Naposledy editováno 07.08.2015 18:34:22
To co píšeš ty jsou "tvoje" poznatky.
Největším nepřítelem hoření (oproti detonacím) je tlak a teplota v kombinaci.
Nic o podčtvreci a nadčtverci co píšeš není pravda. Ale konstrukce motoru v tom samože je hodně - nadčtvrce se málokdy dělají vysokompresní. A o kompresi tu většinou jde.
Okt. číslo není ozn. rychlosti hoření, ale "možnosti" (náchylnosti jak píšou jiní) k detonačnímu hoření(klepání), jež není chtěné - dokáže poměrně rychle zničit klikový mechanismus a podpálit ventily. Vysokompresní motory tedy vyžadují vyšší okt. číslo...není to vysloveně daný pod/nad čtvercovostí. Ale i u fouknutýho starýho Harleye musíš pak změnit parametr paliva z jejich americký 88čky na aspoň 95ku.
U laické věřejnosti i díky školnímu označení v látce spalovací motor ve fyzice "výbuch" ...je zakotveno, že v motoru něco bouchá... spalovací motor pojede jen tehdy, jestli bude docházet k plynulému (ač rychlému) hoření a ne detonaci. To zajišťuje vhodné palivo v kombinaci s vhodnou teplotou a tlakem.
Existuje jedna možnost a tou je mít motor s proměnným nastaveným předstihu řízeným čidlem klepání - jako má např. GS1200. Pak si motor upraví management a hlavně předstih tak, aby zapálil dřív, než by k detonaci jinak došlo pozdějším zvýšením komprese nad palivem přípustnou mez.
Jinak klasická 95ka, začne znatelně měnit svoje vlastnosti už po dvou, třech měsících - viz. motorová pila...a na zimu dávám do nádrže Duckny "premiový" palivo kvůli jarnímu startu - to jsem zažil už několikrát a je to hrůza po 5 měsících ...
2 reakcí na tento příspěvek 100 oktanový benzín
Když mi kontroloval mechanik motor varadera, tak říkal, že je uvnitř všechno krásně čisté. Netuším jak je možné,že někdo má na vervu 100 vyšší spotřebu, zatímco já mám o půl litru menší než při 95-ce. Není to výsledek jednoho nebo dvou měření. Mám nalítáno 60tisíc km.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín
Kov: ...Netuším jak je možné,že někdo má na vervu 100 vyšší spotřebu, zatímco já mám o půl litru menší než při 95-ce...
To bude tím, že ne všichni mají stejné motory a stejný styl jízdy. Takže tenhle poznatek není možné zevšeobecňovat. Někomu to prostě pomůže a někomu to spíš uškodí.
splasenytrubky: To není žádný důsledek reakce aditiv nebo ethanolu. Kde jsi tankoval?
Nemůžu říct, že bych si to po těch letech pamatoval, ale nejčastěji tankuju na třech pumpách v okolí: Agip, Slovnaft a Lukoil. Ale pokud se odněkud vracím a beru po cestě, tak to může být jakákoli benzínka v okruhu 250 km od domova.
S tím karamelem se ale už setkalo víc lidí z různých míst v různých časových obdobích (ale všichni až po povinném přidávání biosložek do paliv), takže nějaká souvislost tam bude. Viz Kovův příspěvek výše.
1 reakcí na tento příspěvek 100 oktanový benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín
1100Virago píše: Nemůžu říct, že bych si to po těch letech pamatoval, ale nejčastěji tankuju na třech pumpách v okolí: Agip, Slovnaft a Lukoil. Ale pokud se odněkud vracím a beru po cestě, tak to může být jakákoli benzínka v okruhu 250 km od domova.
S tím karamelem se ale už setkalo víc lidí z různých míst v různých časových obdobích (ale všichni až po povinném přidávání biosložek do paliv), takže nějaká souvislost tam bude. Viz Kovův příspěvek výše.
Souvislost tu skutečně je, může to být důsledek toho, že dopravce, který vozí na čerpací stanici je prase. Autocisterny co vozí palivo na pumpy se mezi přepravami benzínu, nafty a dalších produktů nečistí. Existují určitá pravidla, při kterých se to takto dá bezpečně provádět, jedním z nich je, že se nikdy nemá vozit benzín v cisterně po bionaftě, nebo po B100. Pokud dopravce paliva na čerpací stanici přivezl natural 95 v komoře po B100 nebo po směsné bionaftě, pak může být důsledkem tohohle jeho prasáckého chování naftová biosložka (MEŘO nebo FAME) v benzínu (i stopové množství v řádech desetin % bohužel na problémy stačí), což se projeví právě tím vysrážením pryskyřic v palivové soustavě a ve spalovacím prostoru. Po natankování vysokooktanového aditivovaného benzínu se může stát, že se tyto usazeniny rychle rozpouští (jednou ze složek aditiv jsou detergenty) a motor může s tím může mít problém. Ale příčina není v tom prémiovém aditivovaném benzínu, ale ve sračkách, na které jste jezdili před tím.
Galil píše: No vono je to kapku naopak, už to tu někdo zmínil. Čím vyšší oktanové číslo, tím menší náchylnost k samozápalům. Takže žádné detonační hoření se stooktanovým benzínem
Ježiš vidíš...Pardon, napsal jsem to špatně...čím nižší číslo, tím více náchylnej k samozápalům...Proto jsem psal, že čistý benzín má nízké oktanové číslo...Proto se 100oktanovej benzín leje do motoru s vyššími kompresními poměry...Aby se právě nezažehnul brzo..
Naposledy editováno 15.07.2014 20:48:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín
coffman píše: Pro motor kde je předepsaný N95 je více oktan. palivo přínosem z hlediska aditivace(čistí,lepší skladovatelnost,ad.)Otázka je jaký vliv má nepatrně horší zapalitelnost a nižší rychlost hoření dané nižší teplotou/kompresí než v motoru stavěném na toto palivo.
Rychlost hoření je stejná...Ottův motor funguje na principu izochorického přívodu tepla tzn.svíčka zažehne benzín a ten hned vydá teplo...Tzn. že rychlost je pořád oněch cca 20-30m/s...Takže účinnost motoru závisí pouze na kompresi a exponentu Kappa, který se dosazuje do vzorce. Ale právě pokud dojde k detonačnímu hoření je rychlost šíření cca 1500-2000m/s...Takže pokud naleješ do motorky benzín s oktanem 100, tak maximálně trochu stichne, ale výkon tím určitě nezískáš..A pokud tam dáš Natural 91, tam bych se už obával, že k detonacím v nějaké míře docházet bude...
Naposledy editováno 15.07.2014 20:57:27
1100Virago píše: Když mi předloni po zimní pauze motorka cukala a střílela do výfuku, čistil jsem karburátory a našel tam přesně tohle - žlutohnědý karamel. Benzín se odpařil a tenhle sajrajt tam zůstal. Ale spíš to bude nějaký důsledek reakce aditiv a bioetanolu, protože MEŘO by v benzínu vážně nedávalo smysl.
Jo a i nez to zaschne tak to neskutecne smrdi a skoro to nehori - koupil jsem tele ktery 2-3roky stalo a mam tohodle sajrajtu temer plnou nadrz a nevim co s tim - kdyby nekdo ze studijnich duvodu chtel, klidne prenecham :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín
splasenytrubky: Souvislost tu skutečně je...
To zní logicky a věrohodně Akorát je zvláštní, že k tomu dochází jen po natankování a vyschnutí klasického benzínu 95/98. Při prémiových palivech typu Verva tyhle sajrajty nevznikají. Je to tím, že mají tahle paliva lepší schopnost vstřebat ty zbytkové sračky, nebo se vozí jen v hlídaných a správně čištěných cisternách?
edit:
assassin: Smrad já bohužel neposoudím, čichové buňky mám hodně zdevastované (a ne, není to od šňupání ). Občas je to ale výhoda, mít slabý čich - třeba když se jde na záchod brzy po někom cizím
Naposledy editováno 15.07.2014 22:23:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín
coffman píše: StiefTomas>Nemáš pravdu,rychlost hoření směsi je závislá na mnoha faktorech (viz.termodynamika pístových spal. motorů)
Jasný, to je pravda...Termo už jsem prošel...Bral jsem hlavní ukazatele...že jsou tam vedlejší vlivy vím..Ale tyhle dvě věci co jsem psal mají největší vliv...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín
Kov píše: Syn byl na vysoké mimo domov a tak motorku projel jen občas. Prakticky pořád byl nějaký problém. Mechanik v servisu rozdělal karburátory a říkal,že byly hrozně zelepené. Chvíli po vyčištění byl klid a za chvíli to bylo to samé. Ty biosračky jsou podle mého vhodné jen pro motory,které pořád jezdí.
Když mi kontroloval mechanik motor varadera, tak říkal, že je uvnitř všechno krásně čisté. Netuším jak je možné,že někdo má na vervu 100 vyšší spotřebu, zatímco já mám o půl litru menší než při 95-ce. Není to výsledek jednoho nebo dvou měření. Mám nalítáno 60tisíc km.
no, nic proti, ale je podstatnej rozdíl mezi synovo karbecem a Tvojí stříkačkou...tenhle stav nastává když se nejtěkavější složka paliva odpaří, což je u karburátoru běžná věc...kdežto u stříkačky je "lišta" stále zalitá palivem a je tam mnohem menší pravděpodobnost odparu paliva...minimálně na vstřicích...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín
Bandaska píše: tenhle stav nastává když se nejtěkavější složka paliva odpaří
Nevím to jistě,ale myslím si,že se ten sajrajt odděluje od benzínu při delším stání a lepí se na stěny palivové soustavy i pod hladinou benzínu.Další věc je,že když dám čistou tlumící vložku do výfuku, tak je při ježdění na vervu 100 jen šedá, když jezdím na běžnou 95-ku, tak je černá od sazí,což považuju za nedokonalé shoření benzínu. Z výfuku jde při stovce taky trochu jiný zvuk než při 95-ce.
1100Virago píše: To zní logicky a věrohodně Akorát je zvláštní, že k tomu dochází jen po natankování a vyschnutí klasického benzínu 95/98. Při prémiových palivech typu Verva tyhle sajrajty nevznikají. Je to tím, že mají tahle paliva lepší schopnost vstřebat ty zbytkové sračky, nebo se vozí jen v hlídaných a správně čištěných cisternách?
edit:
assassin: Smrad já bohužel neposoudím, čichové buňky mám hodně zdevastované (a ne, není to od šňupání ). Občas je to ale výhoda, mít slabý čich - třeba když se jde na záchod brzy po někom cizím
Při zásobování vysokooktanovými benzíny si to ti dopravci nedovolí. Je to všechno většinou z dovozu, vozí se to po malých dodávkách, a hlavně riziko poškození auta za několik mega je tady docela vysoké. U rozvozu běžného naturalu 95 se ale někdy dějí věci....
Ten seznam pokutovaných benzinek je tady:
http://www.coi.cz/cz...osti-pohonnych-hmot/
1 reakcí na tento příspěvek 100 oktanový benzín
1 reakcí na tento příspěvek 100 oktanový benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín
rakup píše: a mate někdo osvědčený recept,jak palivove cesty vyčistit,(rozpustit usazeniny)nalitim nějakeho připravku do nadrže???Čistit karburátory mechanicky,vyfoukavat kompresorem,to je až poslední možnost!
Čistič vstřikování benzínových motorů a celého palivového systému. Jsou různé. Stačí se poptat na správné prodejně.
1 reakcí na tento příspěvek 100 oktanový benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín
rakup> Nejlepší na čištění palivových cest je ProTec Fuel Cleaner je to supr věc leju to do mašiny sice než vyjedu nádrž tak to občas vystřelí do laufu ale rozpustí to všechny sračky a leju od ProTecu i přísadu do oleje což je taky dobrá věc, maj celkem dost výrobků od mazadel na řetězy až po čističe palivovejch cest jak pro benzínový tak pro naftový auta i motorky.
Leju pravidelně při každý výměně oleje do oleje ProTec Oil Booster a vyjedu 10L nafty s ProTec Fuel Cleaner a to je když vyndam černej naftovej filtr od všech sraček a je to znát i na chodu motoru když jsem to auto koupil tak i po výměně oleje venku zhruba -5 tak po nastartování než se motor ohřál tak klepal tak jsem nalil ProTec do oleje + do nafty a bylo po klepání a motor jde jak fík. Podívej se na jejich ofiko stránky maj toho celkem dost ale málo kdo to u nás prodává.