globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sání VS výfuk
 
29.2.2008 v 14:18
citace: "Stará pravda je, že čím víc směsi přes motor přesaješ, tím víc dostaneš koní. Jak palivu někde něco brání, jdou koně do háje na pastvu a ty je nepřemluvíš ani tou nejsladší prosbou."

Podle tohoto by se měl zároveň s filtrem měnit i lauf. Co se stane ovšem když zvýšíme sání (výměna origo fitru za KN) a lauf zůstane stejný. Přijde se o poklidný spodek či se objeví jiné neduhy?
Co na to ladiči?

Sání VS výfuk

29.2.2008 v 14:20 | Nahoru | #1
Tak to by me taky zajimalo...

Sání VS výfuk

29.2.2008 v 14:42 | Nahoru | #2
kdyz de o kone tak urcite oboji

Sání VS výfuk

29.2.2008 v 14:45 | Nahoru | #3
teď jde zda je chudák oběť zběšilých tunnerů zásobována stříkačkou nebo karbcema :)

Sání VS výfuk

29.2.2008 v 14:46 | Nahoru | #4
rekl bych ze i tak by to mohlo mit efekt... preci jen pri sani to saje maximalne s podtlakem 1 atmosfera ... kdyz ti neco v tom sani brzdi tak holt to nenaplnis uplne idealne... kdezto pri vyfuku to uz tim velkym tlakem prekona odpory snaze a navic tu sems proste ven vytlacis pist i kdyby nechtela... jasne tim ze to pri odchodu z valce dela odpor tak to pist brzdi.. ale podle me to ma mensi vliv nez restrikce v sani...

otazka je jestli u tak vyhonenejch motoru jako soucasne motorky maji ma jeste je cesta jak jednodusse zoptimalizovat sani... u vyfuku ta moznost bude protoze ten nebude uplne ideal kvuli ruznejm normam na hlucnost atd....

jinak kamos meril TLS na brzde, s novym origo filtrem a nasledne uplne bez filtru (maximalni propustnost.. kde nic neni brzdi to samo min nez KaN a jine zazraky) a zadnej rozdil.. rozdil byl az se starym a zanesenym origo filtrem...

takze asi tak.. klidne si muzes zkusit jestli to jede lip bez filtru... (kdyz nejak zajistis aby tam neco nevlitlo) ale myslim ze proti neucpanemu filtru v tom bude minimalni rozdil...

ale co konstrukce motoru to trosku jine vlastnosti a odezvy na zmeny v sani....

Sání VS výfuk

29.2.2008 v 15:00 | Nahoru | #5
Záleží, jakou "rezervu" má origo výfuk.
Samozřejmě je dobré docílit ideálního vyplachování úpravou na obou stranách, ale...
Loni jsem hodil na TransAlpa K&N a pocitově to jede lépe ve středních otáčkách. Co ovšem není založeno na pocitu, ale na výpočtech, je spotřeba. Ta mi spadla o cca 0,5 litru v průměru.

Sání VS výfuk

29.2.2008 v 15:16 | Nahoru | #6
2 assassin:
Díky za poznatek. Tak nějak jsem se to domníval. Bohužel pokud nemáš při ruce brzdu, tak veškeré experimenty jsou neotestovatelné. Pocitem u 170koní to zajízdy nepoznáš. Možná tak při kompletním přeladění pomocí PC na hladším průběhu v celém ot. spektru a vyšší špičce.
Stejně u těchto velkoobjemovech strojů člověk bojuje s výkonem místo s ostatními bikery. Za dobu co jedím litry, jsem se jen párkrát přistihl, že jsem si přál více koní (hl.Nm)

Můj závěr: Investice třeba do akrapa je pořádná a výsledek zanedbatelný (pomineme-li zvuk). Je lepší to projezdit v benzínu nebo investovat do pojistky (mě se na 100% vyplatila)

Sání VS výfuk

29.2.2008 v 15:20 | Nahoru | #7
2 sniperFM: Takže jsi nechal origo lauf a dal jen KN. Chápu to správně? Jestli jo, tak jdeš to samou cestou - co nejmenších nákladů. Investice do kvalitních gum se vyplatí určitě víc...

Sání VS výfuk

29.2.2008 v 15:22 | Nahoru | #8
Tak já volil K&N už jen z toho důvodu, že mě filtr stál 1600,- Kč + 350,- Kč čistící sada a mám to až do smrti.
Zatím co běžný papírák stojí 800,- Kč, takže asi tak...
A právě čím více koní, tím se ti výkon zvedne více. Když zvážíš, že sání ti udělá cca 2% a společně s výfukem 5 - 7% tak při tvém sériovém výkonu už to bude pěkné stádečko

Výfuk neměním proto, že originál se mi líbí ze všeho nejvíce a taky nechci, aby mě při cestách brzy bolelo pravé ucho od toho kraválu. Už tak stačí hukot v přilbě

Naposledy editováno 29.02.2008 15:24:27

Sání VS výfuk

29.2.2008 v 15:24 | Nahoru | #9
Zaleží jak si měl ten starej pap.zasviněnej,jestli byl ok tak poznáš prd.Full výfuk,power com.DK moto a jseš jinde.

Sání VS výfuk

29.2.2008 v 15:34 | Nahoru | #10
A co eliminovat lambdu? Co to udělá s origo výfukem s přívěrama? Bude to fungovat správně?

Sání VS výfuk

29.2.2008 v 15:39 | Nahoru | #11
mrugis: no tak ono to je neco za neco... to ze sniperovi spadla spotreba o pul litru bych rekl ze svedci o tom ze filtr co mel predtim byl zacpanej a motor byl zbytecne moc bohatej...

protoze kdyz docilim toho "dokonaleho vyplachovani" (tezko rict co si pod tim predstavit) tak diky tomu ze vysokootackovej motor ma dost velkej uhel prekryti saciho a vyfukoveho ventilu - tzn ze jsou otevrene velkou cast cyklu soucasne a tudiz je klido mozne(spis jiste) ze v urcitem rezimu ti motor pujde hur (mensi a stredni otacky) a navic bude vic zrat, protoze si odstranil restrikce jak ve vyfuku tak v sani se kteryma se pocitalo...
ve velkejch otackach ale zase poznas prave tu vyhodu "otevreneho" vyfuku a sani a to tim ze tam dosahnes vetsiho vykonu.... (z tohoto duvodu se take u aut a moto pouziva variabilni casovani vacky, promene delky sani,privery atd) ... takze never tomu ze po upravach ala zpruchodneni sani a vyfuku, nebo dokonce nacasovani vacek na vetsi otacky pojede motorka lip ve vsech rezimech a bude min zrat... pro bezne silnicni pouziti bude zrat vic a pojede hur... ale v max otackach bude mit vetsi vykon... proto se tyhle upravy (pokud jsou nejak citelnejsi) provadeji prevazne u okruhovych zavodnich stroju, ktere se stejne v jinych nez vysokych otackach neprovozuji....

Sání VS výfuk

29.2.2008 v 15:41 | Nahoru | #12
To bych ti nedoporučoval,srávně to fung.nebude,jestli chceš honit koně brzda tě nemine.

Sání VS výfuk

29.2.2008 v 15:47 | Nahoru | #13
m.rugis: ona lambda tam vetsinou neni kvuli optimalni smesi (co se tyce vykonu) jak si nekteri mysli.. ale stara se tam o optimalni smes kvuli katalyzatoru.. (ta tvoje honda asi bude mit cat co?) protoze vesmes se nedosahuje nejvetsiho vykonu pri idealnim pomeru A/F (palivo/vzduch) ale vetsinou bohatsim... takze pri upravach pro co nejvetsi vykon, se vyhazuji jak privery, tak katalyzatory, tak lambda protoze je schopna tim ze je to zpetna vazba smes furt menit a tim v podstate rusit funkci power commanderu kterej se tam s takovejma upravama dava a vetsinou tam leje palivo navic... (dokonce miva zprovoznenou funkci akceleracni pumpy a pri prudkem pridani to tam leje o106..)

takze pokud chces zachovat vyvazenej beh a linearni nastup vykonu... nech vse jak je a dej max ten"lepsi" filtr a koncovku... pokud chces honit vykon tak zahodit tyhle udelatka, dat full system vyfuk, sani a PC .. a mapu na brzde odladit primo na tuhle moto...

nic lepsiho takhle snadno neudelas... dalsi zasahy uz jsou jen vic se vrtat v motoru...

jo a obcas miva vetsi efekt treba jen jine zprevodovani... 2 zuby vzadu ti treba pak prijdou jako narust vykonu moto.. nebo zkraceni plynu... ze mas plnej na mensim uhlu pootoceni rukojeti... nevim jak takhle nove stroje... ale stari meli "plnej" tak daleko, ze si ho bez prehmatnuti v podstate nedal...

Sání VS výfuk

29.2.2008 v 15:52 | Nahoru | #14
assassin.abs.souhlas na sekundár jsem zapoměl.

1 reakcí na tento příspěvek Sání VS výfuk

29.2.2008 v 18:22 | Nahoru | #15
Já věděl, proč tady o tom rozpoutat diskuzi. Díky za vyčerpávající informace (2 assassin)
Každý totiž honí koně, ale stará pravda je, že objem ničím nenahradíš.
U těchto silných strojů není potřeba navyšovat koně, protože v důsledku je to hlavně o rukách.
S laďákem se mi prostě jezdí líp a není to jen placebo efekt. Nutí mě to držet v otáčkách, protože to krásně zpívá.

Taky jsem dnes koukal na akrapa a ten konkrétně na Blada nepočítá vůbec s přívěrama. Je to jen mezisvod s koncovkou. Lambda zůstává na místě.
http://www.akrapovic...or-exhaust/?puid=365

Sání VS výfuk

29.2.2008 v 18:48 | Nahoru | #16
Uvažoval jsem, jestli by šlo ponechat přívěru a vyměnit jen ladnou koncovku...
Bude to tak lepší?

(reakce na) Sání VS výfuk

29.2.2008 v 19:24 | Nahoru | #17
mrugis> ty vo...,tak tos objevil Ameriku,jinak jestli civilně jezdíš a držíš Blada v opt.otáčkách tak klobouk dolů.Kolik máš ještě bodů.

1 reakcí na tento příspěvek Sání VS výfuk

29.2.2008 v 22:36 | Nahoru | #18
Není jízda jako jízda. Pokud však vidíš před sebou pěknou klikatou silničku, vezmeš plnej a pod 9tis nejdeš. Ten stroj si to žádá a když vyjedeš bokem, je to ten pravej adroš.
Body snad full stav

Sání VS výfuk

29.2.2008 v 23:05 | Nahoru | #19
Tak to ti trochu závidím, já uz mám důtku s výstrahou,ještě jeden průser a pak to bude pravej adroš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sání VS výfuk

5.3.2008 v 21:20 | Nahoru | #20
Zdravím pánové... nejsem žádnej ladič, ani nemám 170-ti koňovou moto, ale mám dotaz... Chtěl bych vyměnit orig. výfuk za laděný, z důvodu jiného a lepšího zvuku dvouválce. Můj dotaz je : musím dát nechet přetryskovat karburátory, když na moto dám laďák a nechám tam orig. papír. vzducháč. Nebo jen kvůli leďáku musím dát KN vzducháč, přetryskovat karbece a zaject na brzdu? Je to asi hloupej dotaz, ale jen kvůli laďáku..? Nemyslím si, že by mě tam měl laděný výfuk udělat výkonovou díru, nee? Předem díky za poznatky a rady...

(reakce na) Sání VS výfuk

5.3.2008 v 21:25 | Nahoru | #21
omlouvám se je to Honda CBF 500

Sání VS výfuk

5.3.2008 v 22:52 | Nahoru | #22
Jestli jde jen o zvuk tak muůžeš vykuchnout ten stáv.origoš,jestli chceš absol.brutal zvuk tak si nech udělat co nejkratší a nejširší konc.hned pod stupačkou do konusu.Ten origoš si nech až pojedeš na STK,sámo výkonově to stejný nebude ,bude to horší a taky větší spotřeba. Jestli chceš honit koně tak musíš platit: výfuk ,fitr, eprom,brzda ,v tvém případě koupit něco jiného.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist