Ať chceme či ne, jsou tu mezi námi.
Objevují se v nabídkách dovozců ,různých firem v obchodních domech, moto inzerátech.
Zatracované , neznáme plné pověr a mýtů a nedůvěry, ale lákavých cen.
Pojďme se spolu podívat konkrétně na jednotlivé značky a dovozce, pokud možno s objektivním přístupem a vlastní zkušeností.
Asi tato rubrika nebude pro motorkáře, kteří mají našlápnuto ke sportovní kariéře, nebo příznivcům a obdivovatelům jednotlivých značek, a šponování adrenalinu.
Ale je hodně motorkářů, kteří chtěj jenom jezdit kolem chalupy, baráku do školy, do práce,
na nějaký krátký výlet.Kochat se krajinou a nebo prostě si jen tak zablbnout a nezruinovat přitom kreditku. Dostatečně odolných tím, že jejich ,,ego“ nepotřebuje značkový výrobek.
Nebo se na něčem naučit ,získat zkušenosti a pak se uvidí co dál. A nebo jako druhou motorku na doma , takovou tu služku pro všechno, které není člověku líto, když zrovna nesvítí sluníčko.
Takže budu rád když doplníte dané téma vlastní zkušeností a doufám, že tím pomůžete i ostatním, kteří se rozhodují ANO či NE před koupí.
Připravuji i stránky věnované této oblasti pod názvem http://motochina.webnode.cz
Takže pokud doplníte budu rád /výrobek, koupeno staré , nové, prodejce , servis, najeté kilometry, závady , zkušenosti/ a samozřejmě emoce , příběhy s pískoviště, kdo dočůrá dál jsou přeci k nezaplacení.
motochina.webnode.cz
Uzavřeno 29.08.2011 v 09:29 uživatelem Forget
Otevřeno 29.08.2011 v 09:32 uživatelem Forget
Naposledy editováno 29.08.2011 11:42:55
1 reakcí na tento příspěvek Čínské motorky ano či ne ?
1 reakcí na tento příspěvek Čínské motorky ano či ne ?
Pak 14 denní odstávka a když přicházím znova k motce zjišťuji, že přední vidle jde na doraz jakákoliv absence tlumiče. Obcházím kolem, žádný únik oleje ani simerinkem ani spodem.
Hmmm, to je hezké vím, že při první garanče se doplňoval olej, poslušně jsem reklamoval ,,měkkost“ vidlice při první garanční prohlídce, protože jinak nebylo ani co . Technik tehdy cosi dolil , ale nevím objem ,ani viskozitu, ani druh oleje čím vidle dokrmil. Faktem je , že to tehdy trochu pomohlo.
Tak listuji servisní knížkou, kde bych se dověděl a dovídám se , že každých 5 tisíc km, mám kontrolovat, nebo co 12 měsíců. To zní logicky, listuji dál a dovídám se jaký mám rozměr pneumatik, že houkačka je na 12 voltů a má 105dB. Tak to jsou údaje bez kterých bych určitě nespal, ale kolik má objem olejová náplň vidlí, to je zahaleno tajemstvím. Ironicky bych se ušklíbl , vzhledem k funkčnosti, jestli tam nějaký dávají, případně jestli jsou tam takove ty pistečky gumicky a hejbllátka co tlumič tvoří funkční .
Tak následuje úřední email k prodejci do Yuki, zda mi sdělí sladké tajemství a nebo mne pozvou na servis, páč takto náročnou operaci běžný uživatel doma nezvládne,že.
No necháme se překvapit, ale věřte , že sedět v podřepu pod vidlemi s odměrnejma nádobkama a přepočítávat pravděpodobný únik se mi moc nechce.
Tak vzpomínám na své jawácké začátky a laboruji v duchu s poměrem oleje, kdy jsem dokrmoval 50% procent tlumičového a 50% M6A na léto a 75/25% v zimě.
No nic trochu u motky která nemá najeto ještě 10tis. mne to trochu překvapuje, je fakt, že mám asi váhu jako dva asiaté+zavazadlo , polnačky po Brdech není zrovna asfaltová silnice,ale takovýto absolutní deficit je trochu brzo.
Tak ještě trochu poštolování vzduchovým šroubkem volnoběhu, vymezení vůle na lankách plynu , no taky to nějak neměřily v podstatě je regulační šroubek na vymezení bowdenu od začátku na skoro posledním závitu. Ale i tak se povedlo, teď už bez vůlí děvče si hned poskočí. Za odměnu jsem ji ještě napnul a namazal řetěz , kouknul do chladiče jestli pár tropických dní neubralo ze studánky.
Tak a dnes vyrážím trochu do světa, co umírající tlumiče ještě dovolí. V nádrži tak dva litry benzínu ještě budou za dvě stovky dokoupím , přijedu asi hodně pozdě večer, to je tak na 300km v pohodě.
Stejně tu levnou činskou gejšu mám rád .
Přeji Vám všem hezký den.
PS.
Tak to bylo trochu s humorem ,ale faktem je , že ta přední vidlice se moc nepovedla, jednak krátký zdvih progresivita pružin žádná , a tlumič měkký od začátku . Tak trochu pomůže asi změna viskozity . Tak uvidíme až vypustím obsah či to bude napěněná voda.
Faktem je že pro běžné ježdění a malé váze jezdce se to dá, ale trochu tvrdší sportovnější jízda při brzdění přední brzdou jdete na doraz a pak stačí malý výmol a jde to kov na kov . Na rovině jde rána do stroje a do rukou, ale v náklonu v zatáčce je to už nebezpečné. Kolo dokáže odskočit stranou. A asi je to i věc, která tuto motorku nejvíc degraduje ,škoda za lepší funkci bych si klidně připlatil. Ne, že by se takto nedalo ,ale bylo by to jinak o level víš.
Naposledy editováno 13.08.2012 11:32:12
Olaf.Peterson píše: Čína nemá chybu. Wuyang-Honda NHX 110, ke dnešnímu dni najeto 69.859 km s jedinou závadou (shořelý konektor na světlo).
tam sa nema co pokazit, len menit opotrebovany variator a remen. Pravidelne menit olej a kontrolovat ho
1 reakcí na tento příspěvek Čínské motorky ano či ne ?
a proč zlej konec?
co srovnání nová čína versus jetej japonec s nulovou údržbou?
lidi žijou v předsudcích (paralela se začátkem japonců a evropskejch mašin je zřejmá).
já to risknul a jsem spokojenej
(má to i další rozměr - s lacinou motorkou nemáš takový zábrany plácnout o zem v terénu, netrhá ti tolik žíly to nechat před krámem, když máš potřebu si jí upravit k obrazu svýmu, nebrzdí tě cena origo dílů......popravdě, žádnou jinou motorku předtím (a jezdím od 15 let) jsem si tolik neužil, jak toho číňana)
callowsick píše: Evo: a mel jsi čínu?
a proč zlej konec?
co srovnání nová čína versus jetej japonec s nulovou údržbou?
lidi žijou v předsudcích (paralela se začátkem japonců a evropskejch mašin je zřejmá).
já to risknul a jsem spokojenej
(má to i další rozměr - s lacinou motorkou nemáš takový zábrany plácnout o zem v terénu, netrhá ti tolik žíly to nechat před krámem, když máš potřebu si jí upravit k obrazu svýmu, nebrzdí tě cena origo dílů......popravdě, žádnou jinou motorku předtím (a jezdím od 15 let) jsem si tolik neužil, jak toho číňana)
DÁVÁM PALEC NAHORU U MĚ JE TO NAPROSTO STEJNÝ
1 reakcí na tento příspěvek Čínské motorky ano či ne ?
Ne, cinu jsem nemel. Nechci to riskovat. Staci mi nazory ostatnich.
Ale , jak uz jsem psal, je to vec priorit. Ty jsi spokojeny. Stejne, jako jeden muj znamy. Postupne z neho ale vypadlo,ze po par stovkach km se menilo to i ono....Nakonec byl rad,ze ji prodal.
Samozrejme, vas"cinany" neodsuzuji. Zalezi co kdo od toho ocekava.
1 reakcí na tento příspěvek Čínské motorky ano či ne ?
Japonci:
honda xr 600r r.v. 90 cena 25 000 po 1000 km proražená hlava-ulomenej koník a vačka jím proflákla hlavu(olej sem tam samozřejmě měl),praskající podsedlovej rám na dvou místech.
Suzuki dr 600,r.v.1989 cena 15 000 praskala žárovka předního světla,hodně,ale hodne tuhá spojka-Nepřišel sem na to proč-to mělo za následek praskání lanka,zůstával viset plyn-Lanko nový,karbec čistej,všechno rovný při rozborce vše jak má být,prostě se někdy zasekl na 3/4 plynu.
Čína: Scooter Benzhou Dolce vita: Jezdí denně,cena před 2lety asi 6000 spotřeba 1,9L na 100km Závady baterka jinak nic.
Motorro Velas BM 400 Cestovní enduro. Cena 38000 púl roku stará motka jedinná závada dělal se podtlak v nádrži. prodáno po roce za stejnou cenu roce.
Mikilon 250 MTL Koupeno nové za 21 000 ihned výměna zadního tlumiče a trochu úprav za 0 kč. Jediná závada tak je prasklé plynové lanko,a gumy. jezdí mi bez opravy rok a to ho nešetřím. Snad sem na nic nezapoměl.
Nechci nikomu říkat,že je lepší čína to určitě není,ale pro někoho jako já je určitě zajímavější si koupit novou čínu než hodně starýho japonce když pak nebudu mít na servis.
Samozřejmě se bavím o strojích do 20 tis a to do lehčího terénu žádnou trať.
Předpokládám,že se do mě pár lidí pustí,ale musel sem napsat svůj názor,protože opravdu 50%lidí z ankety jak píšou,že mají zkušenosti špatný to mají jen kámoš říkal a kamarád kamaráda jí měl a ....
Japonci hned nenastoupili s vysokou kvalitou a než toho dosáhli, tak jim to trvalo hodně let. Ne nadarmo se říkalo - Japonec až na konec - motorky se sr.li, díly na to nebyly a vše bylo hned od prvopočátku drahé, ale dokázali to a jsou v současnosti kvalitní a na špičkové úrovni. Jenže se to nedá srovnat s masově lacinou výrobou v číně. Japonec chtěl hned od začátku prorazit kvalitou, ale výrobní a prodejní politika u číny je prostě lacině vyrobit a lacině prodat co možná největší počet. Mám čínskou motorku už šest let a jezdím na tom hodně kilometrů a nedám na ni dopustit. Náklady nula nic a těch pár oprav? Je to tak jednoduchý stroječek, že to doma zvládnu bez problému sám. Máme i jiné stroje - americkou Daytonu a Ducatti 600 Monster a scootera Yamahu. U Daytony stále popraskaný rám až jsme se po pár měsících rozhodli koupit rám jiný, Dukatka je nákladově na údržbu dosti drahá, Yamaha scooter má prasklé brýle řízení a přidřený motor a na tento starší typ se nic moc nedá sehnat a pokud ano, tak je to drahé, ještě jsme nedávno prodali Yamahu čtyřkolku, protože upadla klika a oprava by byla strašná raketa a čínská kolka Shineray jezdí pořád za pár korun. Měli jsme starší Yamaha YZ 125 a jen oprava spojky nás vyšla to co nákup celého čínského motoru. Nový pitbike čínské firmy Xmotos nás nákladově vyšel na třetinu a jezdili jsme s ním dvě sezony závody, ale to staré YZ u nás vydrželo jen půl roku, protože mne nebavilo do něj stále sypat ty peníze a moc jsme si nezazávodili. Pravda je, že jsme už dvě čínské motorky total zničili, ale jak tady zaznělo, netrhá mi to žíly, protože byly za pár kaček. Nechci tady polemizovat o tom, jestli je něco takové nebo makové, ale po dlouholetých zkušenostech si raději opět koupím novou čínu, než starého japonce. Je ale pravda, že nekoupím každou čínu, jsou fakt některé výrobky, které jsou výrobně tak špatné, že je to až životu nebezpečné. Ale v současnosti je na trhu již dost kvalitních čínských značek. Jak stále říkám - není čína jako čína.
1 reakcí na tento příspěvek Čínské motorky ano či ne ?
nechci tě přesvědčovat, že čínskej bajk=super výhra, ale vždycky znovu mě to nedá diskutovat s někým, kdo se zakuklil do předsudků a do zobecňování (když by Američan řekl, že motorky z Evropy jsou mizerný - myslí tím Jawu nebo Bimotu?)
mmch, dost podstatnej vliv na růst prodejů japonský čtyřky měl i propad Jenu vůči dolaru (pokud mě paměť neklame, tak to byl nějakej přelom 70.80. léta). Japonec tak stavěl hodně dobře vybavený bajky za cenu. tím dost komplikoval život evropskejm značkám,který konkurovat cenou nemohly.
Japonec nakonec se rika podle mne proto, ze je tak kvalitni,ze u neho zustanes do konce.Abys mel na stara kolena klid a porad se v tom nemusel vrtat. (tak nejak jsem se to docetl ve forech)
Casto tady popisujete zavady Japoncu, ale vesmes jsou to stare motorky s mnoha predchozimi majiteli. To je pak tezke.
1 reakcí na tento příspěvek Čínské motorky ano či ne ?
Příchod do USA
Suzuki pokračovala ve svých soutěžních úspěších, rozšiřujíc své technické schopnosti a učící se kdekoliv to bylo možné. V roce 1962 vyhrála Suzuki v Evropě první světový šampionát Grand Prix do 50 cm3. O rok později získala Suzuki titul opět a rovněž ve stejné kategorii zvítězila na klasickém závodě Isle of Man TT. V roce 1963 Suzuki dovezla své nejnovější motocykly do USA. Brzy dosáhla úspěchu s nabídkou nové cenové úrovně a spolehlivosti s rychle rostoucím sortimentem motocyklů."
Evo píše: Jen jsem tak nakouk. Muzou se necim podobnym pochlubit Cinane? http://www.motorkar...znacka=honda [/quote]
myslíš, jestli číňani mají svýho Hondu? to asi ne, to dá rozum...
info sbírám průběžně už asi šestnáct let a tak je těžký dát nějakej konkrétní zdroj. mám celou jednu knihovnu zabranou jenom knížkama o motorkách...
a kápnul jsi na to, že se s čínou srovnávají jetí japonci. protože na začátku je v 99% dilema: mám tolik a tolik peněz a můžu si za ně koupit novou čínu nebo jetýho japonce.
nikdo normálně uvažující nesrovnává novou čínu s novým japoncem, už jen několikanásobná cena napoví, že japonec bude asi vychytanější.
většina lidí se prostě snaží najít balanc mezi penězma, co vydají z ruky a hodnotou,kterou za ně dostanou.
a v množině čínskejch motorek se dá najít zajímavý řešení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čínské motorky ano či ne ?
Naposledy editováno 13.09.2012 12:50:47
1 reakcí na tento příspěvek Čínské motorky ano či ne ?
Ze muye byt cina zajimave reseni jsem uz uznal wolkenovi. Ale jak uz jsem psal, je to o prioritach. Ja si radsi nasetrim a priplatim. Jde mi o ten pocit, ze sedim na necem poradnem, co pravdepodobne i lip funguje.
VeFeRák píše: callowsick> S VFR se pleteš, byl to problém jednoho z modelů z celé výrobní řady modelu VF, a to VF-750F, staší CB byly problémů prosty, novější VFR také. Holt se jeden model nepovedl.
dal jsem tam špatný označení,máš pravdu, bylo to VF a problémy s vačkama nejvýkonnější verze.
Vzdyt prave. Proto tam zadnou paralelu nevidim. A ono to asi neni ani tak jednoduche udelat kvalitne vec , jakou je motorka. Nejvetsim problemem je pry tepelne zpracovani materialu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čínské motorky ano či ne ?
Evo píše: No ale psali jste, ze to nebyla hned kvalita a ze jim to trvalo hodne let(Kovboy).S tim nesouhlasim. 12 -15 let od zacatku vyroby po obchodni uspechy svetoveho meritka je kratka doba. Nemluve o sportovnich, ty byly driv.
Ze muye byt cina zajimave reseni jsem uz uznal wolkenovi. Ale jak uz jsem psal, je to o prioritach. Ja si radsi nasetrim a priplatim. Jde mi o ten pocit, ze sedim na necem poradnem, co pravdepodobne i lip funguje.
Tak to ještě hodně studuj. Ve zkratce to bylo asi takhle - do 30. let v Japonsku jenom pěstovali rejži a neuměli vůbec nic, pomalu se začínal rozjíždět průmysl, který v té době byl v Evropě a Americe na vrcholu.
Válku prohráli taky mj. proto, že jejich stroje byly šroty - Zera z papíru apod. Po válce se tam začala importovat technologie (kvůli levné pracovní síle a relativní blízkosti k USA), kterou postupně uchopovali, ale nikdy nevymysleli nic svýho - všechno kopie a plagiáty, kopírovali dokonce Jawu (viz kauza automatická spojka). Tady je jasná paralela s čínou. Kradená technologie i celkové výrobky. Až do 60. let vyrábeli fakt šunky. Tenkrát byl synonymem šrotu Japonský motocykl či japonské video.
Postupně se začali vracet ti, kdo studovali v USA nebo Evropě a rozjeli japonský průmysl zcela novým směrem. Kvalitu výrobků dosahovali jen extrémní neefektivností práce (to co v Evropě zvládal jeden pracovník, tam dělalo 5 lidí (a dodnes dělá)). Neefektivnost práce je pro tuto zemi příznačná dodnes, stačí si přečíst jakýkoli aktuální cestopis aj.
Paralela s Čínou tady je obrovská. Rozdíl je, že v Číně to je horší o ten režim a že kvalitu nahrazují kvantitou.
1 reakcí na tento příspěvek Čínské motorky ano či ne ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čínské motorky ano či ne ?
Evo píše: FiffiQ:Promin,ale musim se nad tebou zasmat. Video v obdobi do roku 1960?! Podle tohoto nesmyslu musim posuzovat i dalsi tvoje argumenty. Zrejme jsi vubec necetl, nebo nepochopilpredeslou diskuzi.
Směj se, je to zdravé. Začalo to motorkama, pokračovalo to (za několik destítek let) elektronikou. Mimochodem, jeden z prvních komerčně běžně dostupných videopřehrávačů představila v roce 1962 firma Toshiba. Zdát sis o tom mohl nechat jenom v socialistickém Československu. Svět byl tou dobou díly vynálezu transformátoru o deset kroků před námi.
Ty tady píšeš, že Japonci začli prakticky hned produkovat kvalitní výrobky. Není to pravda, dostali se k tomu podobnou cestou na které jsou Číňani právě dnes. Kde byly čínské motorky před pár lety? Všechno šrot,.. A dnes? Dojeli jsme na nich do Rumunska a zpět a není v tom problém.
1 reakcí na tento příspěvek Čínské motorky ano či ne ?
Ale bavime se o motorkach. Tady http://www.motorkar...torie/?znacka=suzuki nebo tady http://www.motorkar...storie/?znacka=honda se pise to , co ty popiras. Oni snad vsichni lzou? A ty mas pravdu? Uved nejake zdroje informaci, rad se poucim.
Suzuki: prvni motokolo 1952, V roce 1962 vyhrála Suzuki v Evropě první světový šampionát Grand Prix do 50 cm3. O rok později získala Suzuki titul opět a rovněž ve stejné kategorii zvítězila na klasickém závodě Isle of Man TT. V roce 1963 Suzuki dovezla své nejnovější motocykly do USA. Brzy dosáhla úspěchu s nabídkou nové cenové úrovně a spolehlivosti s rychle rostoucím sortimentem motocyklů.
Honda-Soichiro si uvědomil, jak zoufale jsou ve válkou postiženém Japonsku potřeba základní dopravní prostředky a proto vytvořil tým stávající se ze stejně smýšlejících nadšenců a v roce 1948 založil Honda Motor. Co.
Síla snů
Založena v Japonsku, které bylo stále ještě postiženo běsněním války, fenomenální světová expanze Hondy začala v roce 1959, ironicky, ve stejném roce kdy se společnost poprvé utkala v závodě Isle of Man TT a kde při této první účasti obsadila 6. místo. Byla to vhodná kombinace událostí která symbolizovala lásku Hondy k závodění. Soichiro věděl, že závodní úspěch bude klíčovou záležitostí k celosvětovým prodejům motocyklů a byl odhodlán zajistit a zlepšit ty nejvyšší stupně techniky. Honda dosáhla svého prvního vítězství v roce 1961 kdy obsadila první tři místa v obou závodních kategoriích 125ccm a 250ccm, nastolující začátek období masové a ambiciózní expanse, která změní budoucí motocyklový svět.
V Evropě začala průmyslová výroba v Belgii v roce 1963, společně s výrobou skútrů v jednotce Honda v Beneluxu. Honda také založila více center ve Francii a Anglii a vytvořila asijskou pobočku Asian Honda Motor Co. v Thajsku. V roce 1969 vzešel z Hondy nejposlednější výkřik technologie tehdejší doby, sportovní motocykl se čtyřmi válci, CB750 – excelentní pilíř motocyklového designu. Do roku 1970 rozsah motocyklů Honda poskytoval vše od skútrů po sportovní motocykly a založení výrobních jednotek v regionech jako je Brazílie a Mexiko, umožnilo Hondě brzy uspokojit poptávky z celého světa. V roce 1978 byla v Belgii založena......
Atd...
To je jen priklad z tohohle webu. Ty tam vidis paralelu s Cinany? Kdyz to tak pocitam, k dosazeni uspechu sportovnich nebo obchodnich jim stacilo 10-15 let. Kdy zacali cinani? Nekdy v 90 tych letech.U nas. A kde jsou ted? Porad na chvostu, co se kvality tyce.
Ze jste dojeli na cinach do Rumunska a zpet?? No a? Kolik to je km?3000? To je nejaky vykon? A co jste po ceste resili za problemy?
Pises: " Kvalitu výrobků dosahovali jen extrémní neefektivností práce.Neefektivnost práce je pro tuto zemi příznačná dodnes." Neefektivnosti prace ale nemuzes dosahnout rentability. To by pak museli vydelavat min jak Cinane. A to snad neni pravda.