Zvažujem kúpu BMW F 800 GS, rok 2008. Zvyknem zísť z cesy na necesty. Zaujímalo by ma, ako je na tom táto motorka s pomalou jazdou. Trebárs, aká je rýchlosť na jednotke pri 2000ot/min. Poprípade iné hodnoty: rýchlosť motorky - otáčky - prevodový stupeň. Už by som si to potom prepočítal... Vie niekto poradiť?
Vďaka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne
ale jde o to jak dalece plánuješ jezdit mimo silnici.
pb píše: jaro27> Pokud se ti jedná o pohodlné turistické enduro tak asi neni lepší v této kategorii. jezdím 800 GS pátým rokem, pravda je že na jedničku to v terénu není ideální, je ostrá a ucukaná, když vjedeš do jámy tak ti to může ustřelit, ale dvojka zvládá hodně a taky to bude o zkušenostech a citu. Před touto moto jsem měl F 650 GS Dakar, hodnej jednobuch, tato je oprotitomu "zlá",
ale jde o to jak dalece plánuješ jezdit mimo silnici.
jo jinak spotřeba dlouhodobě 4,6 a to za to celkem tahám.
1 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne
Toto je zhruba vysvetlenie, preco ma ta jednotka tak zaujima. Nepochybujem, ze ludia, ktory maju teren trochu viac odjazdeny by to, pred cim si davam ja bacha, zvladli aj s pivom v ruke. Jazdim sam a nerad by som skoncil pod motorkou mimo "civilizaciu". Radsej chcem istotu, ze motorka je na to vhodna, ako sa pysit tym, ze mam BMW. Nic v zlom BMW-ckari, to len pred chvilou som stretol chlapika, ktory si kupil novu GS, nejaku tu najvacsiu, a "stazoval" sa, ze vyuziva tak max.30% toho, co motorka ponuka (vselijake mozne nastavenia) a ma strach ist na enduroskolu, lebo co ked ju polozi do piesku.
Bol som pozriet jednu Tenere, celkom sa mi pozdava. Verim, ze ta GS800 by bola dobra volba, ale este asi pockam.
1 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne
Pokud pojedeš terén a chceš mít větší jistotu,jezdíváme na třetinu až polovinu benzínu v nádrži,plná je 23 litrů a je to hodně znát.
Akorát si ji naživo pořádně zkus,má relativně široké sedlo a přitom je hodně vysoká,takže malé nožičky=velký problém v terénu
1 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne
Tohle je bohužel pro mě osobě obrovská piha na kráse u BMW GS, kde jak velký boxer, tak i malý jednobuch mají první kvalty dlouhé jak týden před výplatou :( I ta jejich příplatková "krátká" jednička je na můj vus moc dlouhá a utavit u GS spojku není vůbec problém...
Naposledy editováno 17.05.2014 10:52:57
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne
ready1200 píše: Tož ta Ténéré:na 1 volnoběh vyjedeš cokoliv,sune se tempem chromého slimáka Na plyn reaguje velice čitelně a přesně, žádné cukání, škubání a jiné zbrklosti se nekonají, takže nemusíš mít obavu z nějakého psího kusu, kdy to nejméně čekáš-stříkačka je naladěna skvělě. Na asfaltu dle mně dlouhodobě nad 120 km/hod trápení motoru, na to ta motorka stejně není, patří na okresky a šotolinu, dálnice a trhání rychlostních rekordů blbost.
Prosím Tě, jenom se chci ujistit - mluvíš o (současné) XT 660Z Tenere?
Pro jistotu:
Tvůj názor nezpochybňuju, ale naopak - jako "nízkootáčkáře" mě zaujala ta popisovaná charakteristika motoru a zařadil bych proto ten stroj do svého užšího výběru...
Díky za případné potvrzení a další info.
Motor je velice čitelný,na plyn plynulé reakce,žádná ucukanost(mám vše origo,žádné laďáky,úpravy,benzín 100 oktan).Když porovnám průběh třebas s XT 660,MT-03(obojí jsem pro porovnání zkusil),Ténéré má jednoznačně nejlépe naladěný spodek,třebas MT-03 při pojíždění v režimu zavřít plyn/maličko otevřít nicnic a pak škubanec-docela nepříjemné,nutno spojčit-potvrzeno mechanikem v autorizáku,že jsou jiné mapy.
Pravda je,že při ubrání si občas střelí do koncovek,ale zkoumali jsme to a ačkoli se to jezdci zdá jako velká šupa,soused stojící na chodníku to hodnotil jako mírné plesknutí,koncovka to tlumí skvěle.Prý pomáhá úprava palivové mapy,nevím,neřeším to.
Na kochačky a poklidné cestování je to ideál motorčička,není sice kdovíjak rychlá(což je ovšem relativní,na polňačkách je i 80 dost fofr ),ale zase to vynahrazuje ergonimií,700 km za den není žádný problém.
3 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne
akorát teda couravá 1 tam není,no,nemůžem chtít všechno
1 reakcí na tento příspěvek BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne
ready1200>
Díky moc!
A jestli ještě můžu pár dotazů...
Díval jsem se teď na informace o Tenerce a mj. taky redakční test Yamaha XT660Z Tenere publikovaný v listopadu 2008, kde na druhé straně
http://www.motorkari...-13064.html?kid=9483
autor Michal Moucha píše:
"... a také díky pružnému motoru. Tedy pružnému od nějakých 3 tisíc otáček nahoru, pod touto hranicí se motocykl sice je schopen pohybovat, ale snahám o akceleraci se motor brání klepáním a je lépe odřadit."
Tvoje zkušenosti se ale zdají být naštěstí trochu odlišné.
Mohlo by to být tím, že máš ročník 2012 - o pár let novější, než byla ta mašina v testu?
Nedošlo třeba u této Tenerky (XT660Z) k nějakému vylepšení v tomto smyslu?
A pokud ano, nevíš náhodou, kterým ročníkům je lépe se při pořízení stroje z druhé ruky vyhnout a naopak které r.v. preferovat?
ale pokud jsi hustokrutej krosař, tak v terénu se jezdí stejnak plnej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne
Co se týče ročníku,těžko radit.První ročníky měly problém s konektorem dobíjení,často se uvádí malá životnost ložisek v nábojích kol a v přepáčku,těžko soudit,nakolik je to kvalitou ložisek a nakolik majitelem,který tam napere wapkou vodu.Spíš zhodnotit celkový stav,motor je nezmar.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne
Ale mam vo vyhlade rocnik 2011, 7500km. Buduci piatok, alebo sobotu ju mozno pozriem. Taha ma to k Tenere a "ready1200" to len zaklincoval (zahřebikoval )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 800 GS a pomalá jazda v teréne
alf.pipa píše: jaro27> Toho se nemusíš bát to odchází na 90% endur a znám dost lidí který ho tam ani nemaj.Každopádně asi nebude problém si udělat náhradu,mě to vyšlo na 1.pivo v hospodě za silon a pul hodky prace.ale jestli by tě to stálo 20 eček na 30000 tak bych to ani neřešil.
Prave to som tym chcel povedat, ze to ani nestoji za zmienku, no ale zmienil som sa o tom, nech je info kompletne. (alebo tak nejako)
ready1200 píše: klepání a cukání pod 3000 ot/min vysledovat lze,ale aspoň u mně pouze na 5 a velké přidání plynu,pokud přidávám lehce,rozmotá ze 2000 ot/min i tu 5.Na 1,2 se nic takového nekoná,tam rozdýchá jakékoliv přidání plynu již od volnoběhu a zátah je plynulý,ještě i 3 roztahuju běžně od 1500 a motor nijak neprotestuje.
OK, rozumím.
.
ready1200 píše: Co se týče ročníku,těžko radit.První ročníky měly problém s konektorem dobíjení,často se uvádí malá životnost ložisek v nábojích kol a v přepáčku,těžko soudit,nakolik je to kvalitou ložisek a nakolik majitelem,který tam napere wapkou vodu.Spíš zhodnotit celkový stav,motor je nezmar.
jaro27 píše: Vraj na tom odchadzaju (neviem ako sa to spravne vola) vodiace silonove kolieska retaze (umiestnene zhruba pri vstupe retaze do bloku, 2kusy), jedno vraj stoji 10€ a pochopil som, ze teraz to komusi menil po 30000km. Detto s pruznou spojkou v zadnom kolese (prevod rozeta - koleso). Cena trocha viac, ale nic zavratne.
Díky vám oběma.
https://www.email.cz...172_1997039971_n.jpg
https://www.email.cz...058_1541775171_n.jpg
https://www.email.cz...811_1275578381_n.jpg
https://www.email.cz...102_1108251730_n.jpg
https://www.email.cz...7802_678734559_n.jpg
https://www.email.cz...484_1598074382_n.jpg
Naposledy editováno 18.05.2014 18:42:53
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sportovně cestovní moto BMW F 800 GS, Kawasaki Z 1000 SX, KTM 790 Adventure,... | Michalcdk | 23 | 30.10.2024 v 20:31 Dancer |
F850GS / F750GS Decat BMW F 800 GS, BMW F 850 GS, BMW F 750 GS | TomasNBK | 20 | 18.10.2024 v 07:35 TomasNBK |
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3, 4] BMW F 800 GS | 1705ol | 108 | 5.8.2024 v 19:26 1705ol |
Po zimě nestartuje BMW F 800 GS | Barcak | 6 | 22.7.2024 v 19:31 petrosolsobě |
bmw 800GS dobíjení BMW F 800 GS | Jockey | 4 | 2.7.2024 v 08:14 pese |