globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
 
11.12.2010 v 10:42
Ministerstvo dopravy akceptovalo připomínky proti zvyšování věku pro získání řo sk. A1 a A2
možná i díky pár lidem z fóra kteří se správným způsobem ozvali.

Cituji ze stránek MD:

Důvodová zpráva: ..."Dne 9. 11. 2010 uspořádalo Ministerstvo dopravy prezentaci navrhovaných změn a konzultace s odbornou veřejností. Konzultací se zúčastnili zástupci Svazu dovozců automobilů, Autoklubu ČR, Asociace autoškol ČR, Sdružení ČESMAD BOHEMIA, ÚAMK, Svazu dopravy ČR a Odborového svazu dopravy. Výsledkem konzultací bylo zejm. doporučení na nezvyšování hranic minimálního věku u menších motocyklů a na úpravu technického parametru zdvihového objemu válců u výcvikových motocyklů tak, aby nedocházelo k navyšování nákladů autoškol v souvislosti s pořizováním nových vozidel. Obě tato doporučení Ministerstvo dopravy zohlednilo při úpravách návrhu v rámci meziresortního připomínkového řízení."...

Pozměněný návrh zákona:

..."§ 83

Věk

(1) Řidičské oprávnění lze udělit jen osobě, která dosáhla věku
a) 15 let, jedná-li se o skupinu AM,
b) 16 let, jedná-li se o skupinu A1,
c) 17 let, jedná-li se o skupinu B1 a T,
d) 18 let, jedná-li se o skupinu A2, B, B+E, C1 a C1+E,
e) 21 let, jedná-li se o skupinu C, C+E, D1, D1+E,
f) 24 let, jedná –li se o skupinu A, D a D+E.

(2) Řidičské oprávnění pro skupinu A lze udělit osobě,
a) která dosáhla věku 21 let, pokud je řidičské oprávnění omezeno jen na tříkolová motorová vozidla, nebo
b) která dosáhla věku 20 let, pokud je tato osoba nejméně 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A2. "...

Stručně řečeno, AM a A1 zůstává jak bylo, od 18ti A2 do 35kw a 0.2kw/kg, škrcení max. ze 70kw, neomezená ve dvaceti (po dvou letech praxe na A2), nebo ve 24ti bez praxe.

Odkaz na aktuální znění návrhu zde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 16:02 | Nahoru | #301

Skalik píše: Karlie> asi nema cenu to rozebirat, ty ses presvedcena, ze na vsechno musi bejt zakon. Ja jsem presvedcenej, ze ne.

Jo a mimochodem rychlostni limity presneni mimo obec max 90km/h se zavadelo v minulosti kvuli problemum s dodavkou paliva a tak aby se setrilo ve stejne dobe byly zakazany motoristicky akce (zavody, atd.)

Jo a mimochodem je to zakon neni argument

Uzavreme to tim, ze ja jsem pravicovy extremista



Zas nečteš, co píšu O tom rozhodně přesvědčená nejsem
Svoje v tom hrajou i emise, ale netušila jsem, že se chceš bavit o "ekonomické krizi"
Já ti ovšem tohle nepodávám jako argument Já ti řikám, že věci se takhle zkrátka mají a ty se můžeš tak maximálně buď vztekat nebo se s tim naučit žít.

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 16:03 | Nahoru | #302

Skalda píše: ono se 9 z 10 lidi zepta na konci diskuze, protoze jsou liny si ji nedjriv precist a teprv pak se ptat



Tak to se jim zas nedivim, kdo by četl ty píčoviny, co jsme tu teď třeba my dva nasázeli

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 16:15 | Nahoru | #303
Asi zacnu nektere prispevky cenzurovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 16:16 | Nahoru | #304

Skalda píše: dalsi vybornej dotaz


radši nic...

Naposledy editováno 03.03.2011 16:25:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 16:30 | Nahoru | #305

Karlie píše: Zas nečteš, co píšu O tom rozhodně přesvědčená nejsem
Svoje v tom hrajou i emise, ale netušila jsem, že se chceš bavit o "ekonomické krizi"
Já ti ovšem tohle nepodávám jako argument Já ti řikám, že věci se takhle zkrátka mají a ty se můžeš tak maximálně buď vztekat nebo se s tim naučit žít.



Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je všechno, co se proti tomu dá dělat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 16:34 | Nahoru | #306
Skalik> Jooo a ještě k tomu tvýmu člověku, co se zabil při "zábavě za volantem"
Bylo mu 39, zabil i svou ženu a stalo se to v Düsseldorfu a dle záznamu jasně vyplývá, že se to odehrálo za plného provozu Řidič vylétl ve vysoké rychlosti ze silnice - oba zemřeli při nárazu

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 16:36 | Nahoru | #307

VlastíkPlamínek píše: Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je všechno, co se proti tomu dá dělat.



Zní to jak slogan!
ještě ho doplním:

...naučte se s tím vyrovnat s námi. Žijte omezený život neomezeně! www.ucimesezit.cz

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 16:55 | Nahoru | #308
Dman> jasne, ty nejsi zvedavy na "vykriky do tmy" a my mame byt zvedavi na to, odpovidat 10x na stejny dotaz jen proto, ze s nim tazatel prijde pokazde jindy, ze? . Navic na ten tvuj dotaz by stacilo jen trochu premyslet (a pak se eventualne ptat) - proc by zmena kategorii ridicskych opravneni mela jiz existujici vydana rusit? Nicmene i tak jsi odpoved dostal, tak muzes bejt spokojenej, ze praci s hledanim udelal nekdo za tebe...

EDIT: a jeste podotykam, ze na faktu existence tech 20 strankovych temat (jak sam rikas), ma velky podil prave pritomnost podobnych dotazu pokladanych neustale dokola, kterou jsi tu predvedl mimojine i ty (a pak rozcilujes, kdyz se na to poukaze)

Naposledy editováno 03.03.2011 17:03:56

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 17:01 | Nahoru | #309

Karlie píše: Skalik> Jooo a ještě k tomu tvýmu člověku, co se zabil při "zábavě za volantem"
Bylo mu 39, zabil i svou ženu a stalo se to v Düsseldorfu a dle záznamu jasně vyplývá, že se to odehrálo za plného provozu Řidič vylétl ve vysoké rychlosti ze silnice - oba zemřeli při nárazu



To nezni uplne spatne v 39 umrit za volantem GT3 rs. Na druhou stranu manzelku mel nechat doma kdyz chtel ject jako prase a nebo si nemel koupit takovou svini jako je porsche.

Ten clovek riskoval a nevyslo stane se. Ja za sebe musim rict, ze pri plnym nasazenim jsem auto jeste nikam neposlal, ale chlapec nebyl prvni ani posledni. Umrel protoze ho pokopal zavodak co nahodou dostal RZ, ale je to lepsi nez umrit za vesnici, protoze odvoz z disco byl na mraky no ni?

S tvim tvrzenim, ze se s tim musim naucit zit nesouhlasim. Cim vic lidi bude protestovat tim vetsi sance na zmenu Cim vic ovecek se bude ptat co je za ohradou tak tim lip

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 17:23 | Nahoru | #310

Skalik píše: To nezni uplne spatne v 39 umrit za volantem GT3 rs. Na druhou stranu manzelku mel nechat doma kdyz chtel ject jako prase a nebo si nemel koupit takovou svini jako je porsche.

Ten clovek riskoval a nevyslo stane se. Ja za sebe musim rict, ze pri plnym nasazenim jsem auto jeste nikam neposlal, ale chlapec nebyl prvni ani posledni. Umrel protoze ho pokopal zavodak co nahodou dostal RZ, ale je to lepsi nez umrit za vesnici, protoze odvoz z disco byl na mraky no ni?

S tvim tvrzenim, ze se s tim musim naucit zit nesouhlasim. Cim vic lidi bude protestovat tim vetsi sance na zmenu Cim vic ovecek se bude ptat co je za ohradou tak tim lip



sorry, ale k prvnímu odstavci, k druhému a k třetímu
Reagovat na to záměrně nebudu, protože s timhle smýšlením se zkrátka neshodnem

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 17:38 | Nahoru | #311

Skalik píše: To nezni uplne spatne v 39 umrit za volantem GT3 rs. Na druhou stranu manzelku mel nechat doma kdyz chtel ject jako prase a nebo si nemel koupit takovou svini jako je porsche.

Ten clovek riskoval a nevyslo stane se. Ja za sebe musim rict, ze pri plnym nasazenim jsem auto jeste nikam neposlal, ale chlapec nebyl prvni ani posledni. Umrel protoze ho pokopal zavodak co nahodou dostal RZ, ale je to lepsi nez umrit za vesnici, protoze odvoz z disco byl na mraky no ni?

S tvim tvrzenim, ze se s tim musim naucit zit nesouhlasim. Cim vic lidi bude protestovat tim vetsi sance na zmenu Cim vic ovecek se bude ptat co je za ohradou tak tim lip



no ty woe

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

9.3.2011 v 13:42 | Nahoru | #312
Jak to bude se mnou, kdo má v řidičáku písmeno "A" a je to omezená skupina (do 25kW?)? Jakou skupinu budu mít po změně? "A2"? Mluvím například o výměně řidičáku za 10 let - jakou skupinu mi tam napíšou...

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

9.3.2011 v 14:28 | Nahoru | #313
Pavouk106> (opravneni budes mit stejny) a skupinu v budoucim ridicaku nejspis nejakou nejblizsi s "harmonizacnim kodem" upresnujicim, ze jde o jinou/starsi skupinu. Podobne jako kdyz M se po zruseni udelovani (nahrazeno omezenejsim AM) psalo do A1 s harmonizacnim kodem 150 (do 50ccm)

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

9.3.2011 v 15:55 | Nahoru | #314
Skalda> Já si možná do tý doby dodělam neomezenou (i když moto na to nemam a neplánuju), ale zajímalo mě, jak to takový lidi mají. Díky

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

12.3.2011 v 20:58 | Nahoru | #315
Měl by jsem dotaz k A2, nevím jestli to tu už bylo. Mám vyhlídnutý SV 650, ale neodpovídá poměr výkon x váha. Po šeškrcení na 35kw na úřadě tento poměr také přepisují, nebo zůstává původní? Díky za odpověď

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

13.3.2011 v 07:40 | Nahoru | #316
Shenkyy> kdyz se snizi vykon tak se logicky snizi i ten pomer vykon/vaha

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

13.3.2011 v 08:16 | Nahoru | #317
MATY2> Takže by mělo stačit potvrzení o snížení výkonu, s tim dojít na úřad, kde změní hodnoty v TP, jo?

Naposledy editováno 13.03.2011 08:17:57

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

13.3.2011 v 12:20 | Nahoru | #318
Snažím se to sledovat, ale už v tom mám opravdu guláš. Tak prosím, ještě jednou:

Pokud si nyní udělám Ao (tj. 25 kW) a než mi bude 20 let, stihne tento zákon projít v současném znění - bude mi to počítáno jako dvouletá praxe a můžu rozšířit na neomezenou už ve 20-ti letech?

Díky!

// Pročteno pár stránek zpátky a nejspíš tedy NE . Každopádně jsem zvědavý jak to ve finále bude...

Naposledy editováno 13.03.2011 12:29:19

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

13.3.2011 v 19:43 | Nahoru | #319
Shenkyy> jj, změnou výkonu se v TP mění asi 4 hodnoty (výkon, rychlost, hluk, poměr výkon/váha, možná i emise a spotřeba)
Barney> podle mě budeš moc rozšiřovat z 25kw na neomezené v 21ti jako je to doposud

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

15.4.2011 v 08:01 | Nahoru | #320
"K řízení motocyklu do 125 ccm bude stačit řidičské oprávnění skupiny B"

Tak opět se to mírně "pohlo", myslím že příjemná změna. Já jsem vcelku spokojen. Jen by mě pořád zajímalo to přechodné období a rozšíření stávající A18 (25 kW) viz můj dotaz výše.

Návrh novely zákona č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, a zákona č. 247/2000 Sb.,o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel (řidičské průkazy)

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

8.5.2011 v 11:01 | Nahoru | #321
Chtěl jsem se ještě zeptat, říkalo se něco, že půjde snížit výkon jenom u motorky, která bude mít původní výkon nižší než 70kw. Nikde jsem se ale nedočetl, jestli to platí nebo ne. Nevíte někdo, jak to je? Díky za odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

8.5.2011 v 19:42 | Nahoru | #322
Shenkyy> presneji receno sk. A2 bude opravnovat k rizeni motockyklu s vykonem max. 35kw s pomerem max 0.2 kw/kg ktere nebyli upraveny ze stroje s vyce nez dvounasobnym vykonem.

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

8.5.2011 v 19:50 | Nahoru | #323
Maty_Kolin> a jak se to teda nekonec upeklo s tim dvojnasobnym vykonem? dvojnasobnym vzhledem k 35kW nebo dvojnasobnym vzhledem k defaultnimu vykonu stroje?

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

8.5.2011 v 21:34 | Nahoru | #324
Nijak, je to tak jak pisu, odpovez si sam jestli motorka s 25kw skrcena treba z 60kw byla seskrcena mene nebo vice nez o polovinu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

8.5.2011 v 21:40 | Nahoru | #325
Maty_Kolin> aha, parada

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

9.5.2011 v 03:07 | Nahoru | #326
Skalda> píšu to tak jak tomu rozuím já, až to bude aktuální tak k tomu snad md snad vydá nějaký stanovisko, nebo o něj požádám(e)

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

9.5.2011 v 10:44 | Nahoru | #327
Maty_Kolin> no jestli to bude z vykonu stroje, tak mi nase zakonodarnda moc zase zkrati zivot o par minut

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

14.5.2011 v 23:02 | Nahoru | #328
Do zítřka je otevřen "Návrh předpisu schválený
vládou". Co bude potom? PS to schválí a finiš?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

19.5.2011 v 20:40 | Nahoru | #329

Barney píše: "K řízení motocyklu do 125 ccm bude stačit řidičské oprávnění skupiny B"

Tak opět se to mírně "pohlo", myslím že příjemná změna. Já jsem vcelku spokojen. Jen by mě pořád zajímalo to přechodné období a rozšíření stávající A18 (25 kW) viz můj dotaz výše.

Návrh novely zákona č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, a zákona č. 247/2000 Sb.,o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel (řidičské průkazy)



Asi jsis to přečetl špatně - se skupinou B bude možné řídit motocykl s objemem do 125 ccm a s automatickou převodovkou, ne všechny "125". Je nutno návr přečíst celý a pořádně. Pokud by tomu tak nebylo, tak by skupina A1 neměla smysl.

k přechodnému období - z A/18 bude po nabytí účinnosti nového znění (pokud bude schválen navržené znění) možné postupovat podle novely, tedy po 2 letech bude možné rozšíření na A (stejně jako z A2). Takže konkrétně (při účinnosti novely od 1.1.2013) - A/18 letos v 06, rozšíření na A 06/2013.

Naposledy editováno 19.05.2011 20:44:55

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

19.5.2011 v 23:00 | Nahoru | #330
HonzaČ> takže já když ted' v květnu udělal A18, tak budu moct již v květnu 2013 udělat A neomezeně?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist