nedávno jsem zde řešil problém o vypadávání kvaltu u fichtla. Motor rozpůlenej nasázel sem tam rovnou nový ložiska, futra, - pružina automatu byla OK, kolečka nejsou omletý. koupil sem i novou vidličku která jezdí po tyčce ale když s tyčkou kývu má menší vůli tak si ji nechám vytočit na soustruhu a poté bych potřeboval zvýšit její tvrdost (zakalit). Jak je nejlepší po domácku zakalit ohřát do červena na vysokou teplotu a poté schladit ve vodě-oleji ? Díky za rady.
Další věc je, že originál bude zřejmě kalený pouze povrchově, pokud to prokalíš celé, tak to i po poupuštění bude pravděpodobně dost křehké.
Vůbec už nemluvím o tom, že vlivem tepelného zpracování dochází k změně rozměrů a je potřeba to přebrousit.
Odpověď: jestli je to koupitelný tak na to kašlat a koupit a nebo to nechat vyrobit někde ve fabrice z odpovídajícího materiálu.
Naposledy editováno 29.01.2014 17:24:53
2 reakcí na tento příspěvek Zvýšení tvrdosti
Naposledy editováno 29.01.2014 17:30:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení tvrdosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení tvrdosti
Vítězslav_Máří píše: Ne každá ocel jde kalit.Pokud ti to někdo udělá z bláta,tak to nezakalíš.A když ti to někdo udělá z kvalitního materiálu,který se dá kalit,tak po zakalení to musíš ještě popustit,kdyby jsi to jen zakalil,zůstane to sice tvrdé ale křehké a prasklo by to.Pokud jsi to nikdy nedělal,řekni si v nástrojárně,kde ti to budou dělat a oni ti to i upraví.Jinak postup kalení je ohřát do světlé červené,což je zhruba 1000 stupňů,dát do oleje poté očistit,aby byl vidět čistý kov a položit na rozpálený kov,a když se barva ocele změní myslím na teď nevím jestli modrou,nebo hnědou,znovu dát do oleje a zachladit do studena.Je to víc jak 20 let co jsem takto kalil ještě v kovárně majzlíky.Ale je opravdu lepší,když si to necháš zakalit v té nástrojárně,většina jich má malou kalící pec.Další věc je,že si chceš nechat vytočit tyčku,protože má vůli,ale kde má vůli,v karteru?Pokud si ji necháš vytočit s větším průměrem,tak jak pak na ni nasadíš řadící vidličku,to v ní taky zvětšíš průměr díry?Nejdříve se nad tím zamysli a pak teprve něco dělej. Editace: kolega byl rychlejší
Vidlička na tyčce má vůli jelikož tyčinka je za ten čas vomletá tou vidličkou která po tom jezdí, jináč má vůli i v kraterech proto sem chtěl udělat novou větší
OnluCBR píše: Vidlička na tyčce má vůli jelikož tyčinka je za ten čas vomletá tou vidličkou která po tom jezdí, jináč má vůli i v kraterech proto sem chtěl udělat novou větší
Když si necháš udělat větší tyčku, nedostaneš na to tu vidličku. Nehledě na ty problémy s tepelnou úpravou. Kup originální tyčku a nech si vyvložkovat ty vymletý díry v karteru. Je to běžná závada hlavně u velkých Jaw. Otázkou je, jestli není levnější a míň pracný sehnat nějaký jiný míň opotřebovaný bloky...
2 reakcí na tento příspěvek Zvýšení tvrdosti
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení tvrdosti
fichtlracer píše: tyčka a vidlička vydrží 100 let,jestli ti vypadává 3 tak je to kolíkama bočníma ,nikoliv zubama po obvodu...
Má pravdu tento chlapec
Naposledy editováno 30.01.2014 16:32:16
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení tvrdosti
atheris píše: Skoda, ze se nedostanu na chalupu, mam tam bednu vysypanejch strev z pionyru, kejvacek, tam by se neco naslo. Nez neco kalit, lepsi koupit celej motor.
Právě ale zas člověk když sežene starej motor tak aby to enbylo to samý nebo horší. Dal sem všechno nový a sehnal sem i slušná kolečka tak zkusím i ty snad se do jedné ze závad trefím
fichtlracer píše: tyčka a vidlička vydrží 100 let,jestli ti vypadává 3 tak je to kolíkama bočníma ,nikoliv zubama po obvodu...
Pán má pravdu boční kolíky vypadali pěkně na pohled. Vytáhl jsem z té hřidele i z té druhé a všiml si toho že kolíky u toho prvního jsou zkracované takže je jasný že už to někoho trápilo a snažil se to pošít. Teďkon jsem sehnal kolečka do převodovky 2 tak tam dám to lepší a snad to bude fungovat. Takže díky za rady pánové
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
pincek netáhne na trojku Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/21 Pionýr, Ja... | dom_burda | 13 | 12.3.2024 v 19:51 kasssy |
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... | vrbkys | 11 | 7.9.2023 v 15:10 Jenik789 |
Jawa 550 technický průkaz zrušený Jawa 50/550 Pionýr | a1a2a31 | 10 | 12.5.2023 v 09:48 CRF1000 |
Praskání světel jawa 50/550 Jawa 50/550 Pionýr | stepanem | 7 | 16.12.2021 v 20:39 Kohlstein |
Jakou motorku Jawa 50/20 Pionýr, Babetta 210, TMEC Betka, Jawa 50/... | Makos06 | 6 | 11.10.2021 v 10:49 puffybodie |