globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
 
11.12.2010 v 10:42
Ministerstvo dopravy akceptovalo připomínky proti zvyšování věku pro získání řo sk. A1 a A2
možná i díky pár lidem z fóra kteří se správným způsobem ozvali.

Cituji ze stránek MD:

Důvodová zpráva: ..."Dne 9. 11. 2010 uspořádalo Ministerstvo dopravy prezentaci navrhovaných změn a konzultace s odbornou veřejností. Konzultací se zúčastnili zástupci Svazu dovozců automobilů, Autoklubu ČR, Asociace autoškol ČR, Sdružení ČESMAD BOHEMIA, ÚAMK, Svazu dopravy ČR a Odborového svazu dopravy. Výsledkem konzultací bylo zejm. doporučení na nezvyšování hranic minimálního věku u menších motocyklů a na úpravu technického parametru zdvihového objemu válců u výcvikových motocyklů tak, aby nedocházelo k navyšování nákladů autoškol v souvislosti s pořizováním nových vozidel. Obě tato doporučení Ministerstvo dopravy zohlednilo při úpravách návrhu v rámci meziresortního připomínkového řízení."...

Pozměněný návrh zákona:

..."§ 83

Věk

(1) Řidičské oprávnění lze udělit jen osobě, která dosáhla věku
a) 15 let, jedná-li se o skupinu AM,
b) 16 let, jedná-li se o skupinu A1,
c) 17 let, jedná-li se o skupinu B1 a T,
d) 18 let, jedná-li se o skupinu A2, B, B+E, C1 a C1+E,
e) 21 let, jedná-li se o skupinu C, C+E, D1, D1+E,
f) 24 let, jedná –li se o skupinu A, D a D+E.

(2) Řidičské oprávnění pro skupinu A lze udělit osobě,
a) která dosáhla věku 21 let, pokud je řidičské oprávnění omezeno jen na tříkolová motorová vozidla, nebo
b) která dosáhla věku 20 let, pokud je tato osoba nejméně 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A2. "...

Stručně řečeno, AM a A1 zůstává jak bylo, od 18ti A2 do 35kw a 0.2kw/kg, škrcení max. ze 70kw, neomezená ve dvaceti (po dvou letech praxe na A2), nebo ve 24ti bez praxe.

Odkaz na aktuální znění návrhu zde

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

19.5.2011 v 20:40 | Nahoru | #1

Barney píše: "K řízení motocyklu do 125 ccm bude stačit řidičské oprávnění skupiny B"

Tak opět se to mírně "pohlo", myslím že příjemná změna. Já jsem vcelku spokojen. Jen by mě pořád zajímalo to přechodné období a rozšíření stávající A18 (25 kW) viz můj dotaz výše.

Návrh novely zákona č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, a zákona č. 247/2000 Sb.,o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel (řidičské průkazy)



Asi jsis to přečetl špatně - se skupinou B bude možné řídit motocykl s objemem do 125 ccm a s automatickou převodovkou, ne všechny "125". Je nutno návr přečíst celý a pořádně. Pokud by tomu tak nebylo, tak by skupina A1 neměla smysl.

k přechodnému období - z A/18 bude po nabytí účinnosti nového znění (pokud bude schválen navržené znění) možné postupovat podle novely, tedy po 2 letech bude možné rozšíření na A (stejně jako z A2). Takže konkrétně (při účinnosti novely od 1.1.2013) - A/18 letos v 06, rozšíření na A 06/2013.

Naposledy editováno 19.05.2011 20:44:55

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

19.5.2011 v 23:00 | Nahoru | #2
HonzaČ> takže já když ted' v květnu udělal A18, tak budu moct již v květnu 2013 udělat A neomezeně?

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

20.5.2011 v 12:27 | Nahoru | #3

HonzaČ píše: Asi jsis to přečetl špatně - se skupinou B bude možné řídit motocykl s objemem do 125 ccm a s automatickou převodovkou, ne všechny "125". Je nutno návr přečíst celý a pořádně. Pokud by tomu tak nebylo, tak by skupina A1 neměla smysl.



Neboj, přečetl jsem to správně. Vím že jen automaty. I tak je to ale příjmená změna, nebo ne?

Naposledy editováno 20.05.2011 12:28:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist