globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači
20.9.2014 v 20:08
zdar chlapy uz nevime co stim Habruje zapalovani pri svetlech a nakonec i bez svetel na volnobeh i pri zapnutych svetlechc chcipa dal sem novej prerusovac na blinkry elektronickej, regulator ze skody 120, alternator je promnerenej funguje ale nekde se smaží dráty od alternatoru k usmněrnovači, zkousely novou baterku a alternator se nezvykle hreje protoze je asi hodne zatezovanej ale nevim co stim a zadnej velkej odber sme nikde nezjistily a uz nevime co vsechno promnereny ale stejne nic fakt uz nevim co s tim.

1 reakcí na tento příspěvek Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači

20.9.2014 v 21:06 | Nahoru | #1
tak to relé ze škodovky bude špatně zapojené nebo spálené.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači

20.9.2014 v 22:02 | Nahoru | #2
ja1> špatně zapojený neni to sem uz kontroloval ale spaleny by bejt mohlo bylo aj celý hroký ale ja tam pak dal zpatky ten original a dela to taky takze problem bude jinde ale nevim kde

1 reakcí na tento příspěvek Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači

20.9.2014 v 22:03 | Nahoru | #3
Jestli se pálí dráty mezi alternátorem a usměrňovačem a motorka přitom nepřebíjí baterku, tak to vypadá spíš na zkrat v usměrňovači. Relátko pak logicky bude furt držet kotvu nabuzenou a altec jede stále naplno.
Pokud tedy nejsou ty dráty někde nalomené a zeslabené, takže v tom místě se pálí od přechodového odporu a díky tomuto parazitnímu odporu pak pochopitelně nezbývá výkon pro zásobení celé elektriky (jednoduše řečeno).

(reakce na) Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači

20.9.2014 v 22:07 | Nahoru | #4
J.M.K.> Dik to sem potžeboval slyšet neco takovyho zejtra na to mrknu dik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači

20.9.2014 v 22:10 | Nahoru | #5
Schwejdy> A ten regler je ještě klasické vibrační relátko, nebo už to elektronické? Už si přesně nepamatuju značení vývodů, ale snad D+ je přívod od pomocných tří diod v usměrňovači, DF vývod ke kotvě a D- kostra, tak potom na D+ a D- připoj regulovatelný dílenský zdroj a na DF napoj žárovku 12V/5W proti kostře. Nastav napětí zdroje na 10V, to už by měla žárovka alespoň žhnout a potom pomalu zvyšuj napětí, žárovka se rozsvítí naplno a kolem 14 - 15V musí zhasnout a při snížení napětí se opět rozsvítit.Pak bude relátko v pořádku.
Jestli nemáš dílenský (laboratorní) zdroj, použij místo zdroje akumulátor auta, nebo jiné motorky žárovku zapoj mezi DF a (-) pól baterky a při vypnutém motoru musí žárovka svítit a po nastartování (kdy napětí vyběhne na cca 14V a je tak drženo regulací alternátoru "pomocného" vozidla) musí žárovka zhasnout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači

20.9.2014 v 22:12 | Nahoru | #6
J.M.K.> OK vyzkousim ale je to ten elektronickej regulator ale mam i ten puvodni s tou civkou tak zejtra to vyzkousim teda jak rikas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači

20.9.2014 v 22:19 | Nahoru | #7
Schwejdy> Je jedno, jestli to bude mechanické, nebo elektronické "relátko", chovat se musejí obě stejně. To elektronické jsou stejně jen tři tranďáky - Schmittův komparátor a výkonový spínač, takže to není plynulá regulace buzení, ale jen "sepnuto-vypnuto", jako u relátka.

E: Jinak, vývod "54" je vlastně propojen s vývodem D+ a vede na kontrolku dobíjení... ta de facto napájí regulátor, pokud motor neběží a umožní tak prvotní nabuzení kotvy. Jak začne alternátor dávat napětí, začnou regler napájet ty tři pomocné (budicí) diody, tím pádem je v uzlu katod diod a svorky D+ stejné napětí, jako na baterce, tím pádem není rozdíl potenciálů mezi vývody žárovky kontrolky a proto ta nesvítí, pokud je alternátor správně buzen a dává napětí.

Naposledy editováno 20.09.2014 22:24:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači

20.9.2014 v 22:21 | Nahoru | #8
J.M.K.> Ok diky snad najdu chybu no je to divne predtim to nedelalo z niceho nic se to objevilo no ale co si budeme povidat ona ta elektrika na mz nei zadnej zazrak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači

20.9.2014 v 22:25 | Nahoru | #9
Schwejdy> Právě, elektrika na Simsonech a MZtách je dost divočina, připadá mi to, že konstruktér uvažoval stylem "proč to dělat jednoduše, když to jde složitě".

E: Ještě pro úplnost, našel jsem dvě schémátka, znázorňující zapojení klasického "devítidiodového" alternátoru. Je z toho docela zřejmé i značení svorek a na plánku je klasické uspořádání s odděleným reglerem, kdy všech 9 diod (6 výkonových a tři budicí) je uvnitř alternátoru:





U MZ jsou samostatně bloky usměrňovače (rovněž devítidiodový) a regulátoru, je to trochu výhoda, že tak jde použít regler ze starších aut, kde byl oddělený. Moderní alternátory mají elektronický regler v sobě vestavěný a mají tak jen výkonový vývod a budicí přívod (od kontrolky). Kdyby byl v háji usměrňovač, měl bys nejlepší použít A-R91, ten má v sobě i usměrňovač. Jen bys musel oželet kontrolku.

Naposledy editováno 20.09.2014 22:47:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači

21.9.2014 v 18:21 | Nahoru | #10
J.M.K.> Tak je v hajzlu sumnernovac napeti musim nekde sehnat novej ale ten stoji 2 000 a to se mi teda za to davat neche kdyz nevim co ze zase vysere v nejblizssi dobe az ho vymnenim tak jestli nevite co tam dat misto toho a nebo popripade jestli nekdo mate usmnernovac s mz funkcni tak bych mnel zajem

(reakce na) Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači

21.9.2014 v 20:32 | Nahoru | #11
Schwejdy> Když se Ti nepovede sehnat usměrňovač někde na vrakáči, z jiné MZ, tak usměrňovač i regulátor vyhoď a kup ten VAPE A-R91. Má v sobě jak usměrňovač, tak regler. Když rozklepneš ten odkaz na A-R91 výše, je tam odkaz na dokument, což je tech. výkres v *.pdf a je v něm i schéma zapojení. V tom se snad vyznáš. Jen je tam třeba mít vinutí kotvy jako "plovoucí", tj. žádný z uhlíků nesmí být ukostřený. Ale "černé" kontakty na regleru jsou dle všeho propojené, takže klidně můžeš přivést napětí od spínačky rovnou na jeden uhlík kotvy a druhý uhlík na "zelený" kontakt regleru - dle plánku logicky regler připojuje vinutí kotvy na kostru. Takže bys musel původně kostřený uhlík odpojit od kostry a přivést na regler. Žluté dráty jsou přívody fází od statoru alternátoru. Hnědý drát je kostra a červený výkonový výstup - připojit přes 30A, nebo 40A pojistku na (+) svorku baterky.

Pálení drátů od alternatoru k usmněrnovači

26.9.2014 v 10:50 | Nahoru | #12
Tak sem nakonec koupil uplne novej originalni usmernovac zapojil podle navodu a zahřejvá se uplně stejně jak ten starej ty 3 kulatý diody ze spoda uz fakt nevim co s tim potreboval bych nekoho z okolí kdo tomu rozumí jinak fakt nevim.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... Apo-Rider 31 Včera v 21:59 Apo-Rider
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 14 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122


TOPlist