paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Změna primárního kolečka
Zdravím Mám dotaz.
Když mám na motorce 14z primární kolečko a 44z rozeta, jak se projeví, když tam dám 16 nebo 17 zubů? Vím že mi to pojede rychleji ale nevím, jak moc to bude znát na zátahu. Co myslíte? Bude to nějaká velká změna? Díky za odpovědi

1 reakcí na tento příspěvek Změna primárního kolečka

10.4.2013 v 22:26 | Nahoru | #1
Hodně. Neuveze Tě to do kopce. Na primár dej o jeden zub víc NEBO na rozetě max 3 mín

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna primárního kolečka

10.4.2013 v 22:36 | Nahoru | #2

wolken píše: Hodně. Neuveze Tě to do kopce. Na primár dej o jeden zub víc NEBO na rozetě max 3 mín


A ty 2 zuby už jsou hodně jo?

(reakce na) Změna primárního kolečka

10.4.2013 v 22:38 | Nahoru | #3

Michelin881 píše: A ty 2 zuby už jsou hodně jo?


Na 125 yuki jo.

Změna primárního kolečka

10.4.2013 v 22:41 | Nahoru | #4
Myslim ze tam ani nedas nejvetsi kvalt. Mozna z kopce dolu, nebo kdyz bude foukat silny vitr do zad.

Naposledy editováno 11.04.2013 08:15:06

Změna primárního kolečka

10.4.2013 v 23:28 | Nahoru | #5
Kámoš tam dal o zub větší řetězku a skutečně se to projevilo kladně - za příznivých podmínek se dostal i na vyšší rychlost a celkově o trochu snížil spotřebu. Ale větší změnu bych nedělal, to už by mohlo dynamiku motorky srazit dolů.

Změna primárního kolečka

Skvělá odpověď, děkuji! 11.4.2013 v 09:00 | Nahoru | #6
hele na to je jednoduchá trojčlenka. Neřeš řeči jako kámoš to měl tak a tak a jedna paní povídala.

prostě 44/14= 3,14 převodový poměr, když tam dáš 44/17=2.58 , změnšíš převodový poměr do rychla o 2.58/3.14=0.82 *100 = 82% (100%-82%=18% )

zvýšíš tedy maximální rychlost o 18% .... pokud motorka má maximálku 100kmh, tak jí zvýšíš o 18kmh na 118.... Počítej ale laicky s tím že subjektivně stejně tak ne li víc sníží tah a akceleraci, tedy o 18%+ .... to je jen takové moje doporučení na to nahlížet. Všeobecně neznám moc lidí, co převody zvětšují do rychla Spíše naopak do síly, aby i ta slabá jebka táhla jako bejk

v tvém případě je to vážně nesmysl. Ta motorka na to zdechne Nemluvě o řetězu který by nutně potřeboval délkovou úpravu atd atd... Jeden zub MAX I tak počítej se zvýšením namáhání řetězu

Naposledy editováno 11.04.2013 09:02:15

Změna primárního kolečka

11.4.2013 v 09:02 | Nahoru | #7
Já jsem dal o zub větší kolečko (ale na kawa er6n) a je to poznat...já to ale nedělal proto abych jezdil rychlej, ale aby mi tak moc nekecal tacho...teď se liším tak 1-2 km/h proti GPS a jinak pohoda, ale víc bych už asi nedával a na tem Tvým stroju si myslím (nevím) to bude asi moc do těžka...

Změna primárního kolečka

11.4.2013 v 09:06 | Nahoru | #8
když už to tedy chceš udělat tak jen 1 zub, víc nemá cenu. Bylo by to potom do kopců zdechlé jak fichtl
ja jsem na svoji 125ccm na rozetě ubral o 2 zuby a cestovka se mi zvedla o 5km/h a do kopců to téměř není poznat

1 reakcí na tento příspěvek Změna primárního kolečka

11.4.2013 v 09:28 | Nahoru | #9
nooo pánové zase bacha, pokud je tachometr točený z motoru nebo převodovky pak ano, ale pokud je z předního kola z čidla, pak to vliv na proměření tachometru žádný nemá !

Naposledy editováno 11.04.2013 09:29:08

(reakce na) Změna primárního kolečka

11.4.2013 v 09:32 | Nahoru | #10
Kamy> To je dobré vědět

1 reakcí na tento příspěvek Změna primárního kolečka

11.4.2013 v 11:16 | Nahoru | #11
No já se hlavně chci zbavit vibrací, protože se ten motor podle mě moc přetáčí...Do těch 80km/h to je pohoda ale pak to je strašný, vibruje uplně všechno...
Takže koupim o zub větší, ale nevím, jestli se ty vibrace nějak zmírní....Tím pádem by to začlo vibrovat až při 85km/h, což moc velkej rozdíl není

Naposledy editováno 11.04.2013 11:16:30

Změna primárního kolečka

11.4.2013 v 11:44 | Nahoru | #12
laboroval jsem na Kentusovi s velikostí malýho kolečka a opravdu 2 zuby byly moc (ale ani pak se nemusí nic dělat s řetězem, jak tu zaznělo - jen se upraví dopnutí a to ještě docela málo).

1 zub přidej a uvidíš, jak budeš rád

Změna primárního kolečka

11.4.2013 v 12:24 | Nahoru | #13
No zkusím to Cena kolečka není zas tak velká. Všem děkuji za rady

(reakce na) Změna primárního kolečka

11.4.2013 v 12:25 | Nahoru | #14
Michelin881> Tak to je přesně ten případ, který mám na mysli... s origo sadou (a v TP 85km/h max.) bylo utrpení jet přes 80km/h - už od cca 70/km/h to bylo, jako když místo na stupačkách máš nohy na vibračních bruskách. S o zub větší řetězkou se motorka se motorka znatelně zklidnila a nebyl problém jet 88 - 90, majitel (jednou tak lehčí, jak já) ji dokázal někdy rozjet i na 105.

1 reakcí na tento příspěvek Změna primárního kolečka

11.4.2013 v 12:30 | Nahoru | #15
Jako s o zub větším primárním kolečkem jo? No já dám 105 taky i teď, ale bolej mě z toho nohy, jak to vibruje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna primárního kolečka

11.4.2013 v 13:51 | Nahoru | #16
Michelin881> Logicky pak budeš mít při stejné rychlosti nižší otáčky, takže motor bude klidnější. Dělával jsem si tenkrát z kamaráda šoufky, že stupačky na Tine125 bohatě nahradí "kontrolku řazení".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna primárního kolečka

11.4.2013 v 14:41 | Nahoru | #17

J.M.K. píše: Michelin881> Logicky pak budeš mít při stejné rychlosti nižší otáčky, takže motor bude klidnější. Dělával jsem si tenkrát z kamaráda šoufky, že stupačky na Tine125 bohatě nahradí "kontrolku řazení".


To vím To teda je to strašný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna primárního kolečka

11.4.2013 v 15:03 | Nahoru | #18
Michelin881> Mně povídej... stokrát radši pojedu na šicím stroji , jak na mixéru .

(reakce na) Změna primárního kolečka

11.4.2013 v 15:04 | Nahoru | #19

J.M.K. píše: Michelin881> Mně povídej... stokrát radši pojedu na šicím stroji , jak na mixéru .



Top je jasný Taky bych rád jel na šicím stroji

1 reakcí na tento příspěvek Změna primárního kolečka

11.4.2013 v 15:06 | Nahoru | #20
Jinak všem děkuju za pomoc a ochotu Koupím o zub větší kolečko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna primárního kolečka

Skvělá odpověď, děkuji! 11.4.2013 v 17:44 | Nahoru | #21
Michelin881> Už jsem to taky řešil. Tina 125 s origo převodem zbytečně moc točí - jeden zub navíc a vše bylo akorát - tedy za předpokladu, že jezdíš často sám. Objednací číslo ve skladu je 10V1416 - 15zubů, ty máš origo 14.

(reakce na) Změna primárního kolečka

11.4.2013 v 20:41 | Nahoru | #22

honza.honda píše: Michelin881> Už jsem to taky řešil. Tina 125 s origo převodem zbytečně moc točí - jeden zub navíc a vše bylo akorát - tedy za předpokladu, že jezdíš často sám. Objednací číslo ve skladu je 10V1416 - 15zubů, ty máš origo 14.



Přesně tak, Díky moc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chybějící součástka v Yuki 125 Tine... Yuki Tine 125 Zohanka 10 22.5.2020 v 08:26 HMS
Ztráta výkonu Yuki Tine 125 Falco18 17 7.1.2019 v 19:06 Falco18
Co to je C.D.I a co ma za funkci Yuki Tine 125 ben74 25 2.7.2018 v 17:56 Rebel245
VP B Yuki Tine 125 Letsy 5 7.7.2017 v 10:50 bledemon
První moto na blbnutí a cestování Honda XL 125V Varadero, Yamaha XV 125 Virago, Yamaha... JohnnyGG 5 13.4.2017 v 21:39 JohnnyGG


TOPlist