Teď k mému dotazu, vybírám auto a z mých požadavků (odolný, úsporný motor, prostor pro cetující a kombík) mi vychází jako jediný VW Passat B5 (B5,5). Chci 1,9tdi, ale zde nastává můj problém.
B5 měly ještě dobré motory 66/81kw, ale zase je to už starší vozidlo a je jich tuze málo na inzerci, kdo ho má v dobrém stavu ho většinou neprodává. Dnes jsem byl na jedné 81kw a byla to rachotina.
Vše novější má už ale PD, kde by se mi líbila verze 96kw. Mám však strach ze vstřikovačů, je to přeci jen pálka (10-15k/ks). Tady ale píšou něco o repasi, a to už nevychází na takovej ranec.
Uvítám jakékoliv rady proč který motor ano a který ne popř.pokud někdo ví o této repasi PD vstřikovačů, v čemž vidím jedinou nevýhodu tohoto motoru, i když poměrně velkou. Investice asi do 80tis. Díky
Edit: nadále se řeší otázka 66/81kw vs. 1.8T
Naposledy editováno 24.12.2013 11:12:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
assassin píše: Leko: jasne ale dvoulitr tipo neni uplne konkurent, spis slo o to ze uz ve sve tride favorit nestal pulku co ostatni a uz teda ta cena nemohla tolik vylepsit zastaralou konstrukci. Samo ta jednoducha konstrukce ma sve plusy jak psal dolph...
Já měl i Alfu a i to TIPO...a popravdě dobrá,rychlá auta,a lepší než favorit...ale když se to začlo "srát", tak už se to "sraní" nikdy nezastavilo! ..Favoriti jezdily..a já hledal "pitomce ", co ty moje "zázraky" koupí!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
valibuk píše: Dolph-cz> tak na lido demo to bylo dobrý ale ve srovnání se západníma autama to je k smíchu.
k smíchu rozhodně ne.
koukni kolem sebe,kolik potkáš na cestě favoritů a kolik jiných zázraků z té doby konkurenčních značek??
favorit byl dělník,nezmar a rozhodně 100krát raději kliku na okna než pokaženou elektriku...
1 reakcí na tento příspěvek Vánoční výběr auta
Ze by na zapade neumeli servisovat tyhle auta asi nemuze byt rec...
assassin píše: Leko: jasne ale dvoulitr tipo neni uplne konkurent, spis slo o to ze uz ve sve tride favorit nestal pulku co ostatni a uz teda ta cena nemohla tolik vylepsit zastaralou konstrukci. Samo ta jednoducha konstrukce ma sve plusy jak psal dolph...
Jinak ja jezdil golfem 1 z roku 80 a s favoritem se to absolutne neda srovnat, ostatne kdyby ve vw vytahli starou vyrobni linku a zacli prodavat funglofku golfa jedna tak ho koupim, kdyby bylo i gti tak bych prodal ledvinu abych ho mohl mit
..osobně si nové auto už nekoupím...jen "staré"!
..třeba mám i toto,a popravdě, nevím co na tom v tu dobu bylo tak drahé a vyjímečné..dle mě normální "trakturek"! ..pravda dalších deset let už ten vývoj a pokrok jde poznat
2LEKO píše: Já měl i Alfu a i to TIPO...a popravdě dobrá,rychlá auta,a lepší než favorit...ale když se to začlo "srát", tak už se to "sraní" nikdy nezastavilo! ..Favoriti jezdily..a já hledal "pitomce ", co ty moje "zázraky" koupí!
přesně tak.
je faktem,že favorit se nedělal ve dvoulitru,že nebyla žádná vyšší výbava,ale když to srovnám s nějakým sociálním litrovým polem,nebo unem...,zlatý favorit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
assassin píše: Leko: ono se sem v te dobe dovezly taky docela slusny vraky a vznikly tu diky nim takovy povidacky typu jak se co sere a nejde opravit - problem byl i s tim ze automechanici umely rozebrat neco jednoduchyho mechsnickyho a z elektriky tak kdyz byly nekde 3 draty jako ve skodovce nebo v zigulu, jak tam bylo neco vic, byl to problem. U nas siroko daleko byl muj otec vyhlasenej mag diky tomu ze treba umel zmerit dobijeni proste tu bylo vse nastaveny na jednoduchy auticka....
Ze by na zapade neumeli servisovat tyhle auta asi nemuze byt rec...
..já to TIPO měl nové...a problémy pořád..a pravda na elektriku,která "hořela" ,tady byli jen dva borci...a na "Italy" jen jeden!..a jasně ,že to byly auta proti Favoritu lepší po všech stránkách!
1 reakcí na tento příspěvek Vánoční výběr auta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
Stev píše: Dolph-cz> fiesta z tý doby je taky lepší auto, asi i větší držák. Měl jsem i feldu 1.6, a ve fiestě 1.1 37 kw jsem jezdil radši.
..pro nás byl Fiat Ritmo a nebo Renault 21 zázrak techniky!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
assassin píše: Leko: chapu, me taky moderni auta moc neberou... Mergl peknej, chtelo by to spis pagodu, tohle je takovej taxik
...Pagoda cenově někde úplně jinde..a veliké problémy to dát do kupy..ND a origo díly skoro už nejsou...a osobně nemám na to jak finančně a i odborně se do toho pouštět..takže jen jako "hobby" a pro radost!...a výlety s "veterány" jsou bezva a relax!
1 reakcí na tento příspěvek Vánoční výběr auta
Že ty auta vydržely věčnost, podívej se jak často a co muselo udělat, kdo pod součastným autem by byl ochotný ležet tak často jako pod fáčkem, 120, žigulem a dalšími. Byly jednoduchý na elkektriku, jak psal někdo nademnou a jaké jsou součastné závady na autech? Hodně okolo el. kdyby bylky bez výbavy a všeho jenom to nejnutnější taky by se to bnesralo ani dneska.
To jak jsou nastavcené servisní plány pro fleet managery který to vybírají podle částky kterou do toho dají dokonce záruky je jiná věc. Pak často na autech které nejsou určený hlavně jako služebáky tak autmobilky dává jiný věci do plánu. Na stejných motorech atd příklad Lancer s 2.0 TDI-PD nemá longlife intervaly z výroby, o pastech jako vyvažováky atd nemluvím.
Tak ukamenujte mě
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
Creck píše: Che> Tve odborne znalosti co se tyce aut jsi nekolikrat uz dostatecne prokazal. Naposledy pri hadce jsi pronesl vetu Favorit byl nejvetsi srot co se tyce Evropy. Doufam ze ti to jako dukaz ze Favorit byl jedno z nejlepsich aut ve sve tride sve doby staci.
Tak poslouchej www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10176269182-retro/213411000360042/obsah/298886-skoda-favorit/
to nemyslíš vážně?
v čem byl nejlepší? že byl levnej?
trnauský plech, (ktorý sa mimochodom nedal dobre ohýbať a preto bol Favorit hranatý) měl stejnou pevnost, jako slisovanej papír, takže celkem zábava v tom bourat...> takže kolik hvězdišek by od NCAP asi dostal?
k tomu motor, kterej tomu autu nestačil a na kterej ani nebylo konstruovaný (původně měl bejt nejnižší objem snad 1,6 nebo tak něco...počítalo se i s jedna osmou a dvoulitrem...> jízdná vlastnosti podprůměrný
palubní deska, která se po roce až dvou zkroutila vlivem slunečního záření..> materiály, použitý na interiér taky nejlepší ve svý třídě, hm?
švihadla - vůbec bez možnosti elektrickejch okýnek
klima - když měl člověk kliku, tak měl střešní okno (ani šíbr to nemělo)
ABS - rychlá noha na brzdě přece stačí
posilovač řízení - netřeba, jsme silný národ
takže kde bereš tu jistotu, že to bylo nejlepší auto svojí třídy? že to řikali v televizi?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
selkie píše:
švihadla - vůbec bez možnosti elektrickejch okýnek
klima - když měl člověk kliku, tak měl střešní okno (ani šíbr to nemělo)
ABS - rychlá noha na brzdě přece stačí
posilovač řízení - netřeba, jsme silný národ
blbé je že takové auta se vyrábějí a prodávají i dnes-o 25 let později!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
Čau, Tom
Azi. píše: Proč asi vidíme nejvíc favoritů, že bych jich tu v té době jezdilo nejvíc?
Že ty auta vydržely věčnost, podívej se jak často a co muselo udělat, kdo pod součastným autem by byl ochotný ležet tak často jako pod fáčkem, 120, žigulem a dalšími. Byly jednoduchý na elkektriku, jak psal někdo nademnou a jaké jsou součastné závady na autech? Hodně okolo el. kdyby bylky bez výbavy a všeho jenom to nejnutnější taky by se to bnesralo ani dneska.
To jak jsou nastavcené servisní plány pro fleet managery který to vybírají podle částky kterou do toho dají dokonce záruky je jiná věc. Pak často na autech které nejsou určený hlavně jako služebáky tak autmobilky dává jiný věci do plánu. Na stejných motorech atd příklad Lancer s 2.0 TDI-PD nemá longlife intervaly z výroby, o pastech jako vyvažováky atd nemluvím.
Tak ukamenujte mě
...tak je jasné,že není zájem všech výrobců a u všech produktů,aby to mělo dlouhou životnost..ta hranice je ty tři roky..případně dle "dohody"...ty 12 ti leté záruky a pod.mají v hodně případech neřešitelné podmínky.
Opravitelnost je další faktor..nejlepší je spíše "neopravitelnost" a nákup nového či výměna za nový .
To same rozebiratelnost,spíše nerozebiratelnost...atd.
...a v automobilovém a elektrotechnickém průmyslu to platí 100%,když jsou to hybné síly ekonomiky celého světa...hlavně krátká životnost a hlavně prodávat nové.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
TomElefant750 píše: selkie> Čemu přesně říkáš "trnauský plech"?
Čau, Tom
Trnavský plech ...slovenský,nekvalitní plech...
2 reakcí na tento příspěvek Vánoční výběr auta
Ten vínový co je v muzeu a jezdil s ním nějaký vedoucí byl obrazem top fáčka co chtěli ve škodovce ne? 1.6 100koní z vlastního vývoje kterou zatrhnul VW, nevím proč ji nepoužil ani do felicie, která ještě čistým VW nemohla konkurovat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vánoční výběr auta
Azi. píše: Však Fáčko mělo elektrická okýnka i palubní počítač
Ten vínový co je v muzeu a jezdil s ním nějaký vedoucí byl obrazem top fáčka co chtěli ve škodovce ne? 1.6 100koní z vlastního vývoje kterou zatrhnul VW, nevím proč ji nepoužil ani do felicie, která ještě čistým VW nemohla konkurovat