Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Stev píše: Junkrs> jak tomu meziplynu, kdy vlastně jde jen o to že roztočím motor do dostatečnejch otáček než pustím spojku, říkáš ty? Mně se to používat nepříčí, naopak výraz předplyn kterej jsem viděl je dost kostrbatej.
jo a teď si mě přivedl na další věc která mě tu taky dost irituje. Pletete si o čem je řeč.
zvyšování otáček než pustim spojku, ale mám už podřazeno je k tomu, abych, když to přeženu nezablokoval zadní kolo, tedy decelerace, neboli brždění motorem
zde je řeč o přeřazení, co se děje potom co přeřadim je mi jedno a nikoho to nezajímá, téma o tom není.
píšu o tom jak PŘEŘADIT bez hluku z převodovky
A k otázce, zvýšení otáček před puštěním spojky nemá žádný vyraz, protože proste neni proč to pojmenovávat. Někdo dojíždí do křižovatky, třeba dvouválce, které dobře brzdí motorem a podřazuje postupně kvalty, nepřidává žádný plyn a využívá brždění motorem. Jiný chce akcelerovat a předjet škodovku, tak usoudí, že na pětku to nemá sílu, dá za čtyři a po podřazení přidá, aby vyrazil jako sršeň. Takže záleží na situaci co chceš po přeřazení dělat. To co uděláš, proste název nemá. A jestli si se jen špatně vyjádřil, tak ani jiná manipulace s plynem na moto během řazení žádný název podle mě zaběhnutý nemá a nikdy mít nebude, protože to není potřeba. Takový výraz meziplyn asi vznikl proto aby v dobách dřívějších mohl instruktor v autoškole řvát MEZIPLYYN!