Naposledy editováno 27.01.2015 11:45:23
1 reakcí na tento příspěvek Prototyp 476? - co na to říkáte??
V souvislosti s tímto strojem mám ale jiný problém! Na mojí motorce někdo oddělal a zpeněžil přepínač světel a protože mu odešla originál spínačka (odcházela často), tak ji nahradil bošárnou (naštěstí nezničil hrnec světla). Dále při manipulaci s motorkou se někomu podařilo prasknout sklo paraboly.
Nesháněli jste někdo na tento tip ty Apriliácké díly? Pokud ano, pls kde a za kolik!!
PS: našel jsem sice ty díly, ale jen v Itálii a v Holandsku a za nekřesťanské peníze a to nepočítám případné poštovné
Naposledy editováno 28.01.2015 14:37:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prototyp 476? - co na to říkáte??
racernik1 píše: Místama je vidět nekvalitní hliník se vzduchovejma bublinama, něco jako nepovedený odlitek ... Jak poznám hliník od elektronu??
Elektron poznas na prvni pohled a omak. Jednak ma polovicni tvrdost co hlinik, takze do nej lehce oceli rejpnejs jak do masla a i duralem to bude znat, taky hmotnost je neumerna objemu odlitku kvuli 2/3 hustoty proti hliniku. Druhak ma horcikova slitina cili "elektron" jiny lesk po obnazeni suroveho kovu nez vsechny hlinikove slitiny a to do zlutohneda, ale neber me doslovne, je to neco podobneho jako rozdil odlesku mezi chromovanym vyfukem a nerezem. Jo a na jednu vec jsem uplne zapomnel a ta se pozna na takhle starych odlitkach uplne nejvic. Jakykoli odlitek bez povrchove upravy je totalne shnily a to do strasne hloubky, vsade kvanta oxydu a zakladni material je po hrubem ocisteni tmave sedive zvetraly. Problem horciku je s tim, ze na rozdil od hliniku netvori stabilni oxyd Al2O3 ale ekvivalentni Mg2O3 je rozpustny a proces se siri dal, zatimco hlinik je povrchovou vrstvou dokonale chraneny.Naposledy editováno 28.01.2015 21:02:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prototyp 476? - co na to říkáte??
1 reakcí na tento příspěvek Prototyp 476? - co na to říkáte??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prototyp 476? - co na to říkáte??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prototyp 476? - co na to říkáte??
PetrL3 píše: Jindra650> to je zvláštní, jezdíval sem tréningovým autem s magnez. kolama (origo kitkary) a ty krájely obrubníky. Podle mě to neplatí s tou tvrdostí takto obecně.
Neexistuje horcikova slitina, ktera by mela vyssi modul pruznosti nez 45GPa (hlinikove slitiny 70GPa) a vyssi mez pevnosti nez cca 270MPa a to i u vykovku (hlinikove slitiny maji odlitky treba i pod 300MPa ale klidne az 560MPa u predkovanych slitin typu AL7075 T6), tvrdost je pak cca 45-70HB (hlinikova slitina bude mit bezne pres 80-100HB a 7075 T6 muze mit az 160HB, dily vyzihany na mekko nebudem vubec uvazovat). Zkratka horcikovy odlitek jde svycarakem okrajet, hlinikovy jde o poznani hure....dalsi vec je, jestli to opravdu byly "elektrony" a nebo jim tak jen rikali mechanici a lidi kolem. Treba komansky skodovacky "elektrony" byly tak tlusty, ze vahova vyhoda se celkem smazavala a tam vysledna pevnost kola byla urcite lepsi jak u do pisku lityho kola. Tamty vysoky hodnoty pevnosti plati hlavne pro moderni celoobrabena
Naposledy editováno 28.01.2015 21:53:11
racernik1 píše: Diky Kartery jsou uvnitř hrubé, zrnite.. je to známka toho, že byl litý do pisku??
Samozrejme, vsimni si taky tloustky steny smerem od priruby pro spojkove viko. V serii jednak diky tlakovemu liti jsou mensi ukosy sten a pak je tam vyssi presnost, takze zavity nejsou na nalitkach tak "uchcane" jako v pisku.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prototyp 476? - co na to říkáte??
racernik1 píše: udinar> Slepičku ze Strakonic si na ND nezkoušel??
Bohužel Slepičku ze Strakonic neznám! Nemáš kontakt? Když tak mi ho dej do soukromých zpráv!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prototyp 476? - co na to říkáte??
www.slepicka.prodejce.cz tel:723740594 A jinak na nějaké aprilácké díly jsem na netu náhodně narazil(určitě chrom.rámeček světla a možná i komplet parabola,ale netuším u jakého prodejce,je jich moc)Chce to jen prolejzat net. Hodně zdaru
Dotatečně mail: mira.slepicka@seznam.cz
Naposledy editováno 03.02.2015 17:27:41
mirapulec píše: udinar> Kurňa chlape.Internet znám povrchně,ale p.Slepičku jsem našel za 2min.
www.slepicka.prodejce.cz tel:723740594 A jinak na nějaké aprilácké díly jsem na netu náhodně narazil(určitě chrom.rámeček světla a možná i komplet parabola,ale netuším u jakého prodejce,je jich moc)Chce to jen prolejzat net. Hodně zdaru
Dotatečně mail: mira.slepicka@seznam.cz
Tak jsem panu Slepičkovi napsal a napsal mi, že na tento tip motorky nemá vůbec nic, jen na novější model tedy 487
1 reakcí na tento příspěvek Prototyp 476? - co na to říkáte??
trochu se připojím... nikdy neříkej nikdy. Zobrazený motocykl je prototyp druhé prototypové řady 477 z roku 1967, tehdy značený jako Super, nebo Touring Sport - tedy je to torzo tohoto motocyklu. V roce 1967 byly postaveny 2ks od každé kubatury. Předcházela jim série 6-ti kusů, které měli motory s nálitky pro UŘ. Ve druhé prototypové sérii již byl karter prakticky ve finální podobě. Motocykl byl vyroben v srpnu a v říjnu 1967 absolvoval jízdní zkoušky. Motor je odlévaný do písku, číslo P-476-67-3 se shoduje s motocyklem, který absolvoval jízdní zkoušky v délce 10 000km. V kubatuře 125 se ještě testoval motor s číslem P-476-67-2. Zda podvozek patří k motoru se mi ještě nepodařilo zjistit. Ale rám je z prototypu, pod modrou barvou jsou zbytky tmavé modré - prototypy byly červené a modré se šedivými blatníky a doplňky (rám má např. rozdílné uchycení držáků zadních stupaček. Zadní a přední blatník je již doplněn z novějšího modelu, ale nádrž je opět původní z roku 1967 - není ještě definitivní tvar, hlavně v horní části okolo otvoru pro nalévání benzinu, na stranách jsou znaky frézované z hliníku a zajímavé bočnice slepované z několik kusů gum. Podle dochovaných šroubů a drobností v chromu, je dost možné, že se jedná o motocykl prezentovaný na BVV 1967 pro Motokov - v provedení výstavním (nebo alespoň podvozek je takto upraven - jak jsem psal, zatím se mi nepodařilo zjistit, zda motor a podvozek jsou od sebe, ale oboje je prototypové provedení. Chromované jsou šrouby, futra kyvné vidlice, spodní brýle, spodní kluzáky přední vidlice mají vybroušený svár... horní brýle jsou odlišné od provedení na fotografii, ale je to také hrubý odlitek do písku - zatím jsem nedemontoval, abych zjistil jaký je ze spodní části - v průběhu jízdních zkoušek, bylo na motocyklech dále pracováno a některé díly měněny za pochodu - bohužel ve zprávách se nedochovalo více podrobností co vše bylo měněno. Původní provedení horních brýlí byl litinový odlitek, chromovaný. Na dobových fotografiích je na prototypu na ráfku barevný střed - u tohoto motocyklu jsou ráfky pouze chromované - ale koncem 60-tých let se hlavně u vývozních motocyklů dělal barevný pruh jen u 175 u 125 ne - dost možná se toto vizuální rozdělování promítlo i do prototypů - ale to je pouze domněnka. Přední světlo a držáky jsou nepůvodní, prototyp měl světlo Aprilia, na předním kole se dochovala pneu Dunlop, zadní pérování už je ze série, stejně nepůvodní je karburátor, řídítky, víko zadní brzdy… Filtrbox je opět hrubý odlitek do písku, stejně jako hlava motoru. Trochu zázrak je dochované snížené sedlo se znakem ČZ v zadní části... stojánek by měl být železný... celkově je to hodně velká chudinka, ale je to část historie ČZ. Osobně bych to nepřirovnával ke kdovíjakému zázraku, přece jen typ 477 bylo dost narychlo spíchnuté řešení problému s UŘ, ale je zajímavé, že se alespoň toto torzo dochovalo. Co není původní je levé víko, to již je přesný odlitek - škoda - ale nemá ho někdo doma? Zázraky se dějí :o)
1 reakcí na tento příspěvek Prototyp 476? - co na to říkáte??
tak přece raritka
Nevím, zda to nazvat raritka... osobně si myslím, že čas na tyto motorky teprve přijde... v každém případě je to zajímavý doklad konstrukce a produkce ČZ... pevně doufám, že se mi podaří dohledat další dokumentaci a dát stroj do původního stavu. Velká část původních dílů na motorce je... škoda, že není zdokumentován stav stroje po zkouškách, kdy docházelo i k drobným konstrukčním změnám. Ale hlavně, že se alespoň něco dochovalo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prototyp 476? - co na to říkáte??
pro ty koho by zajímalo...
po rozebrání motorky mi nešlo do hlavy, proč byla lakována dvěma odstíny... v roce 1967 dostal prototyp P 476-67-3 tmavě modrou barvu a bylo s ním jezděno v rámci jízdních zkoušek. Vrtalo mi to hlavou - motorka, se kterou se najezdilo mnoho kilometrů a pak byla vystavena na BVV s úpravou na výstavní provedení (sváry vybroušeny, chromovým spojovací materiál atd)... a tak jsem pátral a pátral a nakonec našel... v roce 1968 byly prototypy, se kterými byla absolvována jízdní zkouška přelakovány a připraveny na BVV - z toho u dvou ks byl motor vybaven přídavným čerpadlem oleje... navíc na 4ks motocyklů byl namontován světlomet Aprilia 130/ECFU, resp u dvou to byla světla 130/RCFU - navíc kontrolky v plášti světlometu (ostatní měla světla Aprilia kulatá, stejně jako ověřovací a první serie) - přikládám fotografii z BVV 1968 - fotku přímo stroje P476-67-3... byl proveden v modré barvě - která se shoduje s kusy laku na nalezeném prototypu... bohužel víko s čerpadlem někdo v mezičase nahradil jiným, světlomet se také nedochoval, ale jedná se o sériový světlomet Aprilia montovaný např. na Ducati Monza. Prototyp s tímto světlem se dostal do letáků - červené provedení a jediné modré, které jsem zatím našel bylo v německém prospektu Motokovu...
Tak asi jsem se dopátral ke konci celé historie… ani bastl, ani svépomoc zaměstnance vývoje... opravdu prototyp a spíše zázrak, že se něco dochovalo... až budou fotky zrenovovaného kusu, dám vědět...
Ha a teď mi řekněte jedno.
Náhodou jsem se stal majitelem motocyklu ČZ 175/477 z roku 1969.
Rám má výrobní číslo 71, motor pak 184.
Vše je zapsáno v TP a motor ani rám nebyl měněn nebo přerážen.
A na motoru jsou nálitky na páteřový rám.
Motor je pak tlakově lit v kokile - hladký motor.
Co to pak je, pokud akceptujeme, že bylo vyrobeno 6 ks motocyklů s motorem s nálitky, tak co pak to výrobní číslo?
Někde byl na prodej i motoyckl s výrobním číslem motoru 2 a ten měl také nálitky.
Nechci dělat dusno, jen mne zajímá historie a chci motocykl uvést do původního stavu.
Pro mne to znamená světlo Aprilia, přepínač Aprilia a pravděpodobně modrá metalíza + stříbrná.
Jo a ještě - nádrž nemá nahoře podélný prolis a není jen zakitovaný.
Co to pak?
Děkuji, Polák.
1 reakcí na tento příspěvek Prototyp 476? - co na to říkáte??
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Čz 125/476 Elektrika ČZ 125/476 | Hovořak1 | 3 | 8.4.2023 v 18:38 Hovořak1 |
ČZ Posilube 125 vs 175 ČZ 175/477, ČZ 125/476 | RockNRolenc | 11 | 21.9.2022 v 17:47 VGT |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |