zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
SuperSic58 píše: Dovi> Kolik tam těch strojů máš? Já mam v garáži 4 kousky a je tam místo ještě na 2, aby se tam dalo ještě jakž takž pracovat.
Bohužel v rodině máme včetně mopedů celkem už 8 motorek, z toho v této garáži 5 kousků.
Problém je v tom, že k zadním mašinám se člověk dostane až po vytažení těch předních, a vznikají pak z toho mezilidské rodinné třenice.
A druhá věc - zase tak zhruba od konce září nebo od října až do dubna-května se bude muset dávat do garáže auto, protože kdo má furt ty skla u auta škrabat každý den od ranní námrazy, a ještě když člověk spěchá do práce. A druhá motogaráž na zimu taky není nafukovací.
SuperSic58 píše: To bych raděj prodal toho čopra, ale asi je to pro tebe srdcovka číslo jedna co?
Jo, máš pravdu, momentálně je to srdcovka největší...
Přikládám obrázek s medově zlatavým nádechem v záři večerních červánků, kdy chodí Klekánice...
Na chromovaném víku airboxu (mezi válci) i pod ním na chromovaných krytech karteru je pěkně vidět odraz krajiny na západě, se sluncem na obzoru.
Jízdy v kolonách obtěžujících ostatní účastníky silničního provozu a chlastací srazy mi sice nic neříkají (jsem založením spíš jenom takový přátelský vlk samotář), ale ten čoprácky poklidný kochací styl prt prt prt kadla kadla kadla kadla je prostě úchvatný, meditačně uklidňující a hlavu vyčišťující.
SuperSic58 píše: Ať to vemu, jak to vemu, na čopru nebude to akční svezení jako na WR
Vyloženě akční jízda jak na dualsportu to sice není, ale když si trochu udělám legraci z čopra i ze sebe, tak Shadowka Spiritka:
- má taky úzké 21 palcové (potenciálně terénní) kolo
- má taky USD (upside-down) vidlici
- má taky velké zdvihy; když stojím z kopce dolů a potřebuju vycouvat, mám co zdvihat
- má taky velkou světlou výšku; aspoň v poměru k výšce sedla je veliká
- je taky Dual Sport; jednak při motorkaření na silnici, jednak to posilování při manipulaci na místě
SuperSic58 píše: na čopru nebude ani ta směšná spotřeba, nemám pravdu?
No, tak teď už zase vážně.
Jsem v rozpacích, jestli to sem napsat, protože si myslím, že mi to asi těžko budeš věřit. Ale budiž.
Takže:
Na své původní Shadowce VT750C4 (cruiser už s kardanem, ale ještě s karburátorem) jsem měl před těmi 3 lety celkovou průměrnou spotřebu 3.41 l/100 km.
Teď na své současné a o půl generaci novější Shadowce Spiritce a rovněž 750ce (chopper i nadále s kardanem, ale už se vstřikováním) mám zatím celkovou průměrnou spotřebu jen 3.13 l/100 km.
A jak se s ní postupně během těch posledních dnů víc a víc seznamuju a už zase líp znám i rozložení kvaltů v převodovce a hlavně taky co motoru vyhovuje z hlediska vibrací a průběhu krouticího momentu, tak poslední nádrž jsem vyjezdil (ne až do sucha) při až překvapivé a zatím rekordně nízké spotřebě paliva 2.98 l/100 km a při dlouhém dojezdu 455 km mezi dvěma dotankováními do standardní cca 14 litrové nádrže.
Jezdím po okreskách a přes vesnice a městečka svým zažitým plynulým a úsporným stylem bez prudkých akcelerací a zbytečných brždění, pokud možno v rámci rychlostních limitů, mimo obce většinou tak mezi 70 až 80 km/h na zatáčkovitých tratích.
______________________
P.S.
Je to dalším potvrzením (jedním z mnoha), že Honda tyto své legendární, už 30 let k dokonalosti evolučně vypiplávané, velmi kvalitní, enormně spolehlivé a dlouhodobě trvanlivé V-éčkové motory fakt umí. Ten čopr je 2x těžší než WRko (nebo CRFko), je to dvouválec s 3x větším objemem motoru, a přitom ta spotřeba Shadowek VT750 je přesto všechno naprosto fantastická. Nejenom z absolutního hlediska, ale i relativně vzhledem k těm rozdílům v hmotnosti a objemu. Ale i kvůli většímu profilu motorky včetně neforemných bočních brašen a taky kvůli použití kardanu jakožto nejvíce ztrátového přenosu hnací síly z trojice motocyklových sekundárních převodů řemen-řetěz-kardan, navíc včetně dvojnásobné změny vektoru o 90° - na výstupu z převodovky a v hypoidním koncovém převodu.
Naposledy editováno 01.09.2013 09:33:47
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Čo sa týka benzínu tak si myslím že 100 oktánový je zbytočný. Existujú síce siahodlhé diskusie na túto tému, ale z mojich skúseností si dovolím tvrdiť že zvýšenie výkonu je skôr placebo ako reál. Samozrejme že 100 kou nič nepokazíš (menej bio zložiek), ale asi ani nezískaš. Dôležitejšie je čerpať tam, kde je veľký obrat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Alltec píše: takze s Kawou totalna spokojnost len mam jednu otazku ... len ja neviem ale nejak sa jej nechce nad 104km /h .. moze to byt sposobene zlym zabehom alebo tym ze 2 mes. stala v garazi ?
Alltec píše: ze to mal 2 mes. v garazi ze to je asi tym co ty nato ?
To nemyslíš vážně, že ne?
Jestli jo, tak po zimě by to v tom případě mohlo jet jenom krokem jako koloběžka...
Takže raději pár upřesňujících dotazů:
- Je to 5 kvalt nebo 6 kvalt?
Různé zdroje i zde na Motorkari.cz uvážejí 5 i 6.
- Těch 104 km/h je tachometrových nebo skutečných?
- Na nejvyšší kvalt tedy 104 km/h...
A kolik je maximum na druhý nejvyšší kvalt, a při jakých otáčkách motoru?
- Jak to táhne do kopce na nejvyšší kvalt?
Ztrácí to brzo sílu nebo až okolo té stovky?
- Máš pocit, že ztráta výkonu je pozvolná nebo spíš okolo těch 104 km/h to naráz končí?
- Když na nejvyšší kvalt zalehneš (zmenšíš odpor vzduchu) a když to rozjedeš z kopce "co o dá", dostaneš nebo nedostaneš se o dost výš než na těch pouhých 104 km/h?
- Řetězová sada (rozeta i přední kolečko) je originální z výroby?
- Není náhodou přední kolečko s méně zuby a/nebo zadní s více zuby než to má být?
Pokud ano, máš to zpřevodované "do síly", tudíž celkově pomalejší...
Naposledy editováno 01.09.2013 21:24:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Alltec píše: je to 6 kvalt ale 6 som ani nemal mal som 5 :D do kopca to ide nadherne SILA TAM JE OHROMNA FAKT... tachometrovych samozrejme a silu zacina stracat asi az na tych 104
Důležitá otázka a ještě důležitější odpověď:
JAKÉ JSOU OTÁČKY MOTORU NA TU PĚTKU PŘI TĚCH 104 KM/H ??
Není to už náhodou v červenejch?
Nezasahuje omezovač?
Alltec píše: od tej 100-vky idu tie kilometre pomaly ja to aj na vasich Hondach CRF ze od 100 to pomaly ide ?
Pohybové energie (hnací síly) dodáváš motorce stále stejně, ale protože její kinetická energie roste se čtvercem rychlosti, tak čím větší je rychlost motorky, tím pomaleji může její rychlost růst.
A toto by platilo ve vakuu při nulovém odporu vzduchu a při nulovém valivém odporu.
V reálu pak při vysoké rychlosti jsou odpor vzduchu a ostatní jízdní odpory už tak vysoké, že jejich nárlst nedokáže výkon motoru už překonat a je tím dosaženo maximální rychlosti - celá síla motoru je spotřebována na pokrytí těchto ztrát a odporů.
Proto je jasný ze samotné fyzikální podstaty, že čím rychleji jedeš, tím menší je akcelerace - tím pomaleji jde nahoru i rychlost motorky...
Alltec píše: ...ak ano tak potom by to dalo viac len nedrzim plyn..
Nevím, jestli Ti dobře rozumím - chceš tím snad říct, že si stěžuješ na nízkou maximálku, ale přitom ani nedáváš plný plyn?????
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Alltec píše: Dovi> nie nebol som v cervenych bol som na tej 5-ke asi na 7000ot. a to stym plynom nepochopil si ma mame tu kratke cesty cize ked uz je koniec rovinky musim ubrat nemam to tu moc kde vyskusat chapes :D inak este jedna vec.. kazdy kvalt ma omedzovac na otacky niekde inde ?
Ale potom nelze za těchto okolností dělat předčasné závěry.
Jestli chceě opravdu zjistit maximálku, musíš k tomu taky vytvořit regulérní podmínky a dát své Kawě vůbec reálnou šanci ukázat, kde jsou její limity...
Alltec píše: inak este jedna vec.. kazdy kvalt ma omedzovac na otacky niekde inde ?
I když u některých luxusních a/nebo velmi rychlých aut je sofistikovaně limitována jejich rychlost v závislosti na různých veličinách, tak u běžných strojů (aut i motorek - včetně Tvé Kawy) bývá zabudován pouze jednoduchý limiter otáček motoru, kdy po jejich dosažení je omezeno či zcela vypnuto vstřikování paliva nebo zapalování směsi apod.
Čili pod plynem bys měl být schopen dosáhnout stejných maximálních otáček bez ohledu na to, jestli jedeš na jedničku nebo třeba na čtverku, akorát u posledního rychlostního stupně (nebo u posledních dvou) se na maximální otáčky motoru nemusíš při jízdě po rovině vůbec dostat.
pytal som sa na tie otacky lebo na 1 a 2 to dam na 11 tis. ale ta 3 , 4 tam uz to klesa ALEBO to ide pomalsie a to bude asi ten problem .. asi len zbytocne stresujem :D
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
A na druhou stranu, pro srovnání:
Na Yamaze WR 250X vytáhli redaktoři tady v testu na Motorkářích tachometrových 166 km/h.
Naposledy editováno 02.09.2013 19:06:20
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
SuperSic58 píše: Dovi> Koukám ty bys jel za 3 litry i s osmikolákem Tatrou kolos ne?
To leda tak za 3 na deset, a ještě z kopce... Ale se svým autem jezdím v létě (respektive jaro až podzim) celkově za 4.2 až 4.3 (a na dlouhých trasách sám nebo ve dvou i pod 4), v zimě pak až něco přes 5 (podle její délky, teploty a sněžení od 5 do 5.4) a celkově dlouhodobě napříč všemi ročními obdobími cca 4.75 l/100km. Ne diesel, ne turbo diesel, ale atmosférický (nepřeplňovaný) benziňák. Značku a typ raději nepíšu, šéfová by mě lehce odhalila.
Naposledy editováno 03.09.2013 06:29:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Alltec píše: Nejde viac ako 106 zadná rozeta má 42 a predne neviem..
http://www.svendura.de/tuning.php - tady máš vysvětlení i návod, jak to otevřít na 130 - snad to funguje, Kawu nemám...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
mmp píše: http://www.svendura.de/tuning.php - tady máš vysvětlení i návod, jak to otevřít na 130 - snad to funguje, Kawu nemám...
Díky za odkaz, dobrá práce...
Podle toho německého textu to vypadá, že by tato Kawa mohla být v některých zemích (např. v Německu) omezovaná na 8.500 ot/min, ale že by se ta restrikce měla dát snadno i uživatelsky odstranit prostým proklemováním...
Jenže Alltec tady 1.9.2013 ve 22:25 píše, že minimálně na jedničku a dvojku mu motor točí 11 tisíc otáček... Takže to "kurvítko" v (jeho) Kawě bude nejspíš nějaké sofistikovanější, a omezovač otáček bude závislý na i rychlosti.
Pokud je mi známo, tak u motorek KLX 250 prodávaných v ČR (a asi i na Slovensku) to myslím si nijak omezovaný nebylo. Proto je možný nebo spíš pravděpodobný, že Alltec si teď mohl pořídit z druhé ruky mašinu původně zakoupenou jako novou v cizině (Německo apod.) a někým sem potom individuálně dovezenou.
Kolego Alltecu, je to tak?
Velký techničák může napovědět...
Naposledy editováno 03.09.2013 18:12:05
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
MartyR, intuic, Honza.FZS: hoši, jak jste na tom s tim "přepadem" pod vodní pumpou? Jak jsem nahodil téma na předchozí stránce. Foto kanálku na stránce 30 uplně nahoře. Míváte tam taky po jízdě kapku oleje? Zkontrolujte a poreferujte
Naposledy editováno 04.09.2013 16:20:21
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Jinak včera jsem ohlížel výfuk a našel jsem tam vrtanou dírku (asi odtok zkondenzované vody). Že by zdroj té "meluzíny" ve vyšších rychlostech?
Ale ta zadní brzda stále děsná . Už jsem to 3x odmašťoval přípravkem na kotouče a nic. Letos na to prdím, ale příští rok tam asi půjde jiná hadice...
Jinak spotřeba se drží na třech litrech, ovladatelnost a lehkost motardu luxusní
Mě se motard CRF taky dost potápí i když by měl mít oproti enduru trochu tvrdší podvozek. A u těhle dlouhozdvihovejch podvozků je to obecně dost. Měl jsem dřív starší Africu Twin a u tý to byl fakt mega rozdíl. I když je fakt, že ty pružiny byly asi už dost vydechlý...
http://www.motorkari...crf-250l-556705.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 17 | Včera v 10:25 Deadman |
Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do... [1 ... 7, 8] Yamaha Tricker 250, Kawasaki KLX 250, Honda XR 250R,... | ZdendaZB | 233 | 15.9.2024 v 20:00 ZdendaZB |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |