doporučite mi(kdo tomu rozumíte, nebo máte osobní kladnou zkušenost) nějakej dieselovej motor jednodušší odolnější a hlavně spolehlivější konstrukce, bez DPF filtru a dvouhmotného setrvačníku aj. přeplácaností.
Táta chce koupit ojetinu s nějakým bezproblémovým vznětovým motorem a ač s autem za rok mnoho Km nenajede, navíc spíše kratší trasy a jízdy po městě, nenechá si ropáka vymluvit, tak se mu budu snažit alespoň dopručit pokud možno nejmenší zlo...
Jo a pokud možno rozvody řetězem a taky by měl mít možnost repase vstřiků, nebo alespoň verzi která by nebyla v případě výměny přehnaně nákladná...
Najde se vůbec motor, kterej neni tak háklivej na kvalitu nafty(když opomenu bezturbovej SDi od koncernu)?
Napadají mne tyto motorizace:
1) 1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
2) 1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3) 1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
4) 1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
5) 1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
6) 2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
popřípadě doporučte jinej...
Díky
Naposledy editováno 27.11.2014 13:40:37
1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
No jestli jsi s tim spokojenej tak OK, ja bych to auto nechtel ani za nic. Jak jsem psal, korejci sli s kvalitou hodne nahoru, ale porad to chce jeste 5 - 10 let pockat az budou delat auta srovnatelna s evropou, interiery nebudou smrdet lepidlama a plastem a vychytaji motory a podvozek
1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
Když budu potřebovat např. světlo, zrcátko, nárazník, blatník, dveře, kapotu, sedadla a já nevim - vlastně cokoliv, nebudu nucen to kupovat nový za nesmyslnou cenu. Vyberu si z X dílů a dokonce i v potřebný barvě.
Nejsem žádným zarytým zastáncem koncernu či té nebo oné značky, ale tohle je pro mě velká výhoda. A taky ještě to, že o všech problémech, slabinách atp. se prostě ví, řešilo je neskutečný kvanta lidí takže jsou rady, návody ...
Edit: Týká se to samozřejmě starších a starých ojetin. Nový bych to rozhodně nekoupil. Já bych ale nový asi stejně nekoupil - nezávisle na značce.
Naposledy editováno 27.11.2014 15:10:29
1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
Che píše: mi teda ty škodovky přijdou předražený - i30 proti oktávce i i40 proti superbu
I40 se dost blbe srovnava - kdyz nemaj zadnej kloudnej motor...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
assassin píše: I40 se dost blbe srovnava - kdyz nemaj zadnej kloudnej motor...
já s tím často jezdím jako spolujezdec - je to 180koňovej dvoulitr v LPG a je to příjemnej kár co nabízí Superb za těch 200 tisíc navíc lepšího ??
KubaLC8 píše: Sorry, ale musim se hodne smat. Mam s ceedem sve zkusenosti a korejce bych nechtel ani zadarmo.
četl jsem co jsi psal níže a celkem čumím .
můžu k tomu říct jen dvě věci-tak hlavně jmenoval jsem hnujdaj........,kia je sice+- to samé,ale ta se mi pod kůži ještě nedostala a mám vůči ní nějakou averzi....a druhá věc-zřejmě to bylo tím,že jsi koupil nový model a prostě to zpackali,nevím,fakt síla....
každopádně podobné příběhy sem tam zažije majitel každé značky-prostě někdy se serou neuvěřitelné věci....
1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
Po zkušenostech s mým důchodem doporučuji nějakého Hyu Matrix 1.5Crdi,Fiat Doblo 1.9D,Dacia Logan 1.5Dci,nebo tak něco. Dobře se z těch krabic vystupuje a do nich nastupuje,nestojí majlant,dobře se to opravuje. Tam,kde je odloží,tam je i najdou. Mají se o co starat Tak že asi tak můj názor. A že se sem tam něco vyklepe,vydře. To je zcela normální a tihle pánové mají o čem povídat u pivka s přáteli.
Naposledy editováno 27.11.2014 20:46:33
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
Che píše: já s tím často jezdím jako spolujezdec - je to 180koňovej dvoulitr v LPG a je to příjemnej kár co nabízí Superb za těch 200 tisíc navíc lepšího ??
Ja zas nejsem zasadni priznivce skodovky - spis jen stojim proti zasadnimu odsuzovani. Ty auta jsou z meho pohledu dobre navrzena ucelu jakemu maji slouzit - mozna maji vyssi cenu - ale kdyz se za tuhle cenu prodavaji - respektive jsou na ne poradniky protoze skoda nestaci vyrabet - byli by ve skodovce blbi kdyby zlevnovali na uroven hyundaie ... Nebo ne?
Jinak teda superb urcite nabizi vice prostoru, vykonnejsi motory a treba 4x4
(Co jsem tak zahledl na jednom foru kde jeden clovek vybiral i40 tak prave dost lidi tam psalo ze nakonec nejdou do i40 diky absenci silnejsiho dieselu) a taky nepochybne lepe prodejna ojetina
Jo a zreba sedacky v i40 na moje zada (190cm) nic moc ...
Naposledy editováno 27.11.2014 20:33:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
já sem zvědavý kam to zajde... sem zvědavý co novy smax dostane za motory, jestli tu 1.6 nebo 1.0, jednu naftu a nazdar ta 1.6 tdi u koncernu prej taky hodně jde, moc to nežere a jede to tak akorát
ví někdo kolik se dá u hyundaie smlouvat?? u mazdy 6, sme se nedostali pomalu ani k deseti procentům
Hlavně údržba,servis,ND a spolehlivost.
A spotřeba je cca 1 l na 100 ve prospěch diesela u motorizace kolem 2 litrů..což u málo km najetých je zanedbatelné.
Takže auto s benzínem kolem 1.6 je dle mě vhodné pro někoho kdo jezdí pár km a občas.
..a když jsem byl na servisu /BMW/..a oznámili mě,že mám za sezonu,dle počítače, mnoho "studených" startů a následně jsem platil servis,tak jsem začal uvažovat i ekonomicky!
Naposledy editováno 28.11.2014 08:35:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
Che píše: já s tím často jezdím jako spolujezdec - je to 180koňovej dvoulitr v LPG a je to příjemnej kár co nabízí Superb za těch 200 tisíc navíc lepšího ??
Nevis kolik si to toho lpg vezme?
Jen tak ze zajímavosti..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
Jinak ale ty motory 1.4GLS a 1.5CRDi jsou povedené a spolehlivé. Ten benzin je navíc za volnoběhu prakticky neslyšitelný. Nafťák je oproti němu jako když králík sere na buben.
E: Ještě mě zaráží ta cena výměny chladiče A/C - teď jsem na benziňáku měnil oba chladiče (měly praskliny po tom, co mně do auta nějaký čurák ve Štátlu na parkovišti nacouval - s nárazníkem se sice nic nestalo, ale náraz stačil na prasknutí chladičů) a oba stály cca 2500,- A okno jsem loni měnil na nafťáku (kamínek od náklaďáku a pavouk před řidičem) a stálo cca 12000,-. Naštěstí jsem měl sklo pojištěné, tak jsem platil jen 3200,- za přelakování střechy (začínala bodově kvést kolem hrany předního okna, tak se to vzalo při jednom, okno by se beztak muselo vyndat).
2LEKO> S tou spotřebou je to pravda, také mám u nafťáku spotřebu o 1 - 1.5l menší jak u benzinu. Pokud se tedy s tou naftou jezdí rozumně - jeden čas se sešlo vyhnout cukačkám 3.5km do práce, mimo město, mírně do kopce - a spotřeba v zimě šla i na 9.5l/100km. Ale ta diagnostika u té brambory mě zaráží, to snad výrobce čeká, že budu udržovat motor trvale předehřátý? Leda, že by byly v paměti i časy startů a ujeté úseky, že by se dalo poznat popojíždění s neprohřátým motorem.
Naposledy editováno 28.11.2014 13:33:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
J.M.K. píše: KubaLC8> Po takové zkušenosti se nedivím, ale jak psali ostatní, spíš bych to viděl na prostě nepovedený exemplář (už jen to, že jej pak raději poslali zpátky do fabriky), ovšem to by pak výrobce měl všchny náklady uhradit, nebo vůz ještě v záruce celý vyměnit. Vzhledem k množství prodaných vozů by na tom prakticky neprodělal, naopak by si ještě získal kunčafty - u škodovky s tím přístupem k výměnám potkaných motorů zřejmě neslyšeli o pravidlu špičky ledovce. Rozhodně se ale této značky nezastávám, též ji tak nějak podvědomě "nemusím".
Jinak ale ty motory 1.4GLS a 1.5CRDi jsou povedené a spolehlivé. Ten benzin je navíc za volnoběhu prakticky neslyšitelný. Nafťák je oproti němu jako když králík sere na buben.
2LEKO> S tou spotřebou je to pravda, také mám u nafťáku spotřebu o 1 - 1.5l menší jak u benzinu. Pokud se tedy s tou naftou jezdí rozumně - jeden čas se sešlo vyhnout cukačkám 3.5km do práce, mimo město, mírně do kopce - a spotřeba v zimě šla i na 9.5l/100km. Ale ta diagnostika u té brambory mě zaráží, to snad výrobce čeká, že budu udržovat motor trvale předehřátý? Leda, že by byly v paměti i časy startů a ujeté úseky, že by se dalo poznat popojíždění s neprohřátým motorem.
..přesně tak mi to vysvětlili a tvrdili...a měli pravdu...a taky ,že to má vliv na vstřiky,žhavící svíčky a baterku a celkově na životnost motoru...což se taky potvrdilo...dle měření teploty oleje má motor optimální teplotu vody plus mínus 80 st.C po pár km ale olej cca 95-105 st.C až po ujetí cca 20 km ,což ve městě je půl hodiny jízdy, a někdy i více dle stylu jízdy. ..mluvím o dieselu.
..dle počítače je dlouhodobá spotřeba u benzínu cca o 1 l vyšší než u 2.L diesel..cca 8 l ...a u 3.L dieselu benzín plus mínus stejné cca 9 l...50 % město!
Naposledy editováno 28.11.2014 14:25:50
J.M.K. píše: K Ale ta diagnostika u té brambory mě zaráží, to snad výrobce čeká, že budu udržovat motor trvale předehřátý? Leda, že by byly v paměti i časy startů a ujeté úseky, že by se dalo poznat popojíždění s neprohřátým motorem.
no tak výrobce by si samo přál vyťápěnou garáž a dlouhé úseky... mají to snad všechny novější auta, asi ani na tom algoritmu nebude nic složitýho, počet startů a čidlo na teplotu oleje... pokud se s autem jezdí tak jak má, tak ti blikne olej při 20t. třeba (servisní interval), pokud to bude jezdit studený, tak ti to blikne už třeba při 10t... osobně se mi to ještě nestalo, ale na netu se to najít dá a v manuálu tento režim mám napsaný...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
Lion> Snímač teploty oleje jsem zatím na žádném autě neměl a signalizaci pro servisní intervaly jsem nezažil, ani není nikde popsaná. Ale sousedoj na Fabii (1.4MPI, 1. verze) se občas na pravém displayi objevuje segment "service" a místo počitadla "INSP". Nevíš, na základě čeho to indikuje a co vše to znamená? A smazat to asi půjde jen přes diagnostiku, ne?
Krom toho už nějakou dobu uvažuju nad tímto modulem a docela by mě zajímalo, co u Accentu (poslední verze 2005-) všechno vyčte, hlavně aby byl kompatibilní. A program snad na S4mini fungovat bude, i když to bych spíše uvažoval nad druhým mobilem, používaným bez SIM jen na onu indikaci hodnot za jízdy. A tam fakt netuším, co vybrat - je zbytečné pořizovat něco drahého, ale aby to nebylo hardwarově příliš slabé.
jde to smazat i ručně postup zde: http://forum.skodah...-servinterval%C5%AF/
škodovky s displejem, asi kolem roku 2009 nebo tak nějak, mají i v menu záložku "stav vozu" kde je zobrazeno kolik km nebo dní (co nastane dříve) ti zbývá do příštího servisu (olej + to co se dělá při určitých km)