vim, že těchto témat je tu asi milion, ale nikde jsem se nedočetl jak vyřešit problém při startování, pokud motorka stojí přes noc někde kde je třeba 10 stupnů. Dokonce jsem našel téma, kde to borcovi nestartuje za tepla. No a já mám právě problém, že za studena mi to třeba na dvě vteřiny naskočí, zabrumlá a chcípne a pak už jen točim startér a pak už se ani ten startér neprotočí (mám neutrál, zmačknutou spojku, chcípák na "ON", puštěnej benzín). Když to chvilku nechám (cca 2 min), tak zas roztočím startér, ale nechytne. Jinak to jde celkem v klidu roztlačit. A když pak vyjedu a zastavim někde na křižovatce, tak zas chcípne (nejspíš že je úplně studená), takže musim jezdit chvilku s mírnym sytičem a pak když se zahřeje, tak už neni nejmenší problém. Tak doufám, že se najde někdo kdo by věděl co s tim, protože vždycky 20 minut šaškovat v garážích než vyjedu mě už nebaví
P.S.: Kámoš co měl stejnej problém na babetě(), tak nechal zabrousit ventily a prej pohoda. A pak mě napadlo jestli to neni tim nastavením průtoku benzínu co maj GSka (pořád moc nechápu k čemu je ta prostřední pozice)
Díky za radu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"
dareckov>No hujda mi drží a ta v životě asi nestartovala se spojkou U suzuki to beru
v autě taky startuješ bez spojky?5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"
Dr.Myšák> já mám na spojce třeba čidlo a bez něj nenastartuju (aspoň myslím) - samozdřejmě je lepší startovat se spojkou a svoje zvyky měnit nebudu
na to zapomeň žádný čidlo na spojce nemáš Er-5 jde nastartovat bez spojky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"
denda_er5>na to zapomeň žádný čidlo na spojce nemáš Er-5 jde nastartovat bez spojky
víš co příjeď, já ti to čidlo s láskou ukážu1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"
Dr.Myšák>v autě taky startuješ bez spojky?
Když mám neutrál
špilas>dřív to bylo u aut.pokud si měl zmáčklou spojku, tak si ulevil autu tim co pise Myšák. Dnes už to je jedno. Já konkrétně mám na spojce čidlo, talže bez něj nenastartuju. V aute spojku mackam jak kdy no...pro jistotu kdybys tam nahodou zapomnel kvalt a drcl toho pred tebou. Jo jinak znam lidi...co umi nahodit auto i s kvaltem bez spojky...zajimava podivana...akorat mam dojem, ze tankuji specialni klokani benzin...
taky sem startoval bez spojky na 1 auto, to kdyz mi prasklo spojkovy lanko
jinak samo zmacknuta spojka odpoji par hrideli, takze motoru ulehci, to je bez debat
nicmene ja startuju rovnou na 1 se spojkou, abych nemusel pred vyjetim radit 1ku (coz byva u studeneho motoru docela zbytecna rana), hned jedu a zahrivam jizdou
v tomto pripade asi fakt poresit baterku, na sytic bez plynu to musi chytit, kohout dej na "ON", nikoliv PRI, to ti muze preplavit karbece a uchlastat
3 reakcí na tento příspěvek Startování za "studena"
Jak píšou kluci, důležité je najít tu správnou polohu sytiče, já ji taky ještě nenašel a to už GSko nějakou dobu mám.
Pokud motor nastartuje, ale ihned bez následného přidání plynu zhasne, je směs příliš bohatá a bude nejspíš třeba vyčistit vzduchový filtr.
GSko startující bez sytiče, to se mi moc nezdá, ta volnoběžná směs bude krapet bohatší, nebo zcela nevypíná sytič...
JyrkaFM>GS má v hladinu v plovákovce regulovanou plovákem s jehlovým ventilem, ani na PRI se nedá uchlastat. Priming je tam jenom kvůli podtlakovému pal. kohoutu.
To je stejny na vsech Suzukach, taky sem jednu mel. Staci ze ventil blbe funguje a tece benzin i ven, navic je vyssi hladina v karbecu.
XT 600-nakopávačka.V denním provozu bezproblémové.Dva dny stála,vpohodě.Jak ale stála 5 dní a déle,tak našlápnout nešla ani za prase.Pustit z prudkého kopce na asfaltu,aby to vůbec protočilo kolo a párkrát nahoru a dolu. Pak to udělalo duc,duc,zdechlo.Ale pak už jsem to našlápl a odjížděl.Horší bylo,když to po čtvrthodině duc,duc neudělalo,tak jsem vyrážel na jiné motorce.Xt ani nepíplo,já už jsem byl zahřátý ažaž.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"
JyrkaFM>GS má v hladinu v plovákovce regulovanou plovákem s jehlovým ventilem, ani na PRI se nedá uchlastat. Priming je tam jenom kvůli podtlakovému pal. kohoutu.
Jak píšou kluci, důležité je najít tu správnou polohu sytiče, já ji taky ještě nenašel a to už GSko nějakou dobu mám.
Pokud motor nastartuje, ale ihned bez následného přidání plynu zhasne, je směs příliš bohatá a bude nejspíš třeba vyčistit vzduchový filtr.
GSko startující bez sytiče, to se mi moc nezdá, ta volnoběžná směs bude krapet bohatší, nebo zcela nevypíná sytič...
..že nevypíná sytič by se mohlo projevit na spotřebě ne? nic takového ale nepozoruju
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"
Přijde mi to právě ve tvém případě divné, protože už jsem od více lidí slyšel, že GSku chvíli trvá, než se na volnoběh udrží i bez sytiče. Bez něho bych to taky možná nastartoval (v letním dni), ale určitě by mi to zdechlo, pokud bych to nedržel pod plynem v otáčkách.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"
Dr.Myšák>víš co příjeď, já ti to čidlo s láskou ukážu
jo ale taky jsem byl tři roky majitelem ER5
edit: ale to čidlo bych velice rád viděl
Naposledy editováno 30.09.2010 18:59:24
Tvuj kamoš je asi velký frajer, že má na babetě ventily :D
JyrkaFM>špilas> projevil by se nejspíš pouze na spotřebě při volnoběhu, s přidáním plynu se sytič ztrácí sytič svou funkčnost
Přijde mi to právě ve tvém případě divné, protože už jsem od více lidí slyšel, že GSku chvíli trvá, než se na volnoběh udrží i bez sytiče. Bez něho bych to taky možná nastartoval (v letním dni), ale určitě by mi to zdechlo, pokud bych to nedržel pod plynem v otáčkách.
no fakt ne...když je chladněji drží se hodně nízko, ale nezdechne. no ale momentálně ji mám v servisu po 12tkm. nechal sem jim komplet rozebrat karbce...vymyt kazdou jehlu...vycistit, znovu zklapkovat...pripadne poladit smes...tisic dalsich veci a mezi nimi i nova baterka tak uvidim jake to bude az mi ve stredu prijde domu
Naposledy editováno 30.09.2010 19:16:58
Každopádně díky, rad jsem se tady dozvěděl docela dost (po tom co jsem četl jiný vlákna, kde si většinou jen všichni dělaj ze zakladatele vlákna prdel, tak mě to docela překvapilo ).
Jestli nebude zítra hnusně, tak vyzkouším ty vaše fígle se sytičem a až bude víc času, tak mrknu na tu baterku a přes zimu na karburátory atp.
Jinak o tom kámošovi na babetě s ventilama Ona to byla celkově zvláštní babeta. Bohužel nevim co to bylo (pokusim se to od něj zjistit), ale on na ní dokonce řadil
A abych se vrátil k tomu sytiči, tak samozřejmě, že jsem zkoušel několik pozic toho sytiče, zahřejvám to tak na 2500 ot a když s tim sytičem chvilku jedu, tak ho mám tak na 1000, aby mi to nekixlo za rohem na semaforech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"
denda_er5>jo ale taky jsem byl tři roky majitelem ER5
edit: ale to čidlo bych velice rád viděl
Já mám Er5,ale to čidlo tam vážně taky nemám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"
istonbike>Já mám Er5,ale to čidlo tam vážně taky nemám
já tam to čidlo přísahám mám nechápu toJyrkaFM>GS má v hladinu v plovákovce regulovanou plovákem s jehlovým ventilem, ani na PRI se nedá uchlastat. Priming je tam jenom kvůli podtlakovému pal. kohoutu.
na PRI se kohout nemá nechávat, může to zničit motor, stačí si přečíst manuál...
já mám na řidítkách taky čidlo, takže bez zmáčknutý spojky nenastartuju ani na neutrál..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"
Dr.Myšák> já tam to čidlo přísahám mám nechápu to
a nemáš na mysli čidlo na stojánku ?
1 reakcí na tento příspěvek Startování za "studena"
Stejně tak by měl běžet se systičem min. několik minut aniž by se mu něco závažnýho dělo.
Poloha PRI by taktéž neměla vadit(za předpokladu,že máš vpořádku plováky a ventilky v plov. komorách) - ty chytrý rady z manuálů co tu někdo bral za svatý jsou jen pojistka výrobců (kdyby se ten dotyčnej zamyslel jak funguje ventilek ovládanej podtlakem, zjistil by že při normální poloze za přítomnosti podtlaku je otevřenej stejně jako v poloze PRI)
Souhlasil bych s názorem, že máš možná bohatší směs. Jde o to jestli po ránu zavrčí(jakože se rozběhne) nebo jen pobublává a "má tendenci" se rozběhnout.
Kolik to žere a jak to jede a drží volnoběh za tepla? Při prudký akceleraci by to mohlo třeba lehce zakouřit,nebo mít tendence se "hádat". Co se děje když hned od počátku startuješ se sytičem ?
A když pak vyjedu a zastavim někde na křižovatce, tak zas chcípne (nejspíš že je úplně studená), takže musim jezdit chvilku s mírnym sytičem a pak když se zahřeje, tak už neni nejmenší problém
Co znamená tohle ? Ty jako staruješ a s tím studeným motorem chceš jet bez sytiče?Je přeci logický, že s motorem co má 30°C to asi bez sytiče nepůjde,ne? Některý motory (např."Schade 105,120") si bez sytiče neškrtly ještě 10min po prvním "zážehu"
Každopádně myslím že kontrolou podtlaků, směsi a svíček asi nic nezkazíš.
Naposledy editováno 01.10.2010 09:05:29
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování za "studena"
denda_er5>a nemáš na mysli čidlo na stojánku ?
mám na mysli čidlo u páčky spojky úplně stejný jako u páčky přední brzdyt_freedom>Zdravej, seštelovanej motor (s funkcí sytiče) by neměl mít mnoho tendencí chytit studenej bez sytiče.
Stejně tak by měl běžet se systičem min. několik minut aniž by se mu něco závažnýho dělo.
Poloha PRI by taktéž neměla vadit(za předpokladu,že máš vpořádku plováky a ventilky v plov. komorách) - ty chytrý rady z manuálů co tu někdo bral za svatý jsou jen pojistka výrobců (kdyby se ten dotyčnej zamyslel jak funguje ventilek ovládanej podtlakem, zjistil by že při normální poloze za přítomnosti podtlaku je otevřenej stejně jako v poloze PRI)
Souhlasil bych s názorem, že máš možná bohatší směs. Jde o to jestli po ránu zavrčí(jakože se rozběhne) nebo jen pobublává a "má tendenci" se rozběhnout.
Kolik to žere a jak to jede a drží volnoběh za tepla? Při prudký akceleraci by to mohlo třeba lehce zakouřit,nebo mít tendence se "hádat". Co se děje když hned od počátku startuješ se sytičem ?
Co znamená tohle ? Ty jako staruješ a s tím studeným motorem chceš jet bez sytiče?Je přeci logický, že s motorem co má 30°C to asi bez sytiče nepůjde,ne? Některý motory (např."Schade 105,120") si bez sytiče neškrtly ještě 10min po prvním "zážehu"
Každopádně myslím že kontrolou podtlaků, směsi a svíček asi nic nezkazíš.
S vetsinou nesouhlasim, treba ZX9R 98+ nemohla bezet se syticem vic nez par vterin, musel se vypnout, jinak zdechala, a delaly to vsechny co sem potkal. Je to dost individualni.
S tou PRI, samozrejme pri normalni poloze ON je s podtlakem ventil otevrenej (od ceho by tam jinak byl ), ale to uz motor bezi a benzin si bere. Karburatory se provozem vybehaji a pak to uz netesni jako kdyz to vyjede z fabriky. Poloha PRI je pouze k pouziti po delsi odstavce ci kdyz se vyprazdni karbece. Kdyz vse funguje jak ma, tak se na to da jezdit, to je pravda, ale zbytecne se tim pridava dalsi moznost zdroje problemu (vcetne moznosti zniceni motoru jak je v manualu).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 7 | Dnes v 07:44 Rolda89 |
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 2 | 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |