Docela by mě zajímalo jestli stim má někdo zkušenost? Jak to vypadá a co to vydrží?
Chtěl bych si nechat udělat páčky,závažíčka a brzdový třmeny ..pokud máte nekdo fotku klidně jí sem hoďte.A nevíte kdo to kolem Berouna dělá? ..
Kdyby někdo nevěděl vo co gou tak klik sem
1 reakcí na tento příspěvek ELOX - Zinkování s chromátováním
Já jsem i o leštěným hliníku slýchával, že to okamžitě zajde atd... Stačí vídeňský vápno nebo něco podobnýho a dvakrát za rok to přejet a je to v pohodě... A to mluvím o karterech, tepelně namáhaných...
1 reakcí na tento příspěvek ELOX - Zinkování s chromátováním
DuckerCZ píše: Aha no ..já myslel,že bych to vyleštil doma a pak to tam dovezl ale jak tak koukam nebude to tak jednoduchy ..To leštění co psal assasin je nereálný ..nějaky jiny napady? ..
no lesteni je podminka kdyz chces hezkej povrch, kdyz ti to staci "nejak" tak samo to vylesteny bejt nemusi, ale koukal si do toho trmenu jak sou tam udelany pisty? musi to bejt holej hlinik, tzn ne ze to soupnes do lazne se sroubama, gumickama, odvzdusnovakama apod. klidne to muze byt i jen opiskovane, ale musi to bejt cisty a odstrojeny.. nektery drazsi trmeny jsou eloxovany...
2 reakcí na tento příspěvek ELOX - Zinkování s chromátováním
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ELOX - Zinkování s chromátováním
DuckerCZ píše: Až budu doma hodim sem fotku toho třmenu ..a je neco podobnyho jako Elox?
no a co ti na tom vadi? ze to musis ocistit a rozebrat? ze ti to neudela prvni firma za barakem?
ono to jde treba i jen nalakovat.. ale lak taky vyzaduje pripravu, nakou lepsi barvu, vybaveni...
tzn bud si rozhodlej kvuli estetice pustit chlup, nebo do toho vrazit nakej cas a praci...
jako ze se to samo v garazi udela zadarmo nehrozi...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ELOX - Zinkování s chromátováním
HádesR6 píše: Na namáhané (či jinak mechanicky ohrožené) součásti bych elox nedával. Proč, to už tu vysvělili kolegové. Spíš bych volil povlakování různými nitridy (většinou se jedná o nitrid Titanu- TiN, nebo různé "odrůdy"- TiAlN apod.) Výhodou je obrovská otěruvzdornost těchto materiálů (povlaky dosahují tvrdosti cca 250 HRC), takže je neodře ani sprška štěrku a jsou taky odolné vůči chemikáliím, tzn. i soli. Dělají se v různých barevných provedeních, nejčastěji zlatý, černý, stříbrný, modrý, tmavě fialový... Pak záleží na tom, na jaký povrch se povlakuje. Úžasně vypadá povrch leštěný, nebo jemně pískovaný (ten má potom takový sametově matný nádech)... Nutno podotknout, že na těchto povlacích je vidět každá drobná nedokonalost na materiálu, protože vrsva povlaku bývá jen kolem 3-5 mikronu (tisícin milimetru). Na druhou stranu je to výhoda, protože před povlakováním nemusíte ucpávat díry, závity apod. Je třeba počítat s tím, že defacto nelze napovlakovat kompletně celou součástku, protože se to nedělá v lázni, ale v peci, kde to musí být na něčem zavěšeno, nebo položeno. Omezení platí taky pro rozměry součástí, ale přesné údaje nemám. Doporučoval bych určitě povlaky nízkoteplotní, protože při vyšších teplotách by materiál mohl měnit strukturu a tím i vlastnosti... Bohužel je ale povlakování docela drahá záležitost ...
povlakovat trmen, brzdovy packy apod z estetickejch duvod nakym nitridem ..boru, titanu atd je ulet, zvlast na naky malorazce za par korun, tam by povlak vysel na vic nez ma ta motorka hodnotu:)
1 reakcí na tento příspěvek ELOX - Zinkování s chromátováním
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ELOX - Zinkování s chromátováním
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ELOX - Zinkování s chromátováním
Zil píše: a dělaj se v komaxu i metly nebo perletě?
mozna ze jo, ale proc trvas na komaxu? klasicky laky se daj udelat lip a trvanlivejsi.. zeptej se treba osirise odsud, nebo MM-art-airbrush...
jinak ani toho eloxu na kolo bych se nebal, znam par lidi co to na kolo delalo z duvodu uspory hmotnosti.. opiskovat barvu a do eloxu.. usetris par gramu:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ELOX - Zinkování s chromátováním
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ELOX - Zinkování s chromátováním
Nitridy jsou funkční povrchy, z důvodu otěruvzdornosti a potřebují velice houževnatý jádro aby se "neprobořily"
Jen tak mimochodem HRC se používá do max 70, pak se musí měřit podle Vickerse)
Povlakovat brzdovej třmen nitridovou vrsttvou mi přijde jako dost mimorealitu. Zajímavý by ale bylo, kolik by to stálo, když vím kolik cca stojí nitridovaný, nebo povlakovaný řezný nástroje.
edit: než jsem to napsal Assassin reagoval
Naposledy editováno 10.12.2010 13:18:34
Zil píše: assassin> já řeším elox,ale čtu tady samý horory....no právě že mi jde o hmotnost....na trialovým speciálu se to poměrně řeší...ale jestli by to prostě někdo udělal a jestli by to nebylo drahý jako kráva....
neni to tak zly, rafek na krosku cca 1500 i s ocistenim puvodniho +- ten ram na trialovy kolo bude myslim +- podobne...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ELOX - Zinkování s chromátováním
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ELOX - Zinkování s chromátováním
HádesR6 píše: Dřík> Máš naprostou pravdu. Nicméně u některých výrobců se dozvíš přibližnou tvrdost povlaku v přepočtu z HV na HRC (myslím že to udává na nástrojích např. Karnasch)... Co se týče podkladu, samozřejmě čím tvrdší, tím lepší. Proto se povlakují především nástroje z karbidů a cermetů. Nicméně já občas nechávám povlakovat i z čistě estetických důvodů oceli a opravdu se mi nestalo, že by se to chtělo nějak bořit. Když to řeknu jinak... TiN vydrží na jakýmkoli podkladu rozhodně víc, než elox. A když mám možnost nechat napovlakovat za flašku...
a byla by moznost povlaku treba na nohy vidlice a podobny dily? za nakou rozumnou castku?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ELOX - Zinkování s chromátováním
A nebyla by možnost. Ne za flašku, třeba za dvě Jestli by to šlo, pošli mi PM.
závěr ode mě: klidně do toho jdi. Nech to otryskat balotinou a mrkni, jestli Ti bude vyhovovat drsnost povrchu a jeho vzhled. Pak k tomu přidej tu barvu a máš výsledek. A rozhodni, jestli leštit, nebo to nechat udělat tak. Ale ze své zkušenosti Ti řeknu, že toto tryskání je hodně jemný...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ELOX - Zinkování s chromátováním
Čaues.
třmeny se eloxujou celý, i vevnitř pístků! jenom je rozdělej, vyndej těsnění, připrav na elox a šup do lázně...AP Racing má dokonce i hliníkový pístky, vše je jen eloxované...Brembo, PVM, AP, Tokico, Nissin,,racing třmeny jsou celý eloxovaný krom titanových pístků...
1 reakcí na tento příspěvek ELOX - Zinkování s chromátováním
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ELOX - Zinkování s chromátováním
K autorovi vlákna: tyto chujoviny se ti na 125ccm nevyplatí, ani si ten doplněk pořádně neužiješ,protože za chvíly budeš chtít moto prodat... Ale ty páčky a závažíčka si klidně dej naeloxovat, s tím není taková práce
1 reakcí na tento příspěvek ELOX - Zinkování s chromátováním
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nsr nejdou nastavit otáčky Honda NSR 125R | Vdi | 3 | 6.6.2024 v 15:00 ja1 |
Honda NSR 125 R - netočí startér, r... Honda NSR 125R, Honda NSR 125 | MourisonCZ | 12 | 2.6.2024 v 14:01 Martin03CZ |
Nsrko otevření a polazení Honda NSR 125R | Karlusus | 20 | 17.3.2024 v 17:20 čeplin |
Honda NSR 125 přední světlomet dotaz Honda NSR 125R | RiderofNSR125 | 5 | 19.2.2024 v 18:53 RiderofNSR125 |
Nsr rozeta Honda NSR 125R, Honda NSR 125 | Karlusus | 12 | 15.9.2023 v 17:23 Karlusus |