Téma: karburátor nebo vstřikování ?
 
4.6.2011 v 09:16
Zdravím všechny chci se zeptat je lepší si koupit starší moto s karburátorem nebo novši s vstřikováním názory se různí prosím o radu Diky Michal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

5.6.2011 v 18:34 | Nahoru | #31

Forty píše: tak TO si myslím, že TO zrovna u TÝHLE motky jedno není. stříkačka má asi o 20 Nm VÍC, takže je naprosTO jasný, CO bych volil...



Ja teda vidim 2 .... slovy DVA Nm rozdilu a ne dvacet, takze nechapu o cem mluvis.

karburátor nebo vstřikování ?

5.6.2011 v 19:27 | Nahoru | #32
nějak jsem to nečet, ale chtěl bys auto s karbecem ? já ne... musíš to seřizovat, většinou to víc žere, takový ty kecy že si vstřikování neopravíš, 95% lidí co znám si ty svý karbeci nemužou ani najít protože už ani nevědí jak to vypadá a stejně to dávaj do servisu, v autě s tím taky všichni jezdíte, a problém s tím není, tak nevim proč si nevzít něco se vstřikováním, pokud teda nechceš hrabat do přípravy směsi na to je karbec lepší...

PS: karbec bych už nechtěl :) od jáwy 555 po Hondu NT650V samej karbec, nikde mě to nikdy nenechalo, ale je to starost, seřizování, nestejné vlastnosti, není zpětná vazba s atmosférickým tlakem, jak vyjedeš někam výš ( alpy apod. ) už to není ono je to seřízeno na jinou nadmořskou výšku, prostě ... už ne :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

5.6.2011 v 20:29 | Nahoru | #33

Ozzy_ píše: Ja teda vidim 2 .... slovy DVA Nm rozdilu a ne dvacet, takze nechapu o cem mluvis.


nevím, kde bere článek na wiki zdroje, ale SV 2004 má 84 Nm

(reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

5.6.2011 v 20:51 | Nahoru | #34

Forty píše: nevím, kde bere článek na wiki zdroje, ale SV 2004 má 84 Nm



Mnojo TADY to pisou. Nicmene 2003 taky se vstrikovani pisou 61.7, tak tomu vazne nerozumim ....

Naposledy editováno 05.06.2011 20:51:32

(reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

6.6.2011 v 01:37 | Nahoru | #35
Forty> ani se nemusim nikam divat. objem 650 a 84Nm??? to me teda po.er....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

6.6.2011 v 07:33 | Nahoru | #36

racek píše: Hofner> ..

kamos co mel GSXR K2 tak mu taky brala min jak novejsi K6 kterou ma tedka...



No, jenže i K2 už měla vstřikování Takže tím to asi nebude

Karbec je krok zpět..

karburátor nebo vstřikování ?

6.6.2011 v 07:36 | Nahoru | #37
karbce by mi vůbec nevadily....

pokud by to byly tyto:



a tyto bych klidně snesl i v autě

karburátor nebo vstřikování ?

6.6.2011 v 07:50 | Nahoru | #38
Přímé karbce jsou super, v inzerci je zrovna ZXR 750 R , která je taky má, takže kdyby měl někdo zájem, je to už pěkná nesehnatelná rarita.. (Jinak přímý karbec (ne podtlakový) mám i v XR400 . ALe nejlepší byly na GSXR 750 SlingShot, to byla odezva na plyn

Ale u auta raději tu stříkačku

karburátor nebo vstřikování ?

6.6.2011 v 08:38 | Nahoru | #39
Karbec je jen pro velký kluky :D

1 reakcí na tento příspěvek karburátor nebo vstřikování ?

6.6.2011 v 11:51 | Nahoru | #40
Srovnání Blackbird karbec a stříkačka, stejný člověk, karbec pět let a teď už cca sedm let stříkačka, spotřeba nižší o 2 litry u stříkačky, na okruhu to bylo litrů pět.

Stříkačka se posere- to je spíš teoretická úvaha, ne? Najdi vlákno o posraný stříkačce a najdu padesát vláken, kde se řeší rozštelovaný karbce. A že si neopravím stříkačku? Čtyři karbce bych na silnici asi taky nedělal...

(reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

6.6.2011 v 12:00 | Nahoru | #41
c.j.> to samo vim ze k2 je strikacka. psal jsem to prave proto ze neplati ta omylana hlaska ze cim modernejsi moto (vstrikovani) tim nizsi spotreba. proto tam uvadim i ty sestky od hondy...

2 reakcí na tento příspěvek karburátor nebo vstřikování ?

6.6.2011 v 13:44 | Nahoru | #42
Karbec o 2 litry nižší spotřeba.
Karbec se musí synchronizovat, stříkačka ne..
Stříkačka je bezúdržbová..
Už jen z principu kontrukce si ŘJ neustále hlídá ideální složení směsi, navíc paralelně s tím přenastavuje vyhledem k jízdnímu režimu předstih...
Nevidím žádný objektivní důvod vyšší spotřeby, když je stříkačka efektivnější.
Karbec má o 20Nm menší krouťák..

Chlapi to myslíte opravdu vážně tohle?

Naposledy editováno 06.06.2011 16:48:04

(reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

6.6.2011 v 14:53 | Nahoru | #43
Jurawood> Já ano.Pokud máš nějaké argumenty,sem s nimi.
Máš ta jako Aktiv versus Pasiv

Naposledy editováno 06.06.2011 14:54:39

karburátor nebo vstřikování ?

6.6.2011 v 16:15 | Nahoru | #44
Mal som Pan European st 1300-spotreba prekrasna 5,5L.
Okrem toho to tu hore niekto pisal.Na autach už karbce daaaaaavno nevyrabaju (jedine v nejakych upravovanych americkych špajzach).Prečo isť krokom späť?Všetko zaleži od penazi.Niekto niekedy napisal v jednej teme,zhruba citujem- "ked pojdem niekde na pušť z motorkou do dalekych krajin a poserie sa my karbec,rozoberiem,vyčistim,nastavim a idem dalej,zatial čo u vstreku si v riti".
V niečom pravda ale v niečom nie.Kolko krat sa poserie vstrek?Stane sa tak ako aj u aut ale je to skôr vynimočne.Ak chce niekto staršiu moto a nema na vyber aj kôli financiam,tak chapem.No ak ma niekto financie a ma možnosť vstreku,tak prečo nie vstrek?
U mna by skôr bol rozdiel v motorkach.Ja som na endura alebo velke cesťaky.No z endur,by som sa kludne vratil aj ku Afrike,ktora ma karbec.Ak by som ale riešil vec medzi Varanom karbec a Varanom vstrek,jednoznačne vstrek.Mal vôbec niekto problem zo vstrekom u Varana?Ešte som o tom nepočul a jak stara motorka to je?Teda mam na mysli od roku vyroby 2003,takže v určitosti je to pre mnohych už stara mašina.
Za mna vstrekovanie,jednoznačne

1 reakcí na tento příspěvek karburátor nebo vstřikování ?

6.6.2011 v 16:50 | Nahoru | #45
No vstřik se nepokazí, spíš se přidře, ucpe , ale spíš vyjímečně. Zato vysokotlaké čerpadlo si to jistě vynahradí

Anti: co mám argumentovat? Že se dělá synchro klapek úplně stejně a stejně často jako u karbeců? Nebo že na to každej dlabe?

Že jsem viděl desítky podělaných čerpadel?

Že se stříkačka přizpůsobuje opotřebení motoru a dolaďuje směs? Pohádky, tady nejsme u aut.
A jediný co třeba jednotky z koncernu umí je doladit otevření klapky při volnoběhu, po vyčištění klapky se to pak podělá a je třeba návštěva servisu. (Reset klapky)
A to celý se nazve přizpůsobení opotřebení motoru aby to znělo honosně a lidi mohli mít pocit že doma mají moderní auto.
Knock senzory taky nic neladí.. to je taky mítus. Jediné co to umí je malinko snížit předstih. Kde vzikla pohádka že se udržuje předstih na hranici detonací by mě zajímalo.
Ale do motorek to opět nepatří že..
(nebavím se o autech od půl mega navrch, tam je jiná situace)

Další mýtus je, že stříkačka pozná více průchozí filtr a přizpůsobí se.

Naopak jedinej karbec má vlastně takovou mechanickou váhu vzduchu. Čím více vzduchu, tím větší je podtlak na jehlové trysce a tím víc nasává. Kdežto stříkačka pozná kulový, vyjímečně na volnoběhu to lambda trochu dorovná, ale tím schopnost sériové jednotky končí.
Navíc na volnoběhu není co rozpoznávat, tam se rozdílná propustnost vůbec neprojeví.

Že RJ u stříkačky řídí předstih podle zatížení motoru? To snad dneska umí i každá nevstřikovací jednotka s karbecem a TP senzorem.

Naposledy editováno 06.06.2011 17:17:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

6.6.2011 v 20:33 | Nahoru | #46
Jurawood> Pokud vím,tak stříkačky mívají čidlo podtlaku v secím potrubí,a některé i v airboxu.Takové si hravě poradí s více průchozím filtrem a určitě mohou suplovat tu tvou "váhu vzduchu".Stříkačka díky čidlům dokáže směs řídit,karburátor ne.Tím je to pro mne evidentní.
A třeba konkrétně u Varana šla spotřeba s montáží stříkačky rapidně dolů.
Každý systém je poruchový a každý má své výhody i nevýhody.Ale většinou lepší systém nahradí ten horší,tak jak je to s karbecem.Ten už dnes nemontují pomale ani do číňanů.
Osobně proti karbecu nic nemám,ale stříkačka je prostě lepší.

(reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

6.6.2011 v 22:39 | Nahoru | #47

VeFeRák píše: Srovnání Blackbird karbec a stříkačka, stejný člověk, karbec pět let a teď už cca sedm let stříkačka, spotřeba nižší o 2 litry u stříkačky, na okruhu to bylo litrů pět.

Stříkačka se posere- to je spíš teoretická úvaha, ne? Najdi vlákno o posraný stříkačce a najdu padesát vláken, kde se řeší rozštelovaný karbce. A že si neopravím stříkačku? Čtyři karbce bych na silnici asi taky nedělal...



vyrid tomu cloveku, at te prestane lakovat . sorry, ale vetsi hlod jsem cetl je asi v bulvaru Blesk. to jako xx strikacka jezdi za 2,5l/100km??? tady na motorkarich uz opravdu nevim cemu verit.
pokud jsi to napsal jen jako vtip, omlouvam se.

(reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

6.6.2011 v 23:10 | Nahoru | #48

Anti píše: Jurawood> Pokud vím,tak stříkačky mívají čidlo podtlaku v secím potrubí,a některé i v airboxu.Takové si hravě poradí s více průchozím filtrem a určitě mohou suplovat tu tvou "váhu vzduchu".Stříkačka díky čidlům dokáže směs řídit,karburátor ne.Tím je to pro mne evidentní.



Muzes mi vysvetlit jak?
Pokud je mi znamo, tak to cos popsal je tzv. speed density system rizeni spalovani, ktery spoleha na MAP a opravdu je standartne pouzivan v motorkach.
Jedna se ale o open loop system ktery na zaklade rozdilu tlaku a teploty dedukuje mass flow z lookup tabulky. Jedna se jen o nahradu mass flow sensoru (MAF). Navic se tato metoda pouziva jen v omezenem rozpeti otacek, dale nastupuje fixni alpha-n mapa.
Proc bychom jinak vsichni davali piggy back jednotky??

Takze prosim o vysvetleni, jak si tento system muze poradit s vice pruchozim filtrem a suplovat vahu vzduchu?

2 reakcí na tento příspěvek karburátor nebo vstřikování ?

6.6.2011 v 23:26 | Nahoru | #49
Karbec bere líp od spodu, benálu tam valí kolikrát víc než musí. Když to stříkačka, jak už tu bylo řečeno, si to přesně napoměruje benzín/vzduch. stříkačka tam prostě víc benálu nepustí.(laicky řečeno) Příklad: R1 rok 2000 karbecy- 6tý rych.stupeň nízké otáčky plechovkář před váma bez podřazení jen plnej plyn zachraplání ve vejfuku a vidíte plechovkáře za sebou. R1 rok 2005 stříkačka- ta samá situace, ale jesliže nepodřadíte aspoň o stupeň dolů tak plechovkáře už tak hravě nepředjedete. V točkách je ale stříkačka doslova jak stíhačka z TOP GUNU Za mě terén karbec, silnice stříkačka

(reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

7.6.2011 v 07:50 | Nahoru | #50

The_Pacient píše: Karbec bere líp od spodu, benálu tam valí kolikrát víc než musí. Když to stříkačka, jak už tu bylo řečeno, si to přesně napoměruje benzín/vzduch. stříkačka tam prostě víc benálu nepustí.(laicky řečeno) Příklad: R1 rok 2000 karbecy- 6tý rych.stupeň nízké otáčky plechovkář před váma bez podřazení jen plnej plyn zachraplání ve vejfuku a vidíte plechovkáře za sebou. R1 rok 2005 stříkačka- ta samá situace, ale jesliže nepodřadíte aspoň o stupeň dolů tak plechovkáře už tak hravě nepředjedete. V točkách je ale stříkačka doslova jak stíhačka z TOP GUNU Za mě terén karbec, silnice stříkačka



aha a podle tebe je to, ze jede stara R1 lip odspodu zpusobeny ti ze ma karbec, jo? hezka pohadka, ale urcite mezi nima bude o dost vic rozdilu

1 reakcí na tento příspěvek karburátor nebo vstřikování ?

7.6.2011 v 14:27 | Nahoru | #51
čidlo podtlaku je pouze na škvírku na plynu, jak přidáš nastupuje jiná mapa, která má jediný čidlo a tím je TPS + otáčky.

(reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

7.6.2011 v 15:50 | Nahoru | #52
Znackuju..

(reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

7.6.2011 v 22:45 | Nahoru | #53
karbec ))

(reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

14.6.2011 v 14:51 | Nahoru | #54

The_Pacient píše: Karbec bere líp od spodu, benálu tam valí kolikrát víc než musí. Když to stříkačka, jak už tu bylo řečeno, si to přesně napoměruje benzín/vzduch.



Nedava mi to smysl. To ze tam karbec pusti vic benalu nez musi nepomuze tomu, aby to lip jelo. Idealni pomer (pokud by to strikacka dokazala v kazdym rezimu) paliva/vzduchu by mel byt lepsi v kazde situaci, ne? TAkze nevidim duvod, proc by mel karburator v principu lip tahnout odspodu.

Taky je pravda ze strikacky v motorkach jsou az posledni dobou, a ze zacatku byvaly problemy s reakci na plyn. To uz dneska (navic casto s el.plynem) problem nebyva.

1 reakcí na tento příspěvek karburátor nebo vstřikování ?

9.11.2011 v 18:26 | Nahoru | #55
Stříkačka je hlavně kvůli emisím.V americe se stále do motorek dává karburátor například kawasaki klx 250 klr 650 takže nejen do malých objemů.Jde hodně o nastavení ŘJ, ale karburátor má větší výkon.Motor má nejvyšší výkom zhruba když je součinitel přebytku vzduchu 0,9 a to stříkačka nedopustí aby byla směs tak bohatá protože dělá okolo 1(0,98 - 1,02).Jak tu někdo řikal stříkačka ti vydrží celou dobu životnosti motocyklu tomu věřím, protože dneska se motorky dělají super výkonné na úkor životnosti.Máme doma Harleye z roku 1929 a moc rád bych chtěl vidět byť jen za 50 let dnešní motocykl.

(reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

9.11.2011 v 19:03 | Nahoru | #56

Fííla píše: Stříkačka je hlavně kvůli emisím.V americe se stále do motorek dává karburátor například kawasaki klx 250 klr 650 takže nejen do malých objemů.Jde hodně o nastavení ŘJ, ale karburátor má větší výkon.Motor má nejvyšší výkom zhruba když je součinitel přebytku vzduchu 0,9 a to stříkačka nedopustí aby byla směs tak bohatá protože dělá okolo 1(0,98 - 1,02).Jak tu někdo řikal stříkačka ti vydrží celou dobu životnosti motocyklu tomu věřím, protože dneska se motorky dělají super výkonné na úkor životnosti.Máme doma Harleye z roku 1929 a moc rád bych chtěl vidět byť jen za 50 let dnešní motocykl.



hele zaprve si vytahl docela stare vlakno, kde uz vicemene bylo vse receno a prihodil si kupu dalsich nesmyslu. treba to ze strikacka neda tak bohatou smes .. respektive ze strikacky jedou kolem lambda=1, strikacka je levnejsi na vyrobu, na servis, na serizeni.. nasledne i vse okolo je jednodussi (pro cloveka co to umi a ma vybaveni) pro typicky garazisty co se v tom vic vrtaj nez jezdej je samo lepsi karbec, ale lidi co dneska jezdi na 10+let stary karbecovy motorce a delaj servis sami uz moc neni...

co se tyka toho HD z roku 29... tak tam neni nic zazracnyho, proti dnesnim motorkam tam neni zvlastni provedeni ani materialy, kdyz bude clovek jezdit v klidu a stejny km jako na tom HD.. tak nakej povedenejsi japonec prezije to HD nekolikrat...

karburátor nebo vstřikování ?

9.11.2011 v 19:41 | Nahoru | #57
sorry začet jsem se do tématu a nějak mi uteklo datum.Ale stou výdrží nesouhlasím.Dneska se všechno dělá jako spotřební zboží ne aby to vydrželo věčně.Pokud jde o to zacházení tak H-D bylo používáno k živnosti(děda byl malíř),tahalo sidecar a děda a pak můj táta na něm najezdili hodně kilometrů.Kolik přesně má najeto nevím zezačátku prý neměl tachometr ten tam byl namontován později.A nijak šetřený nebyl, ale nikomu jeho názor neberu, pokud bych uvažoval o větší motorce tak nejen že si stříkačce nevyhnu ale nebránil bych se jí.A nadšenců co by se v tom hrabali a odpustili motorce kuckání při studeném startu ubývá.Dnes to má hodně lidí jenom jako image a ne jako koníčka.A stou levností jsem taky proti to karburátor je daleko levnejší na výrobu než stříkačka už někdo viděl vstřikování v motorové pile nebo sekačce?

Naposledy editováno 09.11.2011 19:49:38

karburátor nebo vstřikování ?

9.11.2011 v 21:54 | Nahoru | #58
Fíílo,esli sis všiml,tak stříkačky jsou dneska ve všem.Dokonce i třeba v motokrosových strojích,nebo v moto GP.Takže pochybuju o tom,že karbec je výkonnější.A co se týká nastavení ŘJ,tak jediný co ona ŘJ nastavuje na karburátorové motorce je předstihová mapa,kde jsou dost často definovány jen dva body-minimální a maximální předstih.
Ano,vstřikování vzniklo hlavně kvůli emisním limitům.A přesně z toho důvodu panuje představa,že karbec je výkonnější.Protože starý karburátorový verze prostě mají jiné emisní limity které umožňují lepší plnění motoru.Když ale vezmeš laditelné vstřikování a naladíš motorku jen na maximální výkon bez ohledu na emise,bude výkonnější než karbec.

karburátor nebo vstřikování ?

15.11.2011 v 23:16 | Nahoru | #59
;jsem pro karbec.rozebrat,vyčistit,naladit to vše doma a zadarmo.na emise se.u .

karburátor nebo vstřikování ?

24.12.2016 v 16:59 | Nahoru | #60
Ja mám 10 let starou stříkačku vstroma, pěkná udržovaná motorka z čr, a začla mi blbnout připrav. a paliva. Teď v zimě mám o zábavu postaráno, 15 různých snímačů v motorce a diagnostika poruchu nehlásí, s mým 15 let starým Hornetem bych si jenom vyčistil karburátor, chytalo a jelo to krásně i v mrazu. Můj závěr:

1. Jsi vatař co si může dovolit novou motorku a potom sup s ni do servisu? Tak vstřiky, není co řešit, ani není na výběr.
2. Chceš tunit? Vstřiky.
3. Kupuješ starší mašinu, děláš si rád údržbu doma v garáži nebo jedeš do mongolska? Karbec.

VStrom má spotřebu o litr nižší než hornet karbec, ale netáhne to tak dobře a jakmile jsi na dalnici a jedeš přes 130kmh, úplně se to stovná. Střikačka má větší efektivitu, ale chuj s tim, dokud se nebudou dělat pořádné elektroinstalace a výrobci nepřestanou strkat do motorek čas od času i nějaký ten čínský šunt. Můj názor.

Na staré motorce je vždycky největší poděl elektroinstalace. A nejsem kdovijaky veteran, ale neumim si predstavit, ze by se neco stalo s tema japonskýma Mikuni karburátorama. Membrány měl Hornet i po tech letech úplně měkoučké a zbytek jsou tak festovně udělané díly, že na to se nikdy nebude chytat ta odfklaknuta elektrinstalace co v motorkách bývá.

Naposledy editováno 25.12.2016 12:14:17
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist