Téma: Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
 
26.11.2014 v 11:23
zdar bejci,
doporučite mi(kdo tomu rozumíte, nebo máte osobní kladnou zkušenost) nějakej dieselovej motor jednodušší odolnější a hlavně spolehlivější konstrukce, bez DPF filtru a dvouhmotného setrvačníku aj. přeplácaností.

Táta chce koupit ojetinu s nějakým bezproblémovým vznětovým motorem a ač s autem za rok mnoho Km nenajede, navíc spíše kratší trasy a jízdy po městě, nenechá si ropáka vymluvit, tak se mu budu snažit alespoň dopručit pokud možno nejmenší zlo...

Jo a pokud možno rozvody řetězem a taky by měl mít možnost repase vstřiků, nebo alespoň verzi která by nebyla v případě výměny přehnaně nákladná...
Najde se vůbec motor, kterej neni tak háklivej na kvalitu nafty(když opomenu bezturbovej SDi od koncernu)?

Napadají mne tyto motorizace:
1) 1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
2) 1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3) 1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
4) 1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
5) 1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
6) 2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
popřípadě doporučte jinej...


Díky
Anketa: co vybrat
1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
0%
0
1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3%
1
1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
3%
1
1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
3%
1
1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
3%
1
2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
3%
1
jinej
84%
26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 12:54 | Nahoru | #1

J.M.K. píše: KubaLC8> Po takové zkušenosti se nedivím, ale jak psali ostatní, spíš bych to viděl na prostě nepovedený exemplář (už jen to, že jej pak raději poslali zpátky do fabriky), ovšem to by pak výrobce měl všchny náklady uhradit, nebo vůz ještě v záruce celý vyměnit. Vzhledem k množství prodaných vozů by na tom prakticky neprodělal, naopak by si ještě získal kunčafty - u škodovky s tím přístupem k výměnám potkaných motorů zřejmě neslyšeli o pravidlu špičky ledovce. Rozhodně se ale této značky nezastávám, též ji tak nějak podvědomě "nemusím".
Jinak ale ty motory 1.4GLS a 1.5CRDi jsou povedené a spolehlivé. Ten benzin je navíc za volnoběhu prakticky neslyšitelný. Nafťák je oproti němu jako když králík sere na buben.

2LEKO> S tou spotřebou je to pravda, také mám u nafťáku spotřebu o 1 - 1.5l menší jak u benzinu. Pokud se tedy s tou naftou jezdí rozumně - jeden čas se sešlo vyhnout cukačkám 3.5km do práce, mimo město, mírně do kopce - a spotřeba v zimě šla i na 9.5l/100km. Ale ta diagnostika u té brambory mě zaráží, to snad výrobce čeká, že budu udržovat motor trvale předehřátý? Leda, že by byly v paměti i časy startů a ujeté úseky, že by se dalo poznat popojíždění s neprohřátým motorem.



..přesně tak mi to vysvětlili a tvrdili...a měli pravdu...a taky ,že to má vliv na vstřiky,žhavící svíčky a baterku a celkově na životnost motoru...což se taky potvrdilo...dle měření teploty oleje má motor optimální teplotu vody plus mínus 80 st.C po pár km ale olej cca 95-105 st.C až po ujetí cca 20 km ,což ve městě je půl hodiny jízdy, a někdy i více dle stylu jízdy. ..mluvím o dieselu.

..dle počítače je dlouhodobá spotřeba u benzínu cca o 1 l vyšší než u 2.L diesel..cca 8 l ...a u 3.L dieselu benzín plus mínus stejné cca 9 l...50 % město!

Naposledy editováno 28.11.2014 14:25:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 13:48 | Nahoru | #2
2LEKO> Tak to odpovídá a je to pravda, že olej se prohřívá pomalu. A motor se nejvíc kurví při rozběhu a doběhu, kdy není tlak oleje a lágry běží kov na kov. A těch 9.5l/100km žral 1.5CRDi (Accent 2007) při těch 3.5km cukačkách v mrazech. I když tam se musela projevit i spotřeba PTC vyhřívacích těles (dle pojistek jsou 3, ale nevím, kde se na motoru nacházejí - mám dílenskou příručku z jednoho US serveru a tak je v ní popsán jen mor 1.6, zbylé dva se do států nedovážejí). Vstřiky a žhavičky časté starty také logicky likvidují.

Lion> Snímač teploty oleje jsem zatím na žádném autě neměl a signalizaci pro servisní intervaly jsem nezažil, ani není nikde popsaná. Ale sousedoj na Fabii (1.4MPI, 1. verze) se občas na pravém displayi objevuje segment "service" a místo počitadla "INSP". Nevíš, na základě čeho to indikuje a co vše to znamená? A smazat to asi půjde jen přes diagnostiku, ne?
Krom toho už nějakou dobu uvažuju nad tímto modulem a docela by mě zajímalo, co u Accentu (poslední verze 2005-) všechno vyčte, hlavně aby byl kompatibilní. A program snad na S4mini fungovat bude, i když to bych spíše uvažoval nad druhým mobilem, používaným bez SIM jen na onu indikaci hodnot za jízdy. A tam fakt netuším, co vybrat - je zbytečné pořizovat něco drahého, ale aby to nebylo hardwarově příliš slabé.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist