Předem se omlouvám, jsem technicky méně zdatný, tak jestli někoho téma pohoršuje, ať jej nečte)
Mám DL 650 r.v 2012 pořízen 6/2012
V rámci záruky dodržuji pravidelný servis po 6tis. Nikde jsem nenašel rozpis prací dle nájezdu, nemáte jej někdo?
6/2012 nájezd 1tis, olej+filtr
8/2012 nájezd 6tis, olej + filtr
7/2013 nájez 12tis KM, výměna olej + filtr + vzduchový filtr
9/2013 nájezd 18tis, výměna olej + filtr + vzruchový filtr + svíčky.
- skutečně je nutné měnil vzuchový fitrl po 1 měsíci po 6tis KM?
- V strom má 4 svíčky?
- Teče mi přední vidle - opraví mi v rámci záruky
- nutné vyměnit zadní brzdové desky(přední jsou OK 70%) + řetězovou sadu
Trochu mi vrtá hlavou, zda je to možné? Koliv Vám vydrží desky + řeťězovka? Myslel jsem že nájez bude cca dvojnásobný.
Jezdím 80% ve dvou, ale jezdím hlavou, netahám plný plyn a na brzdy jdu více na předek něž zadek( tak proč zadní?)
Řetěz pravidelně myju petrolejem a mažu, tak se ptám, zda mě servis netahá za nos...? Kolik najedete vy?
Ještě doplňující dotaz - jak moc dodržujete interval na olej 6tis? Přijde mi hrozně krátký, blbě se do něj vejde nějaký delší výlet..
Naposledy editováno 03.12.2015 15:07:13
1 reakcí na tento příspěvek Servisní Interval
Vzaduchovej filtr se fakt nebude ment po 1 tkm , meni se po 18tkm kontrola(vycisteni) po kazdych 6 tkm
Ad svicky : nevim skoro bych rekl ze jo. Kouikni zezhora na hlavu pujdou tam kabely.
Vidli by ti meli opravit v ramci zaruky. Retezovka se meni kdyz je to potreba, pocitam podle toho co pises budes jezdit silnici, takze pokud se vo retez staras tak 25 tkm ti musi vydrzet.
Ten dotaz na desticky nechapu. Jestli se ptas kolik maj desky vydrz, jde o to co tam mas za desky a kde a jak jezdis. Netusim co tam davaj z vyroby ale ja menim desky tak 2x za sezonu najezdim cca 25 tkm.
Ja mam olej po 12ti, a ano dodrzuju ho. Predpokladam, ty mas sice po 6ti tkm ale filr menis 1 za 3 intervaly takze po 18ti. Takze jde jen o to mit olej, hold vymenis cestou no
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní Interval
gugo píše: Predpokladam, ty mas sice po 6ti tkm ale filr menis 1 za 3 intervaly takze po 18ti. Takze jde jen o to mit olej, hold vymenis cestou no
Olej se mění vždy i s filtrem. Ty dvě kila nebo kolik nikoho nezabijou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní Interval
1 reakcí na tento příspěvek Servisní Interval
Řetěz nečisti petrolejem. Moc odmašťuje a ničí O kroužky. Je lepší čistit naftou.
Mě na Stelviu vydržely zadní destičky 30tis a to brzdím zadkem hodně. Ale Brembo destičky. Je možné že ty tvoje Nissiny byly měkké, tak vydržely méně.
Olejový filtr měň tak jak je psáno v manuálu. Ovšem pokud ho vyměníš při každé výměně oleje, motorka se na tebe rozhodně nebude zlobit.
Vidle ti určitě opraví v rámci záruky.
Pokud se staráš o řetězovku dobře, měla by vydržet cca 30 tis km. Pokud ti vydržela jen 18tis a byla to fabrická řetězovka (která je obvykle nadstandardně kvalitní), tak jsi ji zabil tím petrolejem. Poškodil jsi O kroužky, vytvrdly, dostal se kolem nich prach a ten vydřel články.
Má 4 svíčky. Kvůli emisím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní Interval
Vzducháč mi něměnili po 1tis ale 1měsíci po 6tisKM.
K tomu PETROLEJI: v manuálu je přímo napsáno:"očištěte řetěz petrolejem. Petrolej představuje produkt, který kromě samotného čištění má i určitou mazací schopnost.
1 reakcí na tento příspěvek Servisní Interval
Nehledě na to, že všechny japonský motorky (pokud je mi známo) mají oficiálně v návodu doporučené čištění petrolejem.
olejový filtr každou 3-tí výměnu oleje = 18 tis. (ale doporučuje se dělat pokaždé)
Já osobně raději měním třeba ve 4 tis (v tom případě bez filtru) když mám před sebou 4-3 tis. km dovolenou. Proč kvůli pár stovkám přejíždět olej...
Od roku 2007 jsou 2 svíčky na válec = celkem 4 ks. měnil bych preventivně tak každých 24 tis. Stejně tak kapaliny (brzdová, chladící- tu aspoň změřit do kolika je stupňů).
Vzduchový filtr dle provozu - na prašných cestách ho odrovnáš rychleji. Alespoň každých 12 tis kontroluju. - minule jsem byl dost překvapen.
Řetěz - cca každých 500 - 1000 km namazat, každých cca 3 tis. dotáhnout - je-li třeba. 25 - 30 tis. km musí vydržet - a měnim i s rozetama.
Ventily a podobné seřizování nechávám dělat každých 12 nebo max 18 tis. km
Naposledy editováno 09.09.2013 12:35:17
Vzduchač po 6tis. je nesmysl. Těch 18 vydrži v klidu jak nejezdiš jenom v lomu . Davam na každou sezonu novy což je cca 15tis.
Zadni desky sem kupoval snad jenom jednou a je to tak davno, že si to ani nepamatuju. 40-50tis.?
Přetahnout olej o tisíc až dva není myslím žádný problém.
K
1 reakcí na tento příspěvek Servisní Interval
Z www.motoretezy.cz:
KDY JE ŘETĚZ ZRALÝ NA VÝMĚNU?
musíte ho napínat každých cca 500km - pozor: charakteristika některých řetězů je, že se jako nové (prvních cca 1000km) výrazně vytáhnou, ale potom další tisíce kilometrů pevně odolávají dalšímu vytažení - tento případ není na závadu, jiné typy řetězů se vytahují průběžně po celou dobu živostnosti
z řetězu vytéká hnědá tekutina - poškozené těsnící kroužky
řetěz lze volně vytáhnout z ozubení rozety - poškozené těsnící kroužky
nadměrné vytažení řetězu - většina výrobců uvádí v manuálu max. délku daného počtu článků nebo lze orientačně použít měrky u napínáku řetězu
ideální je použít k posouzení speciální měrky vytažení řetězu
Naposledy editováno 09.09.2013 13:36:57
1 reakcí na tento příspěvek Servisní Interval
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní Interval
Piwell píše: 5 let myju řetězy pračkou od KettenMaxu, nejen řetězy svých motorek.
díky za info, na mě v obchodě koukali jak na idiota, že to myju pračkou, že tím vymetu všechno mazadlo z válečků. Mám zatím najeto 10tis, takže zatím nevím. Petrolej - není problém, že to nechá mastné? Nevím jak na to pak chytne mazadlo, v mém případě vosk.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní Interval
gugo píše: And> Why kdyz v servisnim manualu je neco jineho ?
V ofiko Honda servise mi technik říkal, že nikdy nemění jen olej, vždy i s filtrem jinak je to k ničemu.
Podle manuálu je to co každá třetí výměna oleje tak i filtr.
Radši to měním vždy zároveň, nemám důvod mu nevěřit a jak říkám ty dvě kila...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní Interval
And píše: V ofiko Honda servise mi technik říkal, že nikdy nemění jen olej, vždy i s filtrem jinak je to k ničemu.
Podle manuálu je to co každá třetí výměna oleje tak i filtr.
Radši to měním vždy zároveň, nemám důvod mu nevěřit a jak říkám ty dvě kila...
Honda taky obvykle ma psany vymeny oleju i s filtrem, nema 6bez a 6s. Poloz si prosim otazku, co ma vetsi vahu zda oficialne vydane doporuceni firmy Honda nebo neco co rekne technik v ceske Honde.
Samozrejme tomu nijak neuskodis, ale rekl bych ze to jestli je ten filtr schopnej neco odfiltrovat asi fabrika rekne s vetsi spolehlivosti.
TO je jako jsem videl na vlastni oci cloveka co mel malyho varana co ma vymenu oleje po 12 tkm a on menil olej po 2 tkm protoze , kdyz je to dvaca tak se to vic honi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní Interval
And píše: V ofiko Honda servise mi technik říkal, že nikdy nemění jen olej, vždy i s filtrem jinak je to k ničemu.
Podle manuálu je to co každá třetí výměna oleje tak i filtr.
Radši to měním vždy zároveň, nemám důvod mu nevěřit a jak říkám ty dvě kila...
Honda taky obvykle ma psany vymeny oleju i s filtrem, nema 6bez a 6s. Poloz si prosim otazku, co ma vetsi vahu zda oficialne vydane doporuceni firmy Honda nebo neco co rekne technik v ceske Honde.
Samozrejme tomu nijak neuskodis, ale rekl bych ze to jestli je ten filtr schopnej neco odfiltrovat asi fabrika rekne s vetsi spolehlivosti.
TO je jako jsem videl na vlastni oci cloveka co mel malyho varana co ma vymenu oleje po 12 tkm a on menil olej po 2 tkm protoze , kdyz je to dvaca tak se to vic honi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní Interval
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní Interval
And píše: gugo> Tu otázku jsem si položil - díky za námět - a došel jsem k závěru, že větší váhu bude mít oficiálně vydané doporučení firmy Honda.
proč by mělo mít větší váhu? Na stránkách o tribotechnice je samozřejmě x článků, kde se uvádí, a je to logické - že ideální výměna oleje je celková, ale není to z technických důvodů možné a vždy nějaké množství starého oleje v motoru zůstane. Toto množství oleje hned po nalití nového oleje způsobí urychlení degradace. Co z toho plyne:
1)Kdyby stál nový filtr tolik, co olej, pak by doporučení výrobce bylo směrodatné, dnes stojí filtr kolem 100-150Kč, což je částka zanedbatelná
2)O množství oleje ve filtru (třeba i 0,4l) snížíš množství degradovaného oleje v motoru, což s normou API SM bude jen žádoucí
3) Dobrý pocit s téměř nulovými náklady
Jasně, dělat se to nemusí, stejně tak nemusíš měnit brzdovou kapalinu po roce, ale na druhou stranu je to určitě mnohem lepší přístup, než naopak servisní intervaly protahovat "odborným odhadem až na 1,5-2 násobek, protože ty oleje jsou moderní pyčo"
Ja ti neberu ze olej bez zbytku stareho oleje bude kvalitnejsi (po nejakou dobu) vo tom nemluvim.
Jen rikam ze oficialni doporuceni vyrobce je smerodatne, minimalne v zarucni dobe se podle toho musis ridit. To co plka nejakej zamestnanec, kterej tam zitra nebude je asi fuk.
A kdyz vyrobce uvadi ze muzes vymenit 2x olej bez filtru pak asi vim proc a nevidim duvod to tak nedelat.
clay01 píše: díky za info, na mě v obchodě koukali jak na idiota, že to myju pračkou, že tím vymetu všechno mazadlo z válečků. Mám zatím najeto 10tis, takže zatím nevím. Petrolej - není problém, že to nechá mastné? Nevím jak na to pak chytne mazadlo, v mém případě vosk.
No, popravdě jsem přesvědčen o tom, že je docela žádoucí aby na válečkách a celkově na vnějších částech řetězu nezůstávalo starý mazadlo, který obsahuje jemný částečky prachu. To má potom podobný účinky jako brusná pasta. Pokud mysleli, že pračkou vymyješ mazadlo uvnitř válečků tak to pak nevím jaký by ty kartáče uvnitř pračky musely mít štětiny a co by to muselo bejt za těsnící kroužky na řetězu
Edit: Já po umytí řetěz důkladně otřu a pokud je to možné, nechám ho třeba den nebo dva bejt. Pak terve mažu. Namazanej ho optimálně taky nechám tak den než vyjedu, i když stačí nějaká ta hodinka. Když byl kalup a nemohl jsem moc čekat tak jsem po umytí a otření řetěz lehce pofoukal stlačeným vzduchem z kompresoru (samozřejmě jsem dost snížil tlak). Vim, že to není optimální protože se tlakem vzduchu může petrolej "zafoukat" pod kroužky a mazivo tak "naředit", ale pokud jsou kroužky OK, stejně by se to nemělo dostat ven. Jen ještě podotknu, že používám řetězy DID s X-kroužky.
Naposledy editováno 10.09.2013 14:59:44
Tuto "vonkajsiu" cast zapuzdrenej retaze netreba vobec mazat - ta uz je namazana a zapuzdrena tymi O-kruzkami.
Cisti sa a hlavne maze "stred" retaze tie male valceky ktore sa dotykaju ozubenych koliesok.
Z pod nich treba dostat spinu a pod ne treba mazivo.
2 reakcí na tento příspěvek Servisní Interval
Ad2: Vzduchový filtr - měním když je zanesenej... proč jej měnit po X tisících km, když za tu dobu nepoznal prach
Ad3: Olejový filtr zároveň s olejem
Ad4: svíčky pokud motorka stále startuje na drb a nejsou známy žádné známky opotřebení, nemá smysl je měnit
Výrobce vždy musí počítat s nejhorším předpokládaným okolním prostředím a stylem provozu a dle toho intervaly stanovuje.
Naposledy editováno 10.09.2013 22:41:25
2 reakcí na tento příspěvek Servisní Interval
Piwell-kdybych takhle mazal řetěz, tak nedojedu nikam přijdu, očistím, namažu, 10min dám těkavým složkám na odpar a jedu
gugo-jako že by ti výrobce neuznal případnou závadu na motoru, kdybys při výměně oleje nechal vyměnit i filtr, aniž by musel? To sotva, možná tak kdyby to byla jeho náhrada od Hifla atp.