globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 100 oktanový benzín
 
12.7.2014 v 11:25


Naposledy editováno 07.08.2015 18:34:22

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín

15.7.2014 v 10:43 | Nahoru | #1

Kov: ...Netuším jak je možné,že někdo má na vervu 100 vyšší spotřebu, zatímco já mám o půl litru menší než při 95-ce...


To bude tím, že ne všichni mají stejné motory a stejný styl jízdy. Takže tenhle poznatek není možné zevšeobecňovat. Někomu to prostě pomůže a někomu to spíš uškodí.

splasenytrubky: To není žádný důsledek reakce aditiv nebo ethanolu. Kde jsi tankoval?


Nemůžu říct, že bych si to po těch letech pamatoval, ale nejčastěji tankuju na třech pumpách v okolí: Agip, Slovnaft a Lukoil. Ale pokud se odněkud vracím a beru po cestě, tak to může být jakákoli benzínka v okruhu 250 km od domova.
S tím karamelem se ale už setkalo víc lidí z různých míst v různých časových obdobích (ale všichni až po povinném přidávání biosložek do paliv), takže nějaká souvislost tam bude. Viz Kovův příspěvek výše.

(reakce na) 100 oktanový benzín

15.7.2014 v 12:14 | Nahoru | #2
Když to jde, kupuju Natural 98 nebo 100. Motorka lépe startuje, akceleruje. Spotřeba? Snad nižší, ale o moc ne. Mám motor Rotax, karburátor. Benzín 100 doporučuju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanový benzín

15.7.2014 v 19:16 | Nahoru | #3

1100Virago píše: Nemůžu říct, že bych si to po těch letech pamatoval, ale nejčastěji tankuju na třech pumpách v okolí: Agip, Slovnaft a Lukoil. Ale pokud se odněkud vracím a beru po cestě, tak to může být jakákoli benzínka v okruhu 250 km od domova.
S tím karamelem se ale už setkalo víc lidí z různých míst v různých časových obdobích (ale všichni až po povinném přidávání biosložek do paliv), takže nějaká souvislost tam bude. Viz Kovův příspěvek výše.


Souvislost tu skutečně je, může to být důsledek toho, že dopravce, který vozí na čerpací stanici je prase. Autocisterny co vozí palivo na pumpy se mezi přepravami benzínu, nafty a dalších produktů nečistí. Existují určitá pravidla, při kterých se to takto dá bezpečně provádět, jedním z nich je, že se nikdy nemá vozit benzín v cisterně po bionaftě, nebo po B100. Pokud dopravce paliva na čerpací stanici přivezl natural 95 v komoře po B100 nebo po směsné bionaftě, pak může být důsledkem tohohle jeho prasáckého chování naftová biosložka (MEŘO nebo FAME) v benzínu (i stopové množství v řádech desetin % bohužel na problémy stačí), což se projeví právě tím vysrážením pryskyřic v palivové soustavě a ve spalovacím prostoru. Po natankování vysokooktanového aditivovaného benzínu se může stát, že se tyto usazeniny rychle rozpouští (jednou ze složek aditiv jsou detergenty) a motor může s tím může mít problém. Ale příčina není v tom prémiovém aditivovaném benzínu, ale ve sračkách, na které jste jezdili před tím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist