Téma: Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
 
26.11.2014 v 11:23
zdar bejci,
doporučite mi(kdo tomu rozumíte, nebo máte osobní kladnou zkušenost) nějakej dieselovej motor jednodušší odolnější a hlavně spolehlivější konstrukce, bez DPF filtru a dvouhmotného setrvačníku aj. přeplácaností.

Táta chce koupit ojetinu s nějakým bezproblémovým vznětovým motorem a ač s autem za rok mnoho Km nenajede, navíc spíše kratší trasy a jízdy po městě, nenechá si ropáka vymluvit, tak se mu budu snažit alespoň dopručit pokud možno nejmenší zlo...

Jo a pokud možno rozvody řetězem a taky by měl mít možnost repase vstřiků, nebo alespoň verzi která by nebyla v případě výměny přehnaně nákladná...
Najde se vůbec motor, kterej neni tak háklivej na kvalitu nafty(když opomenu bezturbovej SDi od koncernu)?

Napadají mne tyto motorizace:
1) 1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
2) 1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3) 1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
4) 1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
5) 1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
6) 2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
popřípadě doporučte jinej...


Díky
Anketa: co vybrat
1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
0%
0
1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3%
1
1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
3%
1
1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
3%
1
1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
3%
1
2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
3%
1
jinej
84%
26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 13:48 | Nahoru | #1
2LEKO> Tak to odpovídá a je to pravda, že olej se prohřívá pomalu. A motor se nejvíc kurví při rozběhu a doběhu, kdy není tlak oleje a lágry běží kov na kov. A těch 9.5l/100km žral 1.5CRDi (Accent 2007) při těch 3.5km cukačkách v mrazech. I když tam se musela projevit i spotřeba PTC vyhřívacích těles (dle pojistek jsou 3, ale nevím, kde se na motoru nacházejí - mám dílenskou příručku z jednoho US serveru a tak je v ní popsán jen mor 1.6, zbylé dva se do států nedovážejí). Vstřiky a žhavičky časté starty také logicky likvidují.

Lion> Snímač teploty oleje jsem zatím na žádném autě neměl a signalizaci pro servisní intervaly jsem nezažil, ani není nikde popsaná. Ale sousedoj na Fabii (1.4MPI, 1. verze) se občas na pravém displayi objevuje segment "service" a místo počitadla "INSP". Nevíš, na základě čeho to indikuje a co vše to znamená? A smazat to asi půjde jen přes diagnostiku, ne?
Krom toho už nějakou dobu uvažuju nad tímto modulem a docela by mě zajímalo, co u Accentu (poslední verze 2005-) všechno vyčte, hlavně aby byl kompatibilní. A program snad na S4mini fungovat bude, i když to bych spíše uvažoval nad druhým mobilem, používaným bez SIM jen na onu indikaci hodnot za jízdy. A tam fakt netuším, co vybrat - je zbytečné pořizovat něco drahého, ale aby to nebylo hardwarově příliš slabé.

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

28.11.2014 v 14:03 | Nahoru | #2
J.M.K.> insp service je pravidelná prohlídka, záleží jak je to nastaveno (rok, dva), to same olej... každopádně kontrolka servisu ( kontrolka klíče nebo displej) se fakt používá nějakej pátek, tak je divný že to hyundai nemá...

jde to smazat i ručně postup zde: http://forum.skodah...-servinterval%C5%AF/

škodovky s displejem, asi kolem roku 2009 nebo tak nějak, mají i v menu záložku "stav vozu" kde je zobrazeno kolik km nebo dní (co nastane dříve) ti zbývá do příštího servisu (olej + to co se dělá při určitých km)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist