Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Junkrs píše: protože, když tu vysvětluji, jak zařadit bez zbytečné rány, tak je to k ničemu. Meziplyn je něco jinýho a nevim o nikom, krom 50% diskutujícich zde , kdo tento termín používá u moto a myslí tím neco jiného než meziplyn u aut.
Kdo tu napíše slovo meziplyn a používání ho na moto, je zmatenej jak lesní včela, a jeho příspěvek nikomu neprospěje, řadit a jezdit možná umí, ale nerozumí technice ať u aut tak moto, jen má nějakou představu, která je špatná.
proste je to jen termin .. jako muzem se tu v nabubrelosti sve odbornosti rozcilovat nad jeho zjednodusenym nebo nespravnym pouzivani, ale zas jako takovy nestesti bych to nevidel... to bysme pak mohli rozvadet debatu nad tim ze urcite nikdo rano na vaze nemohl zjistit svoji hmotnost o neexistenci odstredive sily a kupu dalsich "laickou verejnosti pouzivanejch veci" do kterejch kdyz se tu sem tam nekdo vrtne tak je veselo :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
já už se nebudu opakovat a znovu vysvětlovat co se děje při řazení, bystřejším může video něco objasnit.
a sakra už tu nemelte kdo má krosku, jasně že řadí bez spojky, i kluci na afrikách v terénu řadí bez spojky, to je jasný a já proti tomu nejsem. Kdo má pilu na který leží a motor točí 13tis. tak samozřejmě nebude nic lovit plynem, když mu otáčky lítaj při sebemenšim pohybu plynem nahoru dolu 4tis. ot. Je to stroj od stroje a o stylu jízdy. Jen jsem tu chtěl vyjádřit, jak lze řadit bez rány.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Stev píše: Junkrs> jak tomu meziplynu, kdy vlastně jde jen o to že roztočím motor do dostatečnejch otáček než pustím spojku, říkáš ty? Mně se to používat nepříčí, naopak výraz předplyn kterej jsem viděl je dost kostrbatej.
jo a teď si mě přivedl na další věc která mě tu taky dost irituje. Pletete si o čem je řeč.
zvyšování otáček než pustim spojku, ale mám už podřazeno je k tomu, abych, když to přeženu nezablokoval zadní kolo, tedy decelerace, neboli brždění motorem
zde je řeč o přeřazení, co se děje potom co přeřadim je mi jedno a nikoho to nezajímá, téma o tom není.
píšu o tom jak PŘEŘADIT bez hluku z převodovky
A k otázce, zvýšení otáček před puštěním spojky nemá žádný vyraz, protože proste neni proč to pojmenovávat. Někdo dojíždí do křižovatky, třeba dvouválce, které dobře brzdí motorem a podřazuje postupně kvalty, nepřidává žádný plyn a využívá brždění motorem. Jiný chce akcelerovat a předjet škodovku, tak usoudí, že na pětku to nemá sílu, dá za čtyři a po podřazení přidá, aby vyrazil jako sršeň. Takže záleží na situaci co chceš po přeřazení dělat. To co uděláš, proste název nemá. A jestli si se jen špatně vyjádřil, tak ani jiná manipulace s plynem na moto během řazení žádný název podle mě zaběhnutý nemá a nikdy mít nebude, protože to není potřeba. Takový výraz meziplyn asi vznikl proto aby v dobách dřívějších mohl instruktor v autoškole řvát MEZIPLYYN!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Junkrs píše: jo a teď si mě přivedl na další věc která mě tu taky dost irituje. Pletete si o čem je řeč.
zvyšování otáček než pustim spojku, ale mám už podřazeno je k tomu, abych, když to přeženu nezablokoval zadní kolo, tedy decelerace, neboli brždění motorem
zde je řeč o přeřazení, co se děje potom co přeřadim je mi jedno a nikoho to nezajímá, téma o tom není.
píšu o tom jak PŘEŘADIT bez hluku z převodovky
A k otázce, zvýšení otáček před puštěním spojky nemá žádný vyraz, protože proste neni proč to pojmenovávat. Někdo dojíždí do křižovatky, třeba dvouválce, které dobře brzdí motorem a podřazuje postupně kvalty, nepřidává žádný plyn a využívá brždění motorem. Jiný chce akcelerovat a předjet škodovku, tak usoudí, že na pětku to nemá sílu, dá za čtyři a po podřazení přidá, aby vyrazil jako sršeň. Takže záleží na situaci co chceš po přeřazení dělat. To co uděláš, proste název nemá. A jestli si se jen špatně vyjádřil, tak ani jiná manipulace s plynem na moto během řazení žádný název podle mě zaběhnutý nemá a nikdy mít nebude, protože to není potřeba. Takový výraz meziplyn asi vznikl proto aby v dobách dřívějších mohl instruktor v autoškole řvát MEZIPLYYN!
to jakoze pri podrazeni zmacknes spojku, pridas si plyn abys "umoznil hladsi zarazeni" , preradis a v pripade ze bys chtel jeste zmirnit brzdeni motorem tak si jeste jednou pridas a pustis spojku? uff takhle teda bych dokoncil prvni podrazeni nekde za zatackou:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
assassin píše: proste je to jen termin .. jako muzem se tu v nabubrelosti sve odbornosti rozcilovat nad jeho zjednodusenym nebo nespravnym pouzivani, ale zas jako takovy nestesti bych to nevidel... to bysme pak mohli rozvadet debatu nad tim ze urcite nikdo rano na vaze nemohl zjistit svoji hmotnost o neexistenci odstredive sily a kupu dalsich "laickou verejnosti pouzivanejch veci" do kterejch kdyz se tu sem tam nekdo vrtne tak je veselo :)
jenže v tomhle vláknu nemůžeš používat slova, která vyjadřují něco jiného. Chceš tu něco vysvětlovat, tak holt musíš slovíčkařit. Když vysvětluješ postup řazení, a nejedná se o meziplyn tak to nemůžeš nazvat meziplynem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Junkrs píše: jenže v tomhle vláknu nemůžeš používat slova, která vyjadřují něco jiného. Chceš tu něco vysvětlovat, tak holt musíš slovíčkařit. Když vysvětluješ postup řazení, a nejedná se o meziplyn tak to nemůžeš nazvat meziplynem
ja bych z toho nedelal zbytecnou vedu, dnesni stroje sou staveny na to ze na to sedne nekdo kdo nema predstavu jak to uvnitr funguje... takovejch lidi co to vi uz moc neni... takze proste slapu na paku a padaj tam kvalty, ono to par let vydrzi a pak uz je stejne cas na novou moto, pac tahle uz je zastarala...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Junkrs píše: assassin> no jiste, to je stejně rychlý jako jakékoli jiné řazení, krom bez spojky . Jen si to asi vysvětluješ moc složite, neni potřeba plyn pustit, pak přidat, pak pustit a pak přidat, stači ho jen nepouštet například, je to o citu a zkušenosti. Neříkej, že když jedeš na plnej plyn a přeřazuješ, to s tim plynem behem řazení nehneš. Vždit na motorce se s plynem hejbe v jednom kuse, nevydim v tom problém
jo jasny pri prerazeni ubiram, jak hodne nevim, ale asi uplne, spojku asi nemackam uplne.. otacky netrefuju, sypu to tam jak mi to prijde pod ruku/pod nohu, nekdy se zadari lip nekdy hur... jak rikas je to o zkusenostech, slozitej teoretickej rozbor novackovi stejne nic nerekne, bude z toho mit jen vetsi gulas... proste to prijde samo kdyz ma clovek pro to cit, kdyz ne tak mu bude teoreticka znalost mechanismu razeni asi taky k nicemu..
assassin píše: ja bych z toho nedelal zbytecnou vedu, dnesni stroje sou staveny na to ze na to sedne nekdo kdo nema predstavu jak to uvnitr funguje... takovejch lidi co to vi uz moc neni... takze proste slapu na paku a padaj tam kvalty, ono to par let vydrzi a pak uz je stejne cas na novou moto, pac tahle uz je zastarala...
no vždyť jo, každý konstruktér počítá přesně s takovým používáním. To co já dělám mě při rozborce převodovky, i když nebude důvod ve 200tis. km možná ušetří peníze za nějaké to nové kolečko. Jde o hovno, ale když už je tu řeč, tak sem chtěl přispět a poradit podobným ichtilum jako jsem já, jak řadit bez rachotu převodovky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
no tak tys to taky pochopil, mám radost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Junkrs píše: assassin>
no tak tys to taky pochopil, mám radost
hele asi to bude znit dost namyslene, ale myslim ze jsem neco malo o prevodovkach vedel i pred touhle jiste poucnou diskuzi...
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
assassin píše: hele asi to bude znit dost namyslene, ale myslim ze jsem neco malo o prevodovkach vedel i pred touhle jiste poucnou diskuzi...
Seš staršně namyšlenej a navic to skoušiš na borce s Afrou, kera je nedrsnějši kladivo a pokud na ni při řezeni sedumkrat nevrkneš, a to dvakrat kratce, jednou dlouze, jednou kratce, třikrat dlouze a mezitim eště pro jistotu dvakrat doforoty, tak seš vodkecanej a nedojedeš si ani pro rohliky. K
Mě zas příjde že tvoje vize převodovky na motorce jsou 4cm díry mezi kvaltama a řazením to tím meziplynem...tedy promiň...tím co nemá název, jako srovnáš...a s tím se prostě nemůžu zase ztotožnit já...ikdyž je mi jasný, že nikdo jinej nemůže mít pravdu protože to víš... ba co víc...dovolím si s tebou nesouhlasit.
Hele, mě osobně řazení trvá míň jak vteřinu, hluk neslyším, protože na Duckně není slyšet vlastního slova normálně...a při podřazování, dělám to jak nemá název hlavně kvůli tomu, že nechci jet zatáčku se skákající zadní gumou...
Uznám že se opravdu hypoteticky může zbytkovej krouťák přenášet na hnací hřídel, ale dále říkám, že v tom kalupu co tam kopnu kvalt to nemá (opět dle mýho skromnýho názoru) na synchronizaci koleček v převodce žádnej valnej význam.
Taky si prosím ve své jistotě v pravdu svou laskavě uvědom, ža ač tvrdím co tvdím...jsem dalek jakkoli nazývat lidi co maj jinej názor ...a uvědom si, že těch bude v tvým (doufám) dlouhým životě spíš většina...jak už to tak byvá...
Já, na rodíl od tebe, nepoužil ani jednou věty typu
Kdo tu napíše slovo meziplyn a používání ho na moto, je zmatenej jak lesní včela
Fakt by mě zajímal popis postupu řazení s meziplynem v V3S. Jenže ty to tady nenapíšeš, bo to nevíš.
Já to psal 2x...přišel si pozdě (krom toho umím řadit v LIAZce jak 9ku, tak desítku Pragu )...hele a víš to ty?
já taky pár převodovek viděl a ač těžká, strojařina mě živí...
Naposledy editováno 31.03.2011 21:58:55
asi toho o převodovce víš 1000x víc, jak já, ale přijde mi, že na motorce jezdíš týden. až ve 200 tis někdo rozebere moju převodovku, najde to samé prd, jak u té tvojí. i když už sem zkoušel řadit nahoru i dolů bez spojky, ups.. jde to, aspoň to vím a zvládnu, kdyby něco, ale nedělám to...
další věc, se sem se učil je řadit co nejrychjel, jak nahoru, tak dolů. většina instruktorů autoškol nemá ani tušení o tom, že se MEZIPLYN u motorek má používat a co to je a k čemu to je... a proto se taky po našich silnicách motá taková horda kluků a holek, co neví, jak mají brzdit, řadit, startovat, chcípat... bo v autoškole (nebo mám napsat MOTOŠKOLE???? )jim to prostě nikdo neřekne, bo to je přece jen motorka a životnost toho pitomca je tak měsíc a půl....
a opravdu nechápu tvoju zarytost, proč nepřiznáš že něco prostě je a hotovo a ono to JE!!!!
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
sors píše: Uou, to je téma.. .. za mě - uberu plyn, vymáčknu (úplně) spojku, kopnu to dolů o jeden, někdy o dva, a dle situace a typu zatáčky více či méně pracuju po zařazení se spojkou tak, abych ji jak pakosta nepustil ihned naplno jak v autě a jel smykem do rygóla, prostě jí nechám "zaběhnout do rytmu" a pak dám ruku pryč. Čili si nechám trochu víc ošoupat lamely a až je po nich, tak koupím zase nový-jetý.. meziplyn používám ve městě, ať jsem slyšet a jelikož ve městě je nuda, to je spíš taková promenáda
člověče tak to mě s S4RSkem překvapuješ... vždyt tomu při ostrý jízdě tancuje zadní guma skoro neustále(buď plynem při rozjezdu, to spíš přední...nebo při dobržďování)...a výrazně tím meziplynem ukrátíš čas kdy na to pouštění tý spojky musíš dávat bacha...
Jsem asi kopyto, ale na okruhu bych to bez meziplynu nedal ani boha...nebo bych musel jet vetší pijanko
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
Já to dělám přesně tak...palcem a ukazovákem(+někdy i prostředníkem) "objímám" rukojeť plynu...zbylý prsty mám na páčce brzdy...brzdím, spojka - zvýším krátce otáčky, a pak kopnu kvalt dolů.
Pokud jsem opravdu v "časový tísni" a zatáčka se blíží jaksi rychleji, než jsem si zadal, pak se může stát, že příliš intenzivním brzděním(a odlehčením zadku) začne po pustění spojky guma klouzat a poskakovat. No a pak se právě ukážou ty správný návyky ... ikdyž víš, že už nemáš čas(a měl bys brzdit)musíš povolit zadek a lekce na kraťoučkou dobu maličko vystavit spojku. To už ale většinou vjíždíš do zatáčky ...na okruhu se to dá...v běžným životě na silnici je to o nerv...s tancující gumo do zatáčky to jde hrozně blbě
...úplně pro začátek jsem občas prostě v týhle situaci vystavil spojku totál a snažil se projet bez motoru ...což je někdy taky docela těžký.
Naposledy editováno 01.04.2011 08:32:40
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
pokud je spojka vymackla a pridas plyn zvysujes treni na lamelach, proto se dava mezi plyn pri neutralu a bez spojky.
Naposledy editováno 01.04.2011 17:09:46
zmáčknu spojku, přidám plyn, podřadím, pustím spojku. pokud dojíždím třeba na křižovatku....
zmáčknu spojku, přidám plyn , podřadím.... přidám plyn, podřadím.... přidám plyn, podřadím, pustím spojku. tak aby na podřazování byla převodovka rozhejbaná a otáčky zvýšený, jde to aji cítit že je lepší.
co se týká eliminace brzdnýho efektu motoru.... aji s tim mým dvoutaktem se mně stává že při sklápění mašiny do zatáčky a současným puštění spojky mně jde zadní kolo do smyku, řeším to to ne plynem ale pomalejším pouštěním spojky tak aby se to setrvačností nezablokovalo ale pomalu roztáhlo a nakonec srovnalo, ale to už bude rada použitelná ne všude
a co si vzpomínám, kdysi když jsem jezdil na fichtlu tak jsem ho používal aji při řazení nahoru, motor pak tolik neztrácel a šel s dalším kvaltem rovnou do otážek bez novýho roztáčení což se hodilo
učte se od profíka
b.dobrev píše: t_freedom> Jasne blondak, vrknutim spojce pomuzu?. Ty vole pujdu vratil vyucni list, spojka vypina hnaci moment mezi motorem a prevodovkou aby se mohlo zaradit a meziplynem pri neutralu si srovnavam tocky vuci prevodovce protoze se toci rychleji nez motor na volnobeh.
pokud je spojka vymackla a pridas plyn zvysujes treni na lamelach, proto se dava mezi plyn pri neutralu a bez spojky.
Zkus si hodit zahřátou nastartovanou motorku na hlavní stojan, pak dej nějakej kvalt a uvidíš, že i při vymáčkuntý spojce se zadní kolo bude točič, protože když máš spojku v olejový lázni, tak trochu zabírá i vymáčknutá. Proto funguje "vrknutí" plynem při vymáčnutý spojce jako meziplyn u auta v neutrálu.
2 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
Vážení, jestli se mýlím, tak mě opravte. Dosud jsem žil v tom, že meziplyn u aut se dával proto, aby nižší kvalt šel u nesynchronních převodovek vůbec zařadit. A hlavně se meziplyn dával při nesešlápnuté spojce na neutrál, aby se srovnaly točky hnacího i hnaného kola - jinak to tam ani nešlo kopnout. No a přesto, že mám tady proti všem najeto co jiní jen nacouvali z garáže, postrádám neutrál mezi všemi kvalty krom 1. a 2. - takže se vesele řadím k názoru, že po zařazení nižšího kvaltu vrknu plynem, abych motor dostal zase do toček a nebrzdil motorem - jak se tu pravilo jeho velký krouťák může bloknout kolo. Ale určitě "meziplyn" není nutností, pouze mi umožňuje zkrátit dobu řazení, jízda je plynulejší a manželka mi neklove ze zadu do přilby. Takže jsem za spojka-kvalt-plyn-pustit spojku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
maški píše:
Ale určitě "meziplyn" není nutností, pouze mi umožňuje zkrátit dobu řazení, jízda je plynulejší a manželka mi neklove ze zadu do přilby. Takže jsem za spojka-kvalt-plyn-pustit spojku.
jupíííí přesně tak... jen bych "poopravil", že kvalt a plyn v jednu dobu... řadit a pak až vrknout je zbytečné, když to jde najednou...
b.dobrev píše: t_freedom> Jasne blondak, vrknutim spojce pomuzu?. Ty vole pujdu vratil vyucni list, spojka vypina hnaci moment mezi motorem a prevodovkou aby se mohlo zaradit a meziplynem pri neutralu si srovnavam tocky vuci prevodovce protoze se toci rychleji nez motor na volnobeh.
pokud je spojka vymackla a pridas plyn zvysujes treni na lamelach, proto se dava mezi plyn pri neutralu a bez spojky.
na motorce ...tak mě tam nějaký neutrály tedy nedali...sorry
Naposledy editováno 02.04.2011 07:41:52
Vážení, jestli se mýlím, tak mě opravte. Dosud jsem žil v tom, že meziplyn u aut se dával proto, aby nižší kvalt šel u nesynchronních převodovek vůbec zařadit. A hlavně se meziplyn dával při nesešlápnuté spojce na neutrál, aby se srovnaly točky hnacího i hnaného kola - jinak to tam ani nešlo kopnout. No a přesto, že mám tady proti všem najeto co jiní jen nacouvali z garáže, postrádám neutrál mezi všemi kvalty krom 1. a 2. - takže se vesele řadím k názoru, že po zařazení nižšího kvaltu vrknu plynem, abych motor dostal zase do toček a nebrzdil motorem - jak se tu pravilo jeho velký krouťák může bloknout kolo. Ale určitě "meziplyn" není nutností, pouze mi umožňuje zkrátit dobu řazení, jízda je plynulejší a manželka mi neklove ze zadu do přilby. Takže jsem za spojka-kvalt-plyn-pustit spojku.
...díky...další co kdy řadil na nesynchronní převodce a ví o čem mluvím
Mě už dohnali k tomu, že připouštím, že i na vystavený spojce je určitej kr. moment. Tvrdím ale dál, že na přeřazení nemá vliv
Naposledy editováno 02.04.2011 07:40:51
MEZIPLYN je postup k zařazení rychlosti u převodovky bez synchronizace přes neutrál nutný u některých automobilů (a strojů) v především minulosti.
U synchronizovaných převodovek nemá smysl - pokud nejsou synchrony v tahu.
Přidání plynu před puštěním spojky - zde nazváno VRKNUTÍ - při řazení dolů. Slouží k srovnání otáček motoru s převodovkou - hnaným kolem.
Používá se jak v moto, tak i v autech. V autech to neznalí pojmenovávají chybně jako meziplyn.
Neutrál - jak je zde chápán - je jen mezipoloha mezi dvěma převodovými stupni vymezená aretační zarážkou na řadící kulise. Mezi většinou rychlostí ta zarážka většinou není, neutrální poloha ano.