Téma: prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců
 
18.12.2012 v 20:50
Zdar motorkáři, potřeboval bych radu. Po usazení motoru Suzuki VZ 800 do stavěného rámu jsem byl nucen vysunout karbeci vedle motoru,takže tam nejsou origo sací roury, potřebuji znát o kolik zúžit sací trubku když ji prodloužím,jestli je na to nějaké pravidlo nebo vzorec nebo jen zkoušet a zkoušet a ladit na brzdě. Kdo zná, tak původní karbeci jsou hned u hlav cca. 4 cm svod,nyní jsou prodloužené asi tak na 15 až 20cm. Jsem z od Liberce pokud by někdo o někom věděl.
Předchozí
1 2
Následující

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

18.12.2012 v 20:55 | Nahoru | #1
no,že tím,že se prodloužíš sání změníš průběh točivého momentu-to je jasné.ale že by se to nějak vyřešilo tím,že zmenšíš průměr-to asi neklapne.

myslím,že nic jiného,než to prostě prodloužit a vyzkoušet ti nezbývá.osobně bych tam neviděl problém..

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

18.12.2012 v 20:57 | Nahoru | #2
Nechcu hrat chytrolina ale 15-20cm je setsaKra moc! Nevim ale zajima me to!

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

18.12.2012 v 21:24 | Nahoru | #3
vzhledem k typu motoru by to až zásadní problém být nemusel. Chce to zkusit. A asi není zrovna nezbytné ladit tyto motory na brzdě. Určitě bude v nízkých otáčkách ještě lepší než byl a to si myslím je to hlavní.

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

18.12.2012 v 21:27 | Nahoru | #4
No to si uplne sur nejsem! Preci jen je to uz delka!

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

18.12.2012 v 21:47 | Nahoru | #5
Máš úplnou pravdu, ale u těchto motorů to kritický nebude. Teda pokud to nebude točit nad nějakých 8000 otáček. A když bude, bude mít jiné starosti

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

19.12.2012 v 08:26 | Nahoru | #6
Neměl jsi na to myslet předtím, než jsi stavěl rám?
I když chápu, že u takových "motorek" je vzhled přednější než vlastnosti

Prodloužením sání se ti pravděpodobně posune krouťák do nižších otáček a hůře se ti bude vytáčet. Zúžení sacího potrubí za karburátorem je myslím nesmysl. Co by to mělo přinést?

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

19.12.2012 v 09:27 | Nahoru | #7
Na tohle neexistuje jednoducha odpoved. Proste to zkus a uvidis

1 reakcí na tento příspěvek prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

19.12.2012 v 19:05 | Nahoru | #8
15 - 20cm je fakt moc, pokud je to tedy nezbytně nutné, tak to prodloužení udělej aspoň gumové, nebo silikonové, pokud použiješ kov, tak se bude palivo srážet na stěnách té trubice a motor nepojede(ta gumová příruba aspoň částečně eliminuje teplotní rozdíly a srážlivost paliva), starty budou vždy špatné, protože to palivo na tu vzdálenost nepoletí tak jak má, takže počíte s tím, že každý druhý start se ti uchčije svíčka. Pokud před startem stříkneš trochu étheru(startovací sprej) do sání, tak je větší šance, že to naskočí bez ulití. Osobní zkušenost je taková, že při prodloužení příruby o 4cm je to na hranici. Nevařím z vody, mám osobní zkušenosti.
Hodně zdaru s mašinou, každý originál se cení.
Brutus
http://brutalchopper.wbs.cz/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

19.12.2012 v 19:20 | Nahoru | #9

M.S.B píše: 15 - 20cm je fakt moc, pokud je to tedy nezbytně nutné, tak to prodloužení udělej aspoň gumové, nebo silikonové, pokud použiješ kov, tak se bude palivo srážet na stěnách té trubice a motor nepojede(ta gumová příruba aspoň částečně eliminuje teplotní rozdíly a srážlivost paliva), starty budou vždy špatné, protože to palivo na tu vzdálenost nepoletí tak jak má, takže počíte s tím, že každý druhý start se ti uchčije svíčka. Pokud před startem stříkneš trochu étheru(startovací sprej) do sání, tak je větší šance, že to naskočí bez ulití. Osobní zkušenost je taková, že při prodloužení příruby o 4cm je to na hranici. Nevařím z vody, mám osobní zkušenosti.
Hodně zdaru s mašinou, každý originál se cení.
Brutus
http://brutalchopper.wbs.cz/ [/quote]

nechci nějak napadat tvůj názor,něco podobného mně taky napadlo,jenže pak jsem si to vyvrátil příkladem délky sání na autech.to má sání klidně 15-20cm.

nebudu brát v úvahu modernější motory se 4bodovým vstřikováním-tam je vstřikovač píchnutý úplně na začátek svodů-což by potvrzovalo tvou teorii...,ale co třeba jednobodové vstřikování,kdy je vstřik hned u klapy,nebo motory s karburátorem?

a i když porovnám všem známý motor z favorita/felície-ty motory jsou prakticky identické,vystřídaly se tam snad všechny způsoby dodávání paliva-od karburátoru,přes jednobod,až po 4bodový vstřik a pořád to jelo +- stejně,stejně startovalo(žádné problémy s ulíváním) .... i průběh výkonu a projev motoru byl +- stejný....

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

19.12.2012 v 19:27 | Nahoru | #10
ono puvodni sani asi taky bylo delsi - co se celkove dylky tyka = az po vyusteni do airboxu, jen byla kratsi vzdalenost od klapky k sacimu ventilu = horsi odezva na pridani plynu.

Naposledy editováno 19.12.2012 19:28:08

1 reakcí na tento příspěvek prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

19.12.2012 v 20:43 | Nahoru | #11
Dík chlapi,koukám že tu jsou rychlý a různý odezvy,pravda určitě bude v tom,že je to třeba odskoušet, koupil jsem uš stavbu hotovou a dolaďuji vše co předemnou neudělali.Zatím jsem vypozoroval,že jeden válec trochu štěká do sání a občas to na volnoběch chcípe. Možná trochu zvýšit volnoběžný otáčky a zbytek uvidím,převážel jsem to po ose nedávno asi v 6 stupních tak je možné ,jak se již někdo zmínil, že se benál v těch dlouhých trubkách sráží protože jsou kovové, možná jestli by pomohlo kovové zkrátit k přírubě co nejvíc a zbytek dohnat gumovou trubicí. Jinak moc dík za postřehy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

19.12.2012 v 20:56 | Nahoru | #12
Dolph-cz> Nezlob se, ale to je jako bys řekl, že kamion má sání dlouhé půl metru a "taky to jede". Nemíchej jabka a hrušky. Každý motor je od výrobce konstruován jako celek - včetně způsobu tvorby směsi a i délky sání od klapek/vstřiku po sací ventil. Změny se vždy nějak projeví a je třeba je kompenzovat. Nebo se smířit se změnou.

assassin> Zdravím tě
Při ladění motoru to jsou dvě vzájemně se ovlivňující věci:
1/ délka od klapky k sacímu ventilu (zhruba - čím kratší, tím ostřejší reakce a posun k vyšším otáčkám)
2/ odpor sání před klapkou - délka sání, odpory filtrů, atp. ovlivňují množství nassáté směsi - snížené odpory je nutno kompenzovat většími tryskami

(reakce na) prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

19.12.2012 v 20:58 | Nahoru | #13
renda11> Obecně se doporučuje nějakým způsobem zabránit přenosu tepla z válců na karburátory. Tzn. buď gumová příruba nebo pertinax mezi válcem a kovovým vedením směsi.

P.S. zvýšená teplota karburátorů ovlivňuje ideální poměr směsi.

Naposledy editováno 19.12.2012 21:00:34

(reakce na) prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

19.12.2012 v 21:56 | Nahoru | #14

docent píše: Dolph-cz> Nezlob se, ale to je jako bys řekl, že kamion má sání dlouhé půl metru a "taky to jede". Nemíchej jabka a hrušky. Každý motor je od výrobce konstruován jako celek - včetně způsobu tvorby směsi a i délky sání od klapek/vstřiku po sací ventil. Změny se vždy nějak projeví a je třeba je kompenzovat. Nebo se smířit se změnou.



jaké hrušky s jabkama?oba motory ,jsou klasické 4-taktní,benzínové atmosféráky.ty principy a souvislosti jsou stejné.kamión tady pleteš ty.

tady je všem jasné,že každý motor je konstruován jinak-bavíme se o změně délky sání a jeho důsleky...
takže k věci...,napiš jaký je tvůj názor k danému tématu,případně pokud máš nějakou připomínku k mému názoru-tak prosím...

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

19.12.2012 v 22:13 | Nahoru | #15
docent: Takže karburátor vyvedený z pozaválce(z tepla válce), asi bude trochu hůře tvořit ideal směs, která se ještě v delším kovovém vedení od karbecu do válce schladí.

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

19.12.2012 v 22:40 | Nahoru | #16
Sorry chlape,
špatně jsem si přečetl tvůj dotaz, měl jsem za to, že chceš prodloužit potrubí od karburátoru k válci, pokud jde o trubku saní před karburátorem, tak je to teorie pokus omyl, protože do určité vzdálenosti se posouvá výkon do vyších otáček, ale po přesáhnutí určité vzdálenosti se ta trubice už chová jako klasický airbox.
Brutus
http://brutalchopper.wbs.cz/

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

20.12.2012 v 00:48 | Nahoru | #17
Skus pohladat tu,mozno pomoze http://www.nahradne....sk/index.asp?co=193

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

20.12.2012 v 17:34 | Nahoru | #18
M.S.B. pochopil jsi to dobře, byl jsem nucen prodloužit trubku mezi karbecem a válcem, karbec se mi nevešel kvůli rámu na své původní místo,nechám to na jaro až se bude moci vyjet, první co zkusím tak seřízení podtlaků, protože je tam otevřené sání místo airboxu, dále otevřené výfuky a to se musí trochu sladit, třeba ty problémy byly jen tou hodně nízkou teplotou při převozu a možná ,že dlouho stála a byl v karbecích satrý benzín.

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

20.12.2012 v 19:35 | Nahoru | #19
Variant je hodně,seřídit, přetriskovat, nebo vysoustružit omezovací kroužky vzduchu do těch filtrů, s tou přírubou se snaž dělat pokud možno minimální ohyby, ať to palivo na tu dálku letí pokud možno co s nejmenším odporem.
Brutus

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

27.12.2012 v 07:28 | Nahoru | #20
Chlapi, nevíte někdo, jestli můžu dát na 800 VZ dva stejný karburátory, normálně je na předním válci jiný a na zadním taky ,ale myslím si že střeva, jako průměr trysky bude stejný. Chtěl bych tam dát ten co je na zadním válci tak stejný i na přední.(lépe by mi tam pasoval kvůli nádrži a nemusel bych tam mít tak dlouhý svod. Jasně že bych musel pořešit propojení mezi s sebou lankama. Jde mi o to,jestli je má doměnka správná, že jsou stejný jen je jeden horizontální a druhý vertikální.

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

27.12.2012 v 13:31 | Nahoru | #21
jo,logicky musí být stejné.oba válce musí jet stejně....

rozdíly budou jen zvenčí...

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

27.12.2012 v 13:32 | Nahoru | #22
teoreticky by to mělo jet i na jeden karburátor-bez nějakého šíleného propadu výkonu(pro oba válce)

1 reakcí na tento příspěvek prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

27.12.2012 v 15:03 | Nahoru | #23
taky si myslím že budou stejné, jen jiné kvůli umístění,ten na předním válci je trochu pod úhlem. Ale s tím jedním karbecem by to asi moc nešlo, na netu je na prodej introš,docela pěkná stavba ,ale píše že byl předělanej jen na jeden karbec a nejedeto pořádně. Jinak díky za reakci, asi to zkusím na ty dva stejné alespon budu moci zkrátit ten svod na předním karbecu a bude to lepší.

(reakce na) prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

27.12.2012 v 15:10 | Nahoru | #24

renda11 píše: taky si myslím že budou stejné, jen jiné kvůli umístění,ten na předním válci je trochu pod úhlem. Ale s tím jedním karbecem by to asi moc nešlo, na netu je na prodej introš,docela pěkná stavba ,ale píše že byl předělanej jen na jeden karbec a nejedeto pořádně. Jinak díky za reakci, asi to zkusím na ty dva stejné alespon budu moci zkrátit ten svod na předním karbecu a bude to lepší.



no ale každopádně je třeba,aby oba válce měly stejně dlouhý svod....,to víš,že jo?nezáleží na tvaru,úhlech a pod,ale celková délka musí být stejná....

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

27.12.2012 v 16:22 | Nahoru | #25
http://www.vutbr.cz/...ne.php?file_id=16904

zdravím, zkus si v tomhle trochu počíst, myslím si, že tam najdeš odpověď, ať se daří

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

28.12.2012 v 21:03 | Nahoru | #26
Díky za rady,nejlepší by bylo,kdyby se našek někdo, kdo to nějak řešil,např. vysunutí karbeců a úprava svodů, nebo provoz na jeden karburátor, proč vymýšlet vymyšlené. Každopádně se budu držet hesla ůže svody mají mít stejný průměr a stejnou délku, a uvnitř co nejméně překážek.(zabroušené případné sváry,které mě asi neminou).Zima je dlouhá, času zatím dost.

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

29.12.2012 v 08:52 | Nahoru | #27
Spojené sací potrubí jsem měl na 4válu, jelo to na dva karbce z Jawy 350, a jak jsem ti psal, prodloužení o 4cm bylo max, pak to dělalo už bordel, bavíme se o řaďáku, ty tvoje vstupy jsou od sebe poněkud vzdálenější. Ta alternativa s jedním karbcem na dva válce se používá u haryků, ten má ale oba vstupy na vnitřní straně válců, a sací příruba není nic jiného než oboustrané kolínko.
Brutus
http://brutalchopper.wbs.cz/

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

29.12.2012 v 11:03 | Nahoru | #28
...ještě jedna rada:už nešpekuluj,val do garáže....svářečku,brusku a jedem...

na první pokus to nemusí být nic moc krása...,každý motor je chlup jiný,chce to vyzkoušet...

Naposledy editováno 29.12.2012 11:04:39

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

29.12.2012 v 12:18 | Nahoru | #29
jestli je to ta motka co máš v profilu,nafoť pls detail toho sání a hoď to sem.Docela mě zajímá jak to někdo udělal

prodloužení sacího potrubí po vysunutí karbeců

29.12.2012 v 20:16 | Nahoru | #30
Tak ten zadní asi bude celkem v poho,ale ten přední mi vadí nádrži a má moc spojů jak to kluci ladili a pokusím se tam dát ten stejnej co je vzadu,takže kolínko nepůjde nahoru ale jen rovně jako u zadku a stejně dlouhé.




















Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist