Podle tohoto by se měl zároveň s filtrem měnit i lauf. Co se stane ovšem když zvýšíme sání (výměna origo fitru za KN) a lauf zůstane stejný. Přijde se o poklidný spodek či se objeví jiné neduhy?
Co na to ladiči?
otazka je jestli u tak vyhonenejch motoru jako soucasne motorky maji ma jeste je cesta jak jednodusse zoptimalizovat sani... u vyfuku ta moznost bude protoze ten nebude uplne ideal kvuli ruznejm normam na hlucnost atd....
jinak kamos meril TLS na brzde, s novym origo filtrem a nasledne uplne bez filtru (maximalni propustnost.. kde nic neni brzdi to samo min nez KaN a jine zazraky) a zadnej rozdil.. rozdil byl az se starym a zanesenym origo filtrem...
takze asi tak.. klidne si muzes zkusit jestli to jede lip bez filtru... (kdyz nejak zajistis aby tam neco nevlitlo) ale myslim ze proti neucpanemu filtru v tom bude minimalni rozdil...
ale co konstrukce motoru to trosku jine vlastnosti a odezvy na zmeny v sani....
Samozřejmě je dobré docílit ideálního vyplachování úpravou na obou stranách, ale...
Loni jsem hodil na TransAlpa K&N a pocitově to jede lépe ve středních otáčkách. Co ovšem není založeno na pocitu, ale na výpočtech, je spotřeba. Ta mi spadla o cca 0,5 litru v průměru.
Díky za poznatek. Tak nějak jsem se to domníval. Bohužel pokud nemáš při ruce brzdu, tak veškeré experimenty jsou neotestovatelné. Pocitem u 170koní to zajízdy nepoznáš. Možná tak při kompletním přeladění pomocí PC na hladším průběhu v celém ot. spektru a vyšší špičce.
Stejně u těchto velkoobjemovech strojů člověk bojuje s výkonem místo s ostatními bikery. Za dobu co jedím litry, jsem se jen párkrát přistihl, že jsem si přál více koní (hl.Nm)
Můj závěr: Investice třeba do akrapa je pořádná a výsledek zanedbatelný (pomineme-li zvuk). Je lepší to projezdit v benzínu nebo investovat do pojistky (mě se na 100% vyplatila)
Zatím co běžný papírák stojí 800,- Kč, takže asi tak...
A právě čím více koní, tím se ti výkon zvedne více. Když zvážíš, že sání ti udělá cca 2% a společně s výfukem 5 - 7% tak při tvém sériovém výkonu už to bude pěkné stádečko
Výfuk neměním proto, že originál se mi líbí ze všeho nejvíce a taky nechci, aby mě při cestách brzy bolelo pravé ucho od toho kraválu. Už tak stačí hukot v přilbě
Naposledy editováno 29.02.2008 15:24:27
protoze kdyz docilim toho "dokonaleho vyplachovani" (tezko rict co si pod tim predstavit) tak diky tomu ze vysokootackovej motor ma dost velkej uhel prekryti saciho a vyfukoveho ventilu - tzn ze jsou otevrene velkou cast cyklu soucasne a tudiz je klido mozne(spis jiste) ze v urcitem rezimu ti motor pujde hur (mensi a stredni otacky) a navic bude vic zrat, protoze si odstranil restrikce jak ve vyfuku tak v sani se kteryma se pocitalo...
ve velkejch otackach ale zase poznas prave tu vyhodu "otevreneho" vyfuku a sani a to tim ze tam dosahnes vetsiho vykonu.... (z tohoto duvodu se take u aut a moto pouziva variabilni casovani vacky, promene delky sani,privery atd) ... takze never tomu ze po upravach ala zpruchodneni sani a vyfuku, nebo dokonce nacasovani vacek na vetsi otacky pojede motorka lip ve vsech rezimech a bude min zrat... pro bezne silnicni pouziti bude zrat vic a pojede hur... ale v max otackach bude mit vetsi vykon... proto se tyhle upravy (pokud jsou nejak citelnejsi) provadeji prevazne u okruhovych zavodnich stroju, ktere se stejne v jinych nez vysokych otackach neprovozuji....
takze pokud chces zachovat vyvazenej beh a linearni nastup vykonu... nech vse jak je a dej max ten"lepsi" filtr a koncovku... pokud chces honit vykon tak zahodit tyhle udelatka, dat full system vyfuk, sani a PC .. a mapu na brzde odladit primo na tuhle moto...
nic lepsiho takhle snadno neudelas... dalsi zasahy uz jsou jen vic se vrtat v motoru...
jo a obcas miva vetsi efekt treba jen jine zprevodovani... 2 zuby vzadu ti treba pak prijdou jako narust vykonu moto.. nebo zkraceni plynu... ze mas plnej na mensim uhlu pootoceni rukojeti... nevim jak takhle nove stroje... ale stari meli "plnej" tak daleko, ze si ho bez prehmatnuti v podstate nedal...
1 reakcí na tento příspěvek Sání VS výfuk
Každý totiž honí koně, ale stará pravda je, že objem ničím nenahradíš.
U těchto silných strojů není potřeba navyšovat koně, protože v důsledku je to hlavně o rukách.
S laďákem se mi prostě jezdí líp a není to jen placebo efekt. Nutí mě to držet v otáčkách, protože to krásně zpívá.
Taky jsem dnes koukal na akrapa a ten konkrétně na Blada nepočítá vůbec s přívěrama. Je to jen mezisvod s koncovkou. Lambda zůstává na místě.
http://www.akrapovic...or-exhaust/?puid=365
1 reakcí na tento příspěvek Sání VS výfuk
Body snad full stav