1 reakcí na tento příspěvek Světla ruší rádio
PepanS píše: Jaký připojení (pinout) má to rádio? Kolik do něj vede drátů?
Strašně moc. Svorkovnice hlavní má 8 kabelů, vedlejší svorkovnice má 6 kabelů, pak vedou kabely k magnetofonu, to je svazek cca 15, celé je to sestaveno ze dvou krabic, které jsou propojeny asi 4x 16ti žilovými kabely, z toho nahoru vedou dvě zásuvky pro ovladače, které jsou nahoře na kapotě kterými se ovládá celý komplex a to je cca 40 konektorů, které se na sebe nasadí, pak je tam asi 18 drátů k vnitřnímu interkomu, motorka má vlastní interkom obvod a také se připojuje CB vysílačka, tu já sice nemám, ale kabeláž ano. k tomu je ještě vývod pro přilbu na komunikaci se spolujezdcem. Ono je to takové trochu luxusní auto.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Světla ruší rádio
Opet pouziju logiku, Kdyz je nahodnym zkratem nebo tzv. polozkratem kdy to neni uplnej zkrat slusnutej anteni svod k radiu, tak radio se samozrejme snazi na vstupnich obvodech zesilit zisk takto zeslabeneho signalu a vyzene to na max co to de. Pak se ti klepanim pri jizde ten zkrat na chvili zrusi a radio dostane pecku v podobe silnyho signalu a tak zareagujou vstupni obvody AVC toho radia razantnim omezenim toho signalu na vstupu. A tohle cely se muze neustale opakovat i 100x za vterinu a proto to ruseni. Ovsem to nesmim brat v potaz ten magnetofon tam by obvody tuneru nemely vubec zasahovat. Takze se priklanim spis k tomu ze se neco nekde ohreje a pak zase kdyz to vychladne tak to ruseni zmizi. Nemas tam nekde nejaky relatko? Mohlo by to byt vadne rele ktere ma prechodový odpor a pri ohrati se zvetsi a naopak pri vychladnuti zmizi.
Díky všem za inspirativní podněty a přeji všem fajn počasí v letošní mokré sezoně, sokolíci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Světla ruší rádio
BigF píše: S.M-A-RT> Když bývají světla "NAPÁNĚNÁ" přímo z altu bez usměrnění, tak jaké tam bývají žárovky, když před usměrňovacím blokem alternátoru bývá i 200 voltů? To se asi potom světla spínají přes relé nebo lépe stykač, protože normální palubní napětí je 12 V ss.
Zkratový regler při překročení regulovaného napětí zkratuje fáze altecu, takže napětí před reglerem sice není usměrněno, ale omezováno jest a žárovkám je jedno, zda jsou napájeny stejnosměrným, nabo střídavým napětím. Z principielního schémátka zkratového regleru je to jasně vidět:
Problém nastane, když se spojení altecu s reglerem přeruší, nebo kvůli poruše přestanou tyristory spínat. Pak napětí vyletí nahoru a žárovky shoří.
U některých skútrů a endur je ale na altecu jedna světelná cívka spočítaná přímo na daný příkon žárovek, kdy se drží potřebné napětí. Podobně jako na fichtlu. Je tam ale riziko, že když jedna ze žárovek rupne, napětí odlehčeného magneta stoupne a během pár vteřin lavinovitě shoří i všechny zbylé žárovky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Světla ruší rádio
Zadní žárovka má samostatnou cívku a a přepínač v poloze "bez světel" (poloha na schémátku) neodpojuje žárovku od cívky, nýbrž cívku zkratuje. Je to neobvyklé řešení, nicméně vzhledem k malému výkonu magneta to nijak nevadí. Přední žárovka má též svou vlastní cívku, ale přepínač už žárovku od cívky klasicky odpojuje, aby mohl fungovat klakson i při vypnutých světlech.
Tím, že každá žárovka má na magnetu svou vlastní cívku, právě nehrozí popsaná lavinová destrukce při prasknutí jedné ze žárovek.
Bohužel "přední cívka" (na schémátku vlevo dole) nemá dostatečný výkon, aby při zapnutém světlu utáhla i klakson, což je právě u pincků nevyléčená dětská nemoc, že se světly si prostě nezatroubíš.
Proto leckdo elektriku přepojoval tak, že obě světelné cívky spojil paralelně jako jednu, z které pak napájel všechno (obě světla i houkačku). Sice pak logicky při zatroubení musela světla "zakolísat", ale pak hlavně hrozilo to, že když jedna žárovka praskne, tak napětí magneta stoupne a tím pádem rychle shoří i druhá žárovka.
1 reakcí na tento příspěvek Světla ruší rádio
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Světla ruší rádio
Je tam jasně vidět, že z jedné cívky altecu je ještě před reglerem vyvedená větev, která je bez usměrnění a ta napájí hlavní žárovku (pozice 25), přední obrysovku (17), zadní koncovou žárovku (15), podsvícení přístrojovky (37 a kontrolku dálek (35). Na volnoběhu se běžně stávalo, že světla poblikávala v rytmu nepravidelnosti otáček motoru (dvoutakt 50ccm). Lavinová destrukce žárovek tam ale nehrozí, jelikož na alternátor je hned zapojen i klasický zkratový regler, který pochopitelně omezuje napětí už na svém vstupu, jak jsem už psal výše. Pokud by regler přestal fungovat, tak při přidání plynu pochopitelně všechny žárovky shoří a to by pak bylo na mrtvici, rozebírat všechna světla i přístrojovku.
Světla tedy nejdou vůbec vypnout a při běžícím motoru svítí stále. Ovšem dvě přední obrysové žárovky jsou na tomto skútru vlastně zbytečné, když u něho nejdou "parkovačky" zapnout při vypnutém motoru, aby byly napájené z baterky. Zřejmě jsou v předním světle obrysové žárovky jen kvůli vyhlášce.
PepanS píše: Nějak nechápu spojitost mezi anténím kabelem a parkovačkou.
Logicky by se to dalo vysvětlit, ale v mém posledním příspěvku je sděleno, že vývoj hledání závady zřejmě odhalil, že to spolu zřejmě podle všeho nesouvisí, ale budu zkoušet hledat dál.
Snad jen doplním, že to vrčení při zapnutí světel je zřejmě normální, někde se něco napájí, třeba relátka a podobně, ale souhrou náhod jsem si toho všiml ve chvíli kdy vznikla vzájemně závada i s anténou. Rozumnější vysvětlení asi nemám, protože jsem jednoznačně identifikoval závadu rušení rádia a zvyšování rachotu rušení z důvodu špatného koaxiálního kabelu. Ještě to není doladěno úplně, dám sem výsledek, ale je to ten důvod.
Ale je vidět, že nečteš, sokolíku, nečteš, máš mezery.......
Naposledy editováno 13.06.2013 10:34:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Světla ruší rádio
1 reakcí na tento příspěvek Světla ruší rádio
1 reakcí na tento příspěvek Světla ruší rádio
1. motorka mi stojí na stojanu a nikterak s ní nepohybuju, motor neběží
2. zapnu rádio - to hraje hodiny bez jakéhokoli problému
3. zapnu parkovačku a rádio "přestane" po čase hrát - kolem kabelů napájejích ty světla se v důsledku tekoucího proudu vytvoří magnetické pole, které může zasahovat do té antény. Jenže je to DC, tak nevidím důvod co by tam rozkmitávalo.
4. vypnu parkovačku a rádio po nějakém šase zase naskočí jako by se nechumelilo.
Pokud to takhle funguje tak to opravdu nechápu. Jediný co mě napadá je, že by světla měla regulaci jasu nějakým PWM. Pak tam může být rušení až až.
1 reakcí na tento příspěvek Světla ruší rádio
1 reakcí na tento příspěvek Světla ruší rádio
Jiné rádio k dispozici nemám, je to originál i original propojky a kabeláže, takže na zkoušku se mi nechce předělávat celou elektriku. Když to nepůjde, je to vcelku zbytečná práce.
S magnetofonem to nedělá a s tansmiterem ano. Magnetofon je propojen krátkým kabelem a je hned vedle rádia. Transmiter mám až na druhé straně motorky.
Všechno se dá říci, že je v kabelu antény. Je tam smyčka, která dělá hodně zle. Když je smyčka podélně nejde nic, když s ní pohnu, jde rádio a nejde transmiter, pohnu jinam, funguje všechno. Mezi rádiem, anténou a transmiterem vede kabelový svazek dozadu k zadním světlům, kde jsou i parkovačky a kompletní osvětlení. Takže to funguje tak, že je moc dlouhej a zlomenej anténní kabel a kamkoliv s ním pohnu chová se to pokaždé jinak. Mám takový dojem, že stačí průtok proudu do světel aby se zvyšoval signál nebo snižoval kabelů vedle sebe. Když jsem dal anténní kabel mimo rádio, jen jsem nechal zasunutou koncovku, chytím na to všechno a čistě. Jak skládám kabel, ruší to rádio a když je to blízko rádia i kabelu dozadu, nejde to vůbec.
Takže tento týden, jak se k tomu dostanu budu dávat nový kabel, přesnou délku jen k rádiu, zesilovač na kabel od antény a podle mne by to mělo být vpořádku. Uvidíme.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Světla ruší rádio
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Světla ruší rádio
Naopak si představ, že kdybych náhodou nepřišel na to, že to je anténní kabel, pak bych tam zkusil jiné rádio, tím bych hnul anténním kabelem a vlastně bych zjistil, že mám vadné rádio, protože ten kabel by mi fungoval normálně asi, kdybych ho narovnal. Takže je dobře že jsem to zjistil dříve než tento pokus, pak bych hledal jiné rádio a ono by to dělalo také. Ale moc díky za radu i zkušenost, člověk se tímt o způsobem pokus omyl dostane k jádru pudla a vo vo vo tom, to je, skolíci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Světla ruší rádio
Jakou já měl radost, že to bylo dobré, až do dneška, kdy jsem zkrátil kabel, dal nové koncovky a připojil zesilovač. Perfektní, ale dnes to začalo cestou domů nanovo. Tak jsem se otočil, že do toho kopnu a jak foukal vítr, koukám na anténu a vidím, že je něco v kloubu. Kloubek jsem rozdělal, no a jak byl dobu povolený tak nevodil kostru, ale za to docela dobře korodoval a stále se to zhoršovalo. Vyčistil jsem, promazal a rádio funguje bez vrčení, bez chraplání a jestli se nic nezmění tak i funguje. Musím dát novou anténu, protože téhle moc nevěřím.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dovoz motorky z Německa Yamaha XVZ 1300 Royal Star, Yamaha XVS 1300A Midnigh... | Vladikami | 13 | 1.9.2022 v 23:58 Vladikami |
Světlo Yamaha XVZ 1300 Royal Star Venture, Yamaha XVZ 1300 ... | FIDOGR | 1 | 21.7.2022 v 18:37 zdenysrx6 |
nevie niekto o servise pro Venturky... Yamaha XVZ 1300 Royal Star Venture, Yamaha XVZ 1300 ... | kurobb | 0 | 4.5.2021 v 11:38 kurobb |
Problém "bublání" do karburátorů. Yamaha XVZ 1300 Venture Royale | Tridac | 3 | 14.6.2019 v 15:51 baikmenn |
preco ukazuje na panely venture roy... Yamaha XVZ 1300 Venture Royale | rat13 | 3 | 13.6.2018 v 11:49 rat13 |