane tiecť, je to v rovnováhe. Celkom logicky
Samozrejme, nastavovať to treba aj za voľnobehu, ale takisto aj skontrolovať pri vyšších otáčkach, či podtlak nelieta.
Ja som to raz robil doma. Jedno poobedie som vyrábal ten synchronizátor pre 4valec, pomocou zaváraninových téglov.
A nastavoval som to ďalšie poobedie a aj tak som si nebol istý či je to dobre.
Použil som najskôr mot. olej, vodu som sa bál použiť. A keď olej držal hladinu, vylial som a použil petrolej. Zas to začalo pretekať. A znova som jemne doladil. Úplne na 100% sa to nedalo, ten petrolej je naozaj ľahká kvapalina a akákoľvek nerovnováha je vysoko vysoko nad povolenou toleranciou 20mmHg. S ortuťovým stĺpcom sa to nedá porovnať samozrejme.
Noale došiel som k poznatku, že odvtedy synchro len v servise. Naozaj, ak ti nechýba ten pocit, že si si dačo spravil sám, tak odporúčam ísť do servisu. Tam to chlap spraví za 10min. A ak vie čo robí, tak ti z toho odčíta, aj či ti ventily tesnia dobre.
Ja osobne sa so synchronizáciou nebudem srať sám už nikdy.
Dlho to trvá, nie som si istý sám sebou, nemám skúsenosti a v servise to mám za chvíľku a môžem kľudne spať.
Naposledy editováno 13.04.2015 10:06:27
1 reakcí na tento příspěvek neklesají otáčky motoru
1 reakcí na tento příspěvek neklesají otáčky motoru
Spodné T je prívod paliva.
Ach, prečo ty do toho šprtáš, netuším
Nemôžeš len tak medzi sebou vymieňať karbce. Ešte sám povieš ze si menil ihly, aj keď sa ti tá nová zdá iného tvaru než tá pôvodná. A narovnával si ohnutú ihlu. A čakáš že to pôjde normálne? Toto neni pneumatický buchar, ale jemná mechanika, kde záleží na každej desatine milimetra
Nemôžeš to len tak lážo-plážo prehadzovať, keď nevieš čo robíš.
Najskôr si takto skurvíš celý motor.
kilix píše: Vrchné T je prepad.
Spodné T je prívod paliva.
Ach, prečo ty do toho šprtáš, netuším
Nemôžeš len tak medzi sebou vymieňať karbce. Ešte sám povieš ze si menil ihly, aj keď sa ti tá nová zdá iného tvaru než tá pôvodná. A narovnával si ohnutú ihlu. A čakáš že to pôjde normálne? Toto neni pneumatický buchar, ale jemná mechanika, kde záleží na každej desatine milimetra
Nemôžeš to len tak lážo-plážo prehadzovať, keď nevieš čo robíš.
Najskôr si takto skurvíš celý motor.
kilix má pravdu !! Měl si nejdřív vyzkoušet to nejjednodušší(lanka,vracející se sytič),pak třeba to co já. Psal jsem to i jako zkušenost (možnou radu)pro další!! od té doby motorka frčí bez problémů-zrovna včera jsem jezdil. jo a jestli si vyšrouboval to hlavní pouzdro u jehly-tak u něj když ho vyndaváš musíš počítat otáčky-není úplně utažený,ale seštelovaný z fabriky na jehlu.. píší to v manuálech-můžeš si ho tu stáhnout a ten anglický(rozsáhlejší) googlem přeložit.. Jestli se ti nezdála jehla-měl si obědnat jen tu a stejnou.
to pouzdro jehly je na obr. popsáno jako I. jestli si je měl při čištění venku a nepočítal při vyšroubování otáčky-mohl si to rozhodit i tím. jestli na fotce je tvuj karbec,tak koukám ,že venku pouzdro bylo. zkus je alespoň povolit o otáčku(až dvě) a přinejmenčim hloubkoměrem je dát stejně u obou karbců. pak písni jaký to mělo vliv.. Možná se Ti při vyšroubování zdálo,že nejsou zarvaný???? To je rada,když už si to takto komplet rozkuchal!!!
1 reakcí na tento příspěvek neklesají otáčky motoru
nemýliš si to s položkou (A) na obrázku? teda skrutka voľnobežnej zmesi?
možno je to špecialita vášho karburátora, ja to tak určite nemám.
ale nech je to akokoľvek u adosq-a nepomôže nejaké jemné ladenie o jednu otáčku nastavovacím šroubom, určite nie.
ten má zmes rozhodenú nakomplet.
1 reakcí na tento příspěvek neklesají otáčky motoru
mam to takhle:...
1. Hadica z vika ventilu do airboxu
2.Hadice z karburatoru do kohoutku
3.Plynove lanko
4.Lanko sytice
5.Prepad
6.Privod paliva
7.Z nadrze (kratsi cudl) do kohoutku
8.Z nadrze (delsi cudl) do kohoutku
Napada vas zapojit jeste neco? jel jsem podle tohodle schematu
Diky
1 reakcí na tento příspěvek neklesají otáčky motoru
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 | XkovixCZ | 3 | 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_ |