globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?
 
5.7.2012 v 09:46
Stále přemýšlím,jestli je to dobře.Po nastartování cca po pěti sekundách stáhnu sytič a motorka v pohodě drží volnoběh.To platí i v chladnějším počasí.
Myslím si,že je to prostě zbytečně bohatá směs,že by se to mělo ochudit,mám pravdu?Neměla by motorka držet pravidelný volnoběh až když se trochu ohřeje?

Naposledy editováno 05.07.2012 09:47:26
Anketa: Měla by motorka drže volnoběh beu ohřátí?
Ano,je to normální
30%
6
Ne,měla by běžet alespoň chvíli na sytič
70%
14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

8.7.2012 v 08:15 | Nahoru | #1
Janek> Na začátku byla pouhá úvaha,že optimální směs by se měla optimálně spalovat za optimálních podmínek.K těm zásadním patří i teplota.Neznám žádný víceválcový motor,který by běžel od nastartování bez sytiče.Proto jsem formuloval tu otázku do diskuze,abych to porovnal s jinými jednoválci.Prostě teoreticky by měl mít studený motor běžící na volnoběh bez sytiče problém s chudou směsí protože ještě nemá provozní teplotu.U jednoválců hrají nejspíš pro velké setrvačné hmoty a relativně dlouhý zdvih.Proto si udělám čas na tu stolici/brzdu,tam mi řeknou jak je na tom bohatost směsi.

(reakce na) Velké jednoválce-Drží vám volnoběh bez zahřívání?

8.7.2012 v 13:00 | Nahoru | #2
Anti> Já se v tom taky včera vrtal. Mám problém, že při přechodu z cca 1500 - 2000 ot. (nemám otáčkoměr) do větší akcelerace - třeba přes půl plynu , se motor na chvíli zadusí (někdy i motor zdechne) a potom vystřelí jako koule. Dělá mi obrovský problémy třeba ve výjezdech, kdy je potřeba trochu zaklapnout a znovu přidat. Pokud nechytnu spojkou ten moment, kdy motor "chytí saze" , končí to většinou odhozením nebo výletem mimo cestu a někdy to i bolí. Jízda v pomalých technických pasážích byla vůbec utrpením....
Karbec je vyčištěný, filtr jsem vypral a pro jistotu jsem ho nenaolejoval, protože se problém objevil právě po tom, co jsem "oservisoval" filtr. Zkoušel jsem i více oktanový benzín, ale závada se projevuje +/- stejně. Bez naolejovanýho filtru je to o dost lepší, motor mi nezdechl, ale přechod je pořád se škubnutím. Dnes budu ladit bohatost směsi, pokud nezvítězí lenost .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist