podařilo se mi sehnat rám na můj stroj z roku 85, který je v lepším stavu než ten současný. Chtěl bych, aby vydržel ještě hódně dlouho, nemám ho v plánu někdy prodat. Chci ho nechat otryskat suchým ledem a potom se nabízí několik variant úpravy:
1.pouze práškový lak;
2.chemické zinkování, práškový lak;
3.chemické zinkování, klasické lakování (ve druzích laků se nevyznám - rozvedu dále);
4.zinkový sprej, klasické lakování.
Rád bych z těchto variant vybral tu nejvíce mechanicky i chemicky odolnou. Připadá mi, že to bude č.3, ale určitě záleží na druhu barvy. Může mi někdo vysvětlit, jak je možné, že laky na nových autech jsou tak odolné, že nejdou smýt žádným ředidlem a přitom tak pružné, že se při menším ťukanci zdeformují s kastlí, aniž by praskly? A když něco nastříkám sám sprejem (třeba metalízu i s čirým lakem), tak to i po roce krásně smeju ředidlem? Je to tužidlem do laku, nebo je v tom ještě nějaká další magie? Jakej postup byste doporučovali? Prosím o radu hlavně ty, co se lakováním profesionálně nebo poloprofesionálně zabývají.
1 reakcí na tento příspěvek Odolná povrchová úprava rámu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odolná povrchová úprava rámu
alesho píše: To by mě právě zajímalo, co na porovnání práškovej lak vs. klasickej lak řekne nějaký lakýrník, třeba osiris .
...je vidět, že můj názor znáš (já bych volil č.3 klidně i bez toho zinkování, s kvalitním antikorozním podkladem)
...o tom smývání sprejů, ano je to v tom tužidle (dají se koupit 2K laky ve spreji, jsou dražší, tam ta odolnost pak je)
1 reakcí na tento příspěvek Odolná povrchová úprava rámu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odolná povrchová úprava rámu
Základ pod komaxit je samozřejmě nutnost, dát komaxit na holý kov není vůbec dobrý nápad.
osiris píše: ...klidně i bez toho zinkování, s kvalitním antikorozním podkladem...
Děkuju za v podstatě vyžádanou reakci . Můžeš mi ještě prosím napsat, jak poznám kvalitní antikorozní podklad? Může mít stejnou odolnost jako chemické zinkování, nebo je odolnost menší, ale prostě to stačí? Je možný dát na chemický zinek ještě antikorozní základ a dál zvýšit odolnost proti korozi? Chtěl bych aby mi to vydrželo v provozu ještě dalších 30 let .
1 reakcí na tento příspěvek Odolná povrchová úprava rámu
...samo o sobě je hodně dobrý tohle a konkrétně ten produkt jde aplikovat i na ten zinek
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odolná povrchová úprava rámu
1 reakcí na tento příspěvek Odolná povrchová úprava rámu
HAVK102 píše: tak ono by stačilo to napsat trochu obecně třeba že muže použít epoxidový základ a podobně aby se mu to lépe shánělo ale takle musí zhánět jen ten tvuj produkt a nakonec ho bude muset koupit od tebe protože ho těžko ve svém bydlišti a okolí sežene,mimo si myslim že nejsem ale kdo ví ale už se ti do toho motat nebudu
obecně? v příspěvku č.4 jsem napsal:
osiris píše: s kvalitním antikorozním podkladem
- musí? co by musel? (ale je snad normální že člověk napíše: "konkrétně s tímhle mám dobrou zkušenost", nebo "konkrétně tohle je OK")
...myslím, že ať ti odepíšu cokoliv, bude to špatně; asi pro mě nemá cenu se tím víc zabejvat
1 reakcí na tento příspěvek Odolná povrchová úprava rámu
Jinak k těm variantám. U mě pořád vítězí č.3, t.j. klasika, ale od profíka. Je mi jasný, že práškový lak bude mnohem lepší než kdybych si to stříkal sám sprejema a ještě bez toho tužidla. Ale věřím, že od profíka s tužidlem to bude ještě lepší než práškový lak.
Mám pár osobních zkušeností s opravama laku na autech různého stáří (nejstarší Renault21 r.v.87) a u žádného auta nešel původní lak sundat ředidlem, narozdíl od toho, co jsem tam nastříkal já. A to jsem používal kvalitní laky PPG míchaný do spreje lakýrou, ale v tý době jsem ještě nic o žádném tužidlu ani netušil. Viděl jsem i pár výrobků stříkaných práškovým lakem a vypadá to krásně, na pohled odolně, do interiéru je to super. Taky jsem montoval na střechy antény s ocelovejma držákama stříknutejma práškem, který taky vypadaly krásně a odolně, když byly nový a do roka se objevila rez na hranách a pak se to začalo loupat a loupat. Je pravda, že to nemělo žádný antikorozní podklad, ale i tak mě to dost odrazuje.
http://www.hplak.cz/...nologie/fosfatovani/
Ale dost polemizování, co kdybyste vy co máte na motorce práškovej lak napsali, jak ho máte dlouho a jak (často a kde) motorku používáte? Myslíte si, že to vydrží bez koroze 10, 15 nebo 20 let?
Naposledy editováno 27.11.2013 11:55:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odolná povrchová úprava rámu
HAVK102 píše: osiris> vidíš a je to tu , ty normálně celej den čumiš na forum jestli se neobjeví nejaké téma o lakování a hned začnes radit a chytračit nejlépe tak aby to bylo dobré pro tebe a tvuj kšeft a hned jeden produkt ke koupi a že by se to i zhotovilo? a ty ses minule tak zlobil a hned očekávám že názor všech ostatních bude špatný to je jasny ostatní tomu přece nerozumí ty jseš ten zaměstnavatel maš zkušenosti.... neboj už do tebe tak jak minule valit nebudu vlastně to i tak trochu chápu kšeft je kšeft tímto se omlouvám alesho že píšu mimo vlákno a nehaním osirisovu práci dělá dobrou práci jen jsme měli malou výměnu názoru tak jsem musel
Jinými slovy "Radit zadarmo můžeš, ale běda jak doporučíš něco z toho, co máš v nabídce!"
Už tady poradil tolikrát zdarma, že i kdyby tu od něj koupil za pár stovek barvu každej, komu poradil, tak mu zisk sotva zaplatí čas strávenej vysvětlováním technologickejch postupů a parametrů různýho vybavení.
Zrazovali me od toho, ale za ty prachy-tehdy necely litr i s piskovanim,to bylo za facku.
Kecy o nafte do traktoru a komaxitu na ponk akceptuju jen u veteranu nebo na technicky zajimavych kouscich,pokud to ma byt motorka delnik,je to argument uplne o nicem...
e-a samozrejme,ze komax se nanasi elektrostaticky a pak se zapece-neni to nic jineho,nez plast o male tloustce,takze kopiruje povrch-tzn vysledek zalezi na hladkosti povrchu,ale na to jsem u ramu motorky nehledel.
Naposledy editováno 27.11.2013 20:16:56
1 reakcí na tento příspěvek Odolná povrchová úprava rámu
1)Šlo by nalakovat rám spešl zinkovou barvou.
2)Komaxit (prášková barva) Má tu nevýhodu, že se nedá opravit a brousit.
3)Mokrá barva. U tý záleží na kvalitě samotný barvy. Dneska většinou každej lakýrník nakoupí tu nejlacinější a ta moc dlouho nevydrží. Pokud chceš dohodit kvalitního lakýrníka s kvalitním materiálem na jihu čech, kdyžtak PM.
S chemickým zinkováním zkušenosti nemám, jen s žárovým a to ti asi nepomůže. Myslim, že ten rám na to nejni dělanej a nevytekl by z něj všechen zinek, takže by byl těžkej jako prase.
Edit.: Já se přiklánim k 3)
Pokud znáš nějakýho šikovnýho lakýrníka, zeptej se ho, jakej lak ti může nabídnout. Druhů barev je spousta: Epoxidová, polyuretanová, zinková...
Naposledy editováno 29.11.2013 14:13:32
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vzduch. filtr z pravěku - Honda VF1... Honda VF 1100 S | alesho | 19 | 29.10.2013 v 20:35 alesho |