Myslím si,že je to prostě zbytečně bohatá směs,že by se to mělo ochudit,mám pravdu?Neměla by motorka držet pravidelný volnoběh až když se trochu ohřeje?
Naposledy editováno 05.07.2012 09:47:26
1 reakcí na tento příspěvek Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?
Moje vize je malá volnoběžná tryska a pečlivě naladěný pilot screew a velká hlavní tryska.V praxi-málo plynu na spotřebu-více plynu jede to.
Naposledy editováno 05.07.2012 09:55:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?
1 reakcí na tento příspěvek Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?
Pečlivě naladěným "pilot screew" budeš ovládat spotřebu na volnoběh a kousek k tomu. Teoreticky ho můžeš povolit do té hranice, kdy ti začne po zaklapnutí plynu střílet do výfuku, ale jak tím ovlivníš celkovou spotřebu si nedokážu odhadnout, předpokládám, že neměřitelně. Zato si můžeš přidělat na jiný problémy. Třeba když natankuješ "blbý" benzín, tak s tvým na hraně "seřízeným" karburátorem budeš mít jen trable.
Ohledně složení směsi je nejlíp zajet na brzdu, kde ti zjistí přesný poměr směsi v závislosti na zatížení a otáčkách motoru. Všeobecně je chudá směs hrob pro ventily, bohatá směs je taky na prd. Někdo říká, že je to lepší kvůli chlazení ventilů, ale na životnost motoru to není dobrý, spaluje se ti olejový film na stěnách válce, ...
Laboruješ s tím dost dlouho, že by se ti na tu brzdu opravdu vyplatilo zajet. U nás to v Jokaru stálo před 2 lety 400,- a to není nijak moc. i kdyby to stálo litr, tak je to myslím OK.
Volnoběžnou trysku bych určitě neměnil, protože tím nic nezískáš - menší tryska = víc povolit pilot screew, větší tryska = míň povolit pilot screew. Výsledek musí být stejný, a to, stejný složení směsi. Myslím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?
Změnit velikost volnoběžné trysky by se mi na spotřebě určitě promítlo,používám plynovou rukojeť většinou jen kousek nad volnoběhem.O té změně velikosti uvažuju z důvodu jiného výfuku a taky z důvodu mé speciální úpravy vyvažováků.To už je změna oproti originálu,takže se to někam pohne.
Hlavní jsem zkoušel 145/150,nakonec nechal tu druhou,protože na 145 jsem měl kolem pěti tisíc díru.Možná by to sneslo i větší.
S tím blbým benzínem máš pravdu.Před nedávnem jsem stáhl pilot screew na jednu otáčku(o čtvrtinu méně než v manuálu) a dobrý.Ale jen do okamžiku než jsem přepnul na rezervu.Motor měl na volnoběh takový těžký chod a jednou dokonce chcípnul.
Anti píše: Janek> Na tu brzdu určitě dojde...
Změnit velikost volnoběžné trysky by se mi na spotřebě určitě promítlo,používám plynovou rukojeť většinou jen kousek nad volnoběhem.O té změně velikosti uvažuju z důvodu jiného výfuku a taky z důvodu mé speciální úpravy vyvažováků.To už je změna oproti originálu,takže se to někam pohne.
Hlavní jsem zkoušel 145/150,nakonec nechal tu druhou,protože na 145 jsem měl kolem pěti tisíc díru.Možná by to sneslo i větší....
To, že používáš plynovou rukojeť většinou jen kousek nad volnoběhem, nebude mít na volnoběžnou trysku asi vliv, protože v tomhle případě budou důležitější otáčky motoru. Šoupátko se ti otevírá podtlakem, takže pocitově si myslíš, že jsi rukojetí kousek nad volnoběhem, ale šoupátko bude jinde.
Při posledním "závodu" jsem měl spotřebu 22 litrů na 180 km , takže k tomu mám takový jiný přístup. Při pěkným rychlým offu jsem tak na 8 - 9 l, pod 7 se vlezu poslední dobou jen vyjímečně. Na silnici bych byl asi tak na 5, ale tam mě to vůůůbec nebaví, takže ujet nějak souvisle aspoň 100 km v kuse se mi povedlo tak před rokem při cestě do Opařan.
1 reakcí na tento příspěvek Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?
BagoBorec píše: Mně teda drží až tak po dvou minutkách...inak by mi to asi chcíplo...ale spotřebu mám stejně 5,5, tak nevim co dělám blbě
Zkus povolit pilot screew třeba jen o 1/4 ot., třeba to pomůže. Pokud ja takovýhle počasí + 25 stupňů, tak by to mělo chytnou pomalu bez sytiče . Opravdu by mělo stačit nastartovat se sytičem a po pár vteřinách vypnout. Když je chladno, je to jiná.
1 reakcí na tento příspěvek Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?
1 reakcí na tento příspěvek Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?
Ja znam svoje volnobezne otacky, nastartuju. V tehle vedrech ani nezapinam, nad 10st asi minutu. A posloucham - nelibi se mi tocky a dusi se, zapnu zase sytic. Je to ok, necham vypnuty.
Nastavil bych otacky pri volnobehu podle vyrobce a sytic bych vypinal podle citu. Mas jednobuch, vyuzij cit! Jsou lidi, kteri nepouzivajo sytic vubec, nezahrivaji atd a taky jezdi.
Jak ti tu nekdo psal - pokud to funguje, tak se v tom ku*va nehrabej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?
1.Je všeobecně známo,že motory jsou nastaveny tak jak píše nazlobenej.To se týká motorek,aut a vůbec všech motorů.
2.Je všeobecně známo,že těchto "zvětšených mantinelů" využívá spousta ladičských firem a celkem úspěšně.
3.Ano,hodnoty z manuálu jsou dostačující,ale platí bod jedna,navíc pokud někdo provede zásahy do motoru jako já,nemusí být nastavení z manuálu nejoptimálnější.
4.V tomto ohledu existují v zásadě dva druhy lidí:Ti první se řídí manuálem a jsou spokojení a ti druzí se snaží o něco víc,a k těm patřím já.
PS: Na moji motorku se vyskytuje v originálních náhradních dílech osm typů hlavní trysky.Proč asi?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?
1.Nejsem žádný profík,ale troufám si říct že vím co dělám když se v něčem hrabu.
2.Nehodlám ladit na nejvyšší výkon,ale na nejnižší spotřebu a to je zásadní rozdíl.
3.Nemám v úmyslu se tady za tři měsíce "vybečat"
4.Nestojím o rady podobné tvým.Otázka byla dána,pokud chceš odpovědět odpověz,pokud máš pocit že něco nedělám podle tvých představ,tak to bohužel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?
mirbub píše: Anti> aby to mohli takoví šturali jak ty tunit ladit a upravovat motor seřídit na co nejvyší maximum vykonu a potom po 3 měsícách jezdění si tady na motorkářoch vybečat a postěžovat si že to nejede.pokud ti motorka v nečem nevyhovuje tak si kup jinu s jinčím charakterem motoru a třeba to bude lepčí než cosi mastit a získat 00nic
Ono to ladění není kolikrát o tom nejvyšším výkonu, nejnižší spotřebě, silným spodku, ... Je kolikrát o vztahu k motorce, touze si něco vyzkoušet a třeba i dokázat, ... je to kolikrát o tom, že motorku s takovým charakterem, který zrovna já potřebuju, nikdo nedělá a dělat nebude.
Máš pravdu, že si tím člověk dost často přidělá na problém a potom to vypadá, že bečí (on ale jen hledá radu). Jenže pokud to absolvuješ, je to taky o mnoha emocích, radosti, že to povedlo, že to funguje, nežiješ jen z toho, co udělal někdo jiný, svým způsobem něco tvoříš a kdo si hraje, nezlobí.
Jenže pokud jsi něco takovýho nezkusil a na motorce tě baví jen tahat za plyn , nepochopíš to. Zrovna to tvoje TTRko určitě touží po "odborném" zásahu někoho, jako je Anti .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?
Karbec je vyčištěný, filtr jsem vypral a pro jistotu jsem ho nenaolejoval, protože se problém objevil právě po tom, co jsem "oservisoval" filtr. Zkoušel jsem i více oktanový benzín, ale závada se projevuje +/- stejně. Bez naolejovanýho filtru je to o dost lepší, motor mi nezdechl, ale přechod je pořád se škubnutím. Dnes budu ladit bohatost směsi, pokud nezvítězí lenost .