Na Varaderu 99' mám problém s baterkou. po nabití byterie moto bez problémů chytne, ujedu cca 100km a konec, musím roztlačit Baterku jsem bohužel nechal v zimě v motorce, ale na jaře motor roztočila. Jak poznám, že je baterka v hajzlu a neudrží kapacitu, nebo že je špatněj regulátor?
2 reakcí na tento příspěvek Baterka, regulátor nebo...?
Jestli opravdu nedobiji muzes zmerit. Pripojis voltmetr na baterku, kouknes kolik ma (kolem 13V by to melo byt). Nastartujes, kouknes kolik ma - na volnobeh by melo napeti stoupnout skoro na 14V a pri zvysovani otacek by melo vylezt postupne az na 14.7-14.8V. Pokud to tak je, je asi baterka v hajzlu.
Pokud to tak neni, muze byt v hajzlu regulator nebo alternator: odpojis alternator od regulatoru (vstupni konektor), nastartujes a meris na konektoru alternatoru - mezi kazdou fazi a zemi musis namerit na volnobeh neco kolem 20V, pri 3000ot uz tam musi byt cca 50V a pri 6000ot by to melo lezt pres 100V. Ta napeti ber orientacne, ale tak nejak v rozmezi by se to melo pohybovat. Pokud to tak je, je alternator v poradku a regulator v prdeli, v opacnem pripade naopak .
1 reakcí na tento příspěvek Baterka, regulátor nebo...?
O dobíjení je tady na foru hodně, tak pohledej. Řeší se to furt.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka, regulátor nebo...?
1 reakcí na tento příspěvek Baterka, regulátor nebo...?
Danielos píše: Zřejmě regulátor, který může přestat dobíjet až se zahřeje. Takže změř napětí nabíjení po delší projíždce - může dělat to, že čím větší otáčky tím bude klesat napětí.
O dobíjení je tady na foru hodně, tak pohledej. Řeší se to furt.
Jo - pravda. Nedavno jsem mel patalii s regulatorem na Bigu - za studena vse v pohode, jakmile se zahral, poustel do baterky 30V .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka, regulátor nebo...?
Když neběží motor, tak baterka má kolem 13,5V, po nastartování a jemném přidání plynu je tam 14.3V-14.6V čím víc ale přidávám, tak to pak klesa zase na cca 13.5 - 13,8V.
Ten vstupní konektor je pro mě španělská vesnice. Je tam 5 drátů, zelenej, červenej a tři žlutý. Kostru chápu a fáze budou asi ty žlutý, že? Zkoušel jsem tedy černej na zkoušečce na kostru a červenej na jednotlivé žluté a to čísla lítaj nahoru, dolů - nejsem z toho moudrej! na elektriku jsem levej! Sorry Když dám ale černej na zkouščce na kostru a červenej na červenej v konektoru, tak to ukazuje stejné hodnoty jako na baterce. To je ale asi nic neříkající. Takže jsem se asi neposunul nikam!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka, regulátor nebo...?
1 reakcí na tento příspěvek Baterka, regulátor nebo...?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka, regulátor nebo...?
MaHoMaKy píše: Medved> Tak jsem to proměřil.
Když neběží motor, tak baterka má kolem 13,5V, po nastartování a jemném přidání plynu je tam 14.3V-14.6V čím víc ale přidávám, tak to pak klesa zase na cca 13.5 - 13,8V.
Ten vstupní konektor je pro mě španělská vesnice. Je tam 5 drátů, zelenej, červenej a tři žlutý. Kostru chápu a fáze budou asi ty žlutý, že? Zkoušel jsem tedy černej na zkoušečce na kostru a červenej na jednotlivé žluté a to čísla lítaj nahoru, dolů - nejsem z toho moudrej! na elektriku jsem levej! Sorry Když dám ale černej na zkouščce na kostru a červenej na červenej v konektoru, tak to ukazuje stejné hodnoty jako na baterce. To je ale asi nic neříkající. Takže jsem se asi neposunul nikam!
To vypada, ze dobiji ok. Tak bud aku v cudu, nebo po ohrati prestane dobijet. Zacal bych tim, ze aku doneses nekam, kde ti ho zmeri (servis, prodejna aku) zatezovym voltmetrem. Nebo si ho zmer sam ... pripoj tam zatez, ktera bude brat 1/10 kapacity a aku by mel vydrzet 10 hodin (teoreticky) drzet napeti vyssi nez 9V. Takze pokud mas 14Ah aku, pripojis k nemu 15W zarovku (mela by byt 17W - ale tu budes tezko shanet - vypocet je (kapacita/10) x 12 = 16.8W) a voltmetr a nechas ji svitit. Sem-tam juknes na Vm - az klesne pod 9V mas zmereno - pocet hodin, ktere uplynuly od zacatku testu vynasobis desetinou jmenovite kapacity a mas skutecnou kapacitu aku.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka, regulátor nebo...?
Pak už mi konečně uvěřil, že je to už opravdu jen a jen baterkou, koupil novou a má klid.
No, reklamoval ji, ale zdůraznil jsem mu, ať prodejci vyčichlej regulátor taktně zamlčí
MaHoMaKy píše: Může mi někdo vysvětlit, jak může pomoct prevynutí alternátoru, když v zahřátem stavu nedobíjí? Když bude špatné vynutí, tak nebude dobíjet ani studenej, ne?
V zahratem stavu se muze nekde neco roztahnout a v altiku zkratovat. Po previnuti bude zas odolny i pri zahrati. Jedna z variant.
MaHoMaKy píše: Medved> zkoušel jsem to ještě proměřit a zjistil jsem že po nastartování to dáva cca 13.8 V, ale mám zhasnutá světla!! Jakmile rozsvítím potkávačky, tak to spadne na 12.3 - 12.5 V a to je málo, co? Může to být zborcená baterka?
To je malo no, zkus jinou baterku a zas to zmer se svetlama. Ale asi to bude dobijeni, regulator nebo/a alternator.
1 reakcí na tento příspěvek Baterka, regulátor nebo...?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka, regulátor nebo...?
MaHoMaKy píše: Medved> zkoušel jsem to ještě proměřit a zjistil jsem že po nastartování to dáva cca 13.8 V, ale mám zhasnutá světla!! Jakmile rozsvítím potkávačky, tak to spadne na 12.3 - 12.5 V a to je málo, co? Může to být zborcená baterka?
To spatne. Takhle padat to nesmi, dobijeni to musi udrzet. Predpokladam, ze tech 12.x jsi nameril s rozsvicenyma svetlama v otackach - ne na volnobeh.
MaHoMaKy píše: Zkusím se zastavit dneska odpoledne v servisu, tak jsem zvědavej co tam řeknou. Už asi nemám na to se v tom šťourat sám a hledat, kde se co pojebalo! Stejně je to zákon schválnosti, co? Začne být hezky a začne se to srát!
nerikej tomu zakon schvalnosti, ale zakon Hondy
3 reakcí na tento příspěvek Baterka, regulátor nebo...?
MaHoMaKy píše: Tak Vážení, záhada je vyřešena. Byl to nečekaně .............chvilka napětí....... regulátor dobíjení Kdo by to byl řekl!! V servisu kam jezdím měl zásobu Ignitechu za lidových 2,5 tis, což je dle mého cena lidová . Takže teď si baterčička, světýlka, klaksonek spokojeně sosají čerstvý a kvalitní elektrický proud!! Takže děkuji všem za asistenci!!
jojo - ten Ignitech mam ted na Bigovi taky. Zatim spokojenost (mam ho tam cca pul roku)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing | Rocco10000 | 38 | 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp |
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero | mkl33 | 6 | 15.3.2024 v 23:48 Fiko |
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero | kanar1970 | 8 | 7.3.2024 v 06:04 vilemx |
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero | JadaH | 13 | 2.3.2024 v 07:15 mibor |
Honda Varadero XL 1000 V rv2003 v n... Honda XL 1000V Varadero | mkl33 | 15 | 11.2.2024 v 21:32 Zdeník204 |