skousel sem google ale nic uspokojiveho sem nenasel, zajimaji me blizsi technicke informace o motoru, vykonu a pod. jestli o necem takovem vite, byl bych vam vdecny kdyby ste se o ni podelili :D dekuju
1) hledání informací a teorie kolem odlévání . Nebylo by špatné najít v okklí nějakého starého odborníka na odlévání a chodit na rady a konzultace. Někdy dobrá rada má cenu zlata.
2) praktické zkoušení od jednoduchých odlitků
3) postupné vybudování kvalitního zázemí a dílny
Například jako dole jeden velký fanda v Itálii si z garáže vybudoval slušnou dílničku, kde se postupně věnuje svému koníčku.
Naposledy editováno 23.04.2012 21:59:23
samotne teorii odelvani se venujeme uz jistou chvili, a pokazde najdeme nove a zajimave poznatky kolem toho, tak se je taky pokazde snazime aplikovat v praxi, bohuzel neznam a ani nevime o nejakem cloveku co se timto zabyva/l, takze si tuto cesru musime vyslapat sami...pan buh zehnej internetu :D
ale jak sem rikal na valci je znacny kvalitativni pokrok dopredu, takze to snazeni nekam vedlo, ted uz jen doladit mouchy, co se tyce tech vyfukovych otvoru, vzdušnosti formy a obsahu vlkosti v sadre.. to sou veci ktere tentokrat nebyli 100 procentni, ale poucili sme se a pro priste sme redy, ale uz se bude pracovat na vodnikovy, protoze cas straveny vyrobou a doladenim jak modelu tak formy je zbytecne mrhani casem, sice bude motorka zase o neco slozitejsi, ale prinos prevysuje negativa, proto je nase rozhodnuti takove
2 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info
unn4m3d píše: coz je uplne jedno, protoze do valca de vlozka, takze valec sam o sobe neni nejak namahana cast motoru, i kdyz pusobici sily mohou byt silne tak to porad neohrozi doma odlevany valec
to si jenom myslíš. Já třeba viděl válec kde "bublinkovej" odlitek na výfukovým kanálu vymyl benzín a byl zákus....
Dal mě ji jeden starý němec, který byl nástrojař, ale všeuměl. Řekl mě: Snaž se svoji práci udělat co nejlépe, protože se to stejně nikdy nepodaří tak jak jsi chtěl, tak aby to bylo alespoň dobré. Pokud bych to měl převést na Vaši výrobu válců, tak se je snažte udělat, jakoby jste je dělali do F1 a pak by se to mohlo podařit.
1 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info
unn4m3d píše: tak puvodne nebyla mylsenka to sem psat, ale kdyz je zeptali tak sem odpovedel, od te doby se to jen nabaluje :D ted sem si nasel konecne dobrou praci a kdyz budou penize tak budu zalezeny v dilne :).. nase prace se teprve ukaze protoze s poctem pokusu rostou zkusenosti a ty mi potrebujeme.. po teto posledni akci si troufnu rict ze sme schopni priste odlit kvalitni a dobry valec.. takze se do toho v pristich tydnech pustime.. a toho kluka bych rad spoznal a videl jeho praci, kazdy kdo dela do 2T je muj pritel :D jinak diky za rady !
Každý by měl dělat co ho baví a v čem je šťastný.
unn4m3d píše: vsechny komentare plne chapu a tky vim do ceho sme se pustili.. v domacich podminkach to mozne je ale dulezite sou skusenosti.. povrch a tvar nebyt jedne bubliny, spatne slozene forme a vysoke vlhkosti sadroveho jadra by byl prijatelny a pouzitelny, ale uz ted vidime pokrok dopredu, do piskove formy se odleva porad jen technologie je jinde, mame slevarensky pisek prime ze slevarny, nebyt znameho tak ho nemame :D pouzivame bentonit jako pojivo ale neni ten specialni ktery se neda sehnam v malem mnozstvi... jeste je tu par vjeci ktere musime zlepsit a mzslet na ne pri pristim odlevani..
odlitek je jinak pomerne kvalini a po opracovani bude jeste rekl bych docela hezky. kvalita kovu je na domaci podminky temer na nejvyssi urovni domaciho odlevani.. kdyby byla elektricka pec s moznosti regulace teploty tak tam neni o cem se bavit...
co sme se naucili ? vic odfukovyh otvoru, jak ve forme tak v jadre, sadrove jadro dostat po 8% vlhkost a do nej odelad odfukovou diru, poradne slozit formu (ted to uhlo o nejake 2-3mm, neni to nic hrozne, ale hezke to taky neni i kdyz je to na strane ktera se odfezuje kvuli klapce) a hlavne uz nikdy nedelat vzduchac :D
forma je dobra, po tom mnozstvi pokusu uz zhruba vime co a jak a v budoucnu to zas budeme delat jinak, pac sme zistili jiny a lepsi spusob pripravy piskove hmoty, jestli to tak muzu nazvat a nakonec to zas tak spatne nedopadlo protoze se to mozna bude dat zachranit a kdyz ne tak sme se zas neco naucili a kdyz ted to nevyslo jen o malo tak priste se to snad podari ...diky za podporu di kdyz vim ze neverite v to ze to podari, a prave to nas nuti se tomu venovat dal :)
1 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malorazky-tech. info
unn4m3d píše: no ted zadna slava :D prace prace a prace ..ted do toho krosky a podobne .. momentalne pracuju na cz 250/980 ze vzduchace delam vodnika ..kybl uz je hotovy jen navarit udelat poklicky a podobne ..este docela dost prace takze uvidime ..pred dvouma tydnama sme se chystali odlevat ale sadrove jadro prasklo jeste kdyz sme ho vypekali takze zase nic ..nase posledni sance je udelat jadro pisek+vodni sklo+co2 jenze pristi tyden mam volno jen streda ctvrtek a to zrovna chceme varit ten valec :D
dik za info. Konečně někdo, kdo něco tvoří. My ostatní jen mudrujeme. U mě to mudrování snad brzo končí a pustím se něčeho smyslplného. Ještě bych potřebovat dovybavit dílničku. U tebe je snad lepší, že ses pustil do něčeho méně obtížného, i když udělat vodníka z ČZ vypadá na první pohled lehce. Také jsem se něčeho podoného účastnil. Nevěděli jsme jak s vodním čerpadlem. Nakonec jsme použili jako vzor čerpadlo s pračky. Obal se musel nechat odlít, vrtulka, hřídelka a těsněmí se použilo z toho čerpadla. Jen jsme tam měli na začátku moc otáček a vrtule řezala vodu, něco jako na vodních kluzácích.. Jak jsme otáčky snížili, vše bylo dokonalé.2 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malorazky-tech. info
unn4m3d píše: ja mam v planu udelat vodni cerpadlo klasicky pred baterku .. sehnat cerpadlo na 6V z nake male motorky, nejak vyresit termostat, nebo to nechame na pevno (uvidime) pac z motoru to bude brat vykon sice maly ale nam jde nejdriv o to vyzkouset esi to funguje ..a pak tunit :D cil je 10-12k rmp a do 60 koni bez privery.. kdyby se neco podobneho podarilo tak novy valec a secko znova a poradne :D ale valec asi z 513 kvuli vyfuku stredem (980 ma bokem) a na to priveru podle vzoru rave (aprilia) na googlu je pdf od borca z nake ceske vysoke skoly a tam se rozebira problematika vyf. privery cili pokud bych sehnal lidi kteri by byli v urcitych vecech jako doma.. tak se to da doma taky udelat :) hlavne neposlouchat!!! kdyz rikaji ze to nejde :)
No těch problémů při konstrukci jsme měli stále dost. U vás je fajn, že si je nepřipouštíte. Například, jsme měli v motoru docela dost koníků a v táhlých výjezdech na těžký převod začala klouzat spojka až se spálila. Tak jsme předělávali spojku, pak z toho výkonu nestíhala převodovka. Prostě přidáš výkon a ostatní bude poddimenzivané. Já v životě viděl spousty vývojů, ale jen zlomek fungoval. Viděl jsem v motokrosu když začínala třída 50cm a dělala se z motoru Jawa Gross 90cm padesátka. To fungovalo, ale když začala třída 125cm a ČZ ještě nestačila vyrobit dostatek motorek, někteří si Jawu cross 90cm předělávali na větší obsah a to nikomu nefungovalo. Já bych podle svých zkušeností obětoval nějakého koně, aby to fungovalo. V terénu nějaké přidané dráty, baterka... Upravit víko a dát to nějak na primární převod..
Naposledy editováno 11.11.2012 22:45:12
1 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info
vydrzi nebo nevydrzi to mi je celkem ukradene.. ja chci postavit svoji motorku kde bude muj ram a moje koncepce ramu, muj motor a moje koncepce motoru a ktomu par veci ktere bych si chtel dat patentovat a sam Jan Thiel mi prislibil spolupraci na techto vecech, takze uvidime jak se bude darit.. na jaro pristiho roku chcu jit pracovat do Anglie pac to je jeste jedna z poslednich tuningu a dvoutaktum zaslibenych zemi a tam bych to chcel realizovat ted s nim momentalne resim problematiku ale dost obecne .. tento tyden sem v praci a pristi kdyz budu doma musim vypracovat nakou spravu co chcu a jak si to predstavuju samozrejme v anglictine :D takze docela orisek aj ovladam ale technicke vyrazy jeste zcela neovladam :D ale nasli sme spolecnou rec a zdalo se ze ho to zajima tak jsem plny ocekavani :D
KAZDOPADNE . k te cz.. jde mi jen o valec kdyz se podari jeden, udelam druhy stejny a pak uz to budu delat jako novy motor.. dvouval 500cc..
inspirovali me jedni kucii do upravili bimotu v due na 150 koni :) myslim ze to byli cesi
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malorazky-tech. info
IvoTregr píše: No těch problémů při konstrukci jsme měli stále dost. U vás je fajn, že si je nepřipouštíte. Například, jsme měli v motoru docela dost koníků a v táhlých výjezdech na těžký převod začala klouzat spojka až se spálila. Tak jsme předělávali spojku, pak z toho výkonu nestíhala převodovka. Prostě přidáš výkon a ostatní bude poddimenzivané. Já v životě viděl spousty vývojů, ale jen zlomek fungoval. Viděl jsem v motokrosu když začínala třída 50cm a dělala se z motoru Jawa Gross 90cm padesátka. To fungovalo, ale když začala třída 125cm a ČZ ještě nestačila vyrobit dostatek motorek, někteří si Jawu cross 90cm předělávali na větší obsah a to nikomu nefungovalo. Já bych podle svých zkušeností obětoval nějakého koně, aby to fungovalo. V terénu nějaké přidané dráty, baterka... Upravit víko a dát to nějak na primární převod..
V klasikách do 175ccm jezdí jeden spodek motoru z Jawa 90, objem 125, koní tam bude dost, motorka pravidelně dojíždí na bodech.. Pevná klika je základ úspěchu, osobně několikrát prověřeno, den před závodem klika rozlezlá až na kartery..
Spojka může zlobit, je potřeba se zaměřit i na průběh křivky a rozsah ot., aby se spojka prudkým nárustem výkonu(momentu) v krátkém úseku otáček netrhala.
Čerpadlo chlazení bych na cross volil mechanickým pohonem.
PavelZRX píše: V klasikách do 175ccm jezdí jeden spodek motoru z Jawa 90, objem 125, koní tam bude dost, motorka pravidelně dojíždí na bodech.. Pevná klika je základ úspěchu, osobně několikrát prověřeno, den před závodem klika rozlezlá až na kartery..
Spojka může zlobit, je potřeba se zaměřit i na průběh křivky a rozsah ot., aby se spojka prudkým nárustem výkonu(momentu) v krátkém úseku otáček netrhala.
Čerpadlo chlazení bych na cross volil mechanickým pohonem.
Máš pravdu. V terénu a na silnici jsou motory namáhané jinak. Škoda těch motorú s Jawa Cross. Udělat zvětšenou kopii s obsahen 125 a 250cm a do jiného rámu... Ty motory byla bomba.
Pro unn4m3d: podle co jsem si odzkoušel, byla soutěžácká převodovka Jawa lepší volba jak ČZ. Více vydržely a hlavně byli ve víku, takže jsi při opravě převodovky vymontovávat motor a půlit kartery. Píšeš... sam Jan Thiel mi prislibil spolupraci na techto vecech... Výborně. Pokud je to jen z části pravda, tak před tebou smekám. Nemyslím to ale ironicky. Podle mě se čas 2T vrátí a odborníků není nikdy dostatek. Netušil jsem ,že Anglie je tak dobře v 2T. Myslel jsem, že Itálie je mekka.
Naposledy editováno 12.11.2012 20:44:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malorazky-tech. info
2 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info
na ten vyfuk sem podobnou vec na netu nasel ale neni na to zadny patent a navic moje koncepce je odlisna systemem pohybu ..
pak mam jeste par vymyslu na turbo ale to nema takovou prioritu.
co se tyce anglie, tak ta ma jeste stale celkem volne zakony jak tuningu aut tak motorek, a stale tam dvoutakty jezdi, ne jako tady, chci vydelat a doupit nakou 500cc 4v motorku tady to neni mozne dostat na znacky, pokud ji uz nekoupite na znackach, co je temer nemozne tak proto taky anglie