bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odolná povrchová úprava rámu
Ahoj lidi,
podařilo se mi sehnat rám na můj stroj z roku 85, který je v lepším stavu než ten současný. Chtěl bych, aby vydržel ještě hódně dlouho, nemám ho v plánu někdy prodat. Chci ho nechat otryskat suchým ledem a potom se nabízí několik variant úpravy:
1.pouze práškový lak;
2.chemické zinkování, práškový lak;
3.chemické zinkování, klasické lakování (ve druzích laků se nevyznám - rozvedu dále);
4.zinkový sprej, klasické lakování.
Rád bych z těchto variant vybral tu nejvíce mechanicky i chemicky odolnou. Připadá mi, že to bude č.3, ale určitě záleží na druhu barvy. Může mi někdo vysvětlit, jak je možné, že laky na nových autech jsou tak odolné, že nejdou smýt žádným ředidlem a přitom tak pružné, že se při menším ťukanci zdeformují s kastlí, aniž by praskly? A když něco nastříkám sám sprejem (třeba metalízu i s čirým lakem), tak to i po roce krásně smeju ředidlem? Je to tužidlem do laku, nebo je v tom ještě nějaká další magie? Jakej postup byste doporučovali? Prosím o radu hlavně ty, co se lakováním profesionálně nebo poloprofesionálně zabývají.

1 reakcí na tento příspěvek Odolná povrchová úprava rámu

27.11.2013 v 10:49 | Nahoru | #1
A jéje, vy jste to tady ale rozjeli. Já si HAVKu nemyslím, že by osiris reagoval nepřiměřeně. Opravdu mi vždy odpověděl přesně na to, na co jsem se ptal. Podle poznatků tady z fóra mi osiris připadá jako profesionál ze zkušenostma, co odvádí kvalitní práci a má za sebou spokojené zákazníky a právě proto mě zajímá, co přesně používá, aby toho docílil. Teď už je jenom na mě, abych se rozhodl, jestli jeho radu využiju, nebo ne. Pokud by odpověděl obecně, choval by se jako většina našich politiků, kteří toho nakecaj a ve skutečnosti neřeknou nic. Takovýho člověka bych si nevážil.

Jinak k těm variantám. U mě pořád vítězí č.3, t.j. klasika, ale od profíka. Je mi jasný, že práškový lak bude mnohem lepší než kdybych si to stříkal sám sprejema a ještě bez toho tužidla. Ale věřím, že od profíka s tužidlem to bude ještě lepší než práškový lak.

Mám pár osobních zkušeností s opravama laku na autech různého stáří (nejstarší Renault21 r.v.87) a u žádného auta nešel původní lak sundat ředidlem, narozdíl od toho, co jsem tam nastříkal já. A to jsem používal kvalitní laky PPG míchaný do spreje lakýrou, ale v tý době jsem ještě nic o žádném tužidlu ani netušil. Viděl jsem i pár výrobků stříkaných práškovým lakem a vypadá to krásně, na pohled odolně, do interiéru je to super. Taky jsem montoval na střechy antény s ocelovejma držákama stříknutejma práškem, který taky vypadaly krásně a odolně, když byly nový a do roka se objevila rez na hranách a pak se to začalo loupat a loupat. Je pravda, že to nemělo žádný antikorozní podklad, ale i tak mě to dost odrazuje.

(reakce na) Odolná povrchová úprava rámu

27.11.2013 v 11:12 | Nahoru | #2
alesho> komaxit bez povrchové úpravy na externí použití použije opravdu jenom vůl. Takže buď to někdo odfláknul(rozuměj ušetřil nějaké prachy na úkor toho, kdo to kupoval) nebo ty držáky nebyly primárně určeny pro venkovní použití a dotyčný to ignoroval nebo nebral/nechtěl brát v potaz.

http://www.hplak.cz/...nologie/fosfatovani/
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vzduch. filtr z pravěku - Honda VF1... Honda VF 1100 S alesho 19 29.10.2013 v 20:35 alesho


TOPlist