globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ELOX - Zinkování s chromátováním
9.12.2010 v 19:34
Zdarec
Docela by mě zajímalo jestli stim má někdo zkušenost? Jak to vypadá a co to vydrží?
Chtěl bych si nechat udělat páčky,závažíčka a brzdový třmeny ..pokud máte nekdo fotku klidně jí sem hoďte.A nevíte kdo to kolem Berouna dělá? ..
Kdyby někdo nevěděl vo co gou tak klik sem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ELOX - Zinkování s chromátováním

10.12.2010 v 13:00 | Nahoru | #1
Na namáhané (či jinak mechanicky ohrožené) součásti bych elox nedával. Proč, to už tu vysvělili kolegové. Spíš bych volil povlakování různými nitridy (většinou se jedná o nitrid Titanu- TiN, nebo různé "odrůdy"- TiAlN apod.) Výhodou je obrovská otěruvzdornost těchto materiálů (povlaky dosahují tvrdosti cca 250 HRC), takže je neodře ani sprška štěrku a jsou taky odolné vůči chemikáliím, tzn. i soli. Dělají se v různých barevných provedeních, nejčastěji zlatý, černý, stříbrný, modrý, tmavě fialový... Pak záleží na tom, na jaký povrch se povlakuje. Úžasně vypadá povrch leštěný, nebo jemně pískovaný (ten má potom takový sametově matný nádech)... Nutno podotknout, že na těchto povlacích je vidět každá drobná nedokonalost na materiálu, protože vrsva povlaku bývá jen kolem 3-5 mikronu (tisícin milimetru). Na druhou stranu je to výhoda, protože před povlakováním nemusíte ucpávat díry, závity apod. Je třeba počítat s tím, že defacto nelze napovlakovat kompletně celou součástku, protože se to nedělá v lázni, ale v peci, kde to musí být na něčem zavěšeno, nebo položeno. Omezení platí taky pro rozměry součástí, ale přesné údaje nemám. Doporučoval bych určitě povlaky nízkoteplotní, protože při vyšších teplotách by materiál mohl měnit strukturu a tím i vlastnosti... Bohužel je ale povlakování docela drahá záležitost ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ELOX - Zinkování s chromátováním

10.12.2010 v 13:07 | Nahoru | #2

HádesR6 píše: Na namáhané (či jinak mechanicky ohrožené) součásti bych elox nedával. Proč, to už tu vysvělili kolegové. Spíš bych volil povlakování různými nitridy (většinou se jedná o nitrid Titanu- TiN, nebo různé "odrůdy"- TiAlN apod.) Výhodou je obrovská otěruvzdornost těchto materiálů (povlaky dosahují tvrdosti cca 250 HRC), takže je neodře ani sprška štěrku a jsou taky odolné vůči chemikáliím, tzn. i soli. Dělají se v různých barevných provedeních, nejčastěji zlatý, černý, stříbrný, modrý, tmavě fialový... Pak záleží na tom, na jaký povrch se povlakuje. Úžasně vypadá povrch leštěný, nebo jemně pískovaný (ten má potom takový sametově matný nádech)... Nutno podotknout, že na těchto povlacích je vidět každá drobná nedokonalost na materiálu, protože vrsva povlaku bývá jen kolem 3-5 mikronu (tisícin milimetru). Na druhou stranu je to výhoda, protože před povlakováním nemusíte ucpávat díry, závity apod. Je třeba počítat s tím, že defacto nelze napovlakovat kompletně celou součástku, protože se to nedělá v lázni, ale v peci, kde to musí být na něčem zavěšeno, nebo položeno. Omezení platí taky pro rozměry součástí, ale přesné údaje nemám. Doporučoval bych určitě povlaky nízkoteplotní, protože při vyšších teplotách by materiál mohl měnit strukturu a tím i vlastnosti... Bohužel je ale povlakování docela drahá záležitost ...



povlakovat trmen, brzdovy packy apod z estetickejch duvod nakym nitridem ..boru, titanu atd je ulet, zvlast na naky malorazce za par korun, tam by povlak vysel na vic nez ma ta motorka hodnotu:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ELOX - Zinkování s chromátováním

10.12.2010 v 13:17 | Nahoru | #3
HádesR6> eloxují se normálně i soušásti přepákování a tam to dostává "naprdel" daleko víc.
Nitridy jsou funkční povrchy, z důvodu otěruvzdornosti a potřebují velice houževnatý jádro aby se "neprobořily"
Jen tak mimochodem HRC se používá do max 70, pak se musí měřit podle Vickerse)

Povlakovat brzdovej třmen nitridovou vrsttvou mi přijde jako dost mimorealitu. Zajímavý by ale bylo, kolik by to stálo, když vím kolik cca stojí nitridovaný, nebo povlakovaný řezný nástroje.

edit: než jsem to napsal Assassin reagoval

Naposledy editováno 10.12.2010 13:18:34
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nsr nejdou nastavit otáčky Honda NSR 125R Vdi 3 6.6.2024 v 15:00 ja1
Honda NSR 125 R - netočí startér, r... Honda NSR 125R, Honda NSR 125 MourisonCZ 12 2.6.2024 v 14:01 Martin03CZ
Nsrko otevření a polazení Honda NSR 125R Karlusus 20 17.3.2024 v 17:20 čeplin
Honda NSR 125 přední světlomet dotaz Honda NSR 125R RiderofNSR125 5 19.2.2024 v 18:53 RiderofNSR125
Nsr rozeta Honda NSR 125R, Honda NSR 125 Karlusus 12 15.9.2023 v 17:23 Karlusus


TOPlist