globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?
 
5.7.2012 v 09:46
Stále přemýšlím,jestli je to dobře.Po nastartování cca po pěti sekundách stáhnu sytič a motorka v pohodě drží volnoběh.To platí i v chladnějším počasí.
Myslím si,že je to prostě zbytečně bohatá směs,že by se to mělo ochudit,mám pravdu?Neměla by motorka držet pravidelný volnoběh až když se trochu ohřeje?

Naposledy editováno 05.07.2012 09:47:26
Anketa: Měla by motorka drže volnoběh beu ohřátí?
Ano,je to normální
30%
6
Ne,měla by běžet alespoň chvíli na sytič
70%
14

Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

5.7.2012 v 09:52 | Nahoru | #1
To jsou starosti, místo abys byl rád že to funguje... Bohatá směs na volnoběh je dobře - lepší odezva na plyn a lepší chlazení spalovacího prostoru (ventilů) při delším běhu naprázdno.

1 reakcí na tento příspěvek Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

5.7.2012 v 09:55 | Nahoru | #2
Ale pokud je to bohatý a já to ochudím,stlačím spotřebu,nééé?
Moje vize je malá volnoběžná tryska a pečlivě naladěný pilot screew a velká hlavní tryska.V praxi-málo plynu na spotřebu-více plynu jede to.

Naposledy editováno 05.07.2012 09:55:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

5.7.2012 v 09:58 | Nahoru | #3
Anti> víš co se říká, co neni rozbitý neopravuj jak do toho šáhneš, tak se ocitneš ve světě nekonečného laborování a vztekání se, a jestli si myslíš, že pomůže návrat k původním hodnotám a všecko bude zas tak jak dřív, tak jsi na omylu, ono už to nepojede ani pak zeptej se mě jak to vim to mám jen blbou stříkačku, vůbec jsem do toho neměl šahat

(reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

5.7.2012 v 10:20 | Nahoru | #4
Mám taky KLR , nastartuji studený motor, a jak říkáš, za 5 sekund vypnu sytič, a motor drží. Otec u Suzuki XF650 Freewind to má stejný jak já. Takže bych to fakt neřešil.

1 reakcí na tento příspěvek Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

5.7.2012 v 11:21 | Nahoru | #5
Hlavní trysku jsem měl v základu 138, po montáži otevřený koncovky jsem dal 155 (jako má eRko) a ani v jednom případě mi volnoběh nedržel krátce po nastartování a sytič jsem musel držet třeba i minutu. Teď jsem dal 145 a sytič můžu vypnout skoro hned po nastartování. Změna nastala okamžitě po výměně trysky. Teoreticky bych řekl, že při volnoběhu nebude mít velikost hlavní trysky vliv, ale má a notně neznamená, že čím větší, tím dřív můžeš vypnout sytič.
Pečlivě naladěným "pilot screew" budeš ovládat spotřebu na volnoběh a kousek k tomu. Teoreticky ho můžeš povolit do té hranice, kdy ti začne po zaklapnutí plynu střílet do výfuku, ale jak tím ovlivníš celkovou spotřebu si nedokážu odhadnout, předpokládám, že neměřitelně. Zato si můžeš přidělat na jiný problémy. Třeba když natankuješ "blbý" benzín, tak s tvým na hraně "seřízeným" karburátorem budeš mít jen trable.
Ohledně složení směsi je nejlíp zajet na brzdu, kde ti zjistí přesný poměr směsi v závislosti na zatížení a otáčkách motoru. Všeobecně je chudá směs hrob pro ventily, bohatá směs je taky na prd. Někdo říká, že je to lepší kvůli chlazení ventilů, ale na životnost motoru to není dobrý, spaluje se ti olejový film na stěnách válce, ...
Laboruješ s tím dost dlouho, že by se ti na tu brzdu opravdu vyplatilo zajet. U nás to v Jokaru stálo před 2 lety 400,- a to není nijak moc. i kdyby to stálo litr, tak je to myslím OK.
Volnoběžnou trysku bych určitě neměnil, protože tím nic nezískáš - menší tryska = víc povolit pilot screew, větší tryska = míň povolit pilot screew. Výsledek musí být stejný, a to, stejný složení směsi. Myslím

Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

5.7.2012 v 11:39 | Nahoru | #6
Ahoj, Mám 650 vzducháč, nastartuji na sytič, po 10 vteřinách stáhnu a drží

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

5.7.2012 v 12:17 | Nahoru | #7
Janek> Na tu brzdu určitě dojde...
Změnit velikost volnoběžné trysky by se mi na spotřebě určitě promítlo,používám plynovou rukojeť většinou jen kousek nad volnoběhem.O té změně velikosti uvažuju z důvodu jiného výfuku a taky z důvodu mé speciální úpravy vyvažováků.To už je změna oproti originálu,takže se to někam pohne.
Hlavní jsem zkoušel 145/150,nakonec nechal tu druhou,protože na 145 jsem měl kolem pěti tisíc díru.Možná by to sneslo i větší.
S tím blbým benzínem máš pravdu.Před nedávnem jsem stáhl pilot screew na jednu otáčku(o čtvrtinu méně než v manuálu) a dobrý.Ale jen do okamžiku než jsem přepnul na rezervu.Motor měl na volnoběh takový těžký chod a jednou dokonce chcípnul.

Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

5.7.2012 v 18:02 | Nahoru | #8
LC4 640, nastartuju se sytičem a po pěti vteřinách ho pomalu stáhnu, tím přestanou skákat otáčky a nechám na volnoběh ohřát

Naposledy editováno 05.07.2012 18:03:49

(reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

5.7.2012 v 18:31 | Nahoru | #9

Anti píše: Janek> Na tu brzdu určitě dojde...
Změnit velikost volnoběžné trysky by se mi na spotřebě určitě promítlo,používám plynovou rukojeť většinou jen kousek nad volnoběhem.O té změně velikosti uvažuju z důvodu jiného výfuku a taky z důvodu mé speciální úpravy vyvažováků.To už je změna oproti originálu,takže se to někam pohne.
Hlavní jsem zkoušel 145/150,nakonec nechal tu druhou,protože na 145 jsem měl kolem pěti tisíc díru.Možná by to sneslo i větší....


To, že používáš plynovou rukojeť většinou jen kousek nad volnoběhem, nebude mít na volnoběžnou trysku asi vliv, protože v tomhle případě budou důležitější otáčky motoru. Šoupátko se ti otevírá podtlakem, takže pocitově si myslíš, že jsi rukojetí kousek nad volnoběhem, ale šoupátko bude jinde.
Při posledním "závodu" jsem měl spotřebu 22 litrů na 180 km , takže k tomu mám takový jiný přístup. Při pěkným rychlým offu jsem tak na 8 - 9 l, pod 7 se vlezu poslední dobou jen vyjímečně. Na silnici bych byl asi tak na 5, ale tam mě to vůůůbec nebaví, takže ujet nějak souvisle aspoň 100 km v kuse se mi povedlo tak před rokem při cestě do Opařan.

Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

5.7.2012 v 20:41 | Nahoru | #10
Vypadá to,že je to běžné i u jiných jednoválů,takže to zřejmě nemá cenu řešit...
Maximálně si najdu čas na tu brzdu...

Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

6.7.2012 v 09:08 | Nahoru | #11
to jsou problemy....

1 reakcí na tento příspěvek Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

6.7.2012 v 09:37 | Nahoru | #12
Mně teda drží až tak po dvou minutkách...inak by mi to asi chcíplo...ale spotřebu mám stejně 5,5, tak nevim co dělám blbě

(reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

6.7.2012 v 10:07 | Nahoru | #13

BagoBorec píše: Mně teda drží až tak po dvou minutkách...inak by mi to asi chcíplo...ale spotřebu mám stejně 5,5, tak nevim co dělám blbě


Zkus povolit pilot screew třeba jen o 1/4 ot., třeba to pomůže. Pokud ja takovýhle počasí + 25 stupňů, tak by to mělo chytnou pomalu bez sytiče . Opravdu by mělo stačit nastartovat se sytičem a po pár vteřinách vypnout. Když je chladno, je to jiná.

1 reakcí na tento příspěvek Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

6.7.2012 v 12:10 | Nahoru | #14
Měl jsem tu před nedávnem Pegaso-dva karburátory,ale sytič tak dvě minuty než se to ohřálo.A to jsou tyhle motory známé tím že chlastají.Co mě zaujalo,měla naprosto čisté výfukové svody,žádná černota...

(reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

6.7.2012 v 12:46 | Nahoru | #15
Anti> sefe take mem cistej vejfuk ale u 4valu a to jen tim ze jezdim plnej kotel. U1valu co uz trochu zere volej vejfuk vnitrek trochu cernej.

Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

6.7.2012 v 12:47 | Nahoru | #16
Ahoj,výrobci nastavují karburátor lehce přesycený,kvůli bezproblémovému provozu na celé zeměkouli při různé teplotě.Když třeba nejezdíš ve velmi vysoké nadmořské výšce,tak tam trochu prostoru na doladění máš.Ochudit nemusíš jen nastavením,ale třeba 20% příměsí E 85.Při delším odstavení motorky (měsíc) se může objevit problém klesání lihu v plovákové komoře a tak po dvou měsících odstávky nutnost pročistit jehlový ventil plováku.Jinak to funguje.Na zimu tam prostě nalej benzín,a nic čistit nebudeš.

1 reakcí na tento příspěvek Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

7.7.2012 v 00:38 | Nahoru | #17
kolik lidi z tech, kteri ti tady poradi, maji motor sestelovany opravdu dobre? Neni nejrozumnejsi cesta drzet se manualu, nastavit motor tak, aby mel spravne volnobezne otacky a neresit, jestli je to po 5s nebo 320s od stazeni sytice? Nikdo ti to nerekne presne. Volnobezne otacky se stejne meri na zahratem motoru!
Ja znam svoje volnobezne otacky, nastartuju. V tehle vedrech ani nezapinam, nad 10st asi minutu. A posloucham - nelibi se mi tocky a dusi se, zapnu zase sytic. Je to ok, necham vypnuty.
Nastavil bych otacky pri volnobehu podle vyrobce a sytic bych vypinal podle citu. Mas jednobuch, vyuzij cit! Jsou lidi, kteri nepouzivajo sytic vubec, nezahrivaji atd a taky jezdi.
Jak ti tu nekdo psal - pokud to funguje, tak se v tom ku*va nehrabej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

7.7.2012 v 07:29 | Nahoru | #18
Reeaper>
1.Je všeobecně známo,že motory jsou nastaveny tak jak píše nazlobenej.To se týká motorek,aut a vůbec všech motorů.
2.Je všeobecně známo,že těchto "zvětšených mantinelů" využívá spousta ladičských firem a celkem úspěšně.
3.Ano,hodnoty z manuálu jsou dostačující,ale platí bod jedna,navíc pokud někdo provede zásahy do motoru jako já,nemusí být nastavení z manuálu nejoptimálnější.
4.V tomto ohledu existují v zásadě dva druhy lidí:Ti první se řídí manuálem a jsou spokojení a ti druzí se snaží o něco víc,a k těm patřím já.
PS: Na moji motorku se vyskytuje v originálních náhradních dílech osm typů hlavní trysky.Proč asi?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

7.7.2012 v 09:19 | Nahoru | #19
Anti> aby to mohli takoví šturali jak ty tunit ladit a upravovat motor seřídit na co nejvyší maximum vykonu a potom po 3 měsícách jezdění si tady na motorkářoch vybečat a postěžovat si že to nejede.pokud ti motorka v nečem nevyhovuje tak si kup jinu s jinčím charakterem motoru a třeba to bude lepčí než cosi mastit a získat 00nic

(reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

7.7.2012 v 12:10 | Nahoru | #20
mirbub>
1.Nejsem žádný profík,ale troufám si říct že vím co dělám když se v něčem hrabu.
2.Nehodlám ladit na nejvyšší výkon,ale na nejnižší spotřebu a to je zásadní rozdíl.
3.Nemám v úmyslu se tady za tři měsíce "vybečat"
4.Nestojím o rady podobné tvým.Otázka byla dána,pokud chceš odpovědět odpověz,pokud máš pocit že něco nedělám podle tvých představ,tak to bohužel.

Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

7.7.2012 v 13:32 | Nahoru | #21
Je to presne jak pises nahore - bohata smes. Taky jsem to tak po predchozim majiteli mel. Kdyz jsem to nakopnul bez sytice po nocnim stani venku v cca 5 stupnich, tak uz to bylo fakt dost. Samozrejme cerna svicka, zanesenej spalovaci prostor a ventily a v neposledni rade zvysena spotreba pri jizde na nizky kvalty s mensim mnozstvim plynu ( horsi teren ).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

7.7.2012 v 14:00 | Nahoru | #22

mirbub píše: Anti> aby to mohli takoví šturali jak ty tunit ladit a upravovat motor seřídit na co nejvyší maximum vykonu a potom po 3 měsícách jezdění si tady na motorkářoch vybečat a postěžovat si že to nejede.pokud ti motorka v nečem nevyhovuje tak si kup jinu s jinčím charakterem motoru a třeba to bude lepčí než cosi mastit a získat 00nic


Ono to ladění není kolikrát o tom nejvyšším výkonu, nejnižší spotřebě, silným spodku, ... Je kolikrát o vztahu k motorce, touze si něco vyzkoušet a třeba i dokázat, ... je to kolikrát o tom, že motorku s takovým charakterem, který zrovna já potřebuju, nikdo nedělá a dělat nebude.
Máš pravdu, že si tím člověk dost často přidělá na problém a potom to vypadá, že bečí (on ale jen hledá radu). Jenže pokud to absolvuješ, je to taky o mnoha emocích, radosti, že to povedlo, že to funguje, nežiješ jen z toho, co udělal někdo jiný, svým způsobem něco tvoříš a kdo si hraje, nezlobí.
Jenže pokud jsi něco takovýho nezkusil a na motorce tě baví jen tahat za plyn , nepochopíš to. Zrovna to tvoje TTRko určitě touží po "odborném" zásahu někoho, jako je Anti .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

8.7.2012 v 08:15 | Nahoru | #23
Janek> Na začátku byla pouhá úvaha,že optimální směs by se měla optimálně spalovat za optimálních podmínek.K těm zásadním patří i teplota.Neznám žádný víceválcový motor,který by běžel od nastartování bez sytiče.Proto jsem formuloval tu otázku do diskuze,abych to porovnal s jinými jednoválci.Prostě teoreticky by měl mít studený motor běžící na volnoběh bez sytiče problém s chudou směsí protože ještě nemá provozní teplotu.U jednoválců hrají nejspíš pro velké setrvačné hmoty a relativně dlouhý zdvih.Proto si udělám čas na tu stolici/brzdu,tam mi řeknou jak je na tom bohatost směsi.

(reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

8.7.2012 v 13:00 | Nahoru | #24
Anti> Já se v tom taky včera vrtal. Mám problém, že při přechodu z cca 1500 - 2000 ot. (nemám otáčkoměr) do větší akcelerace - třeba přes půl plynu , se motor na chvíli zadusí (někdy i motor zdechne) a potom vystřelí jako koule. Dělá mi obrovský problémy třeba ve výjezdech, kdy je potřeba trochu zaklapnout a znovu přidat. Pokud nechytnu spojkou ten moment, kdy motor "chytí saze" , končí to většinou odhozením nebo výletem mimo cestu a někdy to i bolí. Jízda v pomalých technických pasážích byla vůbec utrpením....
Karbec je vyčištěný, filtr jsem vypral a pro jistotu jsem ho nenaolejoval, protože se problém objevil právě po tom, co jsem "oservisoval" filtr. Zkoušel jsem i více oktanový benzín, ale závada se projevuje +/- stejně. Bez naolejovanýho filtru je to o dost lepší, motor mi nezdechl, ale přechod je pořád se škubnutím. Dnes budu ladit bohatost směsi, pokud nezvítězí lenost .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist