3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
2 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
Tady u té aby člověk testoval, zkoušel, měřil, odpojoval a zapojoval a modlil se za bezproblemovy provoz
Macek-NX píše: Nechal jsem ji napojenou celou noc a beze změny.Zaplať pán bůh za Cteka. na 12V. Připojím zadetekuje a jede..
Tady u té aby člověk testoval, zkoušel, měřil, odpojoval a zapojoval a modlil se za bezproblemovy provoz
----
..ji reklamuj. Dají ti bez problému jinou nebo kačky.. Mám jí dlouho a nabíjí bez problémů. Baterie mám ok. Občas ji nechám bzunět i autovku do rána, když jsou echt mrazáky..
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
osiris píše: Macek-NX> nabíječka z lidlu je zdokonalenou sofistykovanější pouťovou hrou "štěstí", jistě pamatuješ doby za socíku, když po zaplacení bábě s kocourem na hrbu pro tebe papoušek vytáh z proutěnýho košíku zamotanej papírek na kterým jsi měl načmáranou "výhru"
starou co jsem mel z lidlu-nabila za sedum let vzdy dobre a vse-nove-stare-velke malepetrumr píše: Macek-NX> máš ji nabitou.
Za jistých okolností můžeš mít i pravdu. Kouknul jsem se jaké jsou všeobecně uznávané hodnoty pro nabíjení:
100% > 12,60 v pořádku
75% 12,40 - 12,54
50% 12,24 - 12,40 ihned dobít
25% 11,88 - 12,18
0% < 11,88
Ještě přidám nabíjení gelovek, když už jsme u toho:
Klidové napětí: 12,8V 100%
12,6 75%
12,4 50%
12,2 25%
12 0%
méně než 12 = vybito pod povolenou mez
Jen mi je divné, že ostatní nabíječky nabíjí a tahle ne
Co se týče 6V tak by to nemělo klesat pod 6,2V.
Vzhledem k tomu, že podle mého měřáku Lídl nabíječka ukazuje o 0,1V jinak +-, tak je dost dobře možné že i po 3/4 roce je 6V baterka pořád full a podle této nabíječky nepotřebuje dobít? I když je to dost divné, možné to asi je. Hodně divné, spíš takové nespolehlivé bych řekl spíš...
Naposledy editováno 05.02.2014 15:04:05
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
po připojení nabíječka ukázala 12,2V a tak jsem to tam pustil na hvězdičku v pátek cca 17h nabíječka ukázala dvě čárky a začala indikovat nabíjení v sobotu jsem na cca 2h nabíječku odpojil jelikož jsem ji vyzkoušel na jiné baterce a poté vrátil na traktor již ráno v sobotu ukazovala nabíječka 3 dílky stupnice nabití. Po připojení ukazovala 3 dílky a nabíjela dál na hvězdičku non stop až do neděle 10h kdy jsem ji odpojil kvůli odjezdu z chalupy v tu dobu nabíječka ukazovala 13,8V baterka lehce probublávala ( opravdu lehce) příští víkend budu pokračovat a následně se uvidí při prvním startu jak to dokázala nabít
ps.: za ty peníze na tyhle baterky je to pro naše hobby použití ok
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
v nejbližší době ještě zkusím tu 120Ah z traktoru
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
Hned sem to protáhl po chodbách v práci. Na noze jsou příjemný, kolečka jsou měkký, sem zvědavej, jestli z nich něco upadne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Ládínek. píše: PetrL3>Jen blbni. Po delší jízdě tě budou určitě bolet nohy. Tak nevihazuj lístek abys to mohl reklamovat.
Už sem to pojezdil po baráku (venku už byla tma), děti a mladá koukali
Lístek sem si nechal, vím, že v případě jakýkoliv reklamace neremcaj a vracej prachy .
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
Baterku jsem začal nabíjet celkem vybitou, protože mi při startování motorky neotočila motorem ani jednou. Za cca 10-15 minut mi hlásila, že je plně nabitá skrz zelenou diodu Full. Po napojení na motorku to zase neotočilo ani jednou. Nechal jsem to přes noc nabíjet (opět ukazovala za 10 minut Full). Ráno už nastartovala v pohodě, změřil jsem si dobíjení a motor zase vypl. Za 2 hodiny jsem se chtěl projet, ale zase neotočila ani jednou. Baterka je rok stará, proto nepředpokládám, že je chyba v ní.
Zdá se, že nejsem jediný, kdo to řešil (viz příspěvek od Kibitz v 16. 10. 2013 10:00 )
Dělalo vám to někomu taky? Jak to obejít?
Díky
Speer píše: Ahoj, koupil jsem si předchozí verzi (bez displeje) Ultimete speed z Lidlu, ale spokojen moc nejsem.
Baterku jsem začal nabíjet celkem vybitou, protože mi při startování motorky neotočila motorem ani jednou. Za cca 10-15 minut mi hlásila, že je plně nabitá skrz zelenou diodu Full. Po napojení na motorku to zase neotočilo ani jednou. Nechal jsem to přes noc nabíjet (opět ukazovala za 10 minut Full). Ráno už nastartovala v pohodě, změřil jsem si dobíjení a motor zase vypl. Za 2 hodiny jsem se chtěl projet, ale zase neotočila ani jednou. Baterka je rok stará, proto nepředpokládám, že je chyba v ní.
Zdá se, že nejsem jediný, kdo to řešil (viz příspěvek od Kibitz v 16. 10. 2013 10:00 )
Dělalo vám to někomu taky? Jak to obejít?
Díky
Máš (máme) holt nabíječku Ultimate Speed - s ultimativní rychlostí rozsvícení zelené LEDky...
Ale teď vážně. Nabíječka nemá schopnost vždy (za všech okolností) zcela spolehlivého rozpoznání stupně nabití baterky a vychází proto kvůli bezpečnosti a šetrnosti k nabíjenému akumulátoru (snaha za žádných okolností nepřebíjet) z dosaženého svorkového napětí. U dobré baterky je to celkem spolehlivá indikace, ale v Tvém případě selhala, protože u vybité baterky ponechané v tomto stavu nějakou dobu a následně zatížené starterem se zvýšil její vnitřní odpor - následkem toho pak baterce stačí i poměrně krátké připojení na nabíječku a její svorkové napětí rychle vyletí nahoru, a to aniž by už byla baterka použitelně nabita...
Baterce samozřejmě tyto nežádoucí stavy na životnosti nepřidávají, a snižuje se i její využitelná kapacita ve zbývající fázi jejího života, i když zpravidla ještě není na odpis. Časem se obvykle zase postupně po pár cyklech dostane do kondice a může pak ještě i pár dalších sezón relativně spolehlivě sloužit. Akorát už bude náchylnější na samovybíjení a delší přestávky (typicky při zimních odstávkách). Takže je velmi žádoucí ji preventivně občas dobít (a raději "zbytečně" častěji než nedostatečně často) - prostě kyselinovo-olověnou baterku je potřeba udržovat nabitou.
Co se momentálního řešení situace týče, připoj nabíječku a nechej ji aspoň 24 hodin nebo i déle připojenou - nedbej na to, že tou zelenou LEDkou signalizuje cca 80% dobití. To by byla pravda u baterky v dobré kondici, ale Ty ji ponechej dál připojenou (baterku to nepoškodí, nabíječka přejde do udržovacího režimu). Případně pokud bys chtěl to oživení urychlit, opakovaně tu nabíječku připojuj a odpojuj - pragmaticky řečeno: na začatku si to testuje a přitom do ní láduje...
Další možností je pak po nastartování motorky se na ní projet delší trasu - po několika hodinách jízdy a v mezičase s několika vypnutími a opětovnými nastartováními motoru absolvuje "načnutá" baterka potřebných několik cyklů a je předpoklad, že její stav se oproti současnému výrazně zlepší.
P.S.
Na závěr zbývá jenom říci, že nabíječka a nejspíš ani baterka za momentální stav nemohou, a hlavně do budoucna pak obecně všem uživatelům doporučit, aby nenechávali olověnou auto-moto baterii samovolně nebo z nedbalost (rozežraný alarm, nezhasnutá světla apod.) vybíjet víc než je zdrávo, a udržovali ji pokud možno vždy ve stavu nabitém!
Zlom vaz!
Naposledy editováno 09.03.2014 08:41:13
osiris píše: Macek-NX> nabíječka z lidlu je zdokonalenou sofistykovanější pouťovou hrou "štěstí", jistě pamatuješ doby za socíku, když po zaplacení bábě s kocourem na hrbu pro tebe papoušek vytáh z proutěnýho košíku zamotanej papírek na kterým jsi měl načmáranou "výhru"
Asi tak.Já s ní 2x nabil baterku a šla do kytek
Ale jestli baterka nebíjí dál i přes indikaci, že je nabito, pak není co řešit a nabíjej dál. .
Naposledy editováno 09.03.2014 12:44:17
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
Dá se taková baterka ještě zachránit a nějak oživit (nebo je to normální chování)?
Moc si vážím vašich rad. Díky
Speer píše: Dá se taková baterka ještě zachránit a nějak oživit (nebo je to normální chování)?
Ta svorková napětí naprázdno a k nim přináležející kapacity 12 V (6 článkového) olověného akumulátoru mohou sice být vodítkem, ale jen hrubým, orientačním.
S interpretací naměřené hodnoty je totiž několik problémů; zmíním dva asi nejzásadnější:
1)
Přesnost změřené hodnoty:
Při 2% přesnosti měření může skutečná hodnota ležet kdekoli v rozsahu od 12.45V do 12.95V, což by znamenalo kapacity zhruba od 50% do 100%. Takže v tuto chvíli s docela velkou pravděpodobností víš, že baterka alespoň z hlediska své kapacity ještě není aktuálně na vyřazení.
Ale i při přesnosti 1% (přitom málokterý běžným uživatelem používaný měřák ji ZARUČENĚ a DLOUHODOBĚ dosahuje) může hodnota svorkového napětí ve skutečnosti ležet v rozsahu od 12.6V do 12.85V, což by odpovídalo kapacitám cca od 75% do 95%. Takže pořád nevíš přesně, na čem jsi.
2)
Last but not least - jak správně uvádějí, ta tabulka neplatí pro "načnuté" akumulátory:
Takže co s tím? Sám sice taky tuto rychlou metodu používám a můžu potvrdit, že např. necelé dva roky stará značková baterka si po první zimě i bez jakéhokoliv preventivního dobíjení držela napětí naprázdno přes 13 voltů, a letos po druhé zimě má napětí naprázdno cca 12.95 V, a to zhruba po 2 měsících odstávky motorky v podzemní garáži s teplotami bezpečně nad nulou. Ostatní starší baterky v dalších strojích měly před preventivním dobitím napětí naprázdno okolo 12.65 V.
Jenže pro Tebe je v praxi nejdůležitější toto:
1.
Abys byl spolehlivě schopen nastartovat nejenom krátce po dobití baterky nabíječkou nebo alternátorem, ale třeba i po týdenní nebo lépe s rezervou i po měsíční odstávce motorky bez dobíjení.
2.
Jak moc poklesne napětí baterky při velké zátěži (startér v běžné motorce bere bratru tak 100 až 200 ampér - dle mašiny a stavu "zatuhlosti"), a v případě nenastartování hned napoprvé jak rychle a jak moc se potom zase baterka dokáže zvetit (a jestli vůbec) po odpojení té enormní zátěže.
3.
Aby Ti napětí baterky nespadlo po týdnu, po 14 dnech nebo po měsíci apod. o dost níž, třeba až někam k hranici 12.0 až 12.2 voltu, přičemž za mrazu (tuto zimu to ale už asi nehrozí) by ten pád byl ještě rychlejší.
_____
Takže teď ještě dokud bývají teploty v noci a nad ránem dost nízké a hlavně než pořádně začne motosezóna, kdy se jezdí relativně často a kdy alternátor průběžně udržuje baterku ve stavu nabitém a zvýšené samovybíjení u mírněji "načnuté" baterky se tudíž až tak moc neprojeví, dávej na baterku zvýšený pozor - aspoň jednou za týden na ni mrkni (zkontroluj její svorkové napětí naprázdno a jak rychle a jak moc napětí padá při řekněme minutovém rozsvícení světel) a podle potřeby ji dobíjej. Raději častěji než vůbec!
Ale dopředu bych se být Tebou zatím zbytečně neplašil - ta baterka i podle toho, že po zregenerování byla schopna mašinu spolehlivě nastartovat, by ještě neměla být v dohledné době na výměnu. Může (ale nemusí) být, že Ti bude sloužit ještě několik dalších sezón. Čas ukáže, jak moc Tvoje zánovní baterka utrpěla tím vybitím a (kratším či delším?) ponecháním ve stavu vybitém.
Jinak pokud bys chtěl, můžeš např. zkusit na tu nabitou baterku připojit středně velkou zátěž (např. 12V auto-moto žárovku) a řekněme tak hodinu až dvě tři hodiny (to podle wattáže žárovky a kapacity akumulátoru) sledovat klesající napětí a ověřit si, zhruba kolik energie je schopna baterka té zátěži dodat.
Čili součin proudu a času Ti orientačně dá využitelnou kapacitu v ampérhodinách - i když naše baterky nejsou trakční, ale startovací, a nejdůležitější pro nás motoristy je schopnost akumulátoru dodat vysoký startovací proud(!!) a ne to, jak dlouho vydrží baterka krmit svítící žárovku.
Odebíraný proud můžeš buďto přímo měřit dostatečně dimenzovaným ampérmetrem vloženým do série se žárovkou nebo ho můžeš vypočítat dle vztahu "výkon = napětí krát proud" - takže např. u cca 60 wattové žárovky poteče obvodem při napětí 12 voltů proud zhruba 5 ampér.
----------
P.S.
Takže držím Ti palce, ale snad toho ani nebude moc zapotřebí - spíš bych se přikláněl k tomu (a to nejsou žádná těšínská jablíčka), že ta baterka bude mít ještě nějakou rozumně využitelnou dobu života před sebou...
Naposledy editováno 15.03.2014 16:02:41
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
Ale nevím, proč bych si u nabíječky měl přidávat odpory, žárovičku apod. aby se milostivě rozchodila A právě, až ji budeš opravdu nutně potřebovat, tak prostě nepůjde, koupil jsem ji na zkoušku a jsem vyléčen
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 114 | Včera v 13:47 Metric |
Kawasaki kmx 125 Kawasaki KMX 125 | standa34 | 2 | 3.6.2024 v 20:56 standa34 |
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 | krystofvelecky | 38 | 20.5.2024 v 11:13 JAVR |
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 | pharao2003 | 2 | 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |