Předem se omlouvám, jsem technicky méně zdatný, tak jestli někoho téma pohoršuje, ať jej nečte)
Mám DL 650 r.v 2012 pořízen 6/2012
V rámci záruky dodržuji pravidelný servis po 6tis. Nikde jsem nenašel rozpis prací dle nájezdu, nemáte jej někdo?
6/2012 nájezd 1tis, olej+filtr
8/2012 nájezd 6tis, olej + filtr
7/2013 nájez 12tis KM, výměna olej + filtr + vzduchový filtr
9/2013 nájezd 18tis, výměna olej + filtr + vzruchový filtr + svíčky.
- skutečně je nutné měnil vzuchový fitrl po 1 měsíci po 6tis KM?
- V strom má 4 svíčky?
- Teče mi přední vidle - opraví mi v rámci záruky
- nutné vyměnit zadní brzdové desky(přední jsou OK 70%) + řetězovou sadu
Trochu mi vrtá hlavou, zda je to možné? Koliv Vám vydrží desky + řeťězovka? Myslel jsem že nájez bude cca dvojnásobný.
Jezdím 80% ve dvou, ale jezdím hlavou, netahám plný plyn a na brzdy jdu více na předek něž zadek( tak proč zadní?)
Řetěz pravidelně myju petrolejem a mažu, tak se ptám, zda mě servis netahá za nos...? Kolik najedete vy?
Ještě doplňující dotaz - jak moc dodržujete interval na olej 6tis? Přijde mi hrozně krátký, blbě se do něj vejde nějaký delší výlet..
Naposledy editováno 03.12.2015 15:07:13
2 reakcí na tento příspěvek Servisní Interval
Ad2: Vzduchový filtr - měním když je zanesenej... proč jej měnit po X tisících km, když za tu dobu nepoznal prach
Ad3: Olejový filtr zároveň s olejem
Ad4: svíčky pokud motorka stále startuje na drb a nejsou známy žádné známky opotřebení, nemá smysl je měnit
Výrobce vždy musí počítat s nejhorším předpokládaným okolním prostředím a stylem provozu a dle toho intervaly stanovuje.
Naposledy editováno 10.09.2013 22:41:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní Interval
funrider píše: Ad1: k intervalu výměny oleje zde (Klidně se zeptejte jakéhokoliv tribotechnika :) ) (sám píšeš že jezdíš ve 2 (tedy spíše dálky) a hlavou..., takže bych nějakej menší přejezd intervalu vůbec neřešil)
Ad2: Vzduchový filtr - měním když je zanesenej... proč jej měnit po X tisících km, když za tu dobu nepoznal prach
Ad3: Olejový filtr zároveň s olejem
Ad4: svíčky pokud motorka stále startuje na drb a nejsou známy žádné známky opotřebení, nemá smysl je měnit
Výrobce vždy musí počítat s nejhorším předpokládaným okolním prostředím a stylem provozu a dle toho intervaly stanovuje.
Nesouhlasím...s posledním bodem
Výrobce je liška vychytralá. Moc dobře ví, že si lidé již umějí vypočítat budoucí náklady na servis. A proto co nejvíce protahují intervaly výměny olejů, filtrů, svíček atd. Ovšem mají analýzu pravděpodobnosti nájezdu motocyklu v záruční opravě + přidají tzv. značkovou spolehlivost a vytvoří kompromisní interval. Tak aby motor vydržel pravděpodobný nájezd + rezerva pro tento druh motocyklu... to co se posere jsou povolené(spočítané) ztráty...
Proč myslíš, že se v automobilovém průmyslu vytváří longlife oil? Nééé kvůli tomu aby byl motor po delší dobu ochráněn, ale aby zákazník viděl budoucí úsporu - blbej marketing.
Joo když u mé Alfy byl předepsán interval výměny oleje po 30tis.km tak jsem se rozesmál a zhrozil.
Dnes již nikdo nechce vyrobit produkt, který Ti bude sloužit 20let. Lepší je po 10letech (spíše i míň - 5) obnovit strojový park a je velice pravděpodobné, že si vybereš stejnou značku - citové pouto, když tě nenaštve. Vyrobit produkt se spolehlivostí 20let je nemoderní a hlavně velice nákladné + ti poměrně snižuje budoucí výnosy z prodeje nových strojů. Musíš vyrábět kvantitu a né kvalitu... "nebo něco mezi...blíže kvantitě - pro značnové produkty". Dnešní člověk žije přítomností a né budoucností a to je důvod proč kupujeme ted za nízkou cenu a nezvažujeme nákup dražšího sortimentu s vyšší spolehlivostí (vždyť je budoucnost přece nejasná...tak jako spolehlivost)
DNES MUSIM PRESTAT PIT :)
Naposledy editováno 11.09.2013 18:33:07