Potřeboval bych čidlo teploty vody a čidlo teploty vzduchu.
Jedno z nich, nebo obě je nemocný a nemam doma techniku jak přijít na to který, a kupovat nový po jednom se mě moc neche. Takže bych otestoval a popřípadě odkoupil, když by bylo na prodej.
Zadarmo to půjčit samozřejmě nechci
To ma mít při
40°C 1,136kOhmu +- 0,0095
Při 100°C 0,155kOhm +- 0,007
Takže jeden stupeň rozdílu teploty ti udělá takový hokej v číslech, že to nikdy nezjistíš a už vůbec ne multimetrem za 150kč.
Chyba se projevuje, že čím teplejší motorka je, tím dříve přestane jet a dle diagnostiky, by to mohlo být jedno z těchto dvou.
Za studena se udusí kolem 8-9tis a pak to se zvyšující se teplotou klesá až někam k 6tis.
Naposledy editováno 25.03.2013 12:46:49
EDIT: oprava hodnot
Naposledy editováno 25.03.2013 12:56:22
1 reakcí na tento příspěvek Versys - čidla na půjčení
Na motoru se k čidlu nedostanu, takže jsem ho měl vyndaný a měřit teplotu vody, do toho informace na čidlu, prostě jsem k ničemu rozumnýmu nedošel. Stejně jako u čidla teploty vzduchu.
Půjčení by v tomto případě pro mě bylo jednoduší, protože to proste změřit neumim, holt nejsem asi tak šikovnej
Ale i můj multimetr za 30kč z Lídlu ti se svým 3,5 místním displejem na nejmenší rozsah 2k měří s přesnosti na jednotky ohmů
Naposledy editováno 25.03.2013 13:23:14
1 reakcí na tento příspěvek Versys - čidla na půjčení
http://danyk.cz/vypocty.html
najdi si bod 18. Ohmův zákon
Pokud ani to nepomuze, doporucuju servis, pac tady neni pomoci...
E: ted koukám že by stejně byl na...
ale k tématu doplníš do vzorce R=12/I(naměřený proud)
Naposledy editováno 25.03.2013 14:11:21
gugo píše: Proc ? to mas cca 300Ohmu na stupen. TO jsi snad schopen zmerit cimkoliv ne ?
Asi ses někde seknul ve výpočtu. Mě vyšlo cca 16 Ohm/°C. To ovšem nemění nic na faktu,
že to opravdu změříš čímkoli.
Napusť si studenou vodu z kohoutku do sklínky, zanoř tam čidlo a teloměr a zaznamenej si teplotu a odpor čidla. Potom udělěj totéž, ale vodu vem z rychlovarný kovice.
Naměřené hodnoty napiš sem do fora. On ti to tu někdo posoudí zda je to OK či nikoli.
Jinak jen pro informaci. Odporová čidla teploty nemívají lineární průběh.
3 reakcí na tento příspěvek Versys - čidla na půjčení
Nutno podotknout, že mým měřením sem nenaměřil ani jedno právně, takže je buďto jsou obě špatný, nebo obě dobrý a je to něco jiného.
Proste vyhodit 3000,- abych zjistil, že to je něco dalšího se mě moc neche... Už mam za 2500,- jinou ECU, což byla první varianta.
Vzhledem k tomu, že k čidlu vody se nedostaneš měřákem na motorce, tak nepředpokládám, že někdo bude vypouštět fridex aby si pak doma hrál s teploměrem a rychlovarnou konvicí a posílal mě čísla.
Proto sem se ptal, zda nemá někdo motor na ND a na něm čidlo... Vyměnit ho a přidat plyn je pro mě 10x méně pracný a s jistým výsledkem. Buďto to pujde nebo ne. Nemusim nic počítat, tabulokovat a co já vim co všechno a ve výsldeku mě to stejně nic neřekne o funkčnosti čidla.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Versys - čidla na půjčení
Nevymejšlejte blbosti. Vždyť změřit dvě čidla v hrnku teplý vody je práce na 10 minut.
Zvláště po informaci z manuálu, kde víš, co by jsi měl naměřit.
Po změření je jasný , buď je čidlo v toleranci a je dobrý, nebo není v toleranci a je špatný.Změření čidla je normální dílenský úkon. Připadá mi tady někdy, že někteří lidi vymýšlejí opravárenské postupy, jak to dělat co nejvíce komplikovaně a složitě.
1 reakcí na tento příspěvek Versys - čidla na půjčení
4 Harry_RnK: Kouknu co to má za závit a to by mohlo jít, když se to povede zadělat, tak by to šlo nasimulovat. Ono určitě bude mít nějakej nesmyslnej závit, ale třeba to půjde
tola píše: 4 EMek: A když to čidlo mít budu, tak zašroubovat ho na místo kam patří, zapojit a nastartovat je na na 4 minuty se 100% jistotou, co je špatně, takže proste nevidim důvod něco měřit, když už bych to čidlo měl
A kde máš jistotu, že to čidlo z motoru na ND je v pořádku. Tento způsob oprav rozhoně není ideální a může bejt dost nespolehlivej. Změřit čidlo v hrnku s vodou při dvou teplotách je opravdu dost snadné a jednoduché.
tola píše:
4 Harry_RnK: Kouknu co to má za závit a to by mohlo jít, když se to povede zadělat, tak by to šlo nasimulovat. Ono určitě bude mít nějakej nesmyslnej závit, ale třeba to půjde
Určitě to nebude mít standardní závit. Když už to nebude třeba M7 tak to bude mít nestandardní stoupání. Nevím co přesně tím chceš vypozorovat. Chceš mu čidlem říkat, že má 80°C i když bude mít 30°C a totéž při 80°C. Nebo mu vnutit, že má 80°C jak při studeném tak teplém motoru?
V závislosti na teplotě řídící jednotka reguluje směs, předstih, otevírání ventilů(to se u motorek asi nevyskytuje). Takže studený motor při 80°C hrnku vůbec nemusís nastartovat, naopak teplý motor se studeným hrnkem se může dusit.
Měření multimetrem na odpor v hrnku vody ti moc neřekne,je to vyloženě orientační ...čidlo může mít výpadek jen v určité oblasti a pak se třeba zase chytne. Navíc multimetr ti nestihne zobrazit např. hodně krátký výpadek,nebo zakolísání.
Naposledy editováno 26.03.2013 11:28:10
1 reakcí na tento příspěvek Versys - čidla na půjčení
Radši zašroubuju jednu věc a doleju vodu, než se jí budu snažit měřit... jsem spíše praktik než teoretik
Možnost s "hrnkem" je dobrý způsob, jak to apson trochu nasimulovat, když nemam jiný čidlo, když bych jiný měl, tak bych tohle nedělal
doplnění:
Viz DucS... Prostě to měření je bytečně zdlouhavý a velmi nepřesný, narozdíl od výměny čidla.
Na diagnostice to nebylo. Diagnostikoval jsem to přes FI.
Vozit někam motorku, která něco dělá jen někdy a ještě při určitých otáčkách je cesta do pekel... to se nedoplatim a nakonec stejně nic nezjistěj, protože zrovna bude fungovat.
Naposledy editováno 26.03.2013 11:33:56
tola píše: Stejně jako nemusim nic zjistit měřením dvou čidel, tak nemusím nic zjistit tím, že je přehodím, nebo taky obouma způsobama můžu něco zjistit a jestli mam rozbitý čidlo měřit nebo ho tam zkusit dát, tak pořád zjistim to samý, že to je rozbitý, jen to pro mě bude jednoduší.
Radši zašroubuju jednu věc a doleju vodu, než se jí budu snažit měřit... jsem spíše praktik než teoretik
Možnost s "hrnkem" je dobrý způsob, jak to apson trochu nasimulovat, když nemam jiný čidlo, když bych jiný měl, tak bych tohle nedělal
doplnění:
Viz DucS... Prostě to měření je bytečně zdlouhavý a velmi nepřesný, narozdíl od výměny čidla.
Na diagnostice to nebylo. Diagnostikoval jsem to přes FI.
Vozit někam motorku, která něco dělá jen někdy a ještě při určitých otáčkách je cesta do pekel... to se nedoplatim a nakonec stejně nic nezjistěj, protože zrovna bude fungovat.
No oni existují "servisy" a pak ještě servisy.. jedni mění na zkoušku co si myslí že by mohlo být špatné...samozřejmě i to co nebylo vadné pak nechají a vyúčtují...a ve finále chybu ani nenajdou.
No a druzí nejdřív zjistí kde je chyba a pak vymění jen co je potřeba. A pokud náhodou neopraví tak ani nic neúčtují...max. třeba něco za diagnostiku.
Opravuj jak uznáš za vhodné. Škoda, že bydlíš tak daleko. Ukázal bych ti,že to co se ti zdá nemožné je vyřešeno s jasným výsledkem čtvrt hodiny i s uvařenym kafem.
2 reakcí na tento příspěvek Versys - čidla na půjčení
Když budu mít druhý čidlo, tak nemam důvod ho měřit, když ho můžu rovnou zkusit, což je nejjednoduší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Versys - čidla na půjčení
tola píše: Já samozřejmě vim, že to změřit jde, ale na samotným čidle zjistim +- zda funguje nebo ne. Z toho co jsem změřil toto vim. Ale jestli to je dobře nebo špatně netušim.
Když budu mít druhý čidlo, tak nemam důvod ho měřit, když ho můžu rovnou zkusit, což je nejjednoduší
Jak tady již bylo napsáno, jsou servisy a "servisy", ty první opraví, ostatní jsou náhodní měniči dílů a použijí Tvůj přístup. Ty sis vsugeroval že výměnou čidla zjistíš příp. odstraníš závadu a nedáš si to vymluvit, i když víš že se čidla dají proměřit a zjistit funkčnost.
Z funkční motorky Ti asi nikdo nic nepůjčí když Tě nezná, z vraku může být taky špatné, tím si při metodě pokus-omyl můžeš myslet že jsou obě ok...
Naposledy editováno 26.03.2013 12:51:06
1 reakcí na tento příspěvek Versys - čidla na půjčení
Já si nic nevsugeroval, ale selským rozumem a měřákem za 150kč to prostě změřit nejde, tak abych na 100% řekl, je to dobře nebo je to špatně.
Když to vyměnim tak to zjistim za 3sec a pokud to bude dělat to samé, zkusím to samé s čidlem vzduchu a buďto se to vyřeší (veká pravděpodobnost) nebo je to něčím jiným, nebo mam vadný i ty jiný čidla (malá pravděpodobnost).
Nechci aby si někdo rozebíral moto. Proto jsem psal o moto na ND.
tola píše: Já samozřejmě vim, že to změřit jde, ale na samotným čidle zjistim +- zda funguje nebo ne. Z toho co jsem změřil toto vim. Ale jestli to je dobře nebo špatně netušim.
Změřením čidla víš přesně zda funguje a zda je v toleranci definované v servisním manuálu.
tola píše: Když budu mít druhý čidlo, tak nemam důvod ho měřit, když ho můžu rovnou zkusit, což je nejjednoduší
Kde bereš jistotu, že jiné čidlo není také vadné. Opět zjistíš jen měřením.
Jsem zvědavej za jak dlouho problém vyřešíš. Přeji ti, aby čas byl co nejkratší.
Dej vědět. Zatím den sháníš "dárce". Uvidíme jak to půjde dál.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Versys 650 - error code 32 "subthro... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 5 | 20.5.2024 v 12:32 Krautkopf |
kawasaki versys 650 - chcípání Kawasaki Versys 650 | aklenot | 1 | 30.4.2024 v 09:30 Krautkopf |
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 | Kuba1369 | 9 | 27.4.2024 v 09:12 Woodpec |
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 | HALLU | 54 | 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK |
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 | Ameral | 41 | 24.3.2024 v 18:10 Radek_S |