Téma: Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
 
26.11.2014 v 11:23
zdar bejci,
doporučite mi(kdo tomu rozumíte, nebo máte osobní kladnou zkušenost) nějakej dieselovej motor jednodušší odolnější a hlavně spolehlivější konstrukce, bez DPF filtru a dvouhmotného setrvačníku aj. přeplácaností.

Táta chce koupit ojetinu s nějakým bezproblémovým vznětovým motorem a ač s autem za rok mnoho Km nenajede, navíc spíše kratší trasy a jízdy po městě, nenechá si ropáka vymluvit, tak se mu budu snažit alespoň dopručit pokud možno nejmenší zlo...

Jo a pokud možno rozvody řetězem a taky by měl mít možnost repase vstřiků, nebo alespoň verzi která by nebyla v případě výměny přehnaně nákladná...
Najde se vůbec motor, kterej neni tak háklivej na kvalitu nafty(když opomenu bezturbovej SDi od koncernu)?

Napadají mne tyto motorizace:
1) 1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
2) 1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3) 1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
4) 1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
5) 1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
6) 2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
popřípadě doporučte jinej...


Díky
Anketa: co vybrat
1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
0%
0
1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3%
1
1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
3%
1
1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
3%
1
1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
3%
1
2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
3%
1
jinej
84%
26

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

27.11.2014 v 13:12 | Nahoru | #91
mám O1 1,9 TDi 66 kW s 240 tis(kupováno se 150 tis, byl jsem pro ni v Německu), zatím jen oprava alternátoru, jinak motorově bez problému, dokud nebude problém s motorem, tak nebudu měnit, jezdím za 5 litrů (čepuji stále u stejné pumpy po zacvaknutí pistole), navíc je to kombík, tak se do toho vleze dosti, palubka sice nic moc, ale za ty provozní náklady to stojí

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

27.11.2014 v 13:37 | Nahoru | #92
KubaLC8> zajimayy pocteni diky! mam taky 08,ale benzin, na brzdy jsem koukal ted,maji nakrouceno cca 25, vypadaji v poho, interier nevrze,to je taky ok, delal jsem akorat geometrii ted pred zimou, nad stabilizaorama jsem taky premyslel,obcas mi to auto prijde takovy rozhoupnuty, zbytek by u tebe mohl byt snad jen "patecni kus" o tom skle jsem to taky cetl ze se to stavalo. ta zpatecka,obcas se ji nechce zaskocit,to je fakt,ale staci podrzet radicku a pomalu na spojku a pekne zaskoci.

Naposledy editováno 27.11.2014 13:40:37

1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

27.11.2014 v 14:48 | Nahoru | #93
Jeste jsem zapomnel docela dulezitou vec, nejdriv prelakovani 5. dveri, pak kompletni vymena z duvodu rzi. nekdy kolem 110tkm kompletni prelesteni karoserie z duvodu rzi. Plech nebyl zasazenej, ale objevovaly se rezava mista na laku.

No jestli jsi s tim spokojenej tak OK, ja bych to auto nechtel ani za nic. Jak jsem psal, korejci sli s kvalitou hodne nahoru, ale porad to chce jeste 5 - 10 let pockat az budou delat auta srovnatelna s evropou, interiery nebudou smrdet lepidlama a plastem a vychytaji motory a podvozek

1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

27.11.2014 v 14:58 | Nahoru | #94
mi teda ty škodovky přijdou předražený - i30 proti oktávce i i40 proti superbu

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

27.11.2014 v 15:08 | Nahoru | #95
Jak tu byly zmíněny ty ceny ND - to se mi právě zase líbí na tý jedničkový oktávce či fábii. Všude je toho dost a nestojí to majlant. Samozřejmě spotřebáky jsou potřeba nový, ale je mraky výrobců těchto dílů = velká konkurence, velká produkce = nižší ceny. A i příslušenství.

Když budu potřebovat např. světlo, zrcátko, nárazník, blatník, dveře, kapotu, sedadla a já nevim - vlastně cokoliv, nebudu nucen to kupovat nový za nesmyslnou cenu. Vyberu si z X dílů a dokonce i v potřebný barvě.

Nejsem žádným zarytým zastáncem koncernu či té nebo oné značky, ale tohle je pro mě velká výhoda. A taky ještě to, že o všech problémech, slabinách atp. se prostě ví, řešilo je neskutečný kvanta lidí takže jsou rady, návody ...

Edit: Týká se to samozřejmě starších a starých ojetin. Nový bych to rozhodně nekoupil. Já bych ale nový asi stejně nekoupil - nezávisle na značce.

Naposledy editováno 27.11.2014 15:10:29

1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

27.11.2014 v 15:11 | Nahoru | #96
Jmk: hele a ty mas nakej argument pro tvrzeni spze skodovka je nemecke auto montovane v cechach? Ja jen ze skodovka ma komplet vyvoj v CR....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

27.11.2014 v 15:13 | Nahoru | #97

Che píše: mi teda ty škodovky přijdou předražený - i30 proti oktávce i i40 proti superbu


I40 se dost blbe srovnava - kdyz nemaj zadnej kloudnej motor...

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

27.11.2014 v 15:16 | Nahoru | #98
Co třeba dvojkovýho golfa s 1,6D najít pěknej kus s dobrou kastlí a máš auto s motorem cocte přežije. Mamka se ho snaží zničit už 5let a dřív ze kastle zlomí vejpůl než se ten motor zastaví. Ja měl 1,6GTd a taky bez problémů. Kdybych ho nezboril jezdí dodnes. Akorát se nesmí moc točit studenej. Potom praskají hlavy. Ale za 500 seženeš na vrakárně a necháš za 300 prebrousit ;)

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

27.11.2014 v 15:23 | Nahoru | #99
Teď mám 1,9TDi 66kW v ochcavce a krom spotřeby a vyhřívaných sedaček na to nadávám kudy chodim je to strašnej vergl. Ale neber to za 30 klacků ;) když vydrží ještě 4roky budu spokojenej když ne taky se hovno děje ;)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

27.11.2014 v 15:41 | Nahoru | #100

assassin píše: I40 se dost blbe srovnava - kdyz nemaj zadnej kloudnej motor...



já s tím často jezdím jako spolujezdec - je to 180koňovej dvoulitr v LPG a je to příjemnej kár co nabízí Superb za těch 200 tisíc navíc lepšího ??

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

27.11.2014 v 17:40 | Nahoru | #101
KubaLC8> jo o problemech s lakem vim,udajne to hazeli na spatnou vystupni kontrolu, rez se mela objevovat kolem 3. brzdoveho svetla,na to jsem si pri prohlidce daval bacha,rez sem teda neobjevil nikde,takze asi cajk.

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

27.11.2014 v 18:04 | Nahoru | #102

KubaLC8 píše: Sorry, ale musim se hodne smat. Mam s ceedem sve zkusenosti a korejce bych nechtel ani zadarmo.



četl jsem co jsi psal níže a celkem čumím .
můžu k tomu říct jen dvě věci-tak hlavně jmenoval jsem hnujdaj........,kia je sice+- to samé,ale ta se mi pod kůži ještě nedostala a mám vůči ní nějakou averzi....a druhá věc-zřejmě to bylo tím,že jsi koupil nový model a prostě to zpackali,nevím,fakt síla....

každopádně podobné příběhy sem tam zažije majitel každé značky-prostě někdy se serou neuvěřitelné věci....

1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

27.11.2014 v 18:52 | Nahoru | #103
Co Felicia 1.9D :D náhradní díly stojí míň než alkohol

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

27.11.2014 v 19:31 | Nahoru | #104
Jendaaa> ale ta bude shnila,jak lonsky jablko...

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

27.11.2014 v 20:19 | Nahoru | #105
mari tu píše o otci(starší pán v letech) co moc nenajede(asi jako můj otec 5000 km za rok,tj 50000km za 10 let).
Po zkušenostech s mým důchodem doporučuji nějakého Hyu Matrix 1.5Crdi,Fiat Doblo 1.9D,Dacia Logan 1.5Dci,nebo tak něco. Dobře se z těch krabic vystupuje a do nich nastupuje,nestojí majlant,dobře se to opravuje. Tam,kde je odloží,tam je i najdou. Mají se o co starat Tak že asi tak můj názor. A že se sem tam něco vyklepe,vydře. To je zcela normální a tihle pánové mají o čem povídat u pivka s přáteli.

Naposledy editováno 27.11.2014 20:46:33

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

27.11.2014 v 20:31 | Nahoru | #106

Che píše: já s tím často jezdím jako spolujezdec - je to 180koňovej dvoulitr v LPG a je to příjemnej kár co nabízí Superb za těch 200 tisíc navíc lepšího ??



Ja zas nejsem zasadni priznivce skodovky - spis jen stojim proti zasadnimu odsuzovani. Ty auta jsou z meho pohledu dobre navrzena ucelu jakemu maji slouzit - mozna maji vyssi cenu - ale kdyz se za tuhle cenu prodavaji - respektive jsou na ne poradniky protoze skoda nestaci vyrabet - byli by ve skodovce blbi kdyby zlevnovali na uroven hyundaie ... Nebo ne?

Jinak teda superb urcite nabizi vice prostoru, vykonnejsi motory a treba 4x4
(Co jsem tak zahledl na jednom foru kde jeden clovek vybiral i40 tak prave dost lidi tam psalo ze nakonec nejdou do i40 diky absenci silnejsiho dieselu) a taky nepochybne lepe prodejna ojetina

Jo a zreba sedacky v i40 na moje zada (190cm) nic moc ...

Naposledy editováno 27.11.2014 20:33:43

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

27.11.2014 v 20:48 | Nahoru | #107
Klucí,na debaty co a jak se vyprdněte,dnes je to všechno jeden velký šmejd a vyrábí se juanský odpadky. Stejně dřív nebo později to skončí všechno ve šrotu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

27.11.2014 v 21:59 | Nahoru | #108
assassin> souhlas, zas treba ten hyudai má "pakety", třeba za 70 tisíc kde máš x věcí, u škodovky samo taky ta výbava je za ranec... i když hodně dělá "patriotismus", furt jsou lidi přes škodu nejede vlak

já sem zvědavý kam to zajde... sem zvědavý co novy smax dostane za motory, jestli tu 1.6 nebo 1.0, jednu naftu a nazdar ta 1.6 tdi u koncernu prej taky hodně jde, moc to nežere a jede to tak akorát

ví někdo kolik se dá u hyundaie smlouvat?? u mazdy 6, sme se nedostali pomalu ani k deseti procentům

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

27.11.2014 v 22:23 | Nahoru | #109
Lion> Dost..myslim, ze to bylo kolem 20%..ale dotycnej kupoval vic i40ek a zkousel to asi u peti prodejcu..a na servis jezdi z Brna do Vidne..

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 08:21 | Nahoru | #110
Hele nevim jak hjundai, ale jako zamestnanec jedne nejmenovane firmy mame na oply slavu 22-28%.na skodu 12-17% dle modelu.plati to i pro rodinne prislusniky a da se usmlouvat i vetsi sleva. Ja ted kupoval fiata doblo maxi v plne vybave a dostal jsem 26% slevu.

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 08:33 | Nahoru | #111
...mám několik aut..různé motory a objemy..tak trochu mohu porovnávat...prostě ten diesel se skutečně nevyplatí na nějaké popojíždění.
Hlavně údržba,servis,ND a spolehlivost.
A spotřeba je cca 1 l na 100 ve prospěch diesela u motorizace kolem 2 litrů..což u málo km najetých je zanedbatelné.
Takže auto s benzínem kolem 1.6 je dle mě vhodné pro někoho kdo jezdí pár km a občas.

..a když jsem byl na servisu /BMW/..a oznámili mě,že mám za sezonu,dle počítače, mnoho "studených" startů a následně jsem platil servis,tak jsem začal uvažovat i ekonomicky!

Naposledy editováno 28.11.2014 08:35:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 09:49 | Nahoru | #112

Che píše: já s tím často jezdím jako spolujezdec - je to 180koňovej dvoulitr v LPG a je to příjemnej kár co nabízí Superb za těch 200 tisíc navíc lepšího ??


Nevis kolik si to toho lpg vezme?
Jen tak ze zajímavosti..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 11:45 | Nahoru | #113
KubaLC8> Po takové zkušenosti se nedivím, ale jak psali ostatní, spíš bych to viděl na prostě nepovedený exemplář (už jen to, že jej pak raději poslali zpátky do fabriky), ovšem to by pak výrobce měl všchny náklady uhradit, nebo vůz ještě v záruce celý vyměnit. Vzhledem k množství prodaných vozů by na tom prakticky neprodělal, naopak by si ještě získal kunčafty - u škodovky s tím přístupem k výměnám potkaných motorů zřejmě neslyšeli o pravidlu špičky ledovce. Rozhodně se ale této značky nezastávám, též ji tak nějak podvědomě "nemusím".
Jinak ale ty motory 1.4GLS a 1.5CRDi jsou povedené a spolehlivé. Ten benzin je navíc za volnoběhu prakticky neslyšitelný. Nafťák je oproti němu jako když králík sere na buben.

E: Ještě mě zaráží ta cena výměny chladiče A/C - teď jsem na benziňáku měnil oba chladiče (měly praskliny po tom, co mně do auta nějaký čurák ve Štátlu na parkovišti nacouval - s nárazníkem se sice nic nestalo, ale náraz stačil na prasknutí chladičů) a oba stály cca 2500,- A okno jsem loni měnil na nafťáku (kamínek od náklaďáku a pavouk před řidičem) a stálo cca 12000,-. Naštěstí jsem měl sklo pojištěné, tak jsem platil jen 3200,- za přelakování střechy (začínala bodově kvést kolem hrany předního okna, tak se to vzalo při jednom, okno by se beztak muselo vyndat).

2LEKO> S tou spotřebou je to pravda, také mám u nafťáku spotřebu o 1 - 1.5l menší jak u benzinu. Pokud se tedy s tou naftou jezdí rozumně - jeden čas se sešlo vyhnout cukačkám 3.5km do práce, mimo město, mírně do kopce - a spotřeba v zimě šla i na 9.5l/100km. Ale ta diagnostika u té brambory mě zaráží, to snad výrobce čeká, že budu udržovat motor trvale předehřátý? Leda, že by byly v paměti i časy startů a ujeté úseky, že by se dalo poznat popojíždění s neprohřátým motorem.

Naposledy editováno 28.11.2014 13:33:58

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 12:48 | Nahoru | #114
Vysvetli tatikovi ze ve starsim dieslu ve stovce neuslysi radio a topit mu to zacne .... no v poradne zime vlastne skoro nikdy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 12:54 | Nahoru | #115

J.M.K. píše: KubaLC8> Po takové zkušenosti se nedivím, ale jak psali ostatní, spíš bych to viděl na prostě nepovedený exemplář (už jen to, že jej pak raději poslali zpátky do fabriky), ovšem to by pak výrobce měl všchny náklady uhradit, nebo vůz ještě v záruce celý vyměnit. Vzhledem k množství prodaných vozů by na tom prakticky neprodělal, naopak by si ještě získal kunčafty - u škodovky s tím přístupem k výměnám potkaných motorů zřejmě neslyšeli o pravidlu špičky ledovce. Rozhodně se ale této značky nezastávám, též ji tak nějak podvědomě "nemusím".
Jinak ale ty motory 1.4GLS a 1.5CRDi jsou povedené a spolehlivé. Ten benzin je navíc za volnoběhu prakticky neslyšitelný. Nafťák je oproti němu jako když králík sere na buben.

2LEKO> S tou spotřebou je to pravda, také mám u nafťáku spotřebu o 1 - 1.5l menší jak u benzinu. Pokud se tedy s tou naftou jezdí rozumně - jeden čas se sešlo vyhnout cukačkám 3.5km do práce, mimo město, mírně do kopce - a spotřeba v zimě šla i na 9.5l/100km. Ale ta diagnostika u té brambory mě zaráží, to snad výrobce čeká, že budu udržovat motor trvale předehřátý? Leda, že by byly v paměti i časy startů a ujeté úseky, že by se dalo poznat popojíždění s neprohřátým motorem.



..přesně tak mi to vysvětlili a tvrdili...a měli pravdu...a taky ,že to má vliv na vstřiky,žhavící svíčky a baterku a celkově na životnost motoru...což se taky potvrdilo...dle měření teploty oleje má motor optimální teplotu vody plus mínus 80 st.C po pár km ale olej cca 95-105 st.C až po ujetí cca 20 km ,což ve městě je půl hodiny jízdy, a někdy i více dle stylu jízdy. ..mluvím o dieselu.

..dle počítače je dlouhodobá spotřeba u benzínu cca o 1 l vyšší než u 2.L diesel..cca 8 l ...a u 3.L dieselu benzín plus mínus stejné cca 9 l...50 % město!

Naposledy editováno 28.11.2014 14:25:50

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 12:57 | Nahoru | #116

J.M.K. píše: K Ale ta diagnostika u té brambory mě zaráží, to snad výrobce čeká, že budu udržovat motor trvale předehřátý? Leda, že by byly v paměti i časy startů a ujeté úseky, že by se dalo poznat popojíždění s neprohřátým motorem.



no tak výrobce by si samo přál vyťápěnou garáž a dlouhé úseky... mají to snad všechny novější auta, asi ani na tom algoritmu nebude nic složitýho, počet startů a čidlo na teplotu oleje... pokud se s autem jezdí tak jak má, tak ti blikne olej při 20t. třeba (servisní interval), pokud to bude jezdit studený, tak ti to blikne už třeba při 10t... osobně se mi to ještě nestalo, ale na netu se to najít dá a v manuálu tento režim mám napsaný...

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 13:05 | Nahoru | #117
dva_hrnce> skoro jak felda myslím že do 10l lpg se vleze...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 13:48 | Nahoru | #118
2LEKO> Tak to odpovídá a je to pravda, že olej se prohřívá pomalu. A motor se nejvíc kurví při rozběhu a doběhu, kdy není tlak oleje a lágry běží kov na kov. A těch 9.5l/100km žral 1.5CRDi (Accent 2007) při těch 3.5km cukačkách v mrazech. I když tam se musela projevit i spotřeba PTC vyhřívacích těles (dle pojistek jsou 3, ale nevím, kde se na motoru nacházejí - mám dílenskou příručku z jednoho US serveru a tak je v ní popsán jen mor 1.6, zbylé dva se do států nedovážejí). Vstřiky a žhavičky časté starty také logicky likvidují.

Lion> Snímač teploty oleje jsem zatím na žádném autě neměl a signalizaci pro servisní intervaly jsem nezažil, ani není nikde popsaná. Ale sousedoj na Fabii (1.4MPI, 1. verze) se občas na pravém displayi objevuje segment "service" a místo počitadla "INSP". Nevíš, na základě čeho to indikuje a co vše to znamená? A smazat to asi půjde jen přes diagnostiku, ne?
Krom toho už nějakou dobu uvažuju nad tímto modulem a docela by mě zajímalo, co u Accentu (poslední verze 2005-) všechno vyčte, hlavně aby byl kompatibilní. A program snad na S4mini fungovat bude, i když to bych spíše uvažoval nad druhým mobilem, používaným bez SIM jen na onu indikaci hodnot za jízdy. A tam fakt netuším, co vybrat - je zbytečné pořizovat něco drahého, ale aby to nebylo hardwarově příliš slabé.

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 14:03 | Nahoru | #119
J.M.K.> insp service je pravidelná prohlídka, záleží jak je to nastaveno (rok, dva), to same olej... každopádně kontrolka servisu ( kontrolka klíče nebo displej) se fakt používá nějakej pátek, tak je divný že to hyundai nemá...

jde to smazat i ručně postup zde: http://forum.skodah...-servinterval%C5%AF/

škodovky s displejem, asi kolem roku 2009 nebo tak nějak, mají i v menu záložku "stav vozu" kde je zobrazeno kolik km nebo dní (co nastane dříve) ti zbývá do příštího servisu (olej + to co se dělá při určitých km)

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 14:24 | Nahoru | #120

assassin píše: Jmk: hele a ty mas nakej argument pro tvrzeni spze skodovka je nemecke auto montovane v cechach? Ja jen ze skodovka ma komplet vyvoj v CR....


Tohle budeš těžko vysvětlovat někomu, kdo nevidí ani trošku pod pokličku a neví, kolik práce se tady na tom musí udělat...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist