Pri cestovani nalozenej a treba ve dvou.
V terenu.
Dalnice.
Vim,ze se to nekde resilo,ale to bylo na starsi modely a tato ma jiny motor a vetsi vykon,tak mne zajima jestli je spotreba cca stejna,nebo bere jeste vic? Dost vazne o ni uvazuju,ale za 8 se mi jezdit proste nechce-v terenu mi je to fuk,ale jde o cestovani.
Diky
Naposledy editováno 23.06.2011 18:44:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spotreba KTM 990 Adventure R
2 reakcí na tento příspěvek spotreba KTM 990 Adventure R
Eso_Rimmer píše: kolda> hezky, ale ver, ze podvozkove to na kachnu proste nema... takze si musi rozmyslet, co od ty masiny vlastne chtit...
Jo to vim,tam by musela prijit uplne jina vidle. Ja to mam uz spocitany je to lehce pres 100 tis. v upravach.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spotreba KTM 990 Adventure R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spotreba KTM 990 Adventure R
2 reakcí na tento příspěvek spotreba KTM 990 Adventure R
To kolda> Spotřeba u KTM 1. soft silnice cca 6,5 l, hard silnice 10 l, soft enduro 8 l, hard enduro 10 l
To Spijker> Vidím, že z tebe hovoří léta zkušeností a praxe s oběma diskutovanými stroji. Dovol mi se podělit o tu mou (12 let na silničce, 4 roky advík/SER). Na okruhu (ověřeno) si advík proti sportu ani neprdne. Na okruhu v Brně dostane advík kolo za 25 min se srovnatelnými piloty, kteří umí jet se sporty kolo pod 2:25 min. Podobně to vypadá na silnici s pěknými rychlými zatáčkami. Tam nezbývá než se silničce dívat na záda.
Ale na úsecích s ostrými utaženými vingly tak do 120 km/hod, učiní advík (SMT ani nemluvě) z pilota kelímku holého nechápajícího nešťastníka, v lepším případě vysmátého týpka, který kroutí hlavou a ukazuje palcem nahoru, staví motorku a dává se s tebou do řeči. Věř, že jsem tohle zažil několikrát. Silnička je v takových pasážích nemotorná, široká řidítka na advovi ti umožńují neskutečné věci, krásně se motorka brzdí, i když je potřeba si zvyknout na to, že se ti potápí tlumiče apod. Silnička brzdí samozřejmě lépe, ale málokdo za to umí pořádně vzít. Ještě to chce trochu odvahy složit ten žebřiňák na ucho, koleno na zem a nebát se gejzíru jisker od stupaček stojanu a tradá, další zářez na pažbě. Na advovi je poměrně jednoduché držet na zátačkovité cestě vysoké tempo. Na silnici už se to musí umět, a takových pilotů moc nejezdí. Spíš rovinkáři.
Šmarjá, tolik zbytečných slov............
Naposledy editováno 21.06.2011 22:08:07
No ale takhle ověšená KTM už na tom bude s Off schopnostma ve tvých rukou stejně jako GS, ne? Když naložím na motorku 100 kg zavazadel a dám tam cestovní gumy, tak je celkem jedno, jestli je to Katka nebo Báwo - pokud to nemáš v rukách, tak se budeš trápit i na mokré polňačce. Nevyjde pak líp mít na cestování BMW a do terénu třeba 690 enduro?
cibus píše: To Eso Rimmer> Přeji hodně štěstí v této zbytečné diskusi.
To kolda> Spotřeba u KTM 1. soft silnice cca 6,5 l, hard silnice 10 l, soft enduro 8 l, hard enduro 10 l
To Spijker> Vidím, že z tebe hovoří léta zkušeností a praxe s oběma diskutovanými stroji. Dovol mi se podělit o tu mou (12 let na silničce, 4 roky advík/SER). Na okruhu (ověřeno) si advík proti sportu ani neprdne. Na okruhu v Brně dostane advík kolo za 25 min se srovnatelnými piloty, kteří umí jet se sporty kolo pod 2:25 min. Podobně to vypadá na silnici s pěknými rychlými zatáčkami. Tam nezbývá než se silničce dívat na záda.
Ale na úsecích s ostrými utaženými vingly tak do 120 km/hod, učiní advík (SMT ani nemluvě) z pilota kelímku holého nechápajícího nešťastníka, v lepším případě vysmátého týpka, který kroutí hlavou a ukazuje palcem nahoru, staví motorku a dává se s tebou do řeči. Věř, že jsem tohle zažil několikrát. Silnička je v takových pasážích nemotorná, široká řidítka na advovi ti umožńují neskutečné věci, krásně se motorka brzdí, i když je potřeba si zvyknout na to, že se ti potápí tlumiče apod. Silnička brzdí samozřejmě lépe, ale málokdo za to umí pořádně vzít. Ještě to chce trochu odvahy složit ten žebřiňák na ucho, koleno na zem a nebát se gejzíru jisker od stupaček stojanu a tradá, další zářez na pažbě. Na advovi je poměrně jednoduché držet na zátačkovité cestě vysoké tempo. Na silnici už se to musí umět, a takových pilotů moc nejezdí. Spíš rovinkáři.
Šmarjá, tolik zbytečných slov............
amen
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spotreba KTM 990 Adventure R
cibus píše: To Eso Rimmer> Přeji hodně štěstí v této zbytečné diskusi.
To kolda> Spotřeba u KTM 1. soft silnice cca 6,5 l, hard silnice 10 l, soft enduro 8 l, hard enduro 10 l
To Spijker> Vidím, že z tebe hovoří léta zkušeností a praxe s oběma diskutovanými stroji. Dovol mi se podělit o tu mou (12 let na silničce, 4 roky advík/SER). Na okruhu (ověřeno) si advík proti sportu ani neprdne. Na okruhu v Brně dostane advík kolo za 25 min se srovnatelnými piloty, kteří umí jet se sporty kolo pod 2:25 min. Podobně to vypadá na silnici s pěknými rychlými zatáčkami. Tam nezbývá než se silničce dívat na záda.
Ale na úsecích s ostrými utaženými vingly tak do 120 km/hod, učiní advík (SMT ani nemluvě) z pilota kelímku holého nechápajícího nešťastníka, v lepším případě vysmátého týpka, který kroutí hlavou a ukazuje palcem nahoru, staví motorku a dává se s tebou do řeči. Věř, že jsem tohle zažil několikrát. Silnička je v takových pasážích nemotorná, široká řidítka na advovi ti umožńují neskutečné věci, krásně se motorka brzdí, i když je potřeba si zvyknout na to, že se ti potápí tlumiče apod. Silnička brzdí samozřejmě lépe, ale málokdo za to umí pořádně vzít. Ještě to chce trochu odvahy složit ten žebřiňák na ucho, koleno na zem a nebát se gejzíru jisker od stupaček stojanu a tradá, další zářez na pažbě. Na advovi je poměrně jednoduché držet na zátačkovité cestě vysoké tempo. Na silnici už se to musí umět, a takových pilotů moc nejezdí. Spíš rovinkáři.
Šmarjá, tolik zbytečných slov............
takhle jaks to napsal ty s tim uz klidne souhlasim.. a uz jsem kluky na LC8 co brousej stupacky videl
ty pomaly zatacky bych ale nekdy rad zkusil.. nevim ale kde takovy jsou.. mozna nahore u litvinova, litvinov nahoru na Fláje, nebo Moldava-Hrob.. tady musim rict ze jsem na trati tohoto pomalyho typu nikdy spolu se silnym endurem (LC8, GS, jsou jeste naky jiny, umi varan taky tak?)
kazdopadne ja bych byl ten co by se smal kroutil hlavou a kupoval napoj..
ale jak nekdo napise ze honi supersporty tak je u mne lhářka ulhaná..
a kdyz rikam honit, myslim dva lidi, ktery svoji motorku ovladaj stejne dobre, ale dobre, a ktery nejsou certve po bouracce, nebo jinym trauma a proste jedou...
pak ma mozna velky enduro sanci v tech utazenejch do 120...
SM uz je ale zase jinde.. tam bych si vubec nedovolil zpochybnit jeho schopnosti a vubec bych netvrdil ze je snadny tomu na SS ujet.
..kdyz reknes honit se se zmrzlinama, a pak reknes ale vetsinou jsou to rovnikari.. tak negujes to zes nekoho honil.. sakra preci se s jasne slabsima taky neperes ne?
edit: ale jestli jsou u vas tyhle tehnicky silnice s dobrym povrchem.. tak ja se necham rad pojezdit a opravdu rad pokecam s pacientem co me pojezdi na enduru...!
Naposledy editováno 22.06.2011 00:02:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spotreba KTM 990 Adventure R
banditt píše: Souhlasím,ale to jen proto,že každá závodní trasa má jen několik set metrů a to se na KTM nestihne nic posrat.Jinak by jste postavali tak leda po okrajích silnic a čekali na odtah...Všeobecně známo!KTM je jenom na závody a machrování...BMW na cestování!
A že se musí trochu doladit?A co?Aspoň to má každej podle svýho a až na tlumiče(a to jen v porovnání s KTM) všechno fachá jak má.
He, tady se ryje do pomerančů, u toho nesmím chybět, to mě děsně baví.....
K té spolehlivosti KTM....sem byl na jedné rally akci, kde bylo cca 40 velkých oranžových jebek a 2 hondy,transalp a afrika, držáky největší.....no a do cíle se vrátili všechny oranžády po ose a ty dvě japonské potvory se dovezly nepojízdné na vozíku
K tomu pomerančovému podvozku....jsou tam napředku úplně obyčejné vidle řady 4860, které nejsou žádné hifi, a je o nich známo, že jsou konstrukčně lehce nedotažené a zdaleka nefungují dokonale../já je mám na Africe taky, a přemýšlím, jestli má cenu je ladit, nebo tam dát rovnou jiné.../
PDS vzadu je zase vcelku kumšt nějak rozumně nastavit:)
No a pokud po tomhle podvozku pošilhávájí majitelé velkých GS, tak ten podvozek na GS musí být slušný šrot
Fanoš Rušicka píše: Jéééžiš další pozista s kuframa před samoobsluhou .Je teda strašně zajímavý,že vás nejdrsnějších Offrouďáků s 1200GS není nikde na nějaké té trapné soutěži co je tak moc krátká jak píšeš vůbec,ale vůbec vidět .No protože by jste neodjeli ani jedno kolo a sbíraly by jste pak pěšky upadaný sračky z TT z těch super terénních GS.Konečně zas napsal někdo kdo pobaví .
ty, Fanošu...proč ty si vlastně nejel letos Oldřichov?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spotreba KTM 990 Adventure R
1 reakcí na tento příspěvek spotreba KTM 990 Adventure R
[img]
Naposledy editováno 22.06.2011 07:19:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spotreba KTM 990 Adventure R
Hele...mne se libi nejvic,jak to vzdycky zacne vrtulak...to bude nejakej komplex
A k terennim schopnostem vrtuli a jejich pilotu se nechci vyjadrovat...staci se podivat na zastoupeni techto stroji v zavodech,ktere jsou alespon trochu off...mimochodem,nejezdi uz i Paji na 690?
Naposledy editováno 22.06.2011 07:52:41
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spotreba KTM 990 Adventure R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spotreba KTM 990 Adventure R
jinak WP není v serii uplná špice,ale furt lepší jak to co je v serii na BMW
Naposledy editováno 22.06.2011 09:13:44
Eso_Rimmer píše: Spijker> ja myslim, ze si rozumime, ne...?
no ja si nebyl jistej.. tys to rek tak obecne...jako zatim vsichni na endurech ktery jsem potkal..
nic.. krasne jsme to tu autorovi zasralil, ale aspon ma vlakno nahore a muze se mu ozvat nekdo kdo vi..
yeuop sem dal odkaz na polaky kteri jeli na KTM 400 EXC z magadanu na kamčatku čukotku.. mozna uz opravdu nepotrebuju velky enduro typu LC8/GS ktery stejne na silnici umi min nez lehkej supersport
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spotreba KTM 990 Adventure R
ybrcek píše:
jinak WP není v serii uplná špice,ale furt lepší jak to co je v serii na BMW
Tak jinak...znas lepsi podvozek na seriovem motocyklu kategorie cestovni enduro o obsahu +/- litr?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spotreba KTM 990 Adventure R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spotreba KTM 990 Adventure R
Petr 11 píše: Hugila> docela by mne zajimalo,kde jsi prisel k tomu,ze vidle z LC8 jsou "konstrukcne lehce nedotazene"...to rika clovek,ktery si je nabastlil na Afriku a ani je nenastavil?...tak to jo...
ty to zase vztahuješ jenom na lc8:) to se týká celé řady 4860, spousta majitelů husabergů a exc/sx by mohla vyprávět o snaze naladit a překopat ty vidle tak, aby fungovaly jako konkurence. Dost často ta snaha končí koupí jiných vidlí ....myslím, že to byl bathed, který tu na motorkářích napsal, že WP nejlíp a nejrychlejc naladil výměnou za Solvy
Vespova anabáze s laděním WP je taky poučná.
Kdybys někdy potkal na Erzbergu potkal Maria Rybáře, tak se ho zeptej , proč na svém EXC nemá tlumič řízení, když ho dřív používal a místo WP tam má Marzocchi;)
Na Africe mám WP proto, protože jsou levné, dostupné/páč je dost lidí mění / a konstrukčně primitivní, takže i servis a údržba je prstonosová záležitost...a hlavně místo mých starých zničených vidlí byly jakékoliv vidle krok kupředu:D
A co se týče nastavení....za tu krátkou dobu, co je mám, jsem stihnul vyzkoušet 3 tuhosti pružin, dva typy kompresních ventilů, 2 různé velikosti vzduchové mezery a opravdu nejsem líný pří kroužení na mé oblíbené trase zastavit a zaklikat si s kompresí a útlumem...
v podstatě jediná věc, která mě na nich vadí, že začínají fungovat až při vyšších rychlostech...když jsem to konzultoval s jedním ladičem hračičkou, tak jsem dozvěděl, že to je prostě vlastnost těch vidlí, která se dá částečně potlačit hlavně předěláním planžet, změnou profilů ventilů ovládání komprese a útlumu a změnou hlavního ventilu v pístku...ale nikdy to nebude úplně ono.
Proto jsem ted na vážkách, jestli se do toho pouštět nebo změnit vidle, ale spíš změním vidle příští rok:)
Ted čekám, jestli vytáhneš z rukávu argument, že s WP jezdí Coma s Despresem Dakar, takže všechny WP jsou prostě výborné
Normálně začínám mít strach, že až mě jednou někde potkáš, že mě vyliskáš za ty moje nactiutrhačné kecy:D
dale se nebavime o ostrych endurech,ani o zavodech typu Erzberg,anebrz a pouze o produkcnich motocyklech typu cestovni enduro,s vicelvalcem,objemech kolem litru a schvalenim pro provoz na verejnych komunikacich (kam jak Afrika,tak BMW i LC8 patri)
navic pises,cituji:"../já je mám na Africe taky, a přemýšlím, jestli má cenu je ladit, nebo tam dát rovnou jiné.../
Takze,ptam se te taky,znas lepsi podvozek na takove kategorii moto? A podvozek take neni jen predni vidle,ale podvozek je kompletni celek,vcetne ramu,kyvky atd,to vse sladene do kompletu,ktery nejak funguje...
Jo a kdybys vedel o nejakych lacinych prednich vidlich z LC8A S,nebo R,dej vedet,rad koupim do zasoby...
1 reakcí na tento příspěvek spotreba KTM 990 Adventure R
já se nebavím o ostrých endurech, cestovních, kroskách a kdoví o jakých ještě:)
...já se bavím o přední vidlici WP, typ 4860, která se používala skoro na všech KTM a HSB a zmiňuju její nedostatky
O zadním PDS se bavit nebudeme, to KTM taky opouští a vrací se k přepákování:)
Na africe nemám vidle přímo z lc8, páč s tím ošizeným zdvihem co mají, bych si moc nepomohl:D
taky jsem napsal, že ten podvozek není žádné hifi, ale nikdy nikde jsem nepsal, že je špatný a že by nějaká přímá konkurence měla lepší
No a levná vidle na lc8...když to přeženu a zlehčím;), tak stačí koupit za 4ku vidlu z exc, z lc8 přešroubovat držáky brzdičů a osky kola, ze spodu předělat ventil kompresního útlumu a přehodit pístek a máš LC8 vidlu ze zdvihem 300mm ...prostě sériové vidle ze staré exc a lc8 se zas tak moc neliší, všechno je to typ 4860 s lehkýma rozdílama, třeba v délce hlavních trubek:)
ale tak abych ti udělal radost, lc8 má lepší podvozek než její přímá konkurence....
Tak a dost, du trhat třešně do bečky na kvas, at mám prima třešňovicu....a třeba ju spolem někdy možem popit a ty my zkusíš vyvětlit, proč je LC8 nejlepší;)
Hugila píše:
ale tak abych ti udělal radost, lc8 má lepší podvozek než její přímá konkurence....
Tak a dost, du trhat třešně do bečky na kvas, at mám prima třešňovicu....a třeba ju spolem někdy možem popit a ty my zkusíš vyvětlit, proč je LC8 nejlepší;)
No vidis,ani to nebolelo!
Protoze JE
A nic pit nebudu,pac ja jsem pak moc povolnej a mohl bych priznat jiste kvality i jiste znacce a to by mne mohlo,po vystrizliveni, i zabit
Naposledy editováno 22.06.2011 11:53:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spotreba KTM 990 Adventure R
Fanoš Rušicka píše: Jéééžiš další pozista s kuframa před samoobsluhou .Je teda strašně zajímavý,že vás nejdrsnějších Offrouďáků s 1200GS není nikde na nějaké té trapné soutěži co je tak moc krátká jak píšeš vůbec,ale vůbec vidět .No protože by jste neodjeli ani jedno kolo a sbíraly by jste pak pěšky upadaný sračky z TT z těch super terénních GS.Konečně zas napsal někdo kdo pobaví .
Tak za 1. nevím,kdy jsi mě viděl s kuframa před samoobsluhou.Sundávám je vždycky,když je nepotřebuju,tak nešiř hovna.Díky!
za 2. nepsal jsem nic o tom,že jezdím s 12kou off.Nejsem debil,abych s tím mlátil někde o zem.Je to cestovní motorka a na to ji taky používám.
za 3. když jsem tě naposled viděl,tak tě roztlačovali na enduro Vysočina.Já narozdíl od tebe nastartoval Dakara(BMW) samozřejmě na poprvý.
Takže klííídek věčnej zastánce KTM (Kokot Tlačí Motorku)
Naposledy editováno 22.06.2011 12:50:14
1 reakcí na tento příspěvek spotreba KTM 990 Adventure R
Pravděpodnost zvyšuje také typ GSA, v tomto případě je dokonce možnost výskytu Arcimamrda...
2 reakcí na tento příspěvek spotreba KTM 990 Adventure R
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké cestovní enduro BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT 66... | ThePauli | 11 | 20.2.2023 v 10:31 Metric |
Spojka - 990 superduke KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... | pagos | 5 | 13.2.2023 v 15:11 Pepa919 |
Dotaz KTM 990 Adventure R | MUFIC | 6 | 22.9.2022 v 09:51 MUFIC |
Dotaz KTM 990 Adventure R | MUFIC | 9 | 22.9.2022 v 09:49 MUFIC |
Imobilizér KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... | Kamosmartin | 9 | 24.5.2022 v 21:43 Julip2 |