globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh
 
8.4.2011 v 21:16
Zdar. Zajizdim novou moto. Podruhe. Vzdy se drzim pokynu vyrobce. Slycham ale ruzne nazory od lidi, ze to neni treba dodrzovat, ze to je treba vytocit, naucit motor atd.Ptam se tedy: odkud se berou tyhle nazory?Maji nejaky realny zaklad? Proc bych mel verit temhle nazorum a ne inzenyrum renomovane firmy? Ja v tom mam jasno. Jen mne zarazi ty protichudne nazory spousty lidi.Az mne stvou ty jejich moudre reci.Odkud se berou? Ja si myslim, ze nespravnym zajizdenim se hlavne snizi zivotnost motoru. Nekteri rikaji: "Nedrzel jsem se pokynu vyrobce a jede to furt, nic se nestalo. Ja rikam : Ano , jede to furt , ale snizil jsi si vykon a zivotnost. Tezko to ale poznas, kdyz motorku bud prodas nebo nemas s cim srovnat.To bys musel srovnavat s motorkou stejnou, ale zajetou podle pokynu vyrobce." A do takovych detailu jde v praxi jen malokdo. Jaky mate nazor?
Předchozí
1 2 3
Následující

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 21:23 | Nahoru | #1
Znám borce co měl novou mazdu a "učil motor jezdit" ... lítal na dvojku trojku po dálnici apod. ..... samozřejmě motor novýho auta šel do věčných lovišť dřív než sjel první gumy ... víc to není potřeba komentovat

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 21:27 | Nahoru | #2
ano hlavně že si napsal konkrétní stroj kterej zajíždíš 4 vál a 2 vál každej má svou specifikaci otáček já sem točil prvních 1000 KM do 4/Tisíce pak sem postupně přidával

Naposledy editováno 08.04.2011 21:31:09

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 21:31 | Nahoru | #3
takoví frajeři většinou učí jezdit motor a většinou se ještě ve stejné sezóně učí i vyměňovat motor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 21:39 | Nahoru | #4

kawapavel píše: ano hlavně že si napsal konkrétní stroj kterej zajíždíš 4 vál a 2 vál každej má svou specifikaci otáček já sem točil prvních 1000 KM do 4/Tisíce pak sem postupně přidával



Moje řeč. Já tedy do 4tis jen prvních 500km, ale i tak to říkám všem, že syrovému motoru nemají dávat plný knédl...
Všechno se usazuje, zabrušuje, je prostě lepší to ctít. Vyplatí se to

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 21:44 | Nahoru | #5
tak vaše názory mě také zajímají, jelikož v pondělí budu kupovat novou motku.

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 21:46 | Nahoru | #6
A kde myslite ze se berou ty motky co nemaj ani 20 000km. A nejednou a nebo berou olej ? Bud je nekdo tocil studeny nebo blbe zajel. Pokud to teda neni vada kusu.

Naposledy editováno 08.04.2011 21:46:39

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 21:47 | Nahoru | #7
kawapavel: To neni podstatne co zajizdim. Otazka zni jinak. Ale prvni moto byla Suza Bandit 650 a ted ZX 6 R. Tu prvni se mi asi podarilo zajet dobre( dle pokynu vyrobce). Nemam to sice overene ne brzde, ale clovek, co jezdi i nejake ty zavody SBK mi ji pochvalil a na cilovce mi dala o 20 km/h (tachometrovych)nez udaj vyrobce. Moje teorie zni: Kdyz dodrzujes udaje vyrobce, nic neskazis, ale kdyz je nedodrzujes, muzes neco pokazit.Tech 1600 km mi za tuto jistotu stoji.

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 21:48 | Nahoru | #8
Ještě se doporučuje vypustit olej ať si to pořádně sedne všechno do sebe Orientuj se podlé pánů s ing. před jménem http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=412 celkem zábavný článek z jiného, podobného topiku

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 21:50 | Nahoru | #9
mýtus

2 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 21:52 | Nahoru | #10
Mozna by sis mel vyhledat 50 let stary clanek Zrychleny zabeh motocyklu ktery se snazil vyvratit letite dogma. Tim ovsem nerikam ze se podle toho mas ridit. Pustim se ted do uvahy:
Co se tak mohlo stat, kdyz jsi novy motor pred 50 lety (nebo jawu 350 pred 7 lety ) vyrazne nalozil? No bud jsi to rovnou zadrel, nebo nezadrel, ale ten motor stal za hovno, nebo nezadrel a naopak to litalo perfektne. Dokonce jsem nekde slysel lidove moudro, ze motor kterej se nehvizdnul nejede. Pri dnesni urovni technologie a presnosti dilu povazuju prvni moznost za temer vyloucenou a druhou za nepravdepodobnou. Ale proc to teda v manualu pisou?
1. Dogma je dogma
2. Snizit riziko poskozeni a reklamace nevhodnym pouzitim
3. V novem motoru nebo vozidle nelze vyloucit vadny dil, ktery muze zpusobit havarii motoru/vozidla kratce po uvedeni do provozu. Je lepsi, pokud tomu dojde rekneme v rychlosti 100 km/h a vsichni preziji, nez v rychlosti dvojnasobne s fatalnimi nasledky a naslednymi zalobami vyrobce. To je myslim v dnesni dobe duvod rozhodujici.

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 21:53 | Nahoru | #11
Podařilo se mi ukecat známého, co si pořídil mazla 08 fároše a zajížděl ho tak jak se má. Hezky v klidu, po několika km točit ale nechávat motor zlehka táhnout, prostě tak to má být... Najel 1200 km a pak jsem ho přesvědčil, že přesně takhle zajetýho fároška potřebuju - vzal jsem ho a postavil z něj okruhovku... Po dvou sezonách jsem dělal plánovaný repas a lehkou úpravu motoru a dle slov majitele brzdy je to zatím "sériově" nejsilnější fároš, jaký měl na brzdě... Věřím, že tomu vděčím správnému zajíždění (které je prostě voser )

Naposledy editováno 08.04.2011 21:55:06

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 21:58 | Nahoru | #12

Evo píše: Tech 1600 km mi za tuto jistotu stoji.



přesně - pokud bych si kupoval fungl novou mašinu tak věřím, že tohle ujedu za první týden, maximálně dva víkendy. A na nějaké točení a učení motorky na vyšší otáčky mám dalších X tisíc kilometrů.

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 22:01 | Nahoru | #13
a že tady všichni píšou stačí jedna nádrž a naložit .... výrobce ví nejlíp když to vyrobyl a že záběh je řádově 1000km žádných 100 co tady většina kecá

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 22:02 | Nahoru | #14
Co třeba u 2T jak to je? ..zajíždět nebo tomu dát čočku?

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 22:05 | Nahoru | #15
Já bych tam dával jen full gass .Proto si nemůžu koupit novou mášu

Naposledy editováno 08.04.2011 22:10:40

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 22:15 | Nahoru | #16
Proč? Protože se mezi lidma šíří takových mýtů, polopravd a výmyslů, že to ani možný není - jeden ti doporučí novou gumu vyprat v perchlóru, aby měla hned od začátku stoprocentní grip, druhej ti řekne, že řetěz máš čistit zásadně v benzínu, třetí ti poradí abys zbytek nálepky na laku odstranil ředidlem a tak dále
Takže raději věř tomu co říká manuál a né tomu co ti kdejakej jouda nakuká
Krom toho nevím co je na tom záběhu za problém, tak tomu prostě prvních tisíc nedávám kotel no... Já třeba zajížděl podle manuálu až do 1600 km A motorka se mi za to vždycky odvděčila nulovou spotřebou oleje, plným výkonem a bezvadným chodem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 22:18 | Nahoru | #17
petrvtr_new> No to snad nemyslíš nážně co jsi napsal ?! Jelikož se živím prací s motory, tak jednoznačně zajíždět a držet se striktně pokynů výrobce!

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 22:24 | Nahoru | #18
Debata se tu slusne rozbiha, ale ja to jeste jednou upresnim: Odku se berou nazory , odlisne od pokynu vyrobce? Ja to proste nechapu, jak si nekdo muze dovolit ignorovat udaje vyrobce?Vi snad neco vic?

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 22:25 | Nahoru | #19
vopruz je těch prvních 800km (nebo aspoň u mýho zeda bylo), protože to nevycházelo ani na 90km/h, takže jsem jezdil tam, kde byl malej provoz, aby mě tolik plechovek nepředjíždělo :), pak jsem do cca 1300km držel max 6tis ot a pak už za to tahal jako normálně. těch 1600km mi přišlo až zbytečně hodně. motka jezdí parádně, olej nebere (resp minimálně), takže rozhodně zajíždět. člověk si mašinu i líp osahá

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 22:38 | Nahoru | #20
Luke288: No vopruz to je ohromnej. Mne to ted dela 70 km/h.A ta prvni moto mi vubec nezrala olej.

2 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 22:51 | Nahoru | #21
ahoj no kazdy tvrdi neco jineho ja pracuji na dyno stolici pri vyrobe autobusu a muzu ti zarucit ze takove cocky jako u nas nikdy ten motor nezazije a motory to prezijou bez ujmy ale je to jine nez motorka ta pracuje v jinych otackach a hlavne vykonove je na tom hure prece jenom kdyz stratis 5-10KW na 500konovym motoru tak ti to muze bejt fuk

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 22:59 | Nahoru | #22
Evo> udaje vyrobce jsou nekdy az moc prehnane a predimenzovane popripade aby se mohl na neco vymluvit pri reklamaci samo ze kdyz ho bude nekdo drtit furt 12+ tak asi moc dlouho jezdit nebude ale to udela jen to nejvetsi hovado

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 23:02 | Nahoru | #23

Wenda1987 píše: ahoj no kazdy tvrdi neco jineho ja pracuji na dyno stolici pri vyrobe autobusu a muzu ti zarucit ze takove cocky jako u nas nikdy ten motor nezazije a motory to prezijou bez ujmy ale je to jine nez motorka ta pracuje v jinych otackach a hlavne vykonove je na tom hure prece jenom kdyz stratis 5-10KW na 500konovym motoru tak ti to muze bejt fuk


Nemůžeš srovnávat jedenáctilitrovej motor o výkonu 440koní,navíc řadovej šestivál v naftě s motorkou . A že mu dáváč čočku to možná jo,to blci ve fabrice kde se ten motor montuje taky dělaj,ale to jemný poškození se chodem motoru vyhladí a vo nic nejde,jenže se bavíme o zajíždění,ne o plnotuku..

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 23:12 | Nahoru | #24
no tak hnup ses asi ty a je vydet ze vis kulovy nebo jenom to co si slysel nevis parametry motoru a jestli si nepochopil tak sem psal ze u moto je to jine (trochu)ma to pisty ma to urcite vule ma to proste vsechny soucasti jako benzim tudis je to skoro stejne je to proste motor a tychle ty zkousky jsou prikazany technologii tak asi jsme blbci no pokud tuhle zkousku motor nevidrzi tak se srotuje a zkouska trva pul hodky dokazes si predstavit tu cocku co dostane???

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 23:17 | Nahoru | #25
Wenda1987> Co je to za motor? čirou náhodou dělám ve firmě která dodává motory mj. i pro autobusy,spíš vyrábí celý autobusy
A pět set koní?! Tak to už musí být autobus Ještě řekni že irisbus a já se poseru

Naposledy editováno 08.04.2011 23:23:20

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 23:23 | Nahoru | #26
8litry 350kw 8valce jak se napsal je to jine nez motorka asi pochybuju ze na nove motorce prejizdeji na dyno vsechny motory ale u nas ano kdyz sem nastoupil tak me to bylo proti srsti takle trapit novej nezabehlej motor ale po tech 7 letech sem na presne zajizdeni novych aut moto zmenil nazor a je to muj nazor a nikomu ho nenutim

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 23:28 | Nahoru | #27
tak pro priklad stare HDcko s americkym motorem presne 500 koniku dale magelis 470 konimu je ti jasny ze se nebavime o 700stovce a nejakych starych pelesinach

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 23:30 | Nahoru | #28
Wenda1987> Tomu se příteli říká žáběh,proto by se měl po testu měnit olej,filtr a pak už motor expedovat . Zjisti jak se dělaj Neoplany . Pak platí i pro řidiče jistá omezení,ale nebudem to tu zasírat debatou o nákladních motorech

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

8.4.2011 v 23:36 | Nahoru | #29
jiste sohlas o zasirani nebudem to resit nezajimaji me konkurence jedem jak jedem a funguje to

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

9.4.2011 v 00:32 | Nahoru | #30
"po GO se jí nechce "

přečti si to a napiš co si o tom teda v tom případě myslíš
po tom podle tebe dokonalým záběhu, mnou provedeným, jela se mnou sólo jak předtim ve dvou. možná hůř. teď jí dávám co proto takže se to mírně zlepšuje.
když jsem měl favorita tak jsem z klasickýho zlenivělýho a mrtvýho motoru tréninkem udělal turbínu, trojka nejlíp táhla mezi 90 a 110, šla až na 130, čtverka na 155
pak s "lepšíma" autama držel krok nečekaně slušně
je teda pravda že tomu pomohlo přidření když šel benzín do oleju, ne kvůli jízdě.

takže jde o to aby se ten nesedlej motor nepřehříval, případně jednotlivý součásti, jinak ať nezleniví

a hlavně s rozumem, stačí cit a člověk pozná a dojde mu co a jak, co pomůže a co uškodí

Naposledy editováno 09.04.2011 00:33:54
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist