1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburátor nebo vstřikování ?
Forty píše: tak TO si myslím, že TO zrovna u TÝHLE motky jedno není. stříkačka má asi o 20 Nm VÍC, takže je naprosTO jasný, CO bych volil...
Ja teda vidim 2 .... slovy DVA Nm rozdilu a ne dvacet, takze nechapu o cem mluvis.
PS: karbec bych už nechtěl :) od jáwy 555 po Hondu NT650V samej karbec, nikde mě to nikdy nenechalo, ale je to starost, seřizování, nestejné vlastnosti, není zpětná vazba s atmosférickým tlakem, jak vyjedeš někam výš ( alpy apod. ) už to není ono je to seřízeno na jinou nadmořskou výšku, prostě ... už ne :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburátor nebo vstřikování ?
Ozzy_ píše: Ja teda vidim 2 .... slovy DVA Nm rozdilu a ne dvacet, takze nechapu o cem mluvis.
nevím, kde bere článek na wiki zdroje, ale SV 2004 má 84 Nm
Forty píše: nevím, kde bere článek na wiki zdroje, ale SV 2004 má 84 Nm
Mnojo TADY to pisou. Nicmene 2003 taky se vstrikovani pisou 61.7, tak tomu vazne nerozumim ....
Naposledy editováno 05.06.2011 20:51:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburátor nebo vstřikování ?
racek píše: Hofner> ..
kamos co mel GSXR K2 tak mu taky brala min jak novejsi K6 kterou ma tedka...
No, jenže i K2 už měla vstřikování Takže tím to asi nebude
Karbec je krok zpět..
Ale u auta raději tu stříkačku
1 reakcí na tento příspěvek karburátor nebo vstřikování ?
Stříkačka se posere- to je spíš teoretická úvaha, ne? Najdi vlákno o posraný stříkačce a najdu padesát vláken, kde se řeší rozštelovaný karbce. A že si neopravím stříkačku? Čtyři karbce bych na silnici asi taky nedělal...
2 reakcí na tento příspěvek karburátor nebo vstřikování ?
Karbec se musí synchronizovat, stříkačka ne..
Stříkačka je bezúdržbová..
Už jen z principu kontrukce si ŘJ neustále hlídá ideální složení směsi, navíc paralelně s tím přenastavuje vyhledem k jízdnímu režimu předstih...
Nevidím žádný objektivní důvod vyšší spotřeby, když je stříkačka efektivnější.
Karbec má o 20Nm menší krouťák..
Chlapi to myslíte opravdu vážně tohle?
Naposledy editováno 06.06.2011 16:48:04
Okrem toho to tu hore niekto pisal.Na autach už karbce daaaaaavno nevyrabaju (jedine v nejakych upravovanych americkych špajzach).Prečo isť krokom späť?Všetko zaleži od penazi.Niekto niekedy napisal v jednej teme,zhruba citujem- "ked pojdem niekde na pušť z motorkou do dalekych krajin a poserie sa my karbec,rozoberiem,vyčistim,nastavim a idem dalej,zatial čo u vstreku si v riti".
V niečom pravda ale v niečom nie.Kolko krat sa poserie vstrek?Stane sa tak ako aj u aut ale je to skôr vynimočne.Ak chce niekto staršiu moto a nema na vyber aj kôli financiam,tak chapem.No ak ma niekto financie a ma možnosť vstreku,tak prečo nie vstrek?
U mna by skôr bol rozdiel v motorkach.Ja som na endura alebo velke cesťaky.No z endur,by som sa kludne vratil aj ku Afrike,ktora ma karbec.Ak by som ale riešil vec medzi Varanom karbec a Varanom vstrek,jednoznačne vstrek.Mal vôbec niekto problem zo vstrekom u Varana?Ešte som o tom nepočul a jak stara motorka to je?Teda mam na mysli od roku vyroby 2003,takže v určitosti je to pre mnohych už stara mašina.
Za mna vstrekovanie,jednoznačne
1 reakcí na tento příspěvek karburátor nebo vstřikování ?
Anti: co mám argumentovat? Že se dělá synchro klapek úplně stejně a stejně často jako u karbeců? Nebo že na to každej dlabe?
Že jsem viděl desítky podělaných čerpadel?
Že se stříkačka přizpůsobuje opotřebení motoru a dolaďuje směs? Pohádky, tady nejsme u aut.
A jediný co třeba jednotky z koncernu umí je doladit otevření klapky při volnoběhu, po vyčištění klapky se to pak podělá a je třeba návštěva servisu. (Reset klapky)
A to celý se nazve přizpůsobení opotřebení motoru aby to znělo honosně a lidi mohli mít pocit že doma mají moderní auto.
Knock senzory taky nic neladí.. to je taky mítus. Jediné co to umí je malinko snížit předstih. Kde vzikla pohádka že se udržuje předstih na hranici detonací by mě zajímalo.
Ale do motorek to opět nepatří že..
(nebavím se o autech od půl mega navrch, tam je jiná situace)
Další mýtus je, že stříkačka pozná více průchozí filtr a přizpůsobí se.
Naopak jedinej karbec má vlastně takovou mechanickou váhu vzduchu. Čím více vzduchu, tím větší je podtlak na jehlové trysce a tím víc nasává. Kdežto stříkačka pozná kulový, vyjímečně na volnoběhu to lambda trochu dorovná, ale tím schopnost sériové jednotky končí.
Navíc na volnoběhu není co rozpoznávat, tam se rozdílná propustnost vůbec neprojeví.
Že RJ u stříkačky řídí předstih podle zatížení motoru? To snad dneska umí i každá nevstřikovací jednotka s karbecem a TP senzorem.
Naposledy editováno 06.06.2011 17:17:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburátor nebo vstřikování ?
A třeba konkrétně u Varana šla spotřeba s montáží stříkačky rapidně dolů.
Každý systém je poruchový a každý má své výhody i nevýhody.Ale většinou lepší systém nahradí ten horší,tak jak je to s karbecem.Ten už dnes nemontují pomale ani do číňanů.
Osobně proti karbecu nic nemám,ale stříkačka je prostě lepší.
VeFeRák píše: Srovnání Blackbird karbec a stříkačka, stejný člověk, karbec pět let a teď už cca sedm let stříkačka, spotřeba nižší o 2 litry u stříkačky, na okruhu to bylo litrů pět.
Stříkačka se posere- to je spíš teoretická úvaha, ne? Najdi vlákno o posraný stříkačce a najdu padesát vláken, kde se řeší rozštelovaný karbce. A že si neopravím stříkačku? Čtyři karbce bych na silnici asi taky nedělal...
vyrid tomu cloveku, at te prestane lakovat . sorry, ale vetsi hlod jsem cetl je asi v bulvaru Blesk. to jako xx strikacka jezdi za 2,5l/100km??? tady na motorkarich uz opravdu nevim cemu verit.
pokud jsi to napsal jen jako vtip, omlouvam se.
Anti píše: Jurawood> Pokud vím,tak stříkačky mívají čidlo podtlaku v secím potrubí,a některé i v airboxu.Takové si hravě poradí s více průchozím filtrem a určitě mohou suplovat tu tvou "váhu vzduchu".Stříkačka díky čidlům dokáže směs řídit,karburátor ne.Tím je to pro mne evidentní.
Muzes mi vysvetlit jak?
Pokud je mi znamo, tak to cos popsal je tzv. speed density system rizeni spalovani, ktery spoleha na MAP a opravdu je standartne pouzivan v motorkach.
Jedna se ale o open loop system ktery na zaklade rozdilu tlaku a teploty dedukuje mass flow z lookup tabulky. Jedna se jen o nahradu mass flow sensoru (MAF). Navic se tato metoda pouziva jen v omezenem rozpeti otacek, dale nastupuje fixni alpha-n mapa.
Proc bychom jinak vsichni davali piggy back jednotky??
Takze prosim o vysvetleni, jak si tento system muze poradit s vice pruchozim filtrem a suplovat vahu vzduchu?
2 reakcí na tento příspěvek karburátor nebo vstřikování ?
The_Pacient píše: Karbec bere líp od spodu, benálu tam valí kolikrát víc než musí. Když to stříkačka, jak už tu bylo řečeno, si to přesně napoměruje benzín/vzduch. stříkačka tam prostě víc benálu nepustí.(laicky řečeno) Příklad: R1 rok 2000 karbecy- 6tý rych.stupeň nízké otáčky plechovkář před váma bez podřazení jen plnej plyn zachraplání ve vejfuku a vidíte plechovkáře za sebou. R1 rok 2005 stříkačka- ta samá situace, ale jesliže nepodřadíte aspoň o stupeň dolů tak plechovkáře už tak hravě nepředjedete. V točkách je ale stříkačka doslova jak stíhačka z TOP GUNU Za mě terén karbec, silnice stříkačka
aha a podle tebe je to, ze jede stara R1 lip odspodu zpusobeny ti ze ma karbec, jo? hezka pohadka, ale urcite mezi nima bude o dost vic rozdilu
1 reakcí na tento příspěvek karburátor nebo vstřikování ?
The_Pacient píše: Karbec bere líp od spodu, benálu tam valí kolikrát víc než musí. Když to stříkačka, jak už tu bylo řečeno, si to přesně napoměruje benzín/vzduch.
Nedava mi to smysl. To ze tam karbec pusti vic benalu nez musi nepomuze tomu, aby to lip jelo. Idealni pomer (pokud by to strikacka dokazala v kazdym rezimu) paliva/vzduchu by mel byt lepsi v kazde situaci, ne? TAkze nevidim duvod, proc by mel karburator v principu lip tahnout odspodu.
Taky je pravda ze strikacky v motorkach jsou az posledni dobou, a ze zacatku byvaly problemy s reakci na plyn. To uz dneska (navic casto s el.plynem) problem nebyva.
1 reakcí na tento příspěvek karburátor nebo vstřikování ?
Fííla píše: Stříkačka je hlavně kvůli emisím.V americe se stále do motorek dává karburátor například kawasaki klx 250 klr 650 takže nejen do malých objemů.Jde hodně o nastavení ŘJ, ale karburátor má větší výkon.Motor má nejvyšší výkom zhruba když je součinitel přebytku vzduchu 0,9 a to stříkačka nedopustí aby byla směs tak bohatá protože dělá okolo 1(0,98 - 1,02).Jak tu někdo řikal stříkačka ti vydrží celou dobu životnosti motocyklu tomu věřím, protože dneska se motorky dělají super výkonné na úkor životnosti.Máme doma Harleye z roku 1929 a moc rád bych chtěl vidět byť jen za 50 let dnešní motocykl.
hele zaprve si vytahl docela stare vlakno, kde uz vicemene bylo vse receno a prihodil si kupu dalsich nesmyslu. treba to ze strikacka neda tak bohatou smes .. respektive ze strikacky jedou kolem lambda=1, strikacka je levnejsi na vyrobu, na servis, na serizeni.. nasledne i vse okolo je jednodussi (pro cloveka co to umi a ma vybaveni) pro typicky garazisty co se v tom vic vrtaj nez jezdej je samo lepsi karbec, ale lidi co dneska jezdi na 10+let stary karbecovy motorce a delaj servis sami uz moc neni...
co se tyka toho HD z roku 29... tak tam neni nic zazracnyho, proti dnesnim motorkam tam neni zvlastni provedeni ani materialy, kdyz bude clovek jezdit v klidu a stejny km jako na tom HD.. tak nakej povedenejsi japonec prezije to HD nekolikrat...
Naposledy editováno 09.11.2011 19:49:38
Ano,vstřikování vzniklo hlavně kvůli emisním limitům.A přesně z toho důvodu panuje představa,že karbec je výkonnější.Protože starý karburátorový verze prostě mají jiné emisní limity které umožňují lepší plnění motoru.Když ale vezmeš laditelné vstřikování a naladíš motorku jen na maximální výkon bez ohledu na emise,bude výkonnější než karbec.
1. Jsi vatař co si může dovolit novou motorku a potom sup s ni do servisu? Tak vstřiky, není co řešit, ani není na výběr.
2. Chceš tunit? Vstřiky.
3. Kupuješ starší mašinu, děláš si rád údržbu doma v garáži nebo jedeš do mongolska? Karbec.
VStrom má spotřebu o litr nižší než hornet karbec, ale netáhne to tak dobře a jakmile jsi na dalnici a jedeš přes 130kmh, úplně se to stovná. Střikačka má větší efektivitu, ale chuj s tim, dokud se nebudou dělat pořádné elektroinstalace a výrobci nepřestanou strkat do motorek čas od času i nějaký ten čínský šunt. Můj názor.
Na staré motorce je vždycky největší poděl elektroinstalace. A nejsem kdovijaky veteran, ale neumim si predstavit, ze by se neco stalo s tema japonskýma Mikuni karburátorama. Membrány měl Hornet i po tech letech úplně měkoučké a zbytek jsou tak festovně udělané díly, že na to se nikdy nebude chytat ta odfklaknuta elektrinstalace co v motorkách bývá.
Naposledy editováno 25.12.2016 12:14:17