1 reakcí na tento příspěvek Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači
1 reakcí na tento příspěvek Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači
Pokud tedy nejsou ty dráty někde nalomené a zeslabené, takže v tom místě se pálí od přechodového odporu a díky tomuto parazitnímu odporu pak pochopitelně nezbývá výkon pro zásobení celé elektriky (jednoduše řečeno).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači
Jestli nemáš dílenský (laboratorní) zdroj, použij místo zdroje akumulátor auta, nebo jiné motorky žárovku zapoj mezi DF a (-) pól baterky a při vypnutém motoru musí žárovka svítit a po nastartování (kdy napětí vyběhne na cca 14V a je tak drženo regulací alternátoru "pomocného" vozidla) musí žárovka zhasnout.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači
E: Jinak, vývod "54" je vlastně propojen s vývodem D+ a vede na kontrolku dobíjení... ta de facto napájí regulátor, pokud motor neběží a umožní tak prvotní nabuzení kotvy. Jak začne alternátor dávat napětí, začnou regler napájet ty tři pomocné (budicí) diody, tím pádem je v uzlu katod diod a svorky D+ stejné napětí, jako na baterce, tím pádem není rozdíl potenciálů mezi vývody žárovky kontrolky a proto ta nesvítí, pokud je alternátor správně buzen a dává napětí.
Naposledy editováno 20.09.2014 22:24:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači
E: Ještě pro úplnost, našel jsem dvě schémátka, znázorňující zapojení klasického "devítidiodového" alternátoru. Je z toho docela zřejmé i značení svorek a na plánku je klasické uspořádání s odděleným reglerem, kdy všech 9 diod (6 výkonových a tři budicí) je uvnitř alternátoru:
U MZ jsou samostatně bloky usměrňovače (rovněž devítidiodový) a regulátoru, je to trochu výhoda, že tak jde použít regler ze starších aut, kde byl oddělený. Moderní alternátory mají elektronický regler v sobě vestavěný a mají tak jen výkonový vývod a budicí přívod (od kontrolky). Kdyby byl v háji usměrňovač, měl bys nejlepší použít A-R91, ten má v sobě i usměrňovač. Jen bys musel oželet kontrolku.
Naposledy editováno 20.09.2014 22:47:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 | Tomáš_63 | 14 | 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976 |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
MZ etz 150 MZ ETZ 150 | rasputin122 | 20 | 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122 |