Myslím si,že je to prostě zbytečně bohatá směs,že by se to mělo ochudit,mám pravdu?Neměla by motorka držet pravidelný volnoběh až když se trochu ohřeje?
Naposledy editováno 05.07.2012 09:47:26
1 reakcí na tento příspěvek Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?
Pečlivě naladěným "pilot screew" budeš ovládat spotřebu na volnoběh a kousek k tomu. Teoreticky ho můžeš povolit do té hranice, kdy ti začne po zaklapnutí plynu střílet do výfuku, ale jak tím ovlivníš celkovou spotřebu si nedokážu odhadnout, předpokládám, že neměřitelně. Zato si můžeš přidělat na jiný problémy. Třeba když natankuješ "blbý" benzín, tak s tvým na hraně "seřízeným" karburátorem budeš mít jen trable.
Ohledně složení směsi je nejlíp zajet na brzdu, kde ti zjistí přesný poměr směsi v závislosti na zatížení a otáčkách motoru. Všeobecně je chudá směs hrob pro ventily, bohatá směs je taky na prd. Někdo říká, že je to lepší kvůli chlazení ventilů, ale na životnost motoru to není dobrý, spaluje se ti olejový film na stěnách válce, ...
Laboruješ s tím dost dlouho, že by se ti na tu brzdu opravdu vyplatilo zajet. U nás to v Jokaru stálo před 2 lety 400,- a to není nijak moc. i kdyby to stálo litr, tak je to myslím OK.
Volnoběžnou trysku bych určitě neměnil, protože tím nic nezískáš - menší tryska = víc povolit pilot screew, větší tryska = míň povolit pilot screew. Výsledek musí být stejný, a to, stejný složení směsi. Myslím
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?
Změnit velikost volnoběžné trysky by se mi na spotřebě určitě promítlo,používám plynovou rukojeť většinou jen kousek nad volnoběhem.O té změně velikosti uvažuju z důvodu jiného výfuku a taky z důvodu mé speciální úpravy vyvažováků.To už je změna oproti originálu,takže se to někam pohne.
Hlavní jsem zkoušel 145/150,nakonec nechal tu druhou,protože na 145 jsem měl kolem pěti tisíc díru.Možná by to sneslo i větší.
S tím blbým benzínem máš pravdu.Před nedávnem jsem stáhl pilot screew na jednu otáčku(o čtvrtinu méně než v manuálu) a dobrý.Ale jen do okamžiku než jsem přepnul na rezervu.Motor měl na volnoběh takový těžký chod a jednou dokonce chcípnul.