Celý inzerát naleznete zde :
http://motorky.bazos...JAWA-350-JAWA350.php
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mám či nemám koupit tuto 350?
dave-lister píše: tetrevarna> To by mě zajímalo jestli to kupující skutečně za ty prachy koupil.
repasovaná se prodá za 500 000 kč. a za pár let??? dobře uložený prachy..pokud je máš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mám či nemám koupit tuto 350?
ja1 píše: repasovaná se prodá za 500 000 kč. a za pár let??? dobře uložený prachy..pokud je máš
Peníze to jsou dobře uložený, cena dolů asi nepůjde. Ale stejně se mi to zdá hodně, za ty prachy bych čekal že bude po renovaci.
Tahle je asi novější typ, moc se v tom nevyznám.
Tady za 350 000kč
1 reakcí na tento příspěvek Mám či nemám koupit tuto 350?
1 reakcí na tento příspěvek Mám či nemám koupit tuto 350?
Před 5 lety se 250 prodávala za 2 000 bez dokladů a s nimi za 7000,-, 350 to měla o 2 tis posunuté. A myslíte, že to za pouhých 5 let nabylo skoro trojnásobné hodnoty?? Já teda ne a odmítám platit za motorky, kterých se vyrobili obrovské počty kusů takové peníze. Vždyť kývaček 250+350 se vyrobilo okolo půl milionu, panelek o něco víc a malých kývaček dokonce přes milion!
Před 14 lety jsem koupil péráka i s doklady z roku 1948 za 15 tis! A opět - myslíte, že za 15 let to nabylo takovou hodnotu, že se péráci dnes prodávají za 50 000? A sranda je, když to někdo zrenovuje, čeká jak na tom vydělá a poté mu to x let hnije v inzerci za dvojnásobnou cenu. Takovým to ale přeju, to se prostě nevrátí ani za 10 let.
Můj recept je jednoduchý, srát na jawu i Zetku a překupníky a nekupovat to! Za hranicemi se dělali také hodně zajímavé a často zajímavější stroje a pořídíte je za podobnou cenu, jako tuctovou kývačku nebo panelku. On už i pérák a calif mi přijdou jako tucťáky, na každém srazu je jich ranec. Kolikrát jste kdo v životě viděl MZ ES 250, saroléu, junáka, royal enfield nebo ruskou IŽ nebo stovky dalších značek?
K tématu: jestli to chceš, tak to kup, není to tak hrozné, vzhledem k aktuální situaci na burze bych i řekl, že je to dobré. Jestli ale sdílíš můj názor, tak to nekupuj a hledej něco zachovalejšího nebo levnějšího.
Kynklačka píše: Tak Jawa i Čezeta a díly na ně jsou hrozně předražené. Mohou za to překupníci a internet, protože kdejaký strejda nebo vychcaný vnuk se kouknou na internet, tam uvidí kejvačku za 20 a hodí tam tu svojí za 22 a tak pořád dokola.
Před 5 lety se 250 prodávala za 2 000 bez dokladů a s nimi za 7000,-, 350 to měla o 2 tis posunuté. A myslíte, že to za pouhých 5 let nabylo skoro trojnásobné hodnoty?? Já teda ne a odmítám platit za motorky, kterých se vyrobili obrovské počty kusů takové peníze. Vždyť kývaček 250+350 se vyrobilo okolo půl milionu, panelek o něco víc a malých kývaček dokonce přes milion!
Před 14 lety jsem koupil péráka i s doklady z roku 1948 za 15 tis! A opět - myslíte, že za 15 let to nabylo takovou hodnotu, že se péráci dnes prodávají za 50 000? A sranda je, když to někdo zrenovuje, čeká jak na tom vydělá a poté mu to x let hnije v inzerci za dvojnásobnou cenu. Takovým to ale přeju, to se prostě nevrátí ani za 10 let.
Můj recept je jednoduchý, srát na jawu i Zetku a překupníky a nekupovat to! Za hranicemi se dělali také hodně zajímavé a často zajímavější stroje a pořídíte je za podobnou cenu, jako tuctovou kývačku nebo panelku. On už i pérák a calif mi přijdou jako tucťáky, na každém srazu je jich ranec. Kolikrát jste kdo v životě viděl MZ ES 250, saroléu, junáka, royal enfield nebo ruskou IŽ nebo stovky dalších značek?
K tématu: jestli to chceš, tak to kup, není to tak hrozné, vzhledem k aktuální situaci na burze bych i řekl, že je to dobré. Jestli ale sdílíš můj názor, tak to nekupuj a hledej něco zachovalejšího nebo levnějšího.
Asi bych to nenapsal lépe . Já sice na Jawách začínal, vyjezdil a vypadal jsem se na nich, ale srdeční záležitost to není (a pokud chceš dělat renovace na pozdější zisk, tak ani být nesmí). Neodsuzuju je ani nezavrhuju, ale myslím, že se z té "legendárnosti" dělá trochu víc, než opravdu je. Stejně jako jsem slýchávál legendy o starých Feliciích Cabrio, jak se "dobře udělané" v reichu prodávají za půl mega ...
1 reakcí na tento příspěvek Mám či nemám koupit tuto 350?
Dolin píše: Jenže ono to jeprávě o tom, že mnoho lidí na í začínalo a proto chtějí (platit) Jawu nebo ČZ. Ty zahraniční MZ a podobně nikomu nic neříkají,...
Nemyslím si, že by třeba ta MZ ES 250 s doklady za 25 tisíc nikomu nic neříkala.
Nicméně máš také pravdu a to je právě moje rada, neplatit, neplatit a neplatit, ikdyby já nevím co. Pokud to lidi dávají a říkají si, jak je kejvačka s doklady za 20 tisíc dobrý kup, tak je to potom těžké. A za dva roky si můžou stěžovat, kolik peněz promrdali na předraženém krámu. A že takových znám. Ono totiž vrak, ať už s doklady nebo bez, za nějakých 20 tis je kurva drahý, zvlášť když si člověk uvědomí, že aby to vypadalo, tak do něj bude muset investovat 20-50 tis podle toho, co všechno si bude nechávat dělat. Ono totiž orezlá plečka také nikomu nic neříká a každý to musí hned renovovat.
Ani když si někdo myslí, že je to jen "vyjet" (typicky: "stačí seřídit, dofoukat kola, je nutná nová baterie a pod.), protože není. Volná kyvka, vymlácené přední šavle, stoleté barumky, vůle v krku řízení, nikdo neví co je v motoru atd., takže tak jako tak, je nutná další investice, která také není zadarmo. Ikdyž už jsem s našimi českými stroji skončil a nehodlám se k nim vracet, tak předpokládám, že do pár let ta horečka opadne a ceny se v růstu zastaví nebo půjdou mírně dolu. Ono až se lidé dosyta nabaží, tak to nebude mít kdo kupovat a tolik těch lidí co chtějí veterána zase není. Samozřejmě u tuctových strojů jako je péras, kejva, panela atd. U OHC a pod. lze zastavení či pokles cen jen těžko očekávat.
A u těch dnešních mladých je to fakt bez zájmu. Jeden můj kamarád doslova přemlouvá svého šestnáctiletého syna, aby jel projet jeho mustanga. Já když byl v jeho letech, tak bych na to skočil a od někud bych to přitlačil s prázdnou nádrží nebo poruchou. A následnou poruchu bych se hned pokoušel opravit s úpsěchem nebo bez. Kluk všude chodí s tabletem či čím, v uších sluchátka a dle mého i ztrácí pojem o čase a místě A co jsem dělal průzkum mezi mládeží (13-26) všech kamarádů a známých (nenápadně), tak jedna půlka neví, že nějaká jawa nebo čezeta vůbec existuje, čtvrtka si o tom myslí, že to jsou staré krámy a chtěli by nějaký ostrý SS (do začátku :) a zbylá čtvrtka sice ví co to je, ale vůbec je motorky nezajímají. Tak nevím, jestli ten zájem bude takový pořád, opravdu si myslím, že to za pár let poleví. Ani tak si nemyslím, jako spíše pozoruji, jak jsem psal. Týpek koupí motorku a konec, další to samé a další taktéž atd. Nikdo z nich už další nechce. Zatímco před 10 lety jsme se předháněli, kdo "toho" bude mít víc. Připadá mi to totiž jako móda posledních let - kdo nemá veterána, jako by nebyl. To je stejné, jako když za komunistů se sbíraly známky, jeden čas zase všichni chytali ryby, potom byl zase celý národ houbařů, před desetiletím se zase rozlétla horečka s domy - kdo nemá barák, jako by nebyl atd. To je fakt co deset let, to jiný národní sport. Tak uvidíme
1 reakcí na tento příspěvek Mám či nemám koupit tuto 350?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mám či nemám koupit tuto 350?
1 reakcí na tento příspěvek Mám či nemám koupit tuto 350?
Mám německou motorku z roku 1930 a co díl na Ebay to raketa. Třecí růžice do řídítek která chyběla 3200,-, replika chybějícího blatníku 3700,-, klaxon stál 230 Eur ale sehnal jsem identický s jiným vrchem na haluz na burze za barákem a tak mě bude stát jen cca 100 eur ten vrch v replice.
Dála mi chybí drobnosti jako Bosch přepínač na světlo a rád bych hledáček na řídítka. nicméně těn skončil na Ebay na cca 380Eurech a tak sem to jaksi vzdal,...a to je jen fáze skládání dokupy! Díly železné jako (osa kola, osky do středu kola, osy do vidlice webb a podobně udělám v dílnách v práci na soustruhu).
Takže když se na to podívám očima průměrného člověka, tak jsem nakonec rad, ze se mužů povozit na kejve a když se něco vysype, jsem rád, že to jde jednoduše opravit. Protože pokud nemám kupu zbytečných peněz a sám si doma nic ne vyrobím, protože nejsem z oboru, tak na zahraniční značky mužů zapomenout.
Ukládání peněz do českých strojů, kterých byly vyrobeny ohromne série je blbost, která jen dále navyšuje cenu těchto strojů a hraje do karet spekulantům. Přitom ten pravý důvod, proč máme rádi vetrany jde do háje. Na vetranu si nehonim ego, abych ukazoval, že na něj mám a ostatní ne. Chci se o víkendu projet krajinou, vypnout mozek, nikam nespechat a kochat se. A jednou možná, jestli budu mít syna, mu tu mašinu přenechat a říct, že na ji jezdil jeho Praděda a ze kdysi se tady vyráběly takové krasne stroje...
Sorry za ot, nějak jsem se dojal sakra!
1 reakcí na tento příspěvek Mám či nemám koupit tuto 350?
Ono už i pitomý origo klíček do Jawa-ČZ 150/352 je celkem umění sehnat a nedat za něj více jak 300,-!
Já bych tak nějak vnitřně chtěl ještě Bizona, kterého nemám a nějak se mi statečně vyhýbá.
čzťák píše: Kynklačka> Libi se mi zahraniční veteráni, třeba Sarolea je nadherna. Ale zajímalo by mě, jak ji mam shánět a popřípadě jak ji potom renovovat nebo jen udržovat v provozuschopnosti, když s dostupností náhradních dílů to bude asi dost tristní...A konstatování, že je všechno o penězích si nechte... Jak si pořídit zahraničního veterána s byt spokojeny? hm? Diky
Tak jednak to chce umět alespoň trochu anglicky na komunikativní úrovni. Kde jaký starší pán na západ od nás umí anglicky, protože se to učili, ono se to učili i na východě, to jen my tady jsme se 40 let učili rusky (ach bože). Ale ani to není podmínkou, byl jsem pro jeden stroj v Polsku a chlapík neuměl ani slovo anglicky. Nicméně rukama nohama jsme se domluvili, shodli jsme se že je jawa stejně nejlepší a od té doby si pamatuju, že polsky "tak", znamená ano.
Myslím, že doba také pokročila, takže internet je mocný, najdeš si tam mašinu, najdeš si tam burzy (ano burzy nejsou jen u nás). Vždyť už kolikrát jsem na zdejších burzách potkal Němce a dokonce i Rusáky, tak proč by Čech nemohl být na burze třeba v Německu. Vzdálenost není takový problém, největší problém je tady u nás, jak se dostaneš na deustche dálniční síť, tak jsi za chvilku i ve Francii, dokonce i Poláci už mají pěkné dálnice. Krom toho existujou přepravní služby, co ti to přepraví ze zahraničí nebo i prodejce ti to může takto poslat (pokud bude ochoten). A věř tomu nebo ne, stejně jako tady jsou mraky výrobců replik, tak i jinde jsou, chce to jen hledat na internetu. Zjistit si jaké mají v té které zemi servery (google je snad všude) a napsat požadavek v tamnějším jazyce. Ano, když napíšeš např.: "sháním přední blatník sarolea", tak ti to opravdu nenajde nic...
Nechce to brečet jak jsou to hrozně nedostupné stroje a trochu se snažit no, sama se a díly k ní nepřiveze...
Kynklačka> Angličtinou vládnu velmi dobře, v tom problém není. Že se polsky řekne ano "tak" jsem ale nevěděl :D Když já bych chtěl nějakého toho zahraničního veterána, jen si prostě neumím přdstavit, co všechno by to obnášelo za peripetie. Nejvíc se bojím toho, že až se časem něco pokazí a bude třeba koupit nějaký náhradní díly, tak bude problém... U Jawy a ČZ tento problém zatím není (ikdyž o kvalitě replikových dílů raději pomlčme).
Teď mi je 20. Před třemi lety jsem koupil německou motorku, celkem neznámý výrobce, 200ccm, 2T, rok 35. Moto byla ve stavu, kdy půl motorky chybělo. Měl jsem dobrý základ jako rám, nádrž, blatníky, motor a podobně, ale žádný zázrak to nebyl.Půl motorky jsem prostě musel sehnat a dovyrobit do stavu, jako když vyjela před 80ti lety od Stuttgartu.
Renovace sice trvala 3 roky. Byly to sice 3 roky snahy, hledání a odříkání, ale stálo to za to a je potřeba "chtít". Od dubna mám najeto krásných 2500km. A proč to celé píšu, celkové náklady mě vyšly skoro na stejný peníz jako kdybych poctivě renovoval nějakou kejvu v podobném stavu.
A přijde mi sakra rozdíl, dát X desítek tisíc za kejvu, kterých bylo milion nebo stejných X desítek za předválku, kterou jsem v ČR ještě ani nepotkal.
Jinak pokračujte v diskusi, je to fajn, když si člověk může přečíst podobné názory a dá se nad tím trochu rozumně zapřemýšlet a sjednotit si myšlenky :)
Důležité je, že nás tento koníček spojuje a je jedno, jestli člověk jezdí na Sardeli nebo na praseti ;)
Ta cena renovace je vždy víceméně stejná. Jde o to že u nás koupíš tu kývajdu za desítku furt kompletní a pojízdnou + cena renovace. Kdežto moje 4T německá 500 SV strojovna z Nürnbergu bude mít dík zarazlému motoru asi trochu jiné náklady na výrobu spodových ventilů jejich pružin,....a podobně. Na kývajdu bych koupil motor nový celý. Vůbec netvrdim, že řemenáč či jiná motorka z roku 1930, 1925 ( http://motorky.bazo...cykl-z-roku-1925.php )v ceně péráka 350 je hnusný, špatný nebo jinak nevýhodný stroj,..ale tu sme u nás a lidi bohužel asi furt více táhnou ty domácí stroje,...
Já, kdybych nepřišel k té předválce jako slepý k houslím, tak bych také měl jen Jawy (stále mi jich do kompletní sbírky chybí hodně.). Nicméně příchodem tohoto stroje mi do hlavy naskočila další myšlenka o tom jestli nemít ještě jednu ,....nějako německou..ať nestojí jen tak sama. Ono je to o tom to zkusit, nebo jinak to co za typ máš jako první, tě tak nějak vyformuje k tomu co máš rád.
Teď shodou okolností dávám dohromady nekompletní německou motorku z 20. let, pro změnu ze Spandau a jen za karburátor jsem musel dát částku, kterou bych dal za celou kývačku před renovací a to jsem ještě zdaleka neskončil s hledáním dílů (je jich málo).
Dolin> Nízké ceny za tyto řemenáče odráží nízkou poptávku, nejen u nás. Jsou to stroje spíš "do vitríny" než na projížďku. Já osobně bych to nekoupil, ikdyž se mi některé líbí. Zajímavější stroje jsou už o ceně, nebo velkém štěstí.
1 reakcí na tento příspěvek Mám či nemám koupit tuto 350?
Ceny ND jsou jasné, porovnávat moc nejde viz moje dřívější příspěvky. 100Eur žádná cena! Kývačky jsou za pusu!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4019, 4020] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 120577 | Včera v 22:54 Jirka4137 |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jaký palivový filtr Babetta 210, Jawa 350/354 Kývačka, ČZ 150, Čína Pitb... | pitbikeros | 11 | 23.7.2024 v 09:00 Dr.fík |
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... | Jirk_K | 3 | 4.3.2024 v 22:59 kokoška. |