Téma: Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
 
26.11.2014 v 11:23
zdar bejci,
doporučite mi(kdo tomu rozumíte, nebo máte osobní kladnou zkušenost) nějakej dieselovej motor jednodušší odolnější a hlavně spolehlivější konstrukce, bez DPF filtru a dvouhmotného setrvačníku aj. přeplácaností.

Táta chce koupit ojetinu s nějakým bezproblémovým vznětovým motorem a ač s autem za rok mnoho Km nenajede, navíc spíše kratší trasy a jízdy po městě, nenechá si ropáka vymluvit, tak se mu budu snažit alespoň dopručit pokud možno nejmenší zlo...

Jo a pokud možno rozvody řetězem a taky by měl mít možnost repase vstřiků, nebo alespoň verzi která by nebyla v případě výměny přehnaně nákladná...
Najde se vůbec motor, kterej neni tak háklivej na kvalitu nafty(když opomenu bezturbovej SDi od koncernu)?

Napadají mne tyto motorizace:
1) 1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
2) 1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3) 1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
4) 1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
5) 1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
6) 2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
popřípadě doporučte jinej...


Díky
Anketa: co vybrat
1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
0%
0
1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3%
1
1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
3%
1
1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
3%
1
1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
3%
1
2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
3%
1
jinej
84%
26

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 11:45 | Nahoru | #1
KubaLC8> Po takové zkušenosti se nedivím, ale jak psali ostatní, spíš bych to viděl na prostě nepovedený exemplář (už jen to, že jej pak raději poslali zpátky do fabriky), ovšem to by pak výrobce měl všchny náklady uhradit, nebo vůz ještě v záruce celý vyměnit. Vzhledem k množství prodaných vozů by na tom prakticky neprodělal, naopak by si ještě získal kunčafty - u škodovky s tím přístupem k výměnám potkaných motorů zřejmě neslyšeli o pravidlu špičky ledovce. Rozhodně se ale této značky nezastávám, též ji tak nějak podvědomě "nemusím".
Jinak ale ty motory 1.4GLS a 1.5CRDi jsou povedené a spolehlivé. Ten benzin je navíc za volnoběhu prakticky neslyšitelný. Nafťák je oproti němu jako když králík sere na buben.

E: Ještě mě zaráží ta cena výměny chladiče A/C - teď jsem na benziňáku měnil oba chladiče (měly praskliny po tom, co mně do auta nějaký čurák ve Štátlu na parkovišti nacouval - s nárazníkem se sice nic nestalo, ale náraz stačil na prasknutí chladičů) a oba stály cca 2500,- A okno jsem loni měnil na nafťáku (kamínek od náklaďáku a pavouk před řidičem) a stálo cca 12000,-. Naštěstí jsem měl sklo pojištěné, tak jsem platil jen 3200,- za přelakování střechy (začínala bodově kvést kolem hrany předního okna, tak se to vzalo při jednom, okno by se beztak muselo vyndat).

2LEKO> S tou spotřebou je to pravda, také mám u nafťáku spotřebu o 1 - 1.5l menší jak u benzinu. Pokud se tedy s tou naftou jezdí rozumně - jeden čas se sešlo vyhnout cukačkám 3.5km do práce, mimo město, mírně do kopce - a spotřeba v zimě šla i na 9.5l/100km. Ale ta diagnostika u té brambory mě zaráží, to snad výrobce čeká, že budu udržovat motor trvale předehřátý? Leda, že by byly v paměti i časy startů a ujeté úseky, že by se dalo poznat popojíždění s neprohřátým motorem.

Naposledy editováno 28.11.2014 13:33:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 12:54 | Nahoru | #2

J.M.K. píše: KubaLC8> Po takové zkušenosti se nedivím, ale jak psali ostatní, spíš bych to viděl na prostě nepovedený exemplář (už jen to, že jej pak raději poslali zpátky do fabriky), ovšem to by pak výrobce měl všchny náklady uhradit, nebo vůz ještě v záruce celý vyměnit. Vzhledem k množství prodaných vozů by na tom prakticky neprodělal, naopak by si ještě získal kunčafty - u škodovky s tím přístupem k výměnám potkaných motorů zřejmě neslyšeli o pravidlu špičky ledovce. Rozhodně se ale této značky nezastávám, též ji tak nějak podvědomě "nemusím".
Jinak ale ty motory 1.4GLS a 1.5CRDi jsou povedené a spolehlivé. Ten benzin je navíc za volnoběhu prakticky neslyšitelný. Nafťák je oproti němu jako když králík sere na buben.

2LEKO> S tou spotřebou je to pravda, také mám u nafťáku spotřebu o 1 - 1.5l menší jak u benzinu. Pokud se tedy s tou naftou jezdí rozumně - jeden čas se sešlo vyhnout cukačkám 3.5km do práce, mimo město, mírně do kopce - a spotřeba v zimě šla i na 9.5l/100km. Ale ta diagnostika u té brambory mě zaráží, to snad výrobce čeká, že budu udržovat motor trvale předehřátý? Leda, že by byly v paměti i časy startů a ujeté úseky, že by se dalo poznat popojíždění s neprohřátým motorem.



..přesně tak mi to vysvětlili a tvrdili...a měli pravdu...a taky ,že to má vliv na vstřiky,žhavící svíčky a baterku a celkově na životnost motoru...což se taky potvrdilo...dle měření teploty oleje má motor optimální teplotu vody plus mínus 80 st.C po pár km ale olej cca 95-105 st.C až po ujetí cca 20 km ,což ve městě je půl hodiny jízdy, a někdy i více dle stylu jízdy. ..mluvím o dieselu.

..dle počítače je dlouhodobá spotřeba u benzínu cca o 1 l vyšší než u 2.L diesel..cca 8 l ...a u 3.L dieselu benzín plus mínus stejné cca 9 l...50 % město!

Naposledy editováno 28.11.2014 14:25:50

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 12:57 | Nahoru | #3

J.M.K. píše: K Ale ta diagnostika u té brambory mě zaráží, to snad výrobce čeká, že budu udržovat motor trvale předehřátý? Leda, že by byly v paměti i časy startů a ujeté úseky, že by se dalo poznat popojíždění s neprohřátým motorem.



no tak výrobce by si samo přál vyťápěnou garáž a dlouhé úseky... mají to snad všechny novější auta, asi ani na tom algoritmu nebude nic složitýho, počet startů a čidlo na teplotu oleje... pokud se s autem jezdí tak jak má, tak ti blikne olej při 20t. třeba (servisní interval), pokud to bude jezdit studený, tak ti to blikne už třeba při 10t... osobně se mi to ještě nestalo, ale na netu se to najít dá a v manuálu tento režim mám napsaný...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist